Roco nou second-hand ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
Salut, va prezint ultima aventura Roco, pentru mine in mod clar ultima locomotiva achizitionata de la acest producator. Locomotiva este adusa pe comanda de catre un dealer serios, nu cumpar de la intermediari sau magazine obscure. Mi-a spus sa o duc pentru a o trimite inapoi.
Locomotiva se prezinta asa (unele repere):




Ce am constatat: - carcasa este noua, rotile nu prezinta urme de uzura (au fost inlocuite ???). Dar, lamele colectoare uzate rau de tot, vaselina neagra (sau gri), gume de aderenta facute praf, perii colectoare uzate si inlocuite (deduc din praful de carbune din interior - sau au schimbat motorul - ca nu este murdar). A, locomotiva este asta:


Le voi trimite un e-mail si celor de la Roco asezonat cu poze si inchei capitolul cu ei. Probabil o voi prezenta si pe alte forumuri din Europa. Nu o trimit inapoi, ca nu mai am chef sa astept luni de zile rezolvarea (probabila) a problemei. Lamelele ma costa pana in 4 Euro, prefer sa rezolv eu problema, mai ales ca au schimbat rotile, carcasa, carbunii / motorul.
 
E facuta in Romania...ce vrei. Si o zic in cunostiinta de cauza ca am lucrat la ei si stiu cum opereaza...oricum stai chill ca in curand or sa plece din Arad, se muta mai la est, unde o sa fie si mai si...
Din cate imi dau seama locomotiva ta a fost una din cele care a trecut pe la standul de reparatii. Acolo este impus un timp extrem de mic pe fiecare locomotiva reparata si ca sa se faca economie de timp se reutilizeaza piese(nu se primesc din Germania piese de schimb, am asteptat odata o luna sa imi vina niste osii noi pentru un proiect).
Pe salariul care il primesc aici muncitorii sincer, stiu de ce ii doare fix undeva cum lucreaza si cum ies produsele...
 
Sefu' ai omis cel mai important "detaliu": de unde ai cumparat-o? Mi se pare o intrebare pertinenta, zic eu...

Parerea mea este ca dealerul n-are nici o treaba. El a facut o comanda si a primit un produs. Doar nu era sa o faca bucati inainte sa ti-o dea.

Tyco, treaba pe care o povestesti nu are nici un fel de relevanta din punctul de vedere al cumparatorului, deoarece preturile la trenulete cresc de la un an la altul. Acest lucru ar trebui sa reflecte si calitate.

Problema trebuia rezolvata cu e-mail direct la producator cu poze, cod produs, etc. Cerut locomotiva noua si inca una. In caz contrar, postat treaba de mai sus pe toate forumurile posibile si imposibile din toata lumea cu: producator, model, poze probleme, etc.

Apoi trimis catre prodicator link catre toate postarile facute. Dupa fapta si rasplata.

Fara mila, my friend, ca unii fac lebaru' mare pe spatele altora.

Stiu ca suna tiganeste, insa cand producatorul este tigan si refuza sau taraganeaza rezolvarea problemei, asa trebiue procedat.

Revenind la producator, eu unul am o gramada de Rocosenii si nu am avut probleme, nici macar cu cele Roco International din prima generatie, cumparate de pe ebay, cu multi km la bord.

Singura Rocosenie la care am gasit lamelele in halul in care sunt ale tale este un automotor Roco International luat de pe ebay pe 2 lei si care se vedea ca a facut inconjurul lumii pe sine.

Sincer in pare tare rau pentru ce ai patit, mai ales cu o locomotiva cica noua.
 
Buna,

Va rog pastrati expresiile tip "Rocosenie" pentru alte forumuri.

Locomotiva BR 218 in Purpurrot Epoca IV exista la Roco de doar cateva luni. Este noua, si a fost produsa in conditiile pe care le-a prezentat Tyco mai sus.

Singura solutie: retur la magazin si de acolo retur la producator. Altfel nu se face nimic.
 
andreiul a spus:
Parerea mea este ca dealerul n-are nici o treaba. El a facut o comanda si a primit un produs. Doar nu era sa o faca bucati inainte sa ti-o dea.

De acord, de aceea nu am mentionat dealer-ul. Problema este la producator.
andreiul a spus:
Problema trebuia rezolvata cu e-mail direct la producator cu poze, cod produs, etc. Cerut locomotiva noua si inca una. In caz contrar, postat treaba de mai sus pe toate forumurile posibile si imposibile din toata lumea cu: producator, model, poze probleme, etc.

Apoi trimis catre prodicator link catre toate postarile facute. Dupa fapta si rasplata.

Nu vreau razbunare, le voi trimite un e-mail in ideea ca poate se trezesc. Sincer nu (mai) am nevoie de scuzele lor sau de alta locomotiva, desi ce au facut este o mare magarie.
Horia_Radulescu a spus:
Locomotiva BR 218 in Purpurrot Epoca IV exista la Roco de doar cateva luni. Este noua, si a fost produsa in conditiile pe care le-a prezentat Tyco mai sus.

Singura solutie: retur la magazin si de acolo retur la producator. Altfel nu se face nimic.

O returnez sa ce ? Sa patesc cum am patit cu o locomotiva Fleischmann T3, care s-a intors dupa ce mi s-a acrit de atata asteptare exact asa cum a fost trimisa ? Nu, problema este serioasa, dar nu grava. Am demontat locomotiva, am curatat-o, am verificat-o, doar lamelele trebuiesc schimbate. Si asta voi face. Si desigur, asta este (cel putin momentan) ultima achizitie Roco. Problemele sunt multe, vedeti in cadrul prezentarii colectiei mele si locomotivele E80, E144, etc.
 
Horia, "Rocosenie" este un termen deja consacrat de cativa ani pe acest forum. Nu este inventat de mine; eu doar l-am preluat (tot de pe acest forum) si l-am folosit. Daca deranjeaza, imi cer scuze.

@rastel: nu este vorba de razbunare, ci doar de rezolvarea unei probleme prin metoda descrisa de mine mai sus, in conditiile in care este foarte probabil ca producatorul sa taraganeze lucrurile sau nici macar sa nu iti raspunda.
 
Buna Andrei,

Nici nu am spus ca expresia a fost inventata de tine sau ca tu ai folosit-o prima data. :D

Insa aca cum adminstratia a decis sa nu mai tolereze poreclele date materialului rulant real, nu mai toleram nici pe cele absurde date firmelor care produc modele feroviare si "Rocosenie" nu are ce sa caute aici. Fara suparare :-?

@rastel: sa "pedepsesti" un fabricant prin a nu mai cumpara de la el e normal, insa in masura in care nu folosesti sistemul clasic de service (trimis inapoi, reclamat cu scrisoare si cu fotografii) acesta nu va reactiona. Ba chiar va pretinde in gura mare asa cum o face acum ca in Romania la fabrica din Arad se produce calitate.
In ultimul an am reclamat o duzina de produse Fleischmann. La inceput mi s-a raspuns ca e vorba de o eroare regretabila si de un caz unic, apoi au crezut ca noi, presa (ei cunosc faptul ca sunt redactor la NBM) incercam sa facem presiune, acum s-au resemnat si doar inlocuiesc piesele sau modelele defecte... Calitatea insa nu s-a imbunatatit pentru ca "in Romania nu se poate imbunatati" (declaratie a unui oficial al firmei). Cum ar fi daca oamenii scoliti din Romania nu ar mai pleca din firma la fiecare 6 luni si ar primi mai multi bani nu stiu - poate la fel, poate mai bine.
 
O returnez sa ce ? Sa patesc cum am patit cu o locomotiva Fleischmann T3, care s-a intors dupa ce mi s-a acrit de atata asteptare exact asa cum a fost trimisa ? Nu, problema este serioasa, dar nu grava. Am demontat locomotiva, am curatat-o, am verificat-o, doar lamelele trebuiesc schimbate. Si asta voi face. Si desigur, asta este (cel putin momentan) ultima achizitie Roco. Problemele sunt multe, vedeti in cadrul prezentarii colectiei mele si locomotivele E80, E144, etc.
Dac㒠ai desfă’cut-o şi te-ai bă’gat în ea, automat ai pierdut orice drept la reparaţie în termen de garanţie.
 
Hmm, ok, daca asa s-a hotarat de catre administrativ, asa sa fie...

Revenind la subiect, problema de fata ma duce cu gandul la politica Ford Europa cu privire la inlocuirea pieselor in perioada de garantie a masinii:

Chiar daca piesa defecta se afla in stocul dealerului local, acesta nu are voie sa o monteze ca piesa schimbata in garantie. In acest laz, se lanseaza o solocitare catre Ford Europa, in vederea inlocuirii piesei respective. Fiecare caz este analizat in parte de catre Ford. Abia dupa ce se da ok-ul, Ford trimite catre dealer piesa ce urmeaza a fi inlocuita in garantie. Acesa este motivul pentru care sa te fereasca sa iti cada ceva la un Ford in perioada de garantie, pentru ca va trebui sa astepti o gramada.

Spun asta in cunostinta de cauza, deoarece la firma unde lucrez exista aproape 10 masini Ford si au fost cazuri cand am preferat sa cumparam piesa decat sa asteptam pana cand Ford aproba inlocuirea ei si o trimite.

In acest moment, masinile au iesit din garantie - de aprox un an- poate si-or fi schimbat politica intre timp, insa nu cred.

E posibil ca cei de la Roco sa faca in acelasi fel.
 
Buna Andrei,
Chiar daca piesa defecta se afla in stocul dealerului local, acesta nu are voie sa o monteze ca piesa schimbata in garantie. In acest laz, se lanseaza o solocitare catre Ford Europa, in vederea inlocuirii piesei respective. Fiecare caz este analizat in parte de catre Ford. Abia dupa ce se da ok-ul, Ford trimite catre dealer piesa ce urmeaza a fi inlocuita in garantie. Acesa este motivul pentru care sa te fereasca sa iti cada ceva la un Ford in perioada de garantie, pentru ca va trebui sa astepti o gramada.

Asa face orice fabricant de automobile serios, de la Tata la Bentley trecand prin Ford si BMW :lol:

Clientul vine la service si se plange ca masina sa sub garantie are o problema. Service-ul nu schimba piesa si "pa si la anu'" ci deschide un "caz de garantie" pe sistemul intranet al constructorului, transmite problema la centrul tehnic al constructoruli si acesta decide ce si cum. Nu conteaza daca e vorba de un modul central de motor de 2000€ sau de o clanta de usa de 17,50€.

Principiul e simplu si l-ai enuntat si tu: "feedback" spre constructor, ca sa stie unde apar problemele. Asa functioneaza si la Märklin/Trix, si la ceilalti inclusiv Modelleisenbahn GmbH adica Roco si Fleischmann.

@Dr2005: Dragos, nu este chiar asa. Daca locomotiva respectiva nu este capsulata din fabrica si se poate deschide pentru intretinere curenta (schimbare de becuri, ungere) atunci nu numai ca am dreptul sa o deschid insa nici nu mi se poate reprosa acest lucru (vezi proces impotriva Trix din 1996 castigat de client care a facut in Germania jurisprudenta). In schimb daca am taiat un fir, daca am desudat o lamela colectoare, atunci am modificat locomotiva fata de starea originala, intra la "unsachgemässe Behandlung" (manuire in mod necorespunzator) si pierd garantia.
 
Asa face orice fabricant de automobile serios, de la Tata la Bentley trecand prin Ford si BMW

nu stiu daca Renault se incadreaza in categoria fabricantilor seriosi dar ei au alta politica :
am un Renault Megane la care in perioada de garantie am schimbat de 3 ( TREI) ori chitul ambreiajului, timpul necesar schimbarii chitului de fiecare data a constatat din perioada necesara sa isi dea ochii peste cap a tipului de la receptie la sezizarea mea, intocmirea fisei de service, eliberarea unui post de lucru si timpul necesar inlocuirii chitului ( in total cca. 6 ore), din spusele mecanicilor avand in vedere ca defectul este constatat la sute de masini nu se mai asteapta niciun OK de la fabricant doar trimit ulterior fisa de constatare, poze si piesa defecta.
cu modestele mele cunostiinte legate de eficienta economica nu pricep de ce fabricantul prefera sa suporte atatea cheltuieli cu piesele de schimb si manopera necesara plus reclama negative ( problema e arhicunoscuta pe toate forumurile) in loc sa schimbe fabricantul chitului sau in cazul in care Renault deconteaza aceste cheltuieli la rspectiva firma cum de aceasta mai exista pe piata
 
Buna cftt,

Daca problema este "cunoscuta" e alta treaba.

Centrul tehnic al fabricantului, odata ce a luat cunostinta de o problema care nu este unica ci apare de mai multe ori, elaboreaza o asa numita "fisa tehnica" sau "fisa de problema" care se pune pe intranet la dispozitia tuturor serviceurilor. In functie de gravitatea problemei, sau se recheama ulterior toate masinile care sunt potential cu probleme la service si se repara sistematic sau se asteapta - ca in cazul tau - ca sa survina pana si atunci se repara dupa fisa tehnica respectiva.

Acesta este si rolul atat al centrului de competenta tehnica a marcii respective cat si al "feedback"-ului facut de serviceuri: depistarea problemelor de serie si gasirea unei solutii pentru toata lumea. La BMW de exemplu in functie de caz exista mai multe niveluri:
- rechemat masinile imediat in service si inlocuire completa pe gratis a pieselor defecte.
- inlocuirea pe loc a pieselor defecte in cadrul garantiei sau chiar si dupa in cazul existentei fisei tehnice respective.
- confirmarea (sau infirmarea) suportarii consturilor de piese si manopera, totala sau partiala, pentru piese defectuoase in cazuri specifice fara regula generala.

In general, producatorii mari sunt "culanti". Daca te lasa turboul la un motor Diesel de 4-5 ani si 150000km (nu am patit-o eu ci colegii) la Renault te pune sa platesti totul din buzunar, la BMW daca masina a fost intretinuta numai de BMW si la timp sau ti-l schimba complet pe gratis sau te pune sa platesti doar manopera. In schimb la o alta masina identica de doar 3 ani si jumatate adica abia iesita din garantie si cu jumatate de km la bord cu o problema identica insa fara stampile BMW in carnetul de revizii proprietarul a fost trimis in mod civilizat la plimbare... "Nu am revizuit-o noi, nu ai folosit uleiul nostru 0W30 de 35€ pe litru, nu e problema noastra ca s-a stricat".
 
Salut, Horia si restul lumii.
Ca o mica iesire din subiect as remarca faptul ca mie personal mie mi se pare un pic deplasata hotararea de a nu mai spune "Rocosenie" (ma refer la acest caz, dar se poate extinde la celelalte) si o sa si spun de ce:
1. daca deja a fost folosita in mod larg un user nou va intelege greu ideea de a citi despre Rocosenie, dar a nu avea dreptul de a spune astfel...
2. oamenii de aici sunt oameni care in general sunt mai "sariti" decat media normala: ma refer la faptul ca o asemenea comunitate dezvolta si Slang... Mi se pare un pic ... restrictiv sa impiedici oamenii sa se exprime liber (fara jigniri). Si de mine s-a luat cineva mai de mult ca am spus "chinezoi", dar din context reiesea ca vreau sa fiu OK cu omul - a interpretat ca jignitoare exprimarea mea. Poate asa si era (fara voie), dar clar "Rocosenie" mie imi spune ca fiind un termen chiar de admirare...

Stiu ca este "casa" voastra si ceea ce hotaraste administratia este lege pana la urma; stiu de asemenea ca incercati sa faceti ceva pentru imaginea forumului (ceva care sa tinda catre profesionalism). Dar parca exista si un "dar" ;-)

acum introcandu-ma un pic la celelalte scrise cred ca argumentatia celui care a spus ca in Romania nu se poate mai bine este la fel de apropiata de a unui om politic care a spus despre Romania ca nu este guvernabila. Eu cred ca aici conteaza foarte mult dorinta de acumulare de avere (inima capitalismului) prin care unii incearca cu cat mai putin sa obtina cat mai mult. In sensul acesta, fara sa se vada o imbunatatire macar a pretului, vom vedea fabrici in Europa de Est sau si mai spre Est, firmele cautand forta de munca "gratis" pentru produse de "lux".

Dar trenuletele erau facute de nemti, ceasurile de elvetieni si branza buna de ciobanii munteni (nu din Muntenia, ci munteni). Daca ei vor aceeasi calitate in Romania nu se va putea decat daca schimba filosofia de viata, dar si baneasca, a angajatului sau. Si am un exemplu concret de la mine de la o corporatie romaneasca luata de austrieci, am vazut si cazurile bune de "germanizare" a muncii si de "romanizare" a managementului, la fel si cazurile negative in aceleasi situatii...
 
Buna Bogdan,

Privind poreclele - ceea-ce i se pare admirativ unuia i se va parea jignitor altuia, si tocmai asemena situatii trebuiesc evitate. In plus, atunci cand dai o porecla unei marci, o dai pentru ca aceasta corespunde - in acceptul tau - unor atribute ale produselor acelei marci. Insa cum poti sa definesti cu aceeasi unica porecla modele gandite de Willi Ade in anii 1960, de ingineri austrieci in anii 1970-80, apoi modificate o decada ulterior, care au fost produse cu caracteristici tehnice foarte diferite de-a lungul timpului in Austria, Germania, SUA, R.P.Chineza, Romania, Slovacia sau Coreea?

Un model Roco ex-Röwa din 1972 nu are nimic de-a face cu un model Roco International de la Salzburg din 1990 si nici cu unul Roco / Modelleisenbahn GmbH produs in China si asamblat tot acolo sau in Romania din 2009! Porecla unica e aici un "compliment" pentru un produs si o jignire pentru altul.

Consider paranteza incheiata asa ca nu mai are rost sa revenim asupra subiectului.

Privind calitatea muncii din Romania, problema este asa cum spuneam "Hausgemacht" adica "facuta de casa". Unele firme produc bine sau mai putin bine, cunosc problemele si le accepta sau le combat, altele s-au resemnat si au plecat in alta parte. Am intalnit si oameni - poate 5% si in general firme mici, care produc modele de lux de multe mii de Euro - de exemplu Hermann pe scara 0, unde o locomotiva ajunge usor la 4000€ si un vagon la 1000€ - care produc piese metalice in Romania si sunt mutumite de calitate. Insa e vorba de produse brute, nu produse finite. Nu am avut pana acum ocazia sa intalnesc firme de modelism care sa fi primit produse finite, asamblate si impachetate din Ro si care sa se bucure. Nu inseamna insa ca nu exista.

La Modelleisenbahn GmbH problema este laxismul cu care priveste conducerea firmei situatia proasta calitativa a produselor - Banska Bistrica livreaza calitate ceva mai buna, insa nici aici nu sunt produse finite in cea mai mare parte. E o problema romaneasca? Nu, sau nu numai. E o problema de bani, de salarii? Da, in parte, insa nu numai. E o problema de administrare si de conducere? Da, in cea mai mare parte.

Ca modelist treaba asta nu ma intereseaza, pe banii mei vreau calitate si nu-mi pasa ca e produs in Romania sau in Slovacia sau in China. Ca jurnalist in presa modelistica ma intereseaza oarecum, deoarece constat ca e o mare diferenta inte discursul oficial al firmei si situatia reeala si asta ma face - ca orice om cu etica - sa iau pozitie. Schimba asta ceva pentru firma in cauza? Nu. Daca s-ar reclama si mai mult (si in Germania deja se reclama destul) si ar durea si mai mult la buzunar s-ar schimba si una din schimbari ar fi renuntarea la fabrica din Romania.
 
Sincer Bogdanra, ma asteptam sa spui ca si termenul "rocosenie" e tot din romana veche, de salon la inceput de sec XX :).
Si pe mine ma deranjeaza folosirea unor termeni care nu exista in limba romana. Poate asa sunt eu, mai purist, insa respectul fata de noi incepe prin a ne respecta limba. Altfel vorbim toti "afacereza" sau pseudo limbi vechi, stiute de noi si de inca 10 oameni. Astea sunt regulile forumului, hai sa le respectam fara sa gasim atatea motive pentru care sa nu o facem. Altfel, exista si alte forumuri pe net unde sunt convins ca regulile sunt mai permisive.

Si iti mai fac o corectura. Foloseste alta formula de salut decat "X si restul lumii". Ma cam tin de ceva timp sa-ti spun. Nu stiu cad de corecta ti se pare formularea. Probabil nu folosesti foarte des comunicarea oficiala.

Revenind la subiect, ma astept sa citesc cum cumparatori de buna credinta au semnalat si remediat asemenea abateri grave de la ceea ce se poate numi o relatie comerciala de bun simt.

Eventual si ceva exemple de la cei "patiti" sa invatam toti din ele...
 
Salutare, admit ca intr-o fabrica de asamblare pot interveni erori in proces, admit (foarte greu) un control al calitatii prost efectuat (indiferent de nationalitatea celui calificat in acest scop) insa urasc serviciile post-vanzare defectuoase. Din pacate observ un comportament din partea producatorilor de material feroviar care nu incurajeaza fidelitatea pentru produsele lor ci duce mai degraba spre ideea consumatorilor unici. Acest lucru se intampla acum 3-4 ani si in curtea producatorilor auto care aveau volume impresionante de vanzari. Am constatat cu placere, din momentul in care s-a constatat un regres in vanzarile auto, un alt tip de abordare atat din partea producatorilor (tendinta de reevaluare a pozitiei in piata in sensul scaderii preturilor de vanzare) cat si din partea dealerilor care au creat pachete atractive de fidelizare a clientilor existenti prin servicii post-vanzare. Am constatat, prin comparatie, la unii producatori de machete feroviare o atitudine superficiala in relatia post-vanzare cu consumatorul. La Trix spre exemplu am comenzi la care nu am primit raspuns de un amar de vreme, platite fiind ... Am facut aceleasi comenzi pe o adresa din Germania si au ajuns instant. La Roco am facut comanda prin dealerul din RO pentru piese de schimb, au ajuns in termen rezonabil insa am constatat ca intr-o pungulita sigilata de piese de schimb se aflau piese identice in loc de piese in oglinda conform schemei Roco. Nu e ceva grav insa cred ca ar trebui tratata cu mai multa responsabilitate ideea de control al calitatii. Despre AF ce sa mai zic ... am avut un schimb elegant de mailuri, in sensul propriu al cuvantului, cu Dl. Corodescu insa care a avut ca finalitate vanzarea produselor afectate si promisiunea ca nu ma voi mai atinge vreodata de produse AF - atitudine revizuita ulterior multumita trecerii timpului, dorintei de a colectiona CFR si calitatii produselor AF (una peste alta, am preferat sa cred ca a fost o exceptie mai putin bine gestionata)
In cazul expus de Rastel as fi ales varianta returnarii cu riscul timpului pierdut aferent insa cu demnitatea ca nicio pana nu a zburat de pe imaginea mea de gasca :)
Sa aveti o noapte buna !
 
Aaa, si apropo de ideea de "rocosenie", nu ma deranjeaza neaparat ideea de neaparteneta la o conventie stabilita de o autoritate care emite judecati de valoare de genul <<"nicio" e preferabil lui "nici o">>, mi se pare hilara (nu neaparat caraghioasa, condamnabila si de neacceptat) ideea de personificare a materialului rulant sau in general feroviar. Adica sunt un mare sustinator al folosirii corecte a limbii romane insa trebuie argumentat mai serios de ce o personificare nevinovata e condamnabila. Inca o data noapte buna !
 
Nu prea am vrut sa ma bag in discutie , pentru ca nu cunosc toate aspectele , dar nu pot sa ma abtin....
@tyco : chestia cu made in romania nu tine . Daca cei din conducere au habar de ceva , atunci un produs poate fi fabricat si in Burkina Faso pentru ca va avea aceleasi proprietati calitative date de cerintele de proiectare si procesul de productie .
@Horia : tipul care ti-a spus "in Romania nu se poate imbunatati " cred ca ar trebui dat afara imediat din firma respectiva ( probabil e unul din "artizanii" primului faliment si il pregateste pe urmatorul ) . In Arad (ro) , cu operatori platiti similar altii produc milioane de piese/subansamble fara nici macar o reclamatie => se poate ca nu operatorul este de vina , ci cum ai zis si tu :" La Modelleisenbahn GmbH problema este laxismul cu care priveste conducerea firmei situatia proasta calitativa a produselor " .
p.s. primul meu produs ROCO a fost cumparat din Austria ( BR290 albastra /cuple digitale ) , bineinteles a avut o problema : stia sa mearga numai in directia in care a fost testat de dealer . Am fost cam furios , am avut un lung schimb de mail-uri si telefoane cu el si pana la urma am rezolvat in stil "mafiot" problema : 6 zile asteptat si un carton de bere :(|)
@rastel : rabdare si ... nu uita ca suntem cetateni europeni cu drepturi .... ( bla bla , ca nu mai retin reclama )
 
Problema este simpla, eu zic ca tine si de norocul cumparatorului. Asta deoarece in conditiile actuale ale globalizarii, multe produse nu se mai realizeaza in tarile consacrate alta data pentru acele produse, ci se produc in diferite colturi ale lumii, datorita costurilor tot mai mici impuse de piata. Pe de alta parte, orice producator important impune un sistem de asigurare al calitatii, care indiferent de numele sau este extrem de riguros, si pe langa multa hartie consumata si batai de cap, are rolul de a asigura ca produsul respectiv este la fel indiferent de zona geografica unde ar fi realizat. Problema este insa factorul uman, pentru ca daca personalul isi baga picioarele, nu se mai poate face nimic. Iar factorul uman este cam acelasi pe tot globul. Solutia in astfel de cazuri consider eu ca este de regula aceeasi, se returneaza produsul magazinului, care isi bate capul apoi cu cel care distribuie en gros sau cu producatorul.
 
brcosminp a spus:
In cazul expus de Rastel as fi ales varianta returnarii cu riscul timpului pierdut aferent insa cu demnitatea ca nicio pana nu a zburat de pe imaginea mea de gasca :)

Am procedat asa si mi-am recuperat banii in cazul Fleischmann, dar in acel caz problema era nerezolvabila (fisuri multe pe cazanul locomotivei - probabil lestul a avut bavuri si a fost introdus fortat). In cazul de fata este vorba doar de penele de pe tartita, problema este ca si rezolvata. Locomotiva a fost verificata pana in maduva oaselor, a fost curatata, aranjata, gresata corespunzator, va mai rula multe sute de ore pana sa dea semne de oboseala (si pentru ca m-am suparat, o dotez si cu sunet). In alta ordine de idei, le-am trimis un e-mail si in mod sigur va voi prezenta raspunsul lor, daca acesta va veni. O voi prezenta in cadrul colectiei, deoarece trecand peste problema dezbatuta aici, modelul este deosebit, iar colectivul de proiectanti merita felicitari. La fel, cei de la montaj si-au facut bine treaba.
Pestele de la cap se impute, iar aici este o problema care nu tine de fabrica de la Arad sau de romani ci de cei de la sediul central. Spor va doresc si bafta.