Despre poduri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pantiru a spus:
Nu stiam ca la podurile si mai stiu eu ce,se fac masuratori dupa nivelul marii cele mai apropiate sau care stiu ei,dar cred ca este una din marile aberatii ale tehnicii.Cei din Nepal,sau alta tara care nu are iesire la mare sau ocean,poate,dupa ce fac masuratori?iordania de exemplu ia reper Marea Moarta?Parerea mea de neavizat in domeniu ar fi ca trebuie sa se fi gandit cineva sa faca un reper universal pe tot globul,altfel cei care au deviat pe Rin sunt norocosi,ar putea fi altii care nici sa nu vada ca au trecut unii pe langa altii si un pod sa faca legatura de exemplu Bulgaria-Romania si altul Romania-Serbia :D .

Sint chiar mirat de afirmatia ca stabilirea unui nivel al marii este o aberatie a tehnicii.

probabil ca Nepalul si alte tari isi fac un pod ca sa fie facut, dar podurile alea in mod clar nu sint altceva decit niste ,,punti" niste adaptari locale la nevoile de trecere.

Zona noastra e plina de cladiri vechi pe care se gasesc inca marcile de nivelment ale Imperiului, in care cota de referinta era Marea Adriatica.

Romania a avut multa vreme nivelul de referinta Marea Baltica abia mai apoi a fost adoptata ca referinta Marea Neagra.

Gindeste-te la baraje de exemplu, care au NNR, nivelul normal de retentie la cota xx NMN (nivelul Marii Negre) am vazut niste notatii intr-o camera de comanda la un baraj pe Valea Iadului si am intrebat ce inseamna.

Ramine de studiat de ce a aparut devierea orizontala la podul despre care se vorbeste, dar nu trebuie uitat ca se fac lucrari subterane la care avansarea si calculul orientari se face numai cu citiri inapoi spre suprafata pentru raportarea la un reper de coordonate cunoscute.
 
Diferenta e simplu de explicat!

Marea Nordului, la care se raporteaz㒠nemţii e cu aprox. 15 cm mai sus ca si Marea Neagr㒠la care se raporteaz㒠elveţienii.

Asta datorit㒠faptului c㒠Marea Neagr㒠este o mare aprope închisă’, care este alimentat㒠de Dună’re, Nistru, Dnepr mai semnificative, precum şi prin revă’rsarea din Borsfor.
Dar rata de evaporare este mai mare decât rata de umplere. Dac㒠se colmateaz㒠Strâmtoarea Bosfor,o s㒠fie iar un lac, aşa cum a fost acum 10-15.000 de ani.
Si nivelul Mă’rii Mediterane este mai coborât decât al Mă’rii Nordului.
 
explicatia pentru o astfel de eroare poate fi neglijenta, incompetenta, lipsa verificarilor si controalelor pe timpul executiei, etc., argumentul citat de Horia este pentru nespecialisti, la asta ma refeream mai sus cand spuneam de pus batista pe tambal, indiferent dupa care mare s-au raportat la inceputul lucrarii fiecare constructor daca se verificau intre ei ar fi constatat usor abaterea si puteau remedia eroarea din timp, simplu, astfel de erori la lucrari cu lungimi foarte mari gen pod, tunel, pista de aeroport, etc. pot apare si din cauza topometrilor care fac transmiterea cotelor la ore diferite din zi sau cand in zona exista circulatie, daca s-ar fi intamplat la noi nici nu vreau sa ma gandesc cate pagini cu laturi si hasnale s-ar fi varsat de catre specialisti pe tara si neam chiar daca vinovatia este a unei persoana ( vezi cazul pasajului de la Pipera unde problema nici pe departe nu se compara)
 
A pai nu se compara cazul Pipera, am citit undeva sau am auzit la TV nu mai stiu, ca cel care a proiectat viaductul a motivat prin necesitatea de a se face economie, deci din start l-a proiectat mai jos desi stia ca STASul prevede alta cota.
 
A pai eu m-am lecuit de mult sa mai iau de bun ce se scrie prin ziare, forumuri sau ce se spune la TV, in 90% din cazuri nu sunt decat informatii folosite pentru a lovi in cineva in particular si de a ponegri tara si neamul in general, in realitate problema este mult mai simpla, UN individ capos de la infrastructura CFR nu accepta ideea de a modifica pasul stalpilor de catenara in apropierea pasajului astfel incat sa nu fie niciun stalp sub pasaj, intradevar daca se dorea sa incapa un stalp sub pasaj conform normelor atunci zona centrala a pasajului trebuia inaltata cea ce facea ca rampele sa nu mai aiba panta maxima admisa, ca sa respecte panta maxima trebuiau deplasate capete rampelor cea ce ducea la blocarea acceselor la niste societati din zona, in concluzie avand in vedere conditiile impuse de amplasare s-a ales solutia care sa rezolve toate problemele, nu este nici gresala de proiectare sau executie, nici economie nici altceva, ca dovada ca se circula bine merci pe pasaj, pe sub pasaj si acces liber in zonele adiacente acestuia, pe de alta parte cu titlu informativ firma costructoare nici macar nu era romana ci portugheza , daca recitesti subiectul de pe acest forum poate iti schimbi un pic parerea despre constructorii romani
 
cftt a spus:
... pe de alta parte cu titlu informativ firma costructoare nici macar nu era romana ci portugheza , daca recitesti subiectul de pe acest forum poate iti schimbi un pic parerea despre constructorii romani

S㒠m㒠bag şi io în samă’...
Pă’i dac㒠au construit portughezii, cum să’-şi fac㒠omu o pă’rere despre constructorii români??? Omu (DanTM) poate doar să’-şi fac㒠o pă’rere doar despre constructorii portughezi!
:(%):
 
tocmai, eu ma refeream la comentariile la adresa romanilor la subiectul respectiv in necunostiinta de cauza. din cate stiu au mai construit cate ceva si romanii in tara asta si nu numai in tara, din pacate sunt cativa care au in permanenta pregatita o caldare cu laturi buna de aruncat indiferent daca e cazul sau nu si tot din pacate treaba e valabila pentru orice domeniu de activitate, personal cred ca nu are rost sa mai comentez pe subiectul asta, e doar parerea sau perceptia mea
 
cftt a spus:
... din pacate sunt cativa care au in permanenta pregatita o caldare cu laturi buna de aruncat indiferent daca e cazul sau nu si tot din pacate treaba e valabila pentru orice domeniu de activitate,...

... al romanilor, completez eu.

De cand, mama naibii, te mira asta Niki, cand este vorba despre romani?

Ai imbatranit mai repede decat mine?
 
Ma gandesc cat de civilizata poate fi purtata o discutie "romani buni vs romani rai sau romani din tara vs romani de afara". Probabil se va ajunge la atac la persoana si alte chestii. Ca doar ne aprindem repede, ne pricepem la toate si suntem orgoliosi.

Din acest moment orice referire la poporul roman bun sau rau va ajunge la cosul de gunoi indiferent daca e a unui roman de afara sau din tara.

Ati terminat de prezentat colectiile, realizarile modelistice, reportajele, etc ?
 
Gam3 a spus:
Din acest moment orice referire la poporul roman bun sau rau va ajunge la cosul de gunoi indiferent daca e a unui roman de afara sau din tara.

Salut Florin,

Nu pot decat sa salut si sa sutin, din tot sufletul, initiativa ta.
Asteptam de mult o asemenea reactie.

Toata stima,
 
Gam3 a spus:
Ma gandesc cat de civilizata poate fi purtata o discutie "romani buni vs romani rai sau romani din tara vs romani de afara". Probabil se va ajunge la atac la persoana si alte chestii. Ca doar ne aprindem repede, ne pricepem la toate si suntem orgoliosi.

Din acest moment orice referire la poporul roman bun sau rau va ajunge la cosul de gunoi indiferent daca e a unui roman de afara sau din tara.

Ati terminat de prezentat colectiile, realizarile modelistice, reportajele, etc ?


:aplauze: :aplauze:
 
As sublionia, daca se poate, ca ar trebui la fel cu orice referire la o natiune sau grup de oameni.
In rest felicit decizia si sper in colaborare buna in continuare
 
Fiindc㒠s-a fă’cut referire, aici, şi la podul Calafat - Vidin (poate pă’rea puţin OFF TOP), o lucrare frumoas㒠în toate sensurile, am senzaţia c㒠"ai noştrii" au participat la partea lor de lucrare cam cu "unghia-n gât"...De ce zic asta ? Privind pe hartă’, cu noul pod , când va fi dat în funcţiune, ruta de tranzit pe România, de la Borş sau Nă’dlac, se va scurta foarte mult ( de la Borş la Arad, apoi cale comuna şi pentru Nă’dlac, autostrad㒠spre ieşirea de la Izvin spre Lugoj şi mai departe Caransebeş, pasul Domaşnea )cu 6 km înainte este o limitare de înă’lţime sub podul de cale ferata de la km 418+500 pe partea dinspre Domaşnea (pe axul drumului 4.44m), dup㒠care liber pe tot drumul la Orşova, centura completa Tr.Severin, Åžimian intersecţie, apoi Maglavit şi Calafat, eventual Åžimian, Craiova, Calafat. Å¢inând cont ca CNADNR-ul taxeaz㒠la tone, şi dimensiuni (lă’ţime, lungime, înă’lţime), scurtarea rutei că’tre Bulgaria, Grecia, Turcia e sensibil㒠la buzunarul companiei de drumuri......
Una e s㒠te duci de la Borş la Giurgiu, via Cluj, Sebeş, Rm Vâlcea, Bucureşti (centura de sud), Oinacu, Guirgiu-pod sau Nă’dlac, Deva (acum cu 15 km de autostrad㒠pân㒠la intrarea în Simeria Veche, Sebeş, Sibiu, Rm Vâlcea, Bucuresti, Giurgiu-pod şi alta pe aici (cam la fel şi pe calea ferată’, ca rută’)!
Am fost şi pe partea bulagr㒠de la Vidin....ieşirea de pe bac e cumplită’, are o pant㒠de vreo 14 % pe urcare..... Aaaaaa şi s㒠nu mai zic de "taxa locală’" din Calafat de tranzitare spre port...te apuc㒠plânsul pe ce "drum" ajungi la bac !