Lips㒠educaÈ›ie sau ”o lume nebună’, nebună’, nebună’Ă˘â‚ŹÂ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Stau şi m㒠minunez câte se mai întâmpl㒠pe calea ferată’, asta amă’rât㒠aşa cum o avem, a noastră’.
Mai ieri-alată’ieri o dub㒠cu doi ţigani stric㒠un tren la Huedin, ei dând ortu` popii.
Tot pe atunci 2 muieri, despre care se spune c㒠sunt educate (cic㒠ambele erau profesoare), ignor㒠tră’snetul (cruea) Sf. Andrei şi iac㒠cum fug dincolo... (asta undeva prin regat)
Mai deună’zi, o fumă’toare !!! la numai 13 ani!!! îşi ia zborul din tren dup㒠ce învinge sistemele de securitate ale unui vagon.
Ieri un tip cu animale la bord, se ia la trânt㒠cu un alt tren prin Siculeni HR, de unde 2 iar pleac㒠dincolo...
Mai demult (2 să’ptă’mâni) un conaţional de-al nostru intr㒠pe la italieni cu camionul în tren, mecanicu PA...
Ieri, parcă’, în IT o puştioaic㒠tot de-a noastr㒠trece calea ferată’, da se întâlneşte cu .... trenu... iară’-şi PA...

Sigur am scă’pat vreo trei, patru eveneminte...

Mai demult astfel de ştiri erau lunare, sau la dou㒠să’ptă’mâni...
Acum aproape zilnic, dac㒠nu la dou㒠zile, sigur se întâmpl㒠ceva...

Ori populaţia tâmpeşte, ori e gata tâmpită’!

De educaţie nici nu cred c㒠mai poate fi vorba, c㒠dac㒠n-ai pe cine, n-ai.

Este vre-o soluţie în a rezolva aceste situaţii neplă’cute? Este vreo vale de scă’pare? Sau selecţia natural㒠a început s㒠fac㒠cură’ţenie mai abitir ca niciodată’?

Pă’cat de mecanicii de locomotiv㒠c㒠ei n-au nicio vină’, doar conştiinţa ce le ră’mâne chinuită’, şi unii din aceste cauze se las㒠de meseria asta frumoasă’, care le mai aducea o pit㒠în casă’...
 
Salut,

Sa stii ca putem spune precum Smotocel, ca este vorba de selectie naturala!

Stiri din astea cu persoane luate "la intrecere" cu trenul se intampla saptamanal nu numai in Rromanica. Se intampla si in tari mai "calde" precum Marea Britanie, cu o veche traditie in ale cailor ferate.

Si acolo exista o trista recolta de tineri de 20 de ani, beti sau drogati care ignora semnul ala frumos al Sfantului Andrei pentru ultima data.

Asta, desi bine zicea instructorul de la scoala de soferi al lui Dan Puric ca daca e cruce, te opresti precum crestinul, te inchini si belesti ochii in dreapta si-n stanga sa fii sigur ca ajungi viu pe partea ailalta... :roll:
 
Greu de raspuns. Daca inainte se speriau de tren

uite scriitorii au surprins asta, chiar in poezia cu Izambanu postata de mine
p://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/texte/izamban.jpg
Da, hai iute sa ne-ascundem
colo-n holda ha da crumpi
ca de-apuc-aici pe cale
el ne face tot manuchi

iar mai apoi Liviu Rebreanu gaseste pe altii care daca nu au urcat in tren pleaca in urma lui
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.limpede.com%2Fuploads%2F8%2F1%2F3%2F4%2F81345%2Frebreanu-liviu-prostii.doc&ei=zpGHUOObCYjasgaHpYH4Bg&usg=AFQjCNFzQbZZ9SqctLQO-2HqcnPUFK5k4Q

Practic acum se pare ca exista o tendinta de a se pune cu totii in fata trenului.

greu de raspuns.
 
Am putea elabora discutii interminabile, eu zic doar ca daca nu te feresti de necazuri ai pus-o. imprudenta se plateste. paziti-va spatele fata lateralele si capataiul ca altfel e vai de noi.

- cad fatade de blocuri
- explodeaza blocuri
- oamenii sunt omorati pe trecerile de pietoni
- oamenii sunt omorati pe calea ferata
- oamenii cad din tren
- oamenii mor din accidente stupide si ilogice

facem o intreaga lista ?

Traim in HAOS ! toata lumea e grabita, agitata , nebuna ....
 
Salut!
Exceptand cazurile de rromani, o parte din vina apartine chiar parintilor, unii din nepasare, ca asa au crescut si ei, altii au dus-o mai greu si "mancal-ar tati/mami pe el de pui ca sa nu-l stresez, si daca face ceva ma fac ca nu vad", si multe asemenea cazuri.
Personal cand eram mic am facut cunostinta des cu sfanta palma sau ce se mai nimerea, si am injurat la vremea respectiva ca de... azi imi prinde bine. Iar pe al meu odor evit sa-l bruschez... o pedeapsa, o dojana, insa tot se mai ajunge la sfanta palma. Ma uit la copii din clasa lui... pici de a doua... aroganti, nervosi, totul li se cuvine iar tot ce fac rau sau bun le e rasplatit de parintele in extaz, care cand odrasla ii tipa si ii vorbeste urat in public se face ca nu aude si sopteste lasa ca vede el cand greseste... dar acel parinte nu se gandeste ca ei vor creste, iar ce acum li se pare normal copiilor atunci va fi o apucatura... si astfel ajungem la ce spunea interesantul, si mai rau la parinti care traiesc cu drama ca cei pe care s-au chinuit sai creasca iau pierdut din nepasare sau prea multa... indulgenta.
Un ex de parinte model: eram la un liceu din a noastra frumoasa patrie, pentru niste lucrari. In fata liceului, opreste un mertan, din el se da jos un domn bine si intra. Dupa un timp intamplarea face ca am urcat la primul etaj al liceului... in usa unei clase o profesoara se certa cu acel "domn bine" pardon invers:
De ce l-ai dat pe fimiu afara de la ore?
Pentru ca deranja ora si nu asculta
Pai inseamna ca nu esti in stare sa tii o ora...
De ce spuneti asta...
Lasa a o sa am grija sa nu mai predai la clasa asta!
Si totul in timp ce odrasla data afara de la ore, statea linistita si zambea dispretuitor catre profesoara
........
 
dieselko,

o mica observatie...
cand zici rromani, zi-le pe numele de il au dintodeauna :TIGANI.nu-i amesteca, te rog, cu romanii adevarati (sunt multi si nu se arata).ca asistam la o tiganizare in masa, asta este altceva :-x

problema pusa de interesantul se regaseste mai peste tot in Europa, nu numai in Romania.si am avut nenumarate ocazii sa ma conving ca fiecare tara isi are portia ei de tampiti.
bataia e rupta din rai, spune un proverb de-al nostru.si mi-am luat destula in copilarie,si acasa si la scoala.in zilele noastre, ca profesor, nu poti sa ridici tonul, daramite sa mai dai cate o scatoalca sau vreun tras de perciuni/urechi.in anumite cazuri,profesorul risca fie cel batut.cei 7 ani de acasa sunt foarte importanti, de aceea lipsa lor se vede... :(
 
Ipoteza: înainte de 1989 se întâmpla un nr. egal de evenimente însa nu erau mediatizate sau reprezentau maxim 1/4 de coloana în ultima pagina a ziarului, acum însa, acelaşi eveniment este pus mare pe prima pagina a tabloidelor (hârtie sau presa electronica), fiecare moarte violenta reprezentând un eveniment de presa care vinde. (asa-i în capitalism)
 
catre cata: da ai dreptate mai mult ca sigur aşa era şi înainte de 1989 şi nu erau aşa mediatizate. Doar c㒠atunci nu erau atâtea de multe maşini !!!
Åži da cam fac din toate o mare tragedie... cum a putut fi comparat şi vaporul jumă’tate scufundat de pe coasta Italiei unde au fost victime sub 40 cu tragedia Titanicului. Pă’i cum poţi compara o "tragedie" de 40 de persoane cu una cu 1400 ?
Revenind la subiect. Sunt convins c㒠şi pe vremea de dinainte de 1989 se întâmplau multe numai c㒠atunci nu se zicea nimic şi nu era nici net şi nici ştiri. Toţi tă’ceam.
Educaţia copiilor de clasele 1-4 din zilele de azi e deplorabilă’. Deci zilnic (datorit㒠locului meu de muncă’) aud copii care se apuc㒠de plâns şi strig㒠sus şi tare c㒠îmi zgârie urechile dac㒠mama/tata nu le iau ciocolata sau gumiţa... E inadmisibil ca copil s㒠îţi dicteze... şi e doar de clasa 1 sau mai mic. Când va ajunge mai mare ce va urma ?
Despre acidentele de tren se aud mai multe pt c㒠exist㒠ştirile de la ora 17:00 da chiar şi acelea sunt muuulte. Motivul probabil: graba. sau cine ştie... din pă’cate tot mai des astfel de acidente.
 
Chestie sinistra traita anul trecut prin decembrie in jud. Arad, dinspre granita spre Buc. pana in Arad - trecere la nivel cu calea ferata cu bariere necoborate, fara semnale luminoase sau acustice functionale, o loco era oprita inaintea traversarii si fluiera de zor ori la cel ce trebuia sa coboare barierele ori la cei din trafic ...... era noapte ...... a fost halucinant .. am stat cateva minute sa-mi dau seama ce se petrece, oricum a fost prima data cand am trecut prin fata trenului si chiar daca era oprit m-au trecut fiori cand am simtit farurile din lateral ..... se intampla atat de usor nenorociri ...
 
@ Cosmin78: mea culpa, dar am zis sa nu nu sar calul. Desi nici eu nu-i suport, iar cand ma ivad pe cate unu cu maneaua la maxim (nroc ca acu' sau mai rarit), si cu gipu de la bulgari cu care se lauda, ma apuca un dor nebun de pm-ul din armata... dar de... suntem civilizati (prosti - cam asa e vazut de ei fenomenul), si nu facem nimic.
Gata cu offtopicul.
@Cata: poate ai dreptate, insa nu prea cred, aveam si noi atunci oile noastre negre, scandalagii, cur..., insa erau cei 7 ANI de ACASA..., iar daca se zvonea ceva se auzea ceva de cutare care a facut ceva, intotdeauna se gase careva care sa spuna ca na facut bine. Acum daca unu sparge un geam vede altul si zice "coool, merg sa sparg si eu unu, ca eu is mai destept"
 
Pasajele denivelate ar fi o solutie, insa costa.Iar cat despre educat soferii si cetatenii...se aplica inca un proverb "cal batran nu-l inveti la ham".
In rest, selectia naturala isi urmeaza cursul. :|
 
E şi selecţie naturală’, e şi prostie, e şi lips㒠de educaţie.
Dac㒠te duci acum la o şcoal㒠şi întrebi copiii de câte ori au mers cu trenul, 90% o s㒠îţi ră’spund㒠c㒠niciodată’, ori pentru c㒠pă’rinţii lor au minim o maşină’, ori pentru c㒠le e jen㒠c㒠pă’rinţii lor sunt mai să’raci decât ai colegilor. Cu atât mai puţin te poţi aştepta s㒠ştie ei cu ce vitez㒠circul㒠un tren, dac㒠totuşi urc㒠în aşa ceva, când ei au mers doar cu maşina şi, eventual, l-au mai auzit pe tată’l lor cum înjur㒠la volan c㒠st㒠la trecerea la nivel c㒠merge trenul încet.
Legat de şoferi, mulţi erau obişnuiţi cu alea 2 trenuri CFR pe zi, care treceau la 4 dimineaţa şi la 10 noaptea şi circulau cu 10 la oră’. Dac㒠mergi şi întrebi undeva de trenuri private (chiar şi în Ministerul Transporturilor) ori se uit㒠oamenii ca la urs, ori zic c㒠pe la Bucureşti nu exist㒠aşa ceva. Deci dac㒠ă’ia din MT nu ştiu, ce pretenţii s㒠ai la nea' Gheorghe (sau Gyorg, dac㒠e din Harghita), care 40 de ani a condus tractorul pe câmp, s㒠se uite în stânga şi în dreapta la linie?
 
Ca-i vorba de lipsa de educatie, este evident. Scoala putina si parinti neglijenti, nepasatori. De aici rezulta usor criminali "din culpa".

Curios este ca d'astia apar si din randul celor instruiti, proveniti din familii asezate. Raspunsul lor te pune serios pe ganduri. Motiveaza nerespectarea unor reguli si imprudenta prin faptul "ca trebuie sa fie performanti la slujba". Sefii ii incurajeaza sa faca orice care ar creste profitul. Exemplele cu soferi care conduc mai multa vreme de cat este permis, ori depasind viteza legala sau cu incarcatura cu mult peste cea admisibila sunt banale. Un individ care lucra intr-o banca a fortat o bariera pentru ca trbuia sa ajunga la o filiala din provincie. Timp de o saptamana nu dormise decat 2-3 ore pe noapte.
Asadar, este limpede ca traim intr-o lume dementa, nu numai nesimtita.

Daca gasiti un membru al unui echipaj SMURD, dispus sa stea la povesti, puteti afla lucruri care va vor soca.
 
pina la urma este chestie de educatie, adica de prostie si interese, nu numai de saracie. am invatat sa ne furam caciula, unii de la altii si apoi ne intrebam de ce tara asta nu merge inainte. pina la urma vom ramine numai cu CAILE FERATE MODELISTICE. un reportaj protv care merita atentia!
http://stirileprotv.ro/special/interesele-ascunse-care-ingroapa-o-investitie-de-1-miliard-eur-cum-a-fost-anulat-intercity-buc-ct.html
 
nu este numai chestie de dezinteres... sincer, putem numara pe degete pe aceia care au realizat ceva concret in domeniul modelistic, sau au dobindit o experienta in acest sens. si iau exemplul meu: cind eram in strainatate ma ocupam cu drag si spor.am revenit in romania din motive de familie si nu mai fac nimic.pina la urma, conditiile socio-economice sint cele care ne omoara. si daca eu sper sa fiu in "coma modelistica" si sa imi revin, sint multi altii pentru care, a avea un hobby, este "timp si bani aruncati pe geam". modelele mele stau in cutii, fiindca nu am spatiu si bani sa ma ocup cu asa ceva. mai mult, in sud-estul romaniei si ma refer la braila, nu exista ceva ce sa aiba legatura cu modelismul.
ceea ce regret cel mai mult, sint orele petrecute la magazinele de specialitate de afara, unde ne adunam la o cafea si discutam ore in sir despre ce si cum face unul sau altul.
poate prin alte parti situatia este diferita. la braila este...sub orice critica!
 
Apare si problema financiara. De fapt nu apare, pentru ca persista de foarte multa vreme. Nivelul de trai este extrem de scazut, asa ca lumea nu are bani de modelism. Indiferent cate se pot face in regim home made, sunt repere care nu se pot face "din pila". De altfel una din problemele insurmontabile pentru modelismul feroviar este si lipsa de spatiu tradusa direct prin lipsa de bani.

Asa ca ideile spuse mai sus sunt corecte din punctul meu de vedere, distrugerea transportului pe calea ferata fiind o realitate, iar lipsa de noi adepti ai acestui hobby considerat cel mai mare ca numar de "participanti" la nivel mondial este o realitate de asemenea.
 
@leon-gr, sunt multi din acea zona din care provin si eu care pur si simplu nu au avut contact cu fenomenul modelistic sau daca au avut, l-au plasat in prima faza la nivelul "jucarii scumpe pentru cei mici". Imi este greu sa iti descriu reactia privitorilor (majoritatea tatici cu copii insa si pustani precum si insi trecuti de 50-60 ani, in general oameni care obisnuiesc sa se bucure de parc) in momentul in care am plimbat un model auto cu motor termic scara 1/8 acum 6-7 ani in parcul "Monument" sau pe faleza Brailei. Primele intrebari au fost "cu ce merge ?" dupa ce auzeau de metanol zambeau a cunoscatori (mi-as dori sa cred ca nu celebrul "mitilic" din stirile de la ora 5 le provoca declicul) iar intrebarile ulterioare "cat costa ?" au fost tratate cu un raspuns care a generat daca nu o intoarcere de 180 grade, macar o suprimare temporara a zambetului. Reactiile le-am intalnit si in parcurile din Bucuresti, oras in care presupuneam ca fenomenul este ceva mai popularizat. Nu stiu cati am virusat cu plimbarile mele insa in mod sigur am provocat mici drame in familii. Asta in ideea in care nu am avut ca scop popularizarea acestei ramuri modelistice, s-a autopromovat prin natura sa "outdoor". Intre timp (pe masura ce au aparut importatori ce aduceau modele la preturi decente, forumuri de profil, piese de schimb, consumabile, etc.) au aparut spatii special amenajate (sigure si din punctul de vedere al spectatorilor cat si al practicantilor) si ramura respectiva a capatat un circuit inchis, al cunoscatorilor. Modelismul feroviar cred ca a pasit in prima faza prin natura sa "indoor" in acest cerc inchis si depinde de efortul nostru ca aceasta ramura sa fie popularizata in masura in care ne propunem acest lucru. Sunt oameni care investesc in promovare, organizare si o fac direct relationat cu interesele comerciale, sunt oameni care o fac "pro bono", indiferent de natura, se traduce prin participari la expozitii, creari de module, expuneri in spatii mai mult sau mai putin publice, sunt elemente care contribuie la popularizarea acestui hobby. Si o intrebare ce s-a nascut pe buzele multora dintre noi: ce a facut acest hobby pentru mine, cu ce m-a rasplatit ? A tinut cont vreun producator in momentul stabilirii pretului pentru piata din Romania de faptul ca eu am cumparat un produs al sau ? Hai sa ne intrebam ce am facut noi pentru acest hobby si nu este vorba neaparat de cumparare de produse. Revin la natura indoor si daca imi permiteti, egoista intr-o mare masura, a acestei ramuri, le rumegam toti in liniste in incaperile noastre insa simtim la un moment dat nevoia sa le impartasim si cu ceilalti, o facem pe putinele forumuri de profil insa cred ca putem depasi stadiul de expunere pe forum, nu ne putem astepta sa se loveasca lumea de pasiunea noastra, trebuie sa o impartasim/promovam.
Ca si concluzie, @leon-gr, cred ca esti in postura persoanei care vine dintr-un mediu mai dezvoltat, modelistic in mod sigur, si care nu isi gaseste azimutul in Braila ... Eu cred ca tu esti cel care poate contribui la constructia/dezvoltarea unei comunitati modelistice in care tu sa fii azimutul, avand in vedere experienta acumulata printre membrii unei comunitati inchegate din care ai facut parte.