Diverse (Dan tm)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Am mai umblat pe ici pe colo prin ,,arhiva".
Am gasit niste poze facute pe film, iar mai apoi scanate.
prin urmare calitate nu e full HD.
Poate intereseaza pe cineva, chiar daca deschid un topic separat ca sa nu mai pendulez pe la toate subiectele.Pozele sint scanate in complexul studentesc prin 2004-2005. (apoi au intrat digitalele :D )

Asadar,

intr-un an pe cind veneam ,,de la cutreierarea pamintului"(http://www.gotquestions.org/romana/caderea-Satan.html )
din viteza trenului am prin o locomotiva mai aparte in sectia de linii din Aurel Vlaicu. Avea nr. 80-0001. Ce noroc ca atunci se deschideau geamurile chiar daca viteza era mai mare decit acum.



Alta data m-am dus la fosta fabrica de zahar sa intreb de locomotiva cu abur care era pe lista patrimoniului.

Sigur ca m-au intrebat daca nu vreau sa cumpar locomotivele prezente, aceea cu abur nefiind in fabrica, ba chiar unii mai vechi cica auzisera de ea fara sa o vada vreodata.



Alta data m-am dus sa pozez pe Muki, locomotiva de manevra pe liniile de tramvai de la fabrica de bere. Nu m-au lasat dar la poarta am prins altceva, apoi am dat o tura pe liniile industriale din oras.



macazul spre fabrica Banatul s-a desfiintat





Cam atit pentru azi...
 
Am pozat intr-o zi automotorul Marub, unul din ele ca erau 2 unu automat altul mecanic. Cica e in 1993 produs, revista tren club ne da alte date.

http://www.trennet.ro/products/gallery/file96.pdf







Usa inchide localul treptelor cu o trapa care culiseaza sub podeaua vagonului spre deosebire de vagoane unde se pliaza pe usa.



Are doua cuple galbene pe plug. Pentru ce or fi fost?



in drum spre Ciacova mai fac poze la linie.



pe bord are un bloc de 6 butoane 5-4-3-2-1-0



Asteapta o soarta mai buna sau mai stiu eu ce viitor i se harazeste, in depoul Timisoara, dar nu am o poza noua de acolo.


Nu stiu daca pozele mai vechi prezinta interes, am niste poze de la CSH Hunedoara. tot feroviare.
 
Nu stiu criza asta financiara sau criza ,,temporala" sau amindoua, n-am nici bani nici timp sa fac alte trasee. Asadar va arat niste poze mai vechi facute in Hunedoara.

Cum era de asteptat am dat o tura prin gara.

Hunedoara, mindria siderurgiei a ajuns o umbra a ceea ce a fost. Am avut un vecin care a fost pe Santierul National al Tineretului cind s-a construit CSH.

Gara ne aminteste de epoca ...



Oare picturile de pe pereti nu ar trebui refacute si pusa o placa explicativa?
se observa oameni ai muncii bucurindu-se de un binemeritat ragaz...



... dupa ce au trudit la furnal, construind o locomotiva.Ma gindesc ca acolo pe nicovala nu bat sabii ci sape.



Dupa aceasta incursiune am pozat ceea ce a fost calea ferata uzinala a combinatului. (sau inainte de gara?)



Va mai amintiti de celebrele basculante BELAZ? la pozarea lui a aparut repede paza.

 
Mersi Dane de pozele de la Hunedoara. La Depoul Diesel am lucrat din apr. '89 pina in Aug. '90. Parcul era de 130 locomotive si vreo 260 km de cale uzinala si daca nu ma insel, 6 statii interne. Nu m-am mai intors niciodata...acu' nu mai e la ce...

Numa' bine!

p.s. dupa slujba de la furnale, otelarii sau laminoare se mai trudea la birtul garii... :lol:
 
Stimati calatori,

m-am dus la gara sa astept un Regiotrans. dar mersul era schimbat asa ca am stat cam 40 de minute, dupa care am mai stat 20 ca era canicula.
N-am mai stat la mine in sat in gara de pe vremea cind eram la liceu si Resita intirzia pentru ca astepta Oravita in Berzovia, etc etc.

gara se cam ramoleste, dar nu am pozat-o. :(

am pozat urmele a ceea ce afost cindva Antestatia CP Solventul


dar calatorii se inghesuie la usa inca de la plecarea trenului din Sud, cum sa pozezi bine?



Apoi in Gara de Nord am luat R 9618 pina la Buzias.
dipa dip pina la Sacosul Mic unde in 25 de minute stationare pentru cruce
fac citeva poze trenului de lucru care de multa vreme duce la timpi mari de mers.



vagonul galben de cazare sau de sediu ce o fi are numarul 0000 asadar trebuie sa merg sa-l pozez mai atent.

FLAMURA ROSIE Fabrica de vagoane intreprindere industriala de stat 1953
De stat? de ce mai era necesara precizarea? nationalizarea s-a ,,infaptuit" pina la 11 iunie 1948. in 1953 ,,ne-a parasit Tovarasul Stalin"



intr-un final plecam.


la aceasta viteza si acesti timpi de mers e destul de greu sa mai atragi clienti.dar de ce se uita conductorul mirat cind ii arati beletul?

Cobor in gara Buzias. fain, renovata, pavaje etc. Intreb unde e un robinet, vine un nene dintr-un birou sa -mi arate cismeaua.

Aaaa cismeaua am vazut-o dar are un surub acolo si nu poate fi folosita.
caut buda zic io la asa gara refacuta o fi apa la buda, stiti cum zic, pentru spalat pe miini.

Gresala, buda este una de lemn ascunsa sub niste tufe. Cuuul trebuie sa o pozez si pe aia, gara refacut cu buda mai rau ca la 1850.Nici macar de caramida.

Soseste IR 1838, urc in el si ma pun intr-un vagon 55 sau 54 cu cite 3 locuri pe o parte, alea care au fost pe vremuri la rapide.
Vine controlorul: ,,n-aveti voie la I-a" aa e I-a? daaa, dar arata cam rau cam ca la personal, ee asta e.
merg un alt vagon unde aveam locul.

vagonul asta 47 sau cit are de la 200 incolo e cu clima cu draci 4 locuri pe o parte in compartiment, fain, mai bine ca la I-a.
In Lugoj urca niste unii cu lazi, cutii bagaje, pl㒺mi, ventilatoare, elsidiuri nu stiu ce carau pe acolo. Intr-un final se hotarasc si se aseaza la mine in compartiment.foarte tare, dar ei nu aveau bilet ca sa ma incurce cu toate alea a lor care nu puteau sa le urce sus la bagaje.

Sosim in Ilia. CORIDORUL PATRU. RE A BI LI TA RE

pe linia 2 IR 1838, pe linia 3 soseste R 2048 pe 4 IR 1813 de la Sibiu si pe 5 sau 6 ca nu am mai vazut bine IR de la Budapesta pentru Tirgu Mures cred 377 care opreste ca sa intre 1813.

Dupa toata vinzoleala asta sosirea in Simeria.

acolo 1838 pleaca soseste IC 521, apoi R 2711 de la Petrosani si in final si 1822 pentru Mangalia.

ma urc in 2711 compus EC + vagon, hopa acelasi vagon ca si cel de clasa I-a dela 1838 din care m-a scos nasul.Mai sa fie.
Oricum erau toate trnurile intirziate va da-ti seama.

Cobor in Deva.

locomotiva R 2711 vine imprejur sa formeze 2374.
Intre timp soseste de la Simeria 2373 EC+2 vag din care unul rosu 54 altul 2047 albastru hirbuit.
pleaca 2374 la Simeria soseste IR 1836 de la cluj Napoca, EA + 2 vag rosii locomotiva da imprejur formeaza vreun G si pleaca la Simeria.

trece si o marfa CFR Marfa cu causefeuri de carbune goale nici nu fluiera nici nu se anunta, ura.

soseste R 2376 de la Savirsin(e linitat de cind cu coridorul) uau o locomotiva luciosa, curata, leduri, lumini la boghiuri, 4 vagoane gioarse. De fapt ultimele 2 erau tocmai cele care trecusera mai devreme spre Ilia, iar la urma era si locomotiva EC.

Dau o raita prin gara Deva. Oare CFR infrastructura nu se gindeste ca toate acele spatii ar putea fi folosite? de exmplu ar putea fi inchiriate pentru comert nu doar pentru calatyori ci pentru cei din oras sa vina la pizza de exemplu la gara, asa doar niste chioscuri belite si o vraiste totala.

Un tip cu barba imbracat initial in alb acum in grii ma abordeaza despre ceva manastiri. HM, bla bla, bine frate dar tu din ce traiesti cum calatoresti asa cu trenul? aaa pai ma urc in el si la noroc mai dau ceva mai ma da jos. aaaa ca sa vezi pentru unii ,,timpul are o nesfirsita rabdare" de fapt pare ca nu are valoare.

O femeie de serviciu isi face de lucru cu matura, oboseste transpira si se pune pe scaun isi ridica tricoul si se sterge pe fata fara sa-i pese ca pe sub tricou nu avea nimic. Oamenii locului par a fi obisnuiti

un grup de vreo 20 de polonezi si poloneze dorm care pe unde, mai vorbesc, mai una alta, apoi mai sint si obisnuitii garei.
Polonezii asteapta Panonia care are cam 40 de minute intirziere anuntate.

Trece un marfar Softrans, cu cazane dar dupa locomotiva e un vagon platforma gol apoi 3 cazane 2 platforme goale 30 de cazane si alta platforma. bai astea orfi ,,doua garnituri, doua note de frina separate si total tren, ambele garnituri cu vagon de semnal"?

Un cioban cu cizme de cauciuc si cu pantaloni de trening Alibas cu 3 linii se plinge de ce a patit el catre un politist care -intre linii si perete- vine-n recunoastere. Asta obisnuit cu prostii garii il asculta si-l trimite pe banca, vine linga mine imi spune povestea vietii si telenovela trairilor.

Bai frate dar de unde ai venit?
pai de la Radna da aici m-a dat jos ca n-am avut bilet.
Si unde mergi?
la Cluj
cum daca n-ai bani?
apai ma urc si unde ma da jos astept alt tren.
Altul care putea sa se ia de mina cu pictorul ala de manastiri.
Pai si la Cluj ce ai de gind?
Apai mă’rg acasa.
in oras?
nu in comuna Dabîca, ati auzit dumevoasta de ea, de menumorutu lu Gelu ati auzît doara?

:( :( bai nu te supara am auzit ma duc sa dau o raita.
Nu mai putea de ris, am auzit multe dar nu de menumorutul lui Gelu.
(intr-o zi aveam sa aflu despre buciumul Reghinului adica zilele orasului)

intru in gara unde pe un afis vad ca linia Libling si nu Liebling cu e corect este inchisa ceea ce e fals.
si alte alea


Acolo pe scari alti turisti dorm, 2 boschetari vin repede urca la etaj intra in sala, apare si un tip din fata garii....

aia doi coboara si unu isi cumpara un hamburgher si arunca din el la un ciine



celalalt sare ca ars:
bai aici e gresie pe jos vine tanti care matura, culege repede cartofii si piine si le arunca la cos
da dar domnul Isus a zis sa hramim animalele
bai ii dai aici linga tine nu faci mizerie

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
nici nu mai vreau sa vi cu mine
ba nu te supara cheama ciinele la tine nu arunca aici pe gresie.

soseste Panonia.nu mai stiu cita intirziere a avut.

mai soseste si IR 1843, pleaca toata lumea care la menumorutul lui Gelu care sa caute o manastire.

in tot acest timp nu a sosit IR 1823 de la Bucuresti Nord pentru Cluj Napoca
Apai intr-un final soseste si 1844 pentru Timisoara Nord.

Urc, ma asez intr-un vagon cu 3 locuri cind cobor in Timisoara Nord observ ca desi era foarte murdar era I-a, nasul nu a zis nimic. Ce sa zica din moment ce 3 vagoane se penduleaza cu tot cu I-a pe aici pe Arad si Caransebes in regiouri fara clasa I-a in compunerea oficiala.

Asadar linia aceea galbena, cifra 1 si pretul fac diferenta intre vagoanele astea de 1 sau 2

Imi iau bilet si astept sa urc in R 9661 Stamora Moravita.
Soseste R9608 de la Buzias. surpriza sint cele 2 motoare de ieri care sint in poze. Nasul urca in LVT -urile alaturate si pleaca tot la Buzias in timp ce mecanicul si motoarele pleaca la Stamora.


din linia de la Solventul a ramas doar semnalul de acces in linia CFR
antestatia e devalizata



Si aici nasul e surprins ca cineva are bilet.

Din alte parti vor urma si poze.
 
M-am urcat in IR 1766, tras de o ruginitura.


in Ronat Triaj am incercat sa prin o veche semnalizare de triere.



Casa verde, energii alternative, dezvoltare durabila, ecologie, bla bla
iata o folosire a energiei solare inca din anii constructiei socialismului. Inteleg ca UE acum descopera gaura din macaroana. Adica dupa ce studiile si perfectionaerea mijloacelor permite folosirea lor la scara larga.



Am circulat intr-un vagon, nici nu mai stiu asta cu seria dupa 200 avea 3 compartimente pe capete si 4 intr-un fel de salon, tot cu cite 8 locuri, cred ca e cea mai buna formula de vagon salon, fata de acea cu cite 2 locuri fata in fata si culoar central sau fata de la gri, ca un autobuz la interior.

La Glogovat se lucreaza desi este duminica


o drezina trasa pe dreapta, la propriu ca era in curte nu pe sine.




in Ilia am pozat proiectoare de tip vechi.


De la simeria trenul incepe sa se aglomereze, spre surprindera mea. Acuma n-ar fi o problema, dar avind opriri atit de dese, define un fel de tren de naveta sau masina de ocazie. De acici si problemele, calatorii circula cu nasul in detrimentul si spre supararea celor care au platit si isi gasesc locul ocupat.

Simeria


In sibot este un monument unguresc, dar din cauza unei babute nu am mai ajuns in dreptul lui sa prind inscriptiile



Trenul are deja intirziere de la Glogovat, dar cred ca si de la alte restrictii, in Teius intra paralel cu R 3503.tras tot de o ruginitura. Nu o pot poza bine din cauza usilor, iar mai apoi din cauza conductorului. In Teius pare a fi si un cimitir de vagoane.



trenul este din ce in ce mai aglomerat, vagonul prezinta o problema, a plecat din Timisoara Nord cu un WC infundat si plin de mizerie, dar inchis cu patrata. Nici un vagon nu a avut apa. Se pune intrbarea cum este posibil sa fie indrumat cale 16 ore in aceste conditii?

partida este de la Ilva Mica pare de treaba nu comenteaza daca stai in alt vagon sau pe alt loc.

trenul soseste in Cluj napoca cu 15 minute intirziere. Citeva linii sint inchise, iar IC 531 soseste intirziat la linia 1.
Trenul asteapta ca pasagerii de la IC sa ajunga la IR. IDM intreaba, daca mai este cineva, ,,mai erau 2 babute"

Probabil, nestiind ca IR nu a plecat sau neputindu-se grabi nimeni nu mai ajunge la IR.
IDM decreteaza: cine a vrut a ajuns, liber si azimut Moldova.
Pe o portiune pin ala Apahida trenul rupe sinele pentru a toarce mai aapoi molcom pina la Dej Calatori.

In tren deja incepe foiala, vagoanele astea noi nu au loc de bagaje iar bagajele sint tot mai mari, nu incap sus apolo pe suportii aia.Mai e si problema cu locurile cu, aia fara bilet. Si inca o problema, persoanele grase te inghesuie chiar daca stai pe locul tau.

La Ilva Mica se schimba partida trenului si, normal, se da trezirea pentru a verifica toate biletele.Partida asta e mai intepata si ii trimite pe toti care pe unde au locul, stricind ,,ordinea" care se instaurase cumva pina atunci. Incepe asadar o noua viermuiala in tren.( nu am inteles eu cum se ,,predau " cei fara bilet care trec de Ilva Mica)

Daca tot s-a trezit o batrina incepe sa vorbeasca la telefon cu baiatul din Italia.dar nu aude bine, nici semnalul nu e bun prin muntii de la Ilva Mica spre Dorna. Asadar vreme de un ceas sau doua aflam povesti de viata spuse cu glas tare, aproape strigate.

La vatra Dornei Bai urca o ceata de tigani si tiganci cu butoaie cu afine si cosuri cu ciuperci. Merg la Iasi, scot indata paturile se intind pe culoar , noapte buna.

Dimineata trenul soseste in Suceava. Alaturat este IR 1653 de la Bucuresti Nord pentru Vatra Dornei si alaturat IC 552, pe un vagon scrie Suceava Nord Bucuresti Nord.
CA off topic, nu e nici un pasaj subteran cum se face unul la Botosani ca sa arunce banii.peroanele sint late cit cele dintr-o gara de la tara. Simplu.

Aici urmeaza sa vedem o demonstratie de prostie tipica celor de la CFR.
IR stationeaza 12 minute, nu schimba masina dar nici nu dezleaga grupa de Botosani.

Pleaca si stationeaza 18 minute in Veresti ca sa dezlege si ca sa lasa IC sa treaca. Pierde astfel 30 de minute in 15 km in loc sa dezlege in Suceava si sa nu mai opreasca in Veresti dupa un parcurs atit de lung.
Dar CFR a incremenit in perioada lui Stalin cind trebuia sa opreasca trenurile in toate nodurile feroviare , asa si acum daca prinde un calator, doar ca iar se naveteaza date fiind distantele scurte.

la intoarcere prostia e si mai mare.
1765 pleaca din Versti cu 6 minute inainte de IR 1753 de la Bucuresti si cu 3 minute inaintea lui pleaca din Suceava. gindirea stalinista de CFR nu a calculat ca daca tot opresc trenurile in toate haltele, poate ar fi calatori de pe ruta lui 1753 care ar dori sa ajunga pina la oricare statie pina in Vatra Dornei. Mai timpurie decit cu urmatorul tren.

Sosirea in Iasi, regulata dar la o gara numita Iasi Nord, pe care nu o gasesc in nomenclator si la o linie infundata. ca un personal.
 
Am urcat in IR 1664 si am plecat la Bucuresti Nord.
Marturisesc ca nu am facut poze.
caltoria nu a avut nimic spectaculos, doar ca in Tecuci Nord s-a urcat o femeie cu 9 copii plus cucubinul de rigoare.
Aveau 4 bilete pentru persoane asistate, dar in doua vagoane diferite.
tac pac s-au bagat unde au prins.

Acuma care e problema? copii circula gratis dar cind sint multi ocupa locurile rezervate. Pentru cazurile cu multi copii ar trebuia sa-si cumpere macar locul pentru 2 -3 copii.
Cum au intrat in vagon(salonul gri, cel mai eftin vagon) cum s-a umplut de putoare ei fiind nespalati iar cel mic sub un an , probabail chiar si facut pe el.
Hahaha tot matca a inceput: uuu ce pute aici, pina la Buzau ne pica nasul, uu ce putoare a pisat de cal.

Un copil avea un casetofon , si ........... desigur manele.Cumva i-am zis sa opreasca, am mai iesit la capatul vagonului.

in Marasesti in depou plin de causefeuri de la combinatul Galati trecute la Servtrans sau GFR. Si repede o locomotiva pe vagon.Alta albastra cu biela era pe sine dar nu am prins-o.

Zic sa fac ceva poze.




1664


dintr-o data se isca un vint care aduce praf, din praf apare si 1656 de la Bacau


la 0093 se cupleaza si 41-0001 si sosim in Bucuresti Nord cu 30 de minute intirziere.

1695 e tras la peron cu vag 1bis+1+2 restul dormitoare si cusete.
Aglomeratie maxima, incit de la usa nu mai voiau sa ma lase sa intru.

Stati bre ca am bilet deci am voie sa untru in trin.
Aceeasi problema a celor care nu au locuri, dar se muta de colo colo.
In fine, ajung cu 30 de minute intirziere in Gara de Nord.
pe cind asteptam autobuzul, vad ceva interesant, un Regiotrans impingea un vagon de la CFR Marfa.

cumva le prind.


Cam atit pentru vara asta.
 
A venit toamna si am dat o raita prin gara

un semnal de manevra la liniile 1Resita si 2Resita.
Ma intreb daca ar putea fi folosite ca semnale de iesire conform art. 189 din instructie??
parca asa era la Titan Sud.

se observa ciorile din specia avis, cele din specia homo nu le-am pozat desi s-au oferit ca fotomodel,,hai fa-mi si mie o poza"



vad un semnal pe liber la linia 5 peron



asta desi nu era nici un tren pe linie. Dar atentie, a trecut un marfar. Daca nu mai este cine sa anunte ca odinioara,<Atentie la linia 5 va rugam feriti linia 5 trece un tren de marfa!>

totusi mecanicul da semnale cu fluierul



vad si un semnal cu 2 la viteza.M-am uitat mai atent la cel de la linia 1 peron care e sub copertina.indicatoarele de viteza au leduri doar pentru 2si 3



In alta zi a trecut un CFR Marfa la linia 2 peron si un Sulzer 0125 clasic, culoare, fluier, far central. :D nu aveam aparatul la mine.
Prin urmare mi l-am luat data viitoare.

Ma suna un prieten ca e un EC cu 2 malaxe prin Sinandrei.Ahaa sa fiu pe pozitie.
Iese 1766



in timp ce intra 2604



prin urmare malaxele or fi pe undeva sa le faca loc. Eeee da CFr-ul e capabil de surprize si malaxele au venit la interval de bloc probabil in urma lui 2604



stationeaza 10-15 minute apuc sa ajung la ele, insotitorii erau de Pitesti, le duceau la Piatra Olt (depou de domiciliu Pitesti) ca sa penduleze pe acolo.



Si cam atit, la revedere Banat

 
Dupa cum probabil deja ati aflat bombardiere vin in vestul tarii.
Dar nu americanii(unde sint americanii? s-au ascuns ca sobolanii!) ci Bombartier Traxx de la MAV 380-001 vine la Timisoara in fiecare zi cu 371 de la Budapesta.

M-am gindit sa fac niste poze, dar fiind la linia 1 e mereu aglomeratie si nici eu nu pot sa ajung la gara la ore potrivite sa-l prind la manevre prin gara.Oricum cica va deveni ceva banal in Romania de la schimbarea mersului acest tren se combina cu 1694 si cu 591 si vor circula Budapesta Bucuresti. Schimb de mecanici la Craiova cu bucuresteni.

Am remarcat insa ca nu fluiera la plecarea de pe loc.Asta cum ar veni e deja ceva maghiar.
ieri a fost la dubla cu 461-043.



Nu inteleg un lucru, pe linga ca erau vreo 5 in cabina, a aparut un angajat MAV din tren. Vorbea romaneste, a venit a semnat niste hirtii. Care ar fi rolul lui la tren ?



Cum vagoanele din Romania incep sa fie tot mai pestrite, lucru care alunga monotonia de pe sine, nu e ca in Germania ICE sau Franta TGV :-? , tricolorul era prezent pe pe linie.



Si daca tot eram prin Gara de Nord, a trecut un tren de proba de la Institutul de Cercetare si Proiectare Vagoane Arad.

Probeaza cisterna aia. Domle nu mai vad decit convoaie de cisterne si la privati si la CFR Marfa.

 
Salut,

Hai sa te lamuresc putin. :)In cabina la Traxx erau multi pentru ca se face sistenta in vederea autorizarii, deoarece de la noul mers, Traxx-ul va duce trenuri de la Budapeste pana la Bucureti. Acel MAV-ist era pe post de instructor. Vor fi 4 mecanici de la Arad, 4 de la Timisoara, si cativa Bucuresteni.
De fluierat, fluiera, mai ales ca e dubla tractiune. M-am intalnit ieri de 3 ori cu locomotiva, am stat si de povesti cu mecanicii si la fiecare plecare au fluierat. Indiferent de parcul in care este inscrisa locomotiva, mecanicul e tot roman si respecta Instructia de semnalizare Nr. 04 in vigoare pe caile ferate de la noi.
Referitor la trenul de proba, ca tot n-am apucat sa-ti explic ieri. Se fac trenuri de proba pentru a studia comportamentul vagoanelor in regim dinamic (mers) atat pentru calcule de frana cat si pentru a testa structura vagoaelor. Ieri am facut incercari dinamice de frana.
 
Banuiesc ca Traxxul se ataseaza la Curtici, inca nu am vazut poze cu locomotivele noastre in Budapesta. Eu am vazut doar un prntscr cu traseul GPS efectuat de o locomotiva din seria 477 care a ajuns pana la Budapesta Keleti.

In Curtici se procedeaza asa?
Vine Traxx-ul si cele 2 vagoane, se detaseaza Traxx-ul si se duce catre Arad, vine locomotiva CFR 477 si se ataseaza la vagoane si apoi vine in fata locomotivei CFR Traxx-ul?

Dan, o poza cu seria vagonului laborator ai?
 
Din ce am citit pe siteul www.vonatosszeallitas.hu (rubrica stiri) intr-adevar locomotivele TRAXX de la MAV vor veni in Romania. In schimb si Delfinii de la CFR (seria 477) vor fi oaspeti zilnici in gara Budapest Keleti.
Tot acolo am citit ca din 9 decembrie de la introducerea noului mers la Mav-Start, vor fi schimbari la trenurile internationale. Din trenurile care vin in Romania va fi afectat IC Biharia, care va fi inlocuit cu IC Maramures. Acesta va circula pana la Sighetu Marmatiei. Articolul mai precizeaza faptul ca noul mers inca nu este unul final si este posibil ca unele modificari sa nu fie puse in aplicare pana la urma.
 
N-are, ca noi am plecat chiar cand a ajuns el. Alte poze nu gasesti ca vagonul e unicat si e singurul din seria lui. Sincer sa-ti spun nici eu n-o stiu dar vorbim. ;)
 
Prin gara am inteles ca Traxxul e detasat in Romania pentru cursurile mecanicilor romani, pleaca dimineata cu Crisul IR 78
se intoarce cu 370 , pleaca cu 371 se intoarce cu 79 si sta in depou.

Am intrebat daca e aceeasi locomotiva acelasi numar, dar va dati seama ca pe lacatusi altceva ii framinta, ce fac ei daca se scot trenuri de la noul mers, n-au bagat de seama numarul locomotivei.habar nu au de calea ferata, stau toata ziua sub tuia aia de la linia 5 si ghibiteaza.
 
Tot aceeasi locomotova este.. Traxx-ul 001 Kando Kalman. O distingeti dupa abtibildele care il omagiaza pe pionierul tractiunii electrice maghiare
 
Noi o distingem daca o vedem, eu nu am vazut-o cu Crisul, dar astia de prin gara habar nu au.

ca ieri la tren vorbean cu un lacatus, da ba tot asta vine, nu stiu sigur , ba da are ochelaristu asta pe ea, are nr asta 001.Io nu stiu cre ca tot dasta albastra e.
 
Traxxul va pleca la bucuresti pentru scolarizarea mecanicilor, sau vin ei aici la Timisoara?
 
Sal Dane .. cred ca masinile de pe Ister sau Panonnia ajung la Keleti .. pacat ca nu sunt persoane din Ungaria care sa ne confirme aceste lucruri...
 
Mda, am crezut ca pe dincolo circula la vreun tren pina la Bucuresti.

Cum in Romania, ceferistii au luat-o razna de teama ca nu vor mai putea fura motorina si fier vechi si sint reticenti la orice zvon de schimbare, am discutat cu un lacatus din depou.
ce am aflat?

- plm trebuie sa o pazim in depou sa nu o mizgaleasca astia cu grafiti
-cum intra aia in depou? eu cu aparatul sint vizat in orice moment
ba intra ziua, intr-o zi unu de la noi l-a lovit pe unu cu o caramida, alta data l-a prins mecanicul si l-a batut la singe, dar astia sint copii unor stabi si politia nu le face nimic.Ei se semneaza si dupa desenele alea ar putea sa-i prinda, dar nu se vrea.
- bun si ce o sa faceti o sa paziti mereu Traxxul?
-io stiu
-de ce n-o bagati in hala?
- cum?
-cu manevra
-baaa cine mai manevreaza la ora aia noaptea?am auzit ca de la mersul nou o sa vina craiovenii la manevra pe la noi ca sa isi faca orele.
-aha
- baa asta e foarte sensibila si n-o sa mearga la noi
-cum asa?
-, pai a mers pe Balota si daca nu atinge pantografu se opreste.
-cind a mers pe Balota?
- nu stiu asa am auzit, de aia are si dubla tractiune ca trece la joante sau und e lasat linia si nu mai prinde pantografu curent si se opreste si trebuie impinsa mai incolo.
- du-te ma nu e adevarat e dubla ca poate gresesc ceva mecanicii si sa fie asigurata, pina invata ei.
-nu ma asa am auzit in depou ziceau astia
-care astia?
-astia care umbla cu ea
-pai ce astia va explica voua?
-nu ma d-a se aude, sint prea sensibile pentru liniile noastre.
Poate ne dau ungurii ceva aburoase, sa le paziti.