Discutii despre Epoca II, comentarii la "colectii temat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Decembrie 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
Salut Trenulisti !!! :D
Pt a exista o continuitate a mesajelor lui DRG, am mutat toate mesajele aici .
Silviu 20061 a scris :
Salut drg ,foarte interesant ce ne expui ,de apreciat ce faci ,asteptam in continuare informatiile foarte utile pe care le expui mai ales ca sunt printre noi si pasionati ai acestei epoci care ne-a fascinat (epoca II).Poate ai sa ne spui si cite ceva despre vagoanele acestei epoci ,atit cele de calatori dar si despre cele de marfa si poate ne spui ceva si despre locomotivele electrice din aceasta epoca ,eu am o E63 DRG si nu stiu la ce sa o pun sa traga :oops: sau daca a fost locomotiva de manevra :?:
IMG_1771.jpg

Am de asemenea si vagoane militare ,poate ne poti spune si ceva legat despre acestea daca se poate
IMG_1752.jpg

Multumesc anticipat . :D

LDH a scris :


--------------------------------------------------------------------------------</B>

<B>drg a scris:
Salut. Ma gindesc sa va fac putina teorie despre Epoca II.Pentru Germania Epoca II e impartita in trei:
Ep.IIa :1920-1924
Ep.IIb :1924-1936
Ep.IIc :1936-1945



O mica rectificare

Ep.IIa - 1920-1925
Ep.IIb - 1925-1937
Ep.IIc - 1937-1950
_________________
Toate cele bune,
LDH

Horia Radulescu a scris :
inca o rectificare...

dupa NEM 809D (NEM 800 pentru Germania) epoca II se incheie in 1949, mai exact in vest in 31 octombrie 1949 (schimbarea oficiala a numelui Deutsche Reichsbahn in Deutsche Bundesbahn in Tri-Zone, zona economica unita Anglo-Americano-Franceza) si in decembrie 1949 in est!

multi modelisti au propus subdivizarea in patru subepoci, cu epoca IId din aprilie-mai 1945 in cotombrie-decembrie 1949 (Germania ocupata de aliati) insa NEM nu a luat nici o decizie!

de asemenea, de mentionat ca in epoca "IId" inscroptiile pe vagoane de marfa se schimba, aparand in loc de "DR" (uzual la marfa din 1941 in loc de "Deutsche Reichsbahn" 4 variante, in functie de zona de ocupatie:
"DR-US-Zone", "DR-Brit-Zone" (mai apoi un singur nume, "DR-US-Brit-Zone"
"DR Zone Fr" (in Trizonezia )
"DR USSR-Zone" in Est

mai multe informatii in lucrarile lui Michael Meinhold (compozitia trenurilor in epoca II la DRG/DRB) aparute sub egida MIBA la VTH Verlag!

toate bune,
H

LDH a scris :
Horia,

Vezi ca le-au mai schimbat:

In NEM 800 sunt tratate epocile in general iar pentru Germania NEM 806 D cu perioadele mari si subepocile a, b si c fara mentiuni legate de perioada ocupatiei care oricum sunt bine de stiut.
Au dat perioadele mari chiar daca tranzitia de la o epoca la alta s-a facut intr-un interval mai lung sau mai scurt de timp.
Mult mai interesant mi se pare modul de inscriptionare a materialului rulant, codificarea acestuia (daca pot spune asa), renuntarea la vagoanele cu reclame (cand si de ce?) si uniformizarea intregului parc din punct de vedere al imaginii.
_________________
Toate cele bune,
LDH

Horia Radulescu a scris :
buna,

vagoanele cu reclame au fost un "experiment" bazat pe experienta din epoca I, cam catre 1890, cand unele firme (vezi fabricile de bere, Heinkel cu Persil, etc) si-au vopsit astfel vagoanele private!

in 1925 s-a luat decizia uniformizarii parcului de vagoane si aceasta s-a realizat pana prin 1930; in poze din 1928-29 vagoanele "colorate" au disparut cam cu totul...

raman "altfel decat maronii" numai cele frigorifice (gri cenusa) si unele cisterne private... din ce in ce mai rare si ele!

alt experiment cu reclame se face la DR/DB (West) in 1948-50, cu numai 24 de vagoane G (G02/G10 prusace) cu 4 reclame, 2 pe fiecare parte); nici acesta nu a avut urmari!

toate bune,
H
 
`Dragii mei ,nu va mai bateti capul ,trecerile de la o subdiviziune la alta nu s-au facut strict in anii respectivi,stiti si voi cum e cu 'tranzitia'.Eu spre ex. am dat anul de incepere al modificarilor ex.1924 ,LDH pe cel al incheierii 1925 si tot asa.Am si un exemplu:
 

Dupa cum vedeti fotografia dateaza din 1924 in depoul Bismarck.nu stim luna,ar fi fost interesant dar se observa ca locomotiva un T16 prusac ,mai tirziu Br.94 la DRG isi pastreaza placa cu nr.originala prusaca si astfel banuiesc si culorile.
 
Va recomand un site pt toti cei interesati de EpII www.epoche2.de al lui Thomas Noske.El ia primul an de si mai devreme 1919. Deci anii nu sint batuti in cuie.

Da ,Silviu20061, E 63 e o locomotiva de manevra .O gasesti pe site-ul de mai sus la electrklocomotiven-rangierlok cu amanunte. Cit despre trenuri militare ele apartin Ep.IIc iar eu te pot ajuta mai mult cu IIa si IIb.
 
primul site www.modellbahnstudio-thueringen.de il stiam, no comment. realizare de exceptie. o lectie de modelism feroviar demna de atentia noastra.

la al doilea www.sarajevo1914.com mai e ceva de miriit. dar e under construction. asa ca mai asteptan inca 10 ani - minim - sa fie gata. toti stim ce inseamna sa faci o macheta in adevaratul sens al cuvintului, mai ales de amploarea tematica aleasa de executant.
comentariu: stie cineva in tara romineasca in perioada respectiva ce locomotiva tragea de orient express? pe site nu am vazut sa specifice ceva. in orice caz, e de apreciat munca prestata si mai ales calitatea acesteia pentru a obtine exact ceea ce se doreste - vezi modificarile sau construirea de locomotive.

al treilea www.osterthun.com prezinta o lucrare ce tinde spre perfectiune. de asemenea, no comment. sint unele imagini la care te intrebi daca sint reale sau, pina la urma, jucarii.

din pacate nu am timp sa le studiez cu atentie, momentan. asa ca m-am uitat la poze :D si am citit pe ici pe colo. toate trei sint extraordinare. merita studiate cu atentie de toti cei care doresc sa-si faca o macheta.
 
LDH a spus:
Pentru iubitorii Ep.II iata ce ne propune DRG sa urmarim

http://www.myvideo.de/watch/386083

http://www.myvideo.de/watch/2312604

http://www.myvideo.de/watch/1428938

iar de saptamana viitoare, la topicul lui, vor urma niste "cstiuni" care spera sa va faca placere tuturor.

Bafta!

:mask:
 
Referitor la postul lui Flos de la topicul Epoca I-a
EXCELENT
Pana sa citesc, nu mi-am dat seama ca setul este la scara N. Am crezut ca cineva a postat aceleasi poze .
Intr-adevar Fleischmann a scos acelasi set la scara N (N picolo)
 
Printre putinele locomotive diesel ale ep.II, una o putem socoti ca mai deosebita, mai ales ca a tractat trenuri de marfa pina la sfarsitul anilor '70.
Este dieselul dublu din seria BR188 (ex.D311)
Istoria ei, modelele care au reprodus-o si multe altele gasiti aici:

http://www.e94114.de/V188.htm#top
http://www.bahnwahn.de/limadb288/index.html

Urmariti link-urile si veti gasi lucruri interesante.

PDI
 
Iata si V188-ul meu Roco, scara N, cu inscriptii DB.


si aici locomotiva reala:
http://www.e94114.de/V188/V188001rot_Bruenning.jpg
 
COLECTIA mea ...momentan cea din epoca I bavareza o gasiti aici: http://kbaystsb.blogspot.com/ update saptamanal ... in limita timpului meu liber ... dar din cand in cand, atunci cand se aduce vorba de vreun tip de vagon sau locomotiva, voi arata si aici :D
 
Buna ziua,

Referitor la circulatia vagoanelor de persoane DRG, as dori sa stiu daca modelele Fleischmann 5051, 5052, 5055, 5057, 5058 si 5059 pot forma o garnitura reala, sau erau selectate mai drastic in functie de fiecare tip de vagon in parte.

Multumesc mult.