Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

DRG 1920 - 1936

Colectii personale de trenulete
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

DRG 1920 - 1936

Mesaj de rally » Dum Sep 02, 2007 2:23 am

drg a scris :
"Salut tuturor modelistilor feroviari.Deschid acest subiect din doua motive 1: nu am vazut discutindu-se despe el si 2:ar fi pacat si egoist (cum de fapt am fost apostrofat de prieteni) din partea mea sa nu impartasesc ceea ce stiu. Ei ce parere aveti? Va place subiectul? Daca da , sa-i dam drumul.
Pareri ,intrebari sfaturi sint orcind bine venite."


Parcursul de la "colectie' la colectie tematica a fost la mine da lunga durata trecind prin mai multe schimbari.
Ca mai toata "lumea" am inceput cu un set Piko HO pe vremea cind nu aparusera inca Start seturile iar locomotivele si vagoanele erau inscriptionate ca acelea care se vindeau separat n-as spune profi pentru ca la vremea respectiva nu exista termenul.Trebuie sa recunosc acum cu mina pe inima ca PIKO lucra mai bine decit alte firme vestice la acea vreme.(anii 60-70)
Au urmat ai de acumulari cantitative;achizitionam dea valma mai tot ce imi iesea in cale. Anii "80 au fost ani grei pentru modelistii feroviari.Pe moment inchei aici voi reveni.


Anii '90 au schimbat situatia. Aveam si noi aces la alte firme si se deschideau alte perspective.Dupa ce am trecut prin diferite faze(de la orice fel de loks numai la cele cu abur, de le cele cu aburi numai la cele germane cu abur si insfirsit numaila cele cu abur Epoca II DRG.)m -am oprit la o perioada scurta din istoria feroviara anii 1920 -1936 in Germania.Alegerea a fost facuta pe criteriul:majoritatea loks.din landuri au fost preluate de DRG si mai toate loks. romanesti cumparate din Germania sau produse sub licenta provin din aceasta perioada.Era si o legatura de suflet cu aburoasele noastre in lipsa oricarui model CFR.
Cam atit despre mine.Asa ca orice tema e buna atita tinp cit ti-e draga ,este bine informata si bine instrumentata.
Despre citeva teme am sa revin ,s-a facut tirziu si mai trebuie sa si dormin.
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Dum Sep 02, 2007 2:43 am

Mersi, Rally E recomfortant si te inspira astfel de ginduri.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 02, 2007 10:01 am

Uite ca ma bag si eu dar nu inainte de a ura bun venit lui drg si a-mi exprima bucuria ca a avut curajul cineva sa deschida un astfel de topic.

Am spus ca ma bag deoarece, cu voia voastra, am sa-l rog pe drg sa creeze un subiect aparte in cadrul rubricii mari "Colectii tematice" si s-o intituleze cum crede el de cuviinta desi banuiesc ca se va numi "DRG 1920 - 1936" sau ceva de genul asta avand in vedere perioada aleasa.

O mare rugaminte drg. Este bine de stiut, in primul rand pentru a invata, sa scrii iar cum ai ajuns la aceasta perioada si cateva cuvinte de ce a fost inainte sa "stabilizezi si sa mentii frontul". Sigur este interesant de stiut, daca nu este secret, prin ce ai trecut pana sa iei decizia.

Multumesc pentru intelegere si sper ca propunerile mele sa nu incurce prea mult.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Dum Sep 02, 2007 10:46 pm

Buna idee LDH si multumesc pentru aprecieri.Am sa revin chiar de acum cu istoreioara mea asemanatoarte in mare parte cu a celor care si-au trait copilaria, adolescenta si tineretea inainte de 1990.
Sint nascut si crescut pina pe la 20 ani in Vrancea in Adjud si Marasesti. Vacantele la bunici in Marasesti si restul acasa la Adjud.Spun asta pentru a va da seama de unde incepe pasiunea pentru trenuri.Amindoua orasele sint noduri feroviare si la vremea aceea cu o puternica activitate pt. locomotivele cu aburi.
Nu era zi,mai ales in vacante sa nu ma duc in gara sa vad 'masinile'asa cum le ziceau mecanici si fochistii locomotivelor lor dragi.Ba chiar le dadeau nume ,personalizindu-le.Pentru ei locomottivele erau ca niste fiinte vii,senzatie pe care o simteam si eu dealtfel. Printre primele mele amintiri e momentul in care bunicul meu ma urca in marchiza unei locomotive si ma punea sa trag tignalul.
Apoi nenumarate ore petrecute cu gura cascata la propriu in depou la placa tunanta,in triaj la 'cocoasa'.
Am facut aceasta mica divagatie ca sa intelegeti mai bine dragostea mea pentru locomotivele cu aburi. Va dati seama socul pe care l-am avut cind am vazut prima oara un set TT.Aveam doar 8 ani si in acelasi an mi-a fost cumparat prmul set Piko.din Bucuresti de catre unchiul si matusa mea.Amindoi fiind ingineri i-au frapat diferenta de detalii dintre TT si Ho.asa ca mi-au luat un set Ho.
De aici am mai povestit eu cu completarea ca vacanta de vacanta veneam in Bucuresti si tot ce economiseam dadeam pe trenuri.Ani buni la rind raionul de trenuri de la Victoria a fost ca un rai pentru mine. Pina cind au inceput sa dispara de pe rafturi.O perioada buna, aproape 10 ani am neglijat aceasta pasiune si am trecut prin altele :fotografie,muzica,scule Hi-Fi...Abia dupa ce m-am stabilit in Bucuresti fortat de imprejurari ,am revenit in forta.
In fiecare an se organiza concorsul 'Mocanita'si atita timp cit a fost in Bucuresti nu am mai ratat nici o editie fie ca se tinea la Casa Armatei,in holul Arhitecturii ,Sala Palatului ,la Complexul Expozitional,la Muzeul CFR sau la Clubul CFR.Prima mea colectie tematica a fost:locomotive cu aburi construite de Piko.
Si fara modestie ,in afara de modele foarte vechi tot ce produsese Piko dupa ani '60 se regaseau in colectia mea. Cu o singura exceptie Br.56. Colectie cu care am si participat la o Cupa Mocanita.
Treptat , intrind in contact cu alti pasionati ,vazind si alte modele ale altor firme au inceput sa creasca si pretentiile.detalli mai fine, motorizari mai bune cu mai putin zgomot,linie profil etc...
In 1990 am hotarit sa dau tot ce aveam Piko si am inceput sa achizitionez numai lok-suri cu aburi de la firmele vestice.
Ca un copil ratacit intr-o cofetarie mi-au luat ochii locomotivele din epoca I asa numite laenderloks:din landurile germane. Cine nu e familiarizat cu epocile il sfatuiesc sa mearga pe site-ul MOROP pentru lamuriri:dealtfel atit LDH cit siPDI v-au sfatuit la rindul lor sa consultati site-ul MOROP.
Incerc sa va dau un exemplu sa vad daca pot posta o imagine fi- ti induratori e prima oara.
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Dum Sep 02, 2007 11:19 pm

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Dum Sep 02, 2007 11:31 pm

Am reusit.Aste a fost prima mea locomotiva luata dupa 90.E un Rivarossi Pt3/5
K.Bay.Sts. B. epoca I.
Pt. inseamna :personentender=locomotiva-tender
3=3osii cuplate
5=total osii
K.Bay.Sts.B.= Caile Ferate Regale ale Statului Bavaria
Ultima oară modificat Mar Oct 09, 2007 12:25 am de către drg, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Lun Sep 03, 2007 12:03 am

Din pacate nu mai e la mine iar cei ce ma cunosc stiu unde se afla.Au urmat alte asemeni achiziti dar la vremea respectiva('90-'91) nu se prea produceau modele Ep.I.Si am mai constatat ca Ep.I nu acoperea si modele ca BR 52 sau 50 pe care le stiam de acasa. Apoi a intervenit factorul financiar toate lok-surile de Ep.I erau mai scumpe decit versiunile lor DRG ,DB sau DR,clar datorita schemei mai complicata de vopsire.Usor ,usor am revenit la dragostea mea dintii locomotiva cu aburi in vopsire negru-rosu EpII DRG.
Dar asta e alta poveste.
Cu bine, DRG.
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 3:13 am

Salut. Ma gindesc sa va fac putina teorie despre Epoca II.Pentru Germania Epoca II e impartita in trei:
Ep.IIa :1920-1924
Ep.IIb :1924-1936
Ep.IIc :1936-1945
Ca sa fie mai clar am sa exmplific cu foto; ex Ep.IIa
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 3:20 am

[Link Removed for Guests]
dupa cum se vede culoarea e aceeasi ca de land dar cu placute noi din alama ale noi infiintate Companie a Cailor Ferate Imperiale Germane=DRG .
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 3:42 am

[Link Removed for Guests]
stiti istoria acestei locomotive :?: a fost construita in 1921 de LINCKE si a intrat in serviciu la DRG cu nr.38 3199, apoi a fost vinduta CFR-ului ,nu stiu exact anul si inscrisa la noi in circulatie cu nr. 230 106 apoi nu de mult timp a fost cumparata de un muzeu din Germaia ,reparata exemplar dupa parerea mea si acum tracteaza cu succes trenuri turistice (sonderfahrt0.
daca stiti amanunte sinteti bineveniti si daca an gresit ,corectati-ma.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 3:47 am

[Link Removed for Guests]
iat-o proaspat iesita pe portile REMAR CLUJ
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 3:52 am

Si acum un exemplu pentru EpIIb [Link Removed for Guests]
Tebuie sa recunosc in ep.IIb farul central lipsea.
Ultima oară modificat Mar Oct 09, 2007 12:39 am de către drg, modificat de 3 ori în total.
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 4:21 am

Se vede clar diferenta :vopsire schimbata ce va deveni clasica si va remine pina la scoaterea la pensie a ultimei locomotive cu aburi in Germania Se observa disparitia placutei cu vulturul de pe marchiza inlocuit cu o placa cu inscriptia Deutsche Reichbahn.Vulturul negru pe fond galben intr-un cerc se va regasi numai pe vagoanele de persoane si pe automotoare.
Pemtru Ep.IIc au existat 3 inmatriculari succesive:alama fiind un material scump
a fost inlocuit cu aluminiu deci placute din aluminiu =1936 a doua inmatriculare:aparitia Reichadler in locul placutei cu Deutsche Reichbahn si a treia cind tot din economie (razboiul era in toi) dispar total placutele ,inscriptiile facindu-se direct pe marchiza cu vopsea alba.
Am doar un ex. pt cea de mijloc:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mar Sep 04, 2007 4:35 am

[Link Removed for Guests]
EpocaIIc mai e denumita si DRB. Cam atit pentru astazi .CU BINE.
[Link Removed for Guests]
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Mar Sep 04, 2007 12:42 pm

Salve Drg !!!
I-ti multumesc pt articolele la obiect, intr-o singura pagina de Forum ai reusit sa clarifici toata abureala din capul meu... si-a multor altora... :oops: , legata de epoca II.
Tot asa si-n continuare !!! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
PS
Pt a nu dilua informatiile impartasite de DRG, comentariile si intrebarile va rog sa le postati aici :
[Link Removed for Guests]

rally
Ultima oară modificat Mie Sep 05, 2007 11:04 am de către rally, modificat 1 dată în total.
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”