Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.675
642
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Mai in gluma, mai in serios, am cautat un nume pentru colectia mea de trenulete H0; povestind despre ea pe forumul Railwayfan (unde sunt deasemenea membru), inspiratia nu s-a lasat prea mult timp asteptata, asa ca, din vara/toamna anului 2006, colectia mea poarta numele de Caile Ferate "La Ursu".
 
Voi incerca sa prezint fiecare componenta a Cailor Ferate "La Ursu", impreuna cu istoria ei - fiindca fiecare are o istorie a ei :).
Colectia a luat fiinta in anul 1969, fiind formata pe atunci dintr-o locomotiva BR64 Gutzold, un vagon tip thunderbox Piko si un cerc de sine din tabla indoita si traverse din carton. In timp, sinele au fost schimbate cu altele tot din tabla indoita, dar cu traverse din plastic negru, realizate de Piko. Locul lor a fost luat mai apoi de sinele Roco-Line cu terasament, iar acum trenurile mele ruleaza pe sine Fleischmann-ProfiTrack cu terasament.
Alimentarea a fost asigurata la inceput de un transformator cu secundar in trepte, urmat de un simplu redresor. Am conceput apoi cateva alimentatoare electronice, unele in curent continuu pur, cu zero central, si altele in impulsuri - unul cu zero central si unul cu comutator de sens. Odata cu intrarea in Era Digitala, locul acestor alimentatoare a fost luat de o statie Roco LocoMouse, apoi de o statie Roco Multimouse, iar in prezent circuitul este alimentat de o statie LenzSet100 de care sunt FOARTE multumit.
 
Salut ,ma bucur ca ai deschis acest topic pentru a ne arat ce material rulant se afla la caile tale ferate si daca se poate sa ne povestesti mai multe despre Br 64 Gutzold :D si cum spunea si rally despre statia digitala Lenz deoarece ma bate asa un gind :fluierat: (prietenii stiu de ce :wink: )
Succese in continuare
 
Imagine de ansamblu a Cailor Ferate "La Ursu":
P1040994_CF_La_Ursu.jpg

Liniile sunt montate (ne-permanent, din pacate :() pe masa din camera mare, dotata cu o extensie si acoperita cu o patura groasa si cu un material verde care, cu putina bunavointa, imita iarba :D
Casutele (brutaria, depoul, turnul de control si casa de locuit) si pomii aduc un plus de frumusete si, de ce nu, realism acestui circuit. De asemenea, mai sunt prezente si doua coloane de alimentare cu apa a locomotivelor cu aburi.
 
Ultima editare de un moderator:
Liniile Roco-Line-cu-terasament se afla demult la noul lor proprietar, care construieste la Arad o diorama frumoasa. Toate macazurile din versiunea Roco a colectiei mele aveau actionari electrice. Macazurile din versiunea Fleischmann inca nu au actionari electrice, dar vor avea pe viitor :).
 
Iată aici o imagine destul de recentă a locomotivei BR64:
P1010489_BR64_left.jpg

Ea are numărul 64180; de-a lungul timpului, sărăcuțele numere s-au cam șters și chiar au fost înlocuite cu numărul 64518 - număr existent pe o locomotiva 64 funcțională pe care am văzut-o serialul de documentare "Swiss Railway Journeys". Conform site-ului www.guetzold.de (mai precis http://www.guetzold.de/Archiv G 11.htm ), aceasta a fost prima versiune în care Gutzold a produs acest tip de locomotivă și singura cu lumini funcționale :D, realizate numai în față sub forma a două faruri enorme și nedirecționale.
 
Ultima editare:
Aceasta venerabila locomotiva a trecut prin foarte multe la viatza ei :oops: (cazaturi, tumbe, montari/demontari/remontari nereusite etc). In momentul de fatza, ea are bielele unei foste BR66 (bineinteles adaptate corespunzator), farurile sunt toate patru functionale si directionale galben/rosu, iar de curand a primit un decodor digital ESU LokPilot 3.0.
Later edit - am reusit sa-i montez un motor nou Piko nr.art.56000, cu niste mici modificari & adaptari 8)
 
O altă locomotivă cu aburi din cadrul Căilor Ferate "La Ursu" este BR55 Piko din generația veche, sosită în iarna anului 1986. Bineînțeles că nici farurile ei nu au scăpat nemodificate, la ora actuală fiind și ele direcționale galben/roșu, toate patru. Pentru îmbunătățirea culegerii tensiunii de la șine, am pus la lucru și tenderul ;) - respectiv l-am modificat astfel încât și el să se facă util din acest punct de vedere :D
BR55_tren_de_marfa.jpg

De puțin timp, în tenderul locomotivei și-a aflat locul și un decodor ESU LokPilot 3.0, asa că și această simpatică locomotivă este digitalizată :cool:
 
Ultima editare:
O locomotivă cu aburi mai modernă este BR03 Piko, sosită în colecție în vara anului 2003 sub formă de cadou la aniversarea a 10 ani de căsnicie :cool:
BR03_Piko_corectata.jpg

Este singura locomotivă cu aburi ale cărei lumini au rămas până la urmă nemodificate, fiindcă n-am fost mulțumit de niciuna din încercările mele de a monta LED-uri și am revenit la versiunea originală. Totuși, nu care cumva să credeți că locomotiva a rămas cu totul neatinsă :D, fiindcă am sesizat imediat niște MARI greșeli la biele, pe care până la urmă le-am corectat; mai multe detalii găsiți aici.
Dpdv cronologic, ea este prima locomotivă din cadrul Căilor Ferate "La Ursu" care a primit decodor digital - un splendid LenzGold
41.gif
 
Ultima editare:
Fiindca, in ordinea simpatiei MPU, locomotivele electrice urmeaza dupa cele cu aburi, fiind urmate la randul lor de locomotivele diesel, va prezint in continuare locomotiva E69 Piko:

Bineinteles ca nu m-am rabdat sa nu umblu :D, asa ca in prezent aceasta locomotiva este dotata cu roti rosii cu spitze, faruri directionale galben/rosu si geamuri "fumurii" (detalii aici).
 
Ultima editare:
:aplauze:
Un sincer bravo pentru realizari si imbunatatirile aduse acestor locomotive .Iata un lucru bun pe care trebuie sa il urmam pentru a imbunatatii unele locomotive mai virstnice
 
Salve MPU ("Stapanul Bielelor")!

Bun venit!

Se pare ca am ceva de asteptat pana sa zic ceva avand in vedere ca stiu istoria mai veche si mai noua a Cailor Ferate "La Ursu".

Bafta si spor la povestit ca, slava Domnului, ai ce.

Pana le spui fratilor bolnavi cronici de trenulism ce si cum eu pregatesc pietrele pentru capitolul "Lumini bicolore la locomotivele cu abur" daca nu cumva l-ai rescris :D

Spor!
 
M-am luat cu altele si am uitat sa mai revin la acest subiect :D...
Cealalta locomotiva electrica de la Caile Ferate "La Ursu" este o ES4990 Piko, si ea de generatie mai vechisoara :).
P1050466_ES4990.jpg

P1050458_ES4990_numar.jpg

P1050463_ES4990_scris.jpg

Ce are deosebit aceasta locomotiva fatza fata de alte "surori" ale ei? Faptul ca are un posesor care nu-si poate tine mainile acasa cand vine vorba de faruri directionale :D :D :D
P1050456_ES4990_alb.jpg

P1050457_ES4990_rosu.jpg

P1050462_ES4990_faruri_albe.jpg

P1050461_ES4990_faruri_rosii.jpg

P1050464_ES4990_inainte.jpg
P1050465_ES4990_inapoi.jpg

Am povestit aici cum am procedat.
 
Ultima editare:
mi se pare mie sau aceasta locomotiva are emblema SKODA pe ea?ai si vagonete CSD pentru ea(marfa sau pasageri)?daca da pune niste poze (garnitura completa).
 
Super! Mi-ai dat niste idei grozave pentru BR 185 din setul meu ARCO
BR185%20ARCO.jpg

ale carei lumini sunt numai albe pe sens iar ghidul de lumina nu este separat pentru cele doua faruri. Ramane sa-mi mai fac curaj sa fac lipituri la SMD-uri... sincer, imi tremura mainile si pistolul de lipit de mici ce sunt si de teama sa nu le deteriorez la lipire...