Lumea lui dRacus

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dRacus

Active Member
26 Iulie 2007
131
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Profitand de faptul ca planurile sunt cam batute in cuie, si mesterii nu au venit inca sa amenajeze beciul :-x , am scos br-ul din cutie si m-am jucat cu el pe o masa (din bucatarie, mai exact). Pentru cei care au uitat, sunt in faza ca-i invidiez pe parchetari sau covorari... am un bebe care nu e compatibil cu niste sine intinse pe jos. Asa ca start setul digital BR218 sta frumos in cutie in asteptarea unor vremuri mai bune.
Deci am purces la realizarea unui oval aproape cerc (doar un 213 de fiecare parte - necesar clipsului de alimentare).
Aceasta joaca mi-a permis sa constat unele lucruri.
In afara unui accident feroviar care ar fi putut avea efecte catastofale: am lasat garnitura la viteza max nesupravegheata. Tot izbind la intrarea in R2 a deplasat sina si... atat loco cat si primul vagon au zburat de pe masa.
De aici prima constatare:
BR218 si vagonul IC clasa II au o portanta deosebit de scazuta :lol:
Norocul a fost ca au aterizat pe o canapea si astfel au supravietuit (alta varianta era pe gresie... si nu cred ca-mi mai ardea de glume)
Constatarea II: pendularea vagoanelor lungi la intrarea iesirea in R2 e intradevar urata... chiar si pentru un ochi nepriceput ca al meu.
Constatarea III - care e si intrebare totodata: in prima treapta de viteza (prima apasare scurta a telecomenzii) se aude un bazait, la a doua loco incepe sa mormaie si parca ar da semne de plecare, abia la a 3-a pleaca. La viteze scazute merge poticnit in special la intrarea-iesirea din R2. Aceste poticneli devin chiar f scurte opriri daca are vag atasate. Mi-e greu sa spun aceste viteze cat de mici sunt, dar mi-se pareau niste viteze normale ptr manevre (undeva intre 3-7 apasari pe telecomanda).
Sunt normale astfel de poticneli - masa fiind plana? Care e cauza lor? Pot fi remediate?
 
dRacus a spus:
Constatarea II: pendularea vagoanelor lungi la intrarea iesirea in R2 e intradevar urata... chiar si pentru un ochi nepriceput ca al meu.

Pai asa si este. De aceea am recomandat ca racordarea la curba sa se faca prin inlocuirea primului segment (R2 in cazul tau) cu un segment de raza mai mare (R3 de exemplu) sau cu o bucata de linie flexi.

http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=192&postdays=0&postorder=asc&start=60

completare:

Iar trenul sa mearga cu o viteza adecvata scarii 1:87 :D
 
Daca este in digital problemele de aceasta natura apar din cauza decodorului care nu este cu compensare de sarcina.
 
ramane de vazut daca are sau nu compensare de sarcina.Roco nu are la start-seturi,de aici se deduce ca nici Piko nu ar avea
 
si eu cum as putea afla daca are sau nu compensare de sarcina?
si chiar si asa: aceasta compensare nu ar conta mai mult in pante? in curbe nu prea inteleg de ce ar conta (actiona)...
 
nu cred ca are.la curbe boghiurile se rotesc asta insemnand ca si cardanul lucreaza in unghi
ceea ce face ca motorul sa lucreze in plus,fara sa mai vbim de frecarea mai mare
intre roti si sine
 
dRacus
uitate in cutia start setului(sub polistiren) acolo ai prospectul decodorului in engleza si germana.
 
Salve dRacus !
In principiu, nu are de ce sa se comporte ciudat garnitura, la curbele R2, infranare, pendulare, dat in "nas" decat daca :
Vreo osie la vagoane e sarita din locas.
Vreo cupla vagon sau loco , nu penduleaza in arc si se blocheaza
Mersul intrerupt , mai ales in plan drept, poate fi de la contact prost pe sine, clips cu contact imperfect, sina murdara.
In filmuletele lui Prognosis, cu vagoanele ARCO (identice cu IC-urile tale ) nu foloseste decat curbe R2, si le alearga tare , par stabile, dar intradevar apar indepartate in unghi cand iau curba.
Pornirea din telecomanda , nu se face in trepte, ci apasand pe "+" pana ai ajuns la viteza dorita.
Decodoarele fara conpensare de sarcina, nu se mai fac de peste 1 an de zile, intradevar startseturile digitale se livreaza cu acest tip, nu stiu in cazul tau... :oops:
Nu-ti poti da seama decat daca incetinesc vizibil in panta (in sarcina)
 
@rally
Pendularile de care vorbeam erau cele legate de lungimea vagoanelor vs. raze mici. De rulat ruleaza absolut ok.
Despre poticneli: Primele lucruri care le-am verificat au fost: sa nu fie vreo osie sarita, apoi contactele. Chiar si numai loco, la viteze f mici merge sacadat, cu tendinte de oprire... De sina murdara... nu ma gandisem (pornind de la ideea ca noua fiind.... nu m-am gandit ca ar putea fi oxidata/murdara).
La viteze superioare, alearga f bine - fenomenul asta nemaifiind vizibil (probabil dat si de inertia loco?).
Nu imi dau seama, probabil viteza cu care voiam eu sa rulez era prea mica si patineaza in curbe... viteza fiind undeva sub 10% din cea max. Poate e un fenomen normal dar lipsa mea de experienta isi spune cuvantul...
 
dRacus a spus:
Poate e un fenomen normal dar lipsa mea de experienta isi spune cuvantul...

Altul care o da pe lipsa de experienta si pe urma ne uimeste cu realizarile de ne pune pe ganduri daca sa mai modelim sau nu. Mai cunoastem un caz care zicea la fel la inceput si acum trebuie sterse subiectele vechi de la "Atelier" ca sa aibe loc ale lui :D
 
cosmin78 a spus:
lipsa volantei si compensarii de sracina isi spun cuvantul mai ales in curbe stranse

Cred ca te contrazice un batran BR80 Fleischmann ca sa nu mai vorbesc de un BR55-G8 PIKO din 1970, un BR57 facut din doua PIKO BR55 1970, E69 iar ca sa te las ca la dentist mai pun pe tava Batrana Doamna E44, originala PIKO.

Despre E44 daca vrei relatii vorbesti cu mpursu si cu Michael iar de celelalte cu COObra.

Realizezi cam pe unde a umblat E44?

Raman si eu la ideea cu linia murdara. Asta pana la proba contrarie :D
 
Br 55,E69 inca le detin
Br44 nu o mai am,insa stiu cum merg astea,mai ales E69 care un motor cu
diametrul mare,deci nu ii mai trebuie volanta
Fenomenul care se discuta apare numai in digital,in analog nu l-am intalnit
Cand mi-am luat un start-set de la Roco,un 215 cu decodor fara
compensare,aveam acelasi timp de probleme,bazait inainte de a pleca de pe
loc,poticniri,etc. ba mai mult,dupa 3 ani,decodorul s-a damblagit,face ce vrea el....
 
LDH a spus:
Altul care o da pe lipsa de experienta si pe urma ne uimeste cu realizarile de ne pune pe ganduri daca sa mai modelim sau nu.

:D As vrea eu! - sa am realizari, nu sa va pun pe ganduri.
Mi-ar place, dar stiu din proprie experienta ca in mintea mea se vede mult mai frumos decat fac mainile.... asa ca ce folos...
Voi reface traseul si voi incerca sa fac un filmuletz... daca am norocul sa mearga ap foto...
Stiti unde se pot posta fisiere/filme free si sa si mearga bine?
 
@dRACUS
Inca un amanunt, fiind loco noua i-ai facut rodajul ? ... minim 15 minute numai intr-un sens apoi acelasi timp in sens invers ? viteza, minim la jumate... Asa se macina eventualele microbavuri ce altfel pot duce la blocajele angrenajelor. Eu personal, dupa rodajul initial ii mai " dau pedala" la viteza maxima vreo 5 minute/sens. Dur dar cu efect garantat. ;-)
 
Aici, cred ca deja s-a inteles, nu ne rusinam sa intrebam, conform printzipului ca pan la moarte invatam !!!
Sa iasa in fata ce-i ce stiu tot !!! Nu exista !!! Tehnologia avanseaza si se schimba prea rapid , chiar si in domeniul relativ restrans al tehnologiei constructiilor de trenulete. Cand tocmai zicem ca am priceput ceva, apare altceva si mai tare si mai nou, mai ales in digital. :evil: