Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

brcosminp

Well-Known Member
Trenulist
4 Septembrie 2009
541
1
Bucuresti
YAHOO
brcosminp
LOCATION
Bucuresti
Va salut dragi forumisti. Voi incerca in cele ce urmeaza sa prezint ceea ce am adunat in decursul unui an si ceva de cand am schimbat macazul hobby-urilor spre trenulism. Am inceput cu scara N insa n-am putut sa ma abtin si am dat iama si in HO. In cele din urma m-am hotarat ca N-ul sa ramana scara "de joaca" iar HO-ul de holbat/vitrina. Voi incepe cu locomotivele in ordinea diesel, electrice, abur urmand sa prezint ulterior si vagoanele in garnituri complete sau in curs de formare.
 
Are lipsa un tampon, se vede ca este destul de rulata dupa vopseaua stearsa, urmeza o operatie usoara de indreptare a barelor si de imbatranire pentru a acoperi aceste urme de uzura. Ruleaza impecabil fiind una din harnicutzele stupului.
 
O locomotiva achizitionata de la un coleg forumist de culoare alba :D si trecuta prin RK la atelierele sogard TWE/CONNEX V156 Minitrix 11749 EP. V - rulaj impecabil mai ales in digital.





 
Urmeaza o loco sarita parca din scara Z : BR 323 673-4, Köf II, Arnold 2065, ep. III epoca de aur a Arnold

BR 323 673-4, Köf II, Arnold 2065, ep. IV





 
buna,

locomotiva ta V100.12 (212 106-9) este in coloritul rosu oriental / gri lumina (RAL 3031 Orientrot / RAL 7035 Lichtgrau) adoptat de catre DB in aprilie 1986 si aplicat incepand cu 1987 la locomotivele seriei 212.

introducerea acestei scheme de culoare la DB marcheaza, dupa NEM 809D, inceputul epocii V ;-)

este deci vorba de o locomotiva de epoca V (Va, ca sa fim precisi), echipata inca cu logoul DB din 1956 creeat de Dr. Ege, care a ramas in vigoare pana la 01.01.1994 cand s-a adoptat logoul actual odata cu creearea DB AG.

locomotiva Köf II Arnold este in culorile tipice pentru epoca III (RAL 3004 Purpurrot) insa poarta marcajele UIC de dupa 1968 (o spui chiar tu, 323 673-4). este deci un model epoca IVa si nu III.

nu numai schema de culoare defineste o epoca :-? ci si marcajele de pe materialul rulant.

de exemplu V60 in aceeasi schema de culoare este intr-adevar epoca III (IIIb); in epoca IV ar fi fost vopsita poate la fel insa s-ar fi chemat 260 xxx-x, 261 xxx-x, 263 xxx-x, mai apoi 360 xxx-x, 361 xxx-x, 362 xxx-x, 363 xxx-x etc. ;-)
 
Ma bucur ca iti prezinti micile bijuterii la scara 1:160. Astept cu mare interes continuarea subiectului. :D

Felicitari pentru poze.
 
Multumesc de info, d-le Radulescu, foarte utile. Incadrarea in epoca, sincer, nu era unul din elementele care sa-mi rapeasca prea mult timp - ma uitam la data inspectiei - daca era lizibila treburile erau destul de clare, daca nu, apelam la un search pe google si gata. Luand in considerare ceea ce ai mentionat promit sa fiu mult mai riguros cu acest aspect :oops:
Merci Dragos, azi am revenit si voi incerca sa prezint cat mai mult in aceste zile libere.
 
Continuam cu BR 215 DB 215 046-4 ROCO 23422 EP. IV locomotiva diesel-hidraulica cu 4 axe - varianta mai lunga a V160 renumerotata ulterior V163 pana in 1968, destinata mai ales transportului de persoane (prezenta sistem de incalzire cu abur) insa si celui de marfa. A fost construita in 150 exemplare incepand cu 1968. Ca urmare a retragerii din parcul de tractiune persoane ea a fost folosita de catre DB Cargo, boilerele de abur fiind inlocuite cu balast in nou formata clasa 225. Aceasta clasa a fost marita cu loco provenind din clasa 218 formand subclasa 225.8. Presupun ca inlocuirea lor pe traseele consacrate ca tractiune pasageri a fost facuta de loco electrice.





 
Si tot din epoca IV rasare Baureihe 220, DB 220 012-9 ROCO 23430 EP. IV fosta V200.0 o locomotiva cu stil...





 
Offff.... si preferata colectiei la mare concurenta cu ludmila .... va prezint tot din seria 220 in schema de culoare a epocii III, DB 220 039-2 Roco 23283 EP.IV





 
Foarte simpatica aceasta colectie, sa o stapanesti sanatos! Locomotivele cu dungi galbene pe panourile frontale au un farmec aparte... parca le si vad facand manevre prin depou! iar despre 220-ul de la Roco ce sa spun, e si preferata mea...din cate am constatat are o forta de tractiune deosebita, cred ca este una dintre cele mai puternice locomotive care s-au gasit vreodata la scara N (si la un pret foooarte bun, din cate imi amintesc de prin 2007-2008, pentru calitatea mecanismului, cu motor cu volanta si dublu ax cardanic ). Nu am idee cum sunt cele scoase de Fleischmann - la pret triplu - in ziua de azi...
Pe cand si o locomotiva cu abur ?
 
buna,

remarc cu placere ca descrierile sunt acum corecte sub aspectul epocii ;-)

schema de culoare originala a V200.0 / V200.1 a supravietuit la multe locomotive din aceste serii pana la scoaterea din uz in anii 1980; cea in Ozeanblau / Beige (albastru petrol / fildes) a aparut in 1974 si s-a aplicat pe V200. (220) incepand cu 1976.

privind afirmatia
Presupun ca inlocuirea lor pe traseele consacrate ca tractiune pasageri a fost facuta de loco electrice.
despre seria 215 a DB / DB AG, exista si azi multe zone "Oberleitungsfrei" (libere de catenara) unde tractiunea trenurilor de pasageri este asigurata exclusiv de tractiune Diesel.
ma gandesc de exemplu la magistrala Ulm-Kempten(Allgäu) si tot sudul Bavariei (regiunea Allgäu), magistrala München-Memmingen-Lindau, pana acum un an si in nord, de exemplu Lübeck-Hamburg, si azi spre Kiel (Rendsburger Hochbrücke), etc...

toate 215 si-au inceput cariera la Ulm, fiind inlocuite acolo mai tarziu de alti membrii ai familiei V160, in general 218.

orasul Lindau, capat al magistralei de la München, este si azi deservit exclusiv Diesel din Germania (electric numai de la Bregenz cu legatura la ÖBB si SBB); tractiunea DB AG este asigurata la pasageri exclusiv de 218, la ARRIVA / ALEX de familia EuroRunner (ER20).

privind afirmatia lui cristi_m
Nu am idee cum sunt cele scoase de Fleischmann in ziua de azi...
Fleischmann nu produce V200.0 (220) ci V200.1 (221), o masina optic si mecanic foarte diferita atat in realitate cat si ca model. modelul este unul construit inca in epcoa buna de Fleischmann, acum 5-6 ani si-si merita banii.

locomotiva cu abur? socotind ca in 1977 s-au interzis in Germania federala (si asta pana in 1985 cand au fost acceptate din nou cele de muzeu :D ) nu este ceva obligatoiru pentru o colectie Epoca IV-V...
 
Multumesc cristi_m pentru aprecieri. 220-ul este printre primele loco achizitionate dupa ce am trecut de faza piko asa ca iti dai seama ce impact a avut trecerea la nivelul urmator. Ruleaza intr-adevar impecabil si forta de tractiune este remarcabila. Raportul calitate/pret o plaseaza obligatoriu in colectia oricarui pasionat de ep.III-IV. De curand am achizitionat-o si la HO - tot Roco singurul neajuns fiind acela ca inscriptiile de pe partea metalica au tendinta sa se stearga. Din pacate ca orice modelist aflat la inceput nu m-am oprit la o epoca anume - de aici si titlul topicului insa tind sa ma concentrez pe ep. 4-5 la N si 1-2 la HO. Urmeaza sa prezint si aburoasele insa dupa electrice.
Interesanta treaba cu tractiunea diesel, ma gandeam ca electricele au preluat total controlul si ca au ramas putine zone fara catenara.
 
Cosmin se pare ca in anul 2005 diferenta de linii electrificate si nelectirifate era nesemnificativa.

"Germany had a railway network of 41,315 km. 19,857 km are electrified" Sincer tind sa cred ca numarul locomotivelor Diesel este mult mai mare decat numarul locomotivelor electrice.
Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Germany
 
Si pe aceeasi tema, V200 026 ROCO 23432 epoca IIIb



Exemplarul original al locomotivei de fata a fost dat in folosinta DB la 11 septembrie 1956 si retras la 5 februarie 1983. In 1985 a fost achizitionata de catre firma Layritz din Penzberg probabil in scopul dezmembrarii. A fost casata in 1986. RIP
 
Astazi a ajuns si Mosul la mine si impreuna cu V200 a mai adus un model special de la Arnold: Nr. 2049 - dubla aniversare 30 ani Arnold pe N si 500 ani Deutsche Post. Unul din multele motive pentru care Arnold ar trebui sa revina rapid in piata. Ex-Köf II actual BR 323 prezinta inscriptii deosebit de fine, nici detaliile nu sunt mai prejos, ma rog, la cat poate oferi un Köf. Ca sa va faceti o idee lungimea modelului din tampon in tampon este de 4 cm.
 
Dupa cat am studiat-o, abia la sedinta foto am observat ca una din barele de mana era iesita din locas.









 
buna,

ca de obicei, Wikipedia spune prostii.

privind lungimea totala a retelei de cai ferate germana, cifra corecta se gaseste aici, pe situl servicului de statistica federal german:
http://www.destatis.de/jetspeed/portal/cms/Sites/destatis/Internet/DE/Content/Statistiken/Internationales/InternationaleStatistik/Thema/Tabellen/Basistabelle__VerkehrsNetzBahn,templateId=renderPrint.psml

iata aici ultimele date privind raportul global/electrificat, datand din 2004:
http://www.destatis.de/jetspeed/portal/cms/Sites/destatis/Internet/DE/Presse/pm/2006/09/PD06__403__46.psml

Insgesamt: 37 958 davon elektrifiziert: 19 620

dat fiind ca 50% din linii sunt electrificate si ca acestea acopera regiunile cu circulatia cea mai densa, la DB AG numarul de locomotive Diesel este net mai mic decat cel de locomotive electrice; proportia este inversa la numerosii operatori privati.