Colectia Acidgraph

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
nelutu,

Off topic :

Nici o problema. Dupa ce a trecut euforia achizitionarii si a studierii modelului mi-au sarit cateva aspecte in ochi pe care m-am pus sa le verific, facand niste poze si masurand anumite elemente cu sublerul.

In imaginile atasate am tras niste linii de referinta si incercuit zonele cu probleme.
Pe scurt, proportiile generale ale locomotivei sunt bune, cu urmatoarele devieri : Circumferinta farurilor mai mica decat la cea reala, izolatorii si suportii lor mai "grasi" decat la cea reala, partea inferioara a plugului mai scurta decat la cea reala, plasa de protectie din dreptul disjunctorului nu este impartita in cele 5 sectiuni si este mai scurta si mai inalta decat la cea reala, pozitia ferestrelor si usilor de la coridor usor deplasate fata de cea reala, proportia gresita a usilor de la coridor acestea fiind cu aprox 5 cm mai scunde decat in realitate, marimea literelor cfr de aprox 1,4 ori mai mare decat in realitate, marimea mai mare a rosturilor de la acoperis decat in realitate (in imaginea din perspectiva unde am incercuit zona si trasat niste linii paralele cu albastru). Cam astea ar fi aspectele vizuale observabile cu ochiul liber.

mpursu,
ca acest model este reusit sau nu este aprecierea fiecaruia in parte . Eu doar m-am apucat sa fac o comparatie relativ empirica intre model si loco reala din curiozitate personala. Concluzia mea este (si aici subliniez ca este o parere pur personala izvorata din comparatii si cu alte modele pe care le detin) ca este un model ok, bun, dar ca se putea lejer si mai bine, mai ales la tratarea acoperisului si a pantografelor in special.
 
Diferentele mi se par acceptabile. Pacat ca nu am timp si nici imaginile necesare efectuarii unor suprapuneri in soft-uri profesionale. Specializate! Asta asa de dragul discutiilor, nu de gasit noduri in papura. E un model care ma multumeste. Am platit bani multi pe alte modele, nejustificat! Acesta merita!
 
Endo_ro,

Imi pare rau ca interpretezi gresit postul meu. Nu caut nod in papura iar comparatiile pe care le-am facut intre model si loco reale le-am facut din curiozitate personala. Cred ca observi ca am fost destul de obiectiv sper. Nu este nevoie de softuri profesionale ci de putina rabdare, analizare a niste planuri si masurare a catorva dimensiuni pentru echivalare intre imagini lucru care se poate face si in gimp.
Si eu sunt de parere ca diferentele sunt acceptabile avand in vedere ca devierile maxime sunt cam de 10-12cm ceea ce ar corespunde cu 1,5mm. Daca vrei sa afirm ca este un model perfect imi pare rau dar nu pot. Asta se aplica si la celelate modele pe care le detin. Fiecare model are bubele lui dar lucrand in proiectare imi place sa le analizez si sa vad in ce consta ele ca diferente fata de modelul real. Nu am achizitionat inca modele pe care sa le regret.
Sper ca e ok sa incerc sa analizez obiectiv un model si asta nu de dragul discutiilor ci doar pt a vedea ce-a iesit bine si ce nu asa de bine pentru corectii in viitor.
 
:aplauze: acidgraph nota 10+ pentru munca depusa .
Eu sunt curios aceeasi comparatie cu alte locomotive, orice fel (aburi, diesel etc) ce o sa iasa . :D
 
@acidgraph

Te rog sa nu ma intelegi gresit!
Sunt de acord cu tine 100%. Ma refeream doar la softuri care sa ilustreze mai usor si cu munca mai putina poate, ceea ce ne-ai aratat.
Cu diferentele, era asa o parere personala ca sa nu creada altcineva ca gasesc nod in papura... :D

Deci, nu am nimic negativ de spus :-? Ai facut treaba buna! :p
 
Am avut ceva timp liber azi si pentru ca mi-ati cerut comparatii si la alte modele urmeaza 2 modele de pe continentul NA, si-anume Aem7 de la Septa si HHP8 de la Amtrak. Ambele au elemente ce difera fata de original. Din pacate la Aem7 si la HHP8 nu am poze cu locomotivele reale din lateral de aceea comparatie e facuta cu alte loco si e mai sumara decat la EA. Ok.
La Aem7 diferente : Pantograful pe model este o replica destul de buna a pantografului Faiveley de pe primele Aem7 (la toate loco AEM7 pantografele Faiveley au fost schimbate cu Brecknell Willis de ceva vreme si din cate stiu pe loco SEPTA n-a fost decat Brecknell Willis), dar loco reala 2301 are pantograf Brecknell Willis deci alt tip de pantograf. Atlas a folosit practic o cutie de Aem7 de la Amtrack primele versiuni schimband doar vopseaua nu si detaliile de pe acoperis.
In versiunea SEPTA loco reala mai are doua faruri aditionale ce nu se regasesc pe model. Dunga rosie este mai jos la loco reala. Geamurile de la cabina si usi sunt putin mai mari in realitate fata de replica lor pe model. Manerele au alta curbura si pozitionare la loco reala.

La Acela HHP8
In imaginea HHP8a.jpg loco reala este pozata din cealata parte de aceea apar diferente la acoperis - modelul respecta detaliile de pe loco reala numai c-am fost prea lenes sa pozez si cealalta parte.
Diferente fata de loco reala:
Dunga rosie este prea groasa si mici diferente de proportie la extremitatea inferioara a cutiei - se vad in zonele incercuite. Aparatorile furtunelor au alta culoare la model decat la loco real - zona incercuita in fata. Scarile la model sunt disproportionate fata de loco reala.

Cam astea ar fi diferentele care sar in ochi dupa o comparatie empirica intre poze. Daca voi avea timp voi reveni cu comparatii si intre alte modele.
 
si cand a aparut acest model pe piata americana,tot asa s-au ciondanit pe forumuri,ca e asa si pe dincolo? :roll:

faci treaba buna!spor in continuare.
 
Felicitari acidgraph pentru aceste comparatii intre modelul original si cel redus la scara 1:87. Si de aici desigur, s-ar putea deschide o serie de discutii, asa cum au fost pe marginea 060 DA Tillig. Eu inca odata pun problema existentei modelelor "perfecte"? Exista asa ceva, sau ele necesita modificari din partea posesorului? Am mai pus aceasta intrebare in legatura cu dieselul romanesc. Atunci am subliniat faptul ca oare noi analizam suficient de mult modelele straine, indiferent de tara de origine, pentru a vedea daca sunt ok? Asa ni se par in regula, dar mai incolo de asta? Intr-adevar exista modele pe piata feroviara in miniatura care se apropie de realitate foarte mult, dar si aici ma indoiesc ca sunt perfecte. Am si eu electrica romaneasca in colectie acum, i -am montat accesoriile, l-am analizat. Da, asa este pantografele sunt mai simpliste, dar in rest mi se pare ok. Desigur noi intotdeauna raportam pret-calitate, la fel ca in acest caz. In cazul modelelor romanesti analizam, analizam, si iar analizam. Ele sunt per aproximativ foarte bune, pentru ca termenul de perfect , cel putin pentru mine nu exista. Si in final, fiecare se apuca de treaba si modifica, ba una, ba alta, pana cand el considera ca e ok. Asa ca eu zic, asa in concluzia mea, ca avem de a face cu un model reusit, iar micile modificarinu sunt atat de esentiale, doar daca! nu ne punem noi si facem modelele proprii, exacat asa cum dorim, petrecand ani de zile in fata lui, modificand si remodificand, pana ce suntem multumiti. Si and suntem multumiti, ori asa consideram noi, vine cineva si spune: Stii, acolo nu e asa ci e invers! etc. Deci, respect.
 
Salutare,
Acidgraph,am citit cu mare atentie si placere materialul tau si sincer m-a impresionat.
Intr-adevar,dupa semnalarile tale sint citeva lucruri cu care sint perfect de acord:pantografele,ramele farurilor si scrisul,de exemplu.Mi s-a parut initial ca scrisul e prea mare dar,neavind metoda de comparare pe care ai aplicat-o,nu m-am putut exprima.
Pe da alta parte,s-a mai scris despre faptul ca masinile difera una de alta,uneori consistent.
Ma gindesc ca ar fi util de facut comparatia cu originalul de aceeasi inmatriculare.
In reviste ca MIBA sau Modelleisenbahner sint facute asemenea recenzii in care se folosesc comparatii intre date ale modelului si reductia la 1/87 a originalului.Nu am vazut niciodata ca toate dimensiunile 1/87 sa corespunda cu toate dimensiunile modelului,nici chiar la firme cu renume.
Asta inseamna ca daca variaza o dimensiune,implicit variaza si altele,uneori si din ratiuni tehnice.
Una peste alta,este o analiza foarte pertinenta si,impreuna cu cea a lui Horia Radulescu,eu cred ca pune in lumina reala,obiectiva calitatile si defectele modelului.
Subiectiv,din partea mea,cred ca e un model foarte reusit.
Te felicit pentru materiale.
s
 
Cum am promis am revenit cu inca niste comparatii sumare, de data asta El16 , obb1043 si AMD103 P42.
La el16 Roco a cam trisat punandu-i boghiuri de Rc6 inloc de Rc4 ca la locomotiva reala (probabil economie la matrite avand in vedere ca Roco foloseste aceleasi boghiuri si la toate seriile Rc indiferent de numar). Singurele diferente pe care le-am detectat sunt geamurile de la sala masini o idee mai mari la model decat in realitate in rest proportiile sunt ok. Din pacate poza pe care o am cu el16 a trebuit s-o scanez pt ca n-am gasit alta poza cu o loco 1:1 din lateral si n-am montate accesoriile pe model.

La obb1043 n-am gasit poza cu loco reala din lateral de aceea am apelat iarasi la scaner numai ca de data asta in loc de o loco obb1043 am folosit pt comparatie un Rc2 suedez. Daca cumva aveti o imagine cu un obb1043 din lateral ar fi excelent pentru o comparatie mai serioasa. Aici n-am ce reprosa modelului, proportiile sunt ok la toate elementele din ceea ce se vede.

La Amd 103 P42:
Se observa mici diferente de proportie la grilajele si geamul din spate. Dunga rosie un pic mai groasa decat la loco reala.

Daca ar fi sa trag o concluzie sumara e ca se poate si cu mai mare precizie. Modelele pe carea le-am analizat fac parte din game diferite de pret si detaliu, cele americane situandu-se pe la 100euro iar obb1043 spre 200. O concluzie logica aici ar fi cost ridicat = finete superioara desi nu este o regula matematica.

cosmin78,
Nu stiu daca s-au ciondanit pe forumuri sau cat de exigenti sunt in state, dar stiu ca Atlas vinde si carcase de Aem7 si Alp44 nevopsite + chit ce contine detaliile acoperisului si pantografe, deci lumea isi poate customiza propria varianta de locomotiva.
 
Electricul,

Multumesc. De-acord cu tine. De asta am si inceput sa compar modele diverse din colectie si sa vad unde se situeaza ele fata de referintele lor reale. Pt o concluzie serioasa va trebui sa analizez toate modelele din colectie. Nici eu nu cred in perfectiune dar nici nu pot spune ca nu-mi doresc un model cat mai fidel cu putinta.

Sandy,
Mutumesc.
Da, masinile difera dar proportiile elementelor de baza sunt aceleasi. Am comparat-o si cu masina reala care printre altele e mai speciala prin detaliile de la streasina. Exista o mica eroare de pozitionare a usii coridorului si a marimii ei la model.

Pe mine sincer nu ma deranjeaza deloc pentru ca oricum nu este observabila cu ochiul liber in schimb la acoperis sunt convins ca se putea trata mai serios si ma refer la izolatori si pantografe.

Mpursu,
Am scris aici despre model pentru ca este doar parerea mea pur personala referitor la el si nu vroiam ca lumea sa creada ca-i caut nod in papura.
 
Nod in papura?!? :confused: :confused: :confused:
Departe de mine asa ceva! :-? :-? :-?
Asa cum spuneam si mai inainte, imi place FOARTE mult atat insasi locomotiva EA060 CFR Amintiri Feroviare, cat si modul elegant si riguros in care demonstrezi tuturor ca ea este foarte OK, mai ales in conditiile in care practic nicio locomotiva miniatura nu prea are cum sa fie absolut perfecta 8) 8) 8)
Simpatica locomotiva merita pe deplin o astfel de prezentare bine argumentata! :aplauze::aplauze::aplauze:
 
Salutare tuturor
Dupa o lunga perioada de seceta a reusit si colectia mea sa se mai imbogateasca cu cateva modele in cursul acestui an. Asadar in ordine cronologica :
Locomotiva EA 41-0105-1 achizitionata cu weathering


Locomotiva EA 47-7773


Setul de vagoane AVA 200


Si chiar inainte de craciun a sosit 141 R 1173


Locomotiva este fabricata de Jouef si fiind prima mea locomotiva cu aburi nu am termen de comparatie cu alti producatori. Tampoanele sunt cu arcuri, motorul actioneaza a treia osie, in tender se afla loc pentru decodorul digital si de sunet. Mai sunt piese detasabile pe care nu le-am montat inca. Ar mai trebui sa achizitionez un set de vagoane mistral ca sa aiba si ce sa tracteze :)