Noutati in colectia PDI

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Porto? Bre nea Titi, si ala e tot un CICO ( no offense Cosmin!)
Pai d'aia ma chinui eu cu Dragomir sa facem vinu' de PIKO???? De colectie! Cu eticheta!

PDI
 
De curând au intrat în colecţia mea dou㒠vagoane pe care le-am considerat interesante şi care desigur sunt dou㒠DRG-uri….

Vagon pentru animale mici, Fleischmann art.5355



Un vagon draguţ realizat, cu uşi care se deschid, specific Flm…



E drept, uşile ar trebui s㒠funcţioneze separat pe cele dou㒠niveluri, dar….

Cu ocazia asta mi-am amintit ( de la o vârst㒠se tră’ieşte din amintiri…) ca mai am un vagon similar fă’cut de Sachsenmodelle (art.16126)





O scurt㒠comparaţie intre modele. Vagonul Fleischmann are uşi care se deschid, dar…. nu prea vad şina superioara a uşii de jos, corect reprodus㒠la Sachsen.



Reprodus corect pe colţurile cutiei semnul de vagon fă’r㒠frâna, care lipseşte la Sachsen (ar fi trebuit sa aib㒠dou㒠dungi) unde timoneria frânei e pastrat㒠de la vechile vagoane Schicht iar şasiul e destul de realist…



Ce m-a surprins la vagonul Sachsen este modul de realizare a cutiei vagonului : din pereţi independenţi, ca o că’suţ㒠!

De remarcat la vagonul Flm cutia pentru furaje de sub şasiu..



A doua recent㒠achiziţie, vagonul « facultativ » în varianta « persoane » Fleischmann art.5368





Un vagon interesant pe care Lok vi l-a prezentat în varianta « marf㒠» .
http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=373&postdays=0&postorder=asc&start=150

PDI
 
eeehhh....am luat de la inceput citirea...
ce vremuri!!!ma refer pe la '40 ...cind romanul inca tinea ceva intre picioare...mai se numea pe vremea aceea "regatul unit"...dar citi isi mai aduc aminte?...si spuneai "ziua buna" la toata lumea, cunoscuta si necunoscuta, ca deh, mai exista respect, traditii si altele din acestea...
@ PDI ,sa stii ca ma intereseaza "zeama" aceea...poate intra in colectie...pe linga vagoane si locomotive!!!
frumoasa colectia!!!
 
adicacamashaceva:



Astea nu-s vagoane de iertat.

Ar fi fost culmea sa nu se pupe tampoanele

:D

 
Yeteee! Si colectia de vechituri s-a imbogatit cu o NOUTATE!
Fleischmann - PICO! .....stiam de Fleischmann Piccolo!



E drept, in ’54 cand se fabrica vechitura, se scria deja PIKO, cu “K”.
Mai multe, dupa RK!



Pana atunci, sor-sa o asteapta, facand…bot!



..la inchiderea editiei: E drept, poza de sus e...dupa ce a fost remontata. Cumparata la 19:20. La ora 20:00 facuta piese... la ora 22:30..din nou pe sine!

Asta era ieri!

E, locomotiva nu e inca chiar gata. Avea instalatia electrica "refacuta"! Adica legaturi de genul:



Sarma tata!

...multa banda adeziva... niste lipituri grobiene , incercandu-se o suplimentare a culegerii curentului cu niste sarme de otel cositorite (din belsug) de boghiuri si cu sarme tzepene alimentate becurile.
Aici e o problema pe care am avut-o la toate modelele similare - le lipsea piesa de contact pe fundul becurilor.

Cuplele Flm (metalice :shock: ) sunt tot o adaptare, la care nu am cum sa renunt, deoarece pentru ele a fost modificata traversa frontala.

Cand am zis boghiuri...e ca asa vine vorba, in realitate macanica locomotivei e de-a dreptul draconica :twisted:



Singurele osii fixe, sunt cele extreme, care au lagarele in mastile boghiului. Angrenajul din boghiu se "spijina" pe aceste osii. Partea cu motorul e absolut libera, fiind dirijata de niste stifturi din capetele angrenajului din boghiu...stiu ca n'ati priceput nimic! :lol:



In poza de mai sus ( e sor-sa) se vad cuplele originale.
Se vede de unde s-a inspirat Zeuke/BTTB la V75 si V100, doar ca asta e cu "tractiune integrala".

Eiiii, dar cu o vechitura se poate face si magie:

FARA CLEI, FARA DE SFORA, IATA SINA SUB EA ZBOARA!

(ma rog, nu sina, ca sa nu intru in polemici...UN CUPON DE CALE, c㒠LEÅžIN e aia pe care merge LE TRAIN )



Magnetul motorului e atat de puternic, ca influenteaza toata tablaria masinii.
Ce sa patineze, ce bandaje de aderenta cand asta sta lipita de sina.
Asa ca desi culege curentul doar cu osiile centrale, are totusi un "contact" bun cu sina.

"Inbunatatirile" au distrus si asa zisele feretre, o folie cava mai groasa ca celofanul adica. Sooo, s-a puces la refacere:



Nu, n-am desenat pe masa! 8)

PDI

PDI
 
Ce transmisie mortala are! Zici ca a fugit dintr-o fabrica de ceasuri elvetiana.

Sa vedem ce iese din atelierul de modelism zona living :|