Colectia "Adrian Ionut"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Continuam tot cu vagoane de marfa: doua vagoane (de fapt trei) de minereu, in inmatricularea Canadian National si Canadian Pacific Rail. Colectia de vagoane de astfel de tip a stangnat momentan.





Ce este interesant la vagonul de la CPRail este faptul ca este integral din metal - mai putin incarcatura si boghiul. De asemenea, vagonul este si bine detaliat.



Vagonul de metal cantareste 80 grame iar celelalte 53 grame fiecare.
Cuple Kadee, dar nu la scara.
 
VagonulCP Rail e bestial, mai putin incarcatura. Daca treci prin Cluj in viitorul apropiat, iti pot da piatra sparta sa ridici valoarea piesei. gratis!
Cand mai ai noutati, posteaza , ca sunt interesante si americaninos...
spor la colectionat!
 
:D Salut... cam subred motiv sa vin la Cluj... si apoi piatra (sparta sau nu) e prea grea, exista aici in magazinele de "hobby" produse care arata mult mai bine si nici nu sunt grele, si nici nu costa mult. Approx. 5-6CAD 500 grame.
Material rulant este din belsug, timp nu prea am. Dar imi fac.
 
Nu ar fi fost Decapodul la rand, da cum mmkelemen era curios cam ce ofera Bachmann, iata...

Locomotiva este un Decapod 2-10-0 cu logo-ul "Western Maryland" si este DCC ready. Istoria ei este cel putin interesanta. Locomotivele 2-10-0 au fost construite in SUA de catre Baldwin Locomotive Works si Alco si aveau ca destinatie Rusia Tarista. Numai ca revolutia bolsevica din 1917 a dus la sistarea livrarilor, si astfel SUA s-a trezit cu aprox. 200 de astfel de locomotive... orfane, care au foast repede adoptate de catre companiile de aici. De aici si numele de Russian Decapod. Dintre toate companiile care au achizitionat decapoduri, compania ERIE a avut cele mai multe unitati. Decapodurile au fost folosite cu precadere in zone muntoase, in fruntea a mici trenuri de marfa sau ca switch-ere (shunter-e in Europa).

Iata o imagine cu un Decapod Western Maryland real.


Locomotiva este din seria Spectrum - gama cu cel mai inalt standard de calitate de la Bachmann, si pe buna dreptate se vede ca cei de la Bachmann s-au straduit sa lase o impresie buna inca de la inceput, locomotiva venind intr-o cutie eleganta...



...impachetata cu grija in bureti protectori.


In cutie, pe langa locomotiva in sine am gasit o echita extrem de detaliata a locomotivei...


...plus un set boghiuri pentru tender - pentru a le inlocui pe cele cu care este dotat deja tenderul, daca nu va plac.


Locomotiva este foarte bine detaliata, Bachmann facand eforturi sa-si alinieze productia la standardele actuale. Fiecare locomotiva are detalii specifice companiei feroviare respective.
TOATE tevile si conductele sunt aplicate separat, sunt la scara si sunt din metal, fara nici o urma de plastic "turnat" (sau injectat, daca vreti). La fel si cu balustradele si scaritele tenderului.
De asemenea, cabina locomotivei este bine detaliata si clar conturat interiorul. Ce nu sunt bine realizati sunt mecanicul si fochistul, dar asta conteaza mai putin.

Iata bielele... deliciul lui MPU (care a si dat verdictul, bielele nu sunt corecte, dar putine sunt locomotivele la care sunt asa din fabrica).


...dreapta...


...si stanga...


...vedere din fata si detalii:




Detalii cabina si interior:


Tenderul:


In tender se afla si conectorul DCC cu 8 pini, si fara tender locomotiva nu se misca. Singurul neajuns sunt firele destul de viu colorate, dar care la o adica se pot vopsi. Locomotiva este silentioasa in miscare, si se misca foarte bine la viteze mici, insa ca orice locomotiva cu aburi are nevoie de ceva timp pentru a se misca "very smooth". Farurile sunt directionale. In ceea ce priveste tenderul, este cam usurel, dar nu cred ca ar fi dificila lestarea lui. Inscriptiile sunt clare si bine conturate (mici diferente fata de prototip totusi, ex. fireball logo-ul). Bachmann are si o varianta a locomotivei echipata cu decodor cu sunet Tsunami.
Locomotiva am achizitionat-o de pe eBay, la aproape jumate' din pretul de retail. Interesant e faptul ca Bachmann ofera life-time warranty in ceea ce priveste locomotivele sale, dar eu nu m-am grabit sa profit de asta - trebuie sa inregistrezi locomotiva pe site la ei.
Pentru toti cei care aveti in plan achizitionarea unei locomotive cu aburi de la Bachmann, seria Spectrum, (si cred ca la fel stau lucrurile si cu cele diesel) Decapodul Rusesc constituie o optiune serioasa si vrednica de luat in seama.

Edit. Am adugat o foto cu interiorul cabinei. De remarcat platforma care este mobila si din metal.
 
Frumoasa foc.
Daca ai putea rezolva cu firele intre loco si tender ar fi chiar OK.
Cam la ce pret ai achizitionat-o?
Bafta!
 
Legat de fire, eu am vrut sa le vopsesc, dar mecanicul mi-a zis ca e mai bine sa las ca praful de carbune sa le schimbe singur culoarea! :D
Daca mai tin minte corect, am dat ~120CAD cu tot cu shipping. Da cum am mai zis, asta e pret de eBay.
 
O sa incep azi sa prezint locomotivele diesel (cele mai numeroase) din colectia mea. O sa incep cu o Dash 9 sau C44-9W (4,380 hp; ecartament 1,435 mm) inmatriculata Canadian National (CN).
Locomotiva este produsa de Athearn, DCC ready (de altminteri i-am facut si o proba cu un decodor de la Digitrax si merge bine), motor cu 2 volante (dar necapsulat), tractiune pe toate cele 6 osii, lumini directionale cu beculete - asta nu-mi prea place - poate o sa-i pun LED-uri, depinde de soarta locomotivei... oarecum incerta deocamdata. Luminile se aprind la valori destul de mari ale tensiunii, :( - dezavantajele beculetelor in comparatie cu LED-urile, plus ca sunt cam chioare...
In analog mersul este cam... rugos, poate din cauza motorului de generatie mai veche si poate si din cauza lipsei unui tunning corespunzator.
Inscriptiile sunt complete - din ce mi-am dat eu seama (ba chiar exista una in plus, pe partea dreapta, alaturi se sigla producatorului GE Transportation Systems) si foarte clare, chiar si cele mici. Luminile ditch-lights sunt doar simulate si nu reale. De asemenea, numerele de pe cabina nu sunt luminate. Mai lipsesc furtunasele de aer si pentru MU, dar nu sunt greu de gasit si adaugat la o adica.

Cum am obiceiul, am cautat sa vad daca exista in realitate o asemenea locomotiva cu numarul de inmatriculare pe care il are si modelul. Exista, si iat-o:

Ca un fapt divers, compania unde lucrez acum este situata la 50m de una din rutele folosite de CN, fapt care imi da posibilitatea sa admir garniturile CN (si nu numai) 5-6 ori pe zi, minim, si asta fara sa ma ridic de la birou.

Modelul a fost fotografiat intr-un mini-studiou conceput de mine si iata ce a iesit:

Vedere generala (initial am folosit un fundal vernil, mat).






Detalii cabina si acoperis.


Detalii spate si radiatoare (grila radiatoarelor este din metal)


Ca mai toate modelele de pe aici, si locomotiva de la Athearn vine cu o schema detaliata, foarte utila in caz de tuning, reparatii sau modificari.


Greutatea modelului este de 426 grame.
Spatiu interior pentru montarea unui decodor si a unui speaker este din belsug. Evident modelul nu are finetea unui model Atlas si poate nici detaliile - dar nici pretul, sensibil ceva mai mic.
 
O intrebare..Am castigat de curand pe ebay un Dash 9 de Kato. Stii cumva care e mai bun Athearn-ul sau Kato-ul. Pana acum, impresia generala intre cele doua marci (facuta studiind SD45-2 Genesis si SD9043-ul Kato din colectie) este net superioara Kato. Oricum impresionant model, sa-l rulezi mult si fara probleme.
 
Daca vorbim de Athearn RTR (ready to roll) si Kato, sigur Athearn pierde si Kato castiga. Locomotiva de mai sus e din categoria RTR. Nu prea se poate compara cu Kato.
Daca vorbim de Athearn Genesis si Kato (care nu au clase de produse) diferenta nu e asa de mare. Athearn in ultimul timp si-a imbunatatit considerabil calitatea tuturor produselor sale (noi motoare, matrite noi, atentie mai mare la detalii, etc).
Ce as reprosa eu la Genesis este inca calitatea vopselii si a vopsirii, care mai are pana la cea de la Atlas sau Kato. In rest... ambele sunt silentioase, bine detaliate si un model Athearn in mainile cuiva priceput se poate imbunatati considerabil. Vezi cazul lui Rudi.
Am si eu o SD45T-2 (Southern Pacific) si nu e rea de loc, nu prea i-as putea reprosa prea multe... si nu e Genesis, e RTR.
 
Salut ,
Fiecare "new run" de locomotive Athearn RTR este ceva mai bun ca cel initial . Primele modele Athearn RTR au fost doar niste kituri gata montate (cu aceeasi vopsea si acelasi motor vechi).Dar in ultimul timp modelele RTR au fost imbunatatite foarte mult .Asa si la vagoane :unele sunt badarane care sunt de productie veche ....iar constructiile noi se apropie de Genesis ....
Iar alta problema : un Dash9 Kato este ceva superior unui Dash9 AthearnRTR .....daaaar ....si costa mai mult .Pe de alta parte :sunt locomotive care le gasesti numai la Athearn (sau Genesis ) vezi noua GasTurbine RTR sau vestitele F7 Genesis !!! Chiar daca Kato are o calitate superioara celei de la RTR .....daca modelez anii 50 ,Kato nu prea are ce sa-mi ofere .Dar este bine ca sunt o multitudine de firme care produc locomotive si vagoane ,deci am de unde alege :D
@Adrian ,chiar daca locomotiva merge ceva mai dur ca un Kato ....daca tracteaza 25 de vagoane ,nu se mai prea aude locomotiva .....dimpotriva :se aude zgomotul de la 200 de roti metalice care ruleaza peste sine :D
 
In principiu ma refeream la Genesis. Eu modelez incepand cu sfarsitul anilor 60' pana in prezent (am de la ultimele serii F/E pana la Ac6000 in colectie, dar in special anii 70-80-SD40,45, GP38, etc). In privinta pretului Dash 9le gasit ma ajuns 180 de dolari cu tot cu posta pana in Romania, locomotiva are sunet ESU 3.5, dar eram putin nedumerit daca am facut o afacere buna si nu era mai bine sa caut un Genesis cu sunet.
PS. a fost luata de la un magazin din Colorado care se inchidea de catre un prieten care a si trimis-o prin posta.
 
Pretul nu e rau, ba chiar excelent - sansa ta cu lichidarea - iar cat despre deal este foarte bun, stai linistit. :wink:
Sunetul in Genesis-uri nu este de la ESU, cei de la MRC care nu au decodoare rele de loc, dar nu sunt totusi ESU.
 
Deranjat de faptul ca cea mai mare parte a colectiei mele zace prin... cutii, m-am apucat sa-mi fac singur un display case. Asta desigur dupa ce mi-am aruncat un ochi la ce se gaseste (ma rog) pe piata si nefiind in nici un caz dispus sa dau 250-300 $ pe asa ceva.
Toata treaba mi-a luat ceva timp, ca doar a fost primul, insa proiectul este 100% realizarea mea.
Dimensiunile display-ului sunt in inch (desi Canada foloseste sistemul metric, cand e vorba de materiale de constructii si mobila inca se folosesc incii) si o sa le dau si eu in inch, pentru cine vrea sa transforme in cm nu va fi prea greu.
Avand in vedere ca nu dispun de aprope nici un fel de unelte de tamplarie, practic display-ul l-am construit in jurul sheet-ului de plexiglas asa cum - daca permiteti analogia - avionul A10 a fost construit in jurul celebrului sau tun anti-tanc. :lol:
Fata de sticla, plexiglas-ul este mai usor, mai rezistent, costa mai putin si protejeaza modelele de praf si de degetele curiosilor (mai ales de degetele copiilor acestora :!: ).

Materialul folosit a fost lemnul de pin - suficient de usor pentru ca display-ul sa nu cantareasca prea mult dar in acelasi timp suficient de rezistent pentru un produsul final.
Lungimea totala este de 48 ½ inch iar inaltimea este de 24 ¾ inch. Distanta intre rafturi este de 3 ¼ inch.
Toata scandura folosita are grosimea de ¾ inch. Sheet-ul de plexiglas are dimensiunile de 48x24 inch.

Imbinarile principale - adica frame-ul sau cutia exterioara - le-am facut cu ajutorul cepurilor de lemn, intarite cu cate un holsurub pentru lemn.
Rafturile nu sunt fixe, ci se pot demonta, ele fiind montate pe niste distantiere din metal. Pentru a impedica patrunderea prafului, am atasat pe partea din spate un carton de mobilier de 3mm care totodata confera display-ului rigiditate. Plexiglas-ul trebuia initial prins in balamale, lucru extrem de complicat, avand in vedere ca trebuia sa-i fac gauri, ceea ce numai usor nu este cand e vorba de plexiglas, care necesita burghiu special etc. Plus estetica. Asa ca pana la urma m-am decis ca el sa culiseze, insa mi-a luat timp pana sa-mi dau sema cum sa fac asta fara avand posibilitatea de a face santuri in scanduri...
Dupa terminarea constructiei, lemnul a fost tratat cu "wood stain" (un fel de bait) care i-a dat nuanta lemnului de cires si a eliminat necesitatea lacuirii.
Fixarea de perete s-a facut cu ajutorul a doua elemente din metal, in forma de T rasturnat atasate partii superioare a display-ului. Ornamentul care se vede un pic in partea de jos este aplicat pe perete independent, si are rolul de a prelua un pic din masa display-ului.

Iata ce a iesit:



Va asigur ca display-ul este drept, chiar daca in prima foto apare cu o usoara curbura.
Initial l-am umplut numai cu locomotive... insa le-am dat repede jos, pentru ca ~30 locomotive il faceau sa cantareasca mult prea mult si nu am vrut sa risc vreo catastrofa... feroviara.
Asa ca acum gazduieste primul meu tren - cel cu caboosa rosie CN si veterana de ~30 ani Shay, printre altele.

Legat de uneltele necesare, practic display-ul a fost facut cu o bormasina cu acumulatori, un fierastrau cu coada pentru lemn, un kit pentru facut gauri pentru cepuri, cepuri, holsurub, aracet, un ciocan si niste cuie. Asadar nimic special care sa nu poate fi gasit pe langa casa... modelistului, poate kit-ul pentru facut gauri pentru cepuri sa fie ceva mai exotic. Scandurile le-am taiat la un amic care este dotat cu un fierastrau cu lama circulara.
Al doilea display este in constructie, faza preliminara, ca-mi mai trebuie macar vreo 2-3... :mrgreen:
 
AdrianIonut a spus:
Deranjat de faptul ca cea mai mare parte a colectiei mele zace prin... cutii, m-am apucat sa-mi fac singur un display case.
Fata de sticla, plexiglas-ul este mai usor, mai rezistent, costa mai putin si protejeaza modelele de praf si de degetele curiosilor (mai ales de degetele copiilor acestora :!: ).

:D :D :D

Plexiglas-ul trebuia initial prins in balamale....... Asa ca pana la urma m-am decis ca el sa culiseze, insa mi-a luat timp pana sa-mi dau sema cum sa fac asta fara avand posibilitatea de a face santuri in scanduri...
Salut
Iata o lucrare cu gust,simpla,totusi....nu m-am prins,cum culiseaza plexiglasul..
 
Daca e plexiglass se poate curba in zona mediana orizontala si se scoate usor. Cu sticla nu poti fenta asa.
E o idee sau un adevar?
Observ la unele locomotive americane ca detin detalii de calibru. Mai nou, s-au prins aia de la MAKE-UP ca se cer modele cu multe detalii, cat mai dense ca si amsamble, cat mai real finisate.
Au trecut demult vremurile cand se cumparau vagoane cu mobila plata ( a se citi PODEA) , locomotive cu bavuri de clasa, motoare in 3 poli si becuri grosolane. Cine nu e gata, se ia cu lopata!
Tom si Barney :D
 
Trebuie sa-ti dau dreptate, desi nu-mi place! :D :D :D :evil:
avem multi conservatori, asa ca se mai taraie o vreme pana la apoplexie.
Le lipseste pioneza din fesa. asa poate percep imboldul si inteleg cam cum e cu cererea pe piata.
nu?
 
uite ca la Roco 3 falimente si la Maerklin 2 inca nu au ajuns ca sa inteleaga, obi :(

problema e ca sunt aceeasi oameni: cand vad ca Andreas Weiss zice tare si sus "pentru noi la Fleischoco sau Roman (Fleischmann si Roco) calitatea se scrie cu litere MARI si facem totul ca sa se inteleaga asta!" si maresc preturile si calitatea e in pivnita (omul care acum 10 ani bagase Maerklin rau in groapa) si ca Fleischmann Junior acum face Beratung la Hornby, ma iau cu mainile de cap...

ne lipseste pragmatismul chinez ca sa intelegem cum se face treaba.