Colectia Obiwan

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Recent trasa la peronul garii Schwarzburg, locomotiva care m-a atras de cand am vazut-o la HG Dan. Cam contrast intre gara si loko, salt mortal de la Ep I la Ep V , dar nu ma deranjeaza.
 
Masina are carcasa din metal, varianta cu 4 pantografe, marca Trix .Pretul a fost ca pe vremuri de criza. Nu este asa detaliata ca BR 185 Roco, dar la jumatate de pret sunt foarte multumit.
 
Rasturnata intentionat pe gazon. Sasiul este conceput pentru atasarea difuzorului in cazul in care se opteaza pt. sound:
 
Alta achizitie la pret de oferta, vechitura electricoasa interminabila, Ae 8/14 SBB.Model Trix, carcasa, sasiu, roti de metal. Sunt de fapt doua locomotive asimetric construite. In total 14 osii de asezat pe sina, dintre care 8 prevazute cu guma de aderentza.Forta de tractiune este imensa, cred ca pot rivaliza cu orice alt model scara HO. Doua motoare cu stator pachet tole, 5 poli rotor diametru mare pentru a deplasa acest monstru de 1200 g.Transmisia se realizeaza prin reductor constructie integral din metal.
 
De mentionat ca locomotiva se livreaza cu capetele osiilor nevopsite, asa ca m-am pus pe lucru si am dat cu gri. sper ca nu se observa, la o privire atenta in centrul rotilor:
 
Accident pentru inspectie, se observa rotile dintate din metal si robustetea constructiva.Masina a fost testata la atelierul lui Dan pe R1 si la cat e de lunga (390 mm - fara cuple) nu are nici cea mai mica problema, inghite sina la orice viteza. Dupa ce i-am pus decodor Esu basic am observat ce silentios se deplaseaza, neavand nici cea mai mica tendinta de sincopa.Per ansamblu, sunt foarte multumit de model, chiar daca are o coloratura mai fistichie.
 
obiwan a spus:
.... In total 14 osii de asezat pe sina, dintre care 8 prevazute cu guma de aderentza.Forta de tractiune este imensa, cred ca pot rivaliza cu orice alt model scara HO. Doua motoare cu stator pachet tole, 5 poli rotor diametru mare pentru a deplasa acest monstru de 1200 g....

la cat e de grea nu avea nevoie de niciun cauciuc.cand o sa isi bage mintile in cap producatorii europeni si sa renunte la
gumele astea de aderenta care aduc numai necazuri :-x

s-o rulezi sanatos mult timp.
 
Multu, Cosmin! Io consider ca au rost. De exemplu, Maverick din Galati nu putea sa urce pe diorama un sector in rampa daca nu strunjea canal in roti, pentru a pune gume la o locomotiva Mehano. Si mie imi prinde bine, pentru ca la viitoarea diorama voi avea dealuri si vai pe traseu
E OK, dar nu poti avea tractiune exemplara fara artificii agreate atat de producatori , cat si de trenulisti. Pentru colectionari e mai haios sa vada cauciuc pe roti, dar asta e...
 
Cea mai scurta garnitura din dotare, E 69 Brawa de la HGDan cu vagoane Talbot Roco DB, epoca 3
 
la asa greutate,are destula aderenta.si cu 2 cauciucuri ,si tot era de ajuns sa traga cateva zeci de vagoane.o locomotiva cu 6 osii trage
foarte bine fara cauciucuri....cu timpul cauciucurile favorizeaza depunerea mizeriei pe linie...o gramada de neajunsuri.
 
Eu am renuntat la cauciucuri la locomotivele BR 218 si BR290 din aceleasi motive si se comporta excelent si in rampa si in plan orizontal sau curbe si in plus nu mai am probleme cu murdarirea liniilor atat de des...
 
obiwan a spus:
... asa ca m-am pus pe lucru si am dat cu gri.

...

Pai m-as fi si mirat sa le fi vopsit in alta culoare...


PS: Obiwan, in caz ca nu ai ghicit deja, este o gluma, in amintirea vremurilor de altadat'.
 
daca va uitati si la alte locomotive reale,mai ales la locomotivele cu abur,capetele de osie sunt nevopsite,lasate cu luciul metalic la vedere.desigur,in timp,acesta dispare.peste gri-ul ala i-ar sade bine un weathering :D
 
Ca sa nu raman mai prejos , am format si eu in depoul Kenobi o garnitura maro. sa vedem ce a iesit:
 
Masina este o electricoasa veche Ep IV inmatriculata BLS, marca Roco.
Vagoanele care compun garnitura sunt toate produse de Liliput al lui nea' Bachmann si sunt achizitionate de la Liliput Hobby.
le vom descrie sumar, pe rand:
Vagon acoperit, special pt Ferry-boat (este mai ingust si are semnul cu ancora) , trapele de aerisire se deschid, glisand in plan vertical.Curat BIJU'.
 
Tot un vagon cu aceeiasi particularitate, ingust, platforma cu tarusi. Initial era dotat cu tevi negre, pe parcurs am considerat ca il pot pune mai bine in evidenta cu incarcatura formata din grinzi groase din lemn de prun.
Acelasi semn cu ancora, ca ne plac si navele.