colectia lui CFTT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
profitand de zilele libere de sarbatori o sa incerc sa va prezint colectia mea de trenulete TT.
colectia am inceput-o acum cca. 30 ani adunand in timp cam tot ce a produs BTTB si a fost adus pe la noi, evident totul analog, roti de plastic, cuple clasice, sine profil U.
cum in ultimii ani s-a dezvoltat foarte mult si la TT digitalul, motoare in 5 poli cu volanta, roti de metal, cuple KKK, sinele cu profil I, am luat hotararea eroica de a lichida complect vechea colectie si de a o reface conform noilor cuceriri ale stiintei.
la intocmirea noii colectii am decis sa merg dupa urmatoarele criterii:
sa alcatuiesc o mica istorioara a evolutiei materialului rulant din Germania(KPEV, DRG, DB si DR epoca III, IV si V)
sa nu am aceleasi tipuri de locomotive si vagoane cu inmatriculari diferite sau vopsite diferit
garniturile sa fie cat de cat reale dar limitate ca lungime la max. 0.9m (din experienta vechilor diorame am costatat ca asta ar fi lungimea ideala la TT pentru a incapea intre macaze in gara)
bugetul limitat alocat acestui hobby
cu mentiunea ca imi mai lipsesc cateva locomotive si vagoane din garniturile pe care vreau sa le alcatuiesc dar pe care sper ca in 2009 sa le am si cu scuzele de rigoare pentru calitatea pozelor si a fundalului (atat am ca dotare si talent) incep prezentarea cu garniturile de pasageri:
garnitura KPEV, roti metalice cu spite, cuple KKK, inscriptionare excelenta, aceasta garnitura va fi trasa de o locomotiva G8.2 digitala eventual si cu sunet


 
pentru ca inca nu m-am decis la o garnitura din perioada DRG deocamdata nu am decat acest automotor DRG cu motor 5 poli cu volanta, lumini directionale alb/rosu si lumini interioare, prize pentru digital in fiecare vagon, detaliere, inscriptionare si accesorii deosebite
 
epoca III o am reprezentata la DR de urmatoarea garnitura




trasa de o locomotiva BR86, digitala, motor 5 poli cu volanta, lumini fata spate cu leduri SMD, detalii si inscriptionari deosebite
 
epoca III la DB este reprezentata de aceasta garnitura, roti metalice, cuple KKK, lumini interioare




ce va fi trasa de o locomotiva BR01 digitala dar a carei aparitie cei de la TILLIG o tot amana (vezi DA060)
 
epoca IV are reprezentarea cea mai numeroasa la DR
1- garnitura etajate, face parte din vechea colectie BTTB la care am pus roti metalice si lumini interioare


si este trasa de o locomotiva BR118 (TILLIG) cu priza digitala, lumini fata spate, motor 5 poli cu volanta
 
2- garnitura vagoane cu 2 si 3 osii, roti metalice, cuple KKK, posibilitatea de a pune lumini interioare




iar locomotiva este BR110 cu priza digitala, lumini fata spate, motor cu volanta, multe accesorii
 
3- ultima garnitura epoca III DR este StadteExpress




trasa de o locomotiva BR211 productie Kuehn, excelent realizata, multe detalii fine, priza decodor, lumini directionale, motor cu volanta
 
pentru epoca IV la DB o singura garnitura



trasa de o locomotiva BR218, priza decodor, lumini directionale, motor cu volanta
 
in sfarsit pentru epoca V deocamdata doar ICE 3 de la PIKO, lumini alb/rosii directionale, motor cu volanta, mecanic la un post



cam astea ar fi garniturile de pasageri, nu am dat mai multe detalii pentru ca sunt destul de cunoscute dar in masura in care stiu pot da amanunte pentru fiecare, cat de curand urmeaza garniturile de marfa.
 
dupa cum spuneam la inceput la formarea noilor garniturilor de marfa am renuntat intentionat la formarea de garnituri de cisterne, gondole, etc. identice sau cel mult cu inscriptii diferite si am mers pe ideea de a avea o reprezentare cat mai variata a tipurilor de vagoane si evolutia acestora in timp.
prima garnitura apartine epocii II-DRG cu urmatoarele vagoane


trase in triaje de BR80- ROCO- digitala, lumini fata spate, motor cu volanta si pe liniile electrificate de o locomotiva deosebita veche si rara chiar si ca model E 70-01 de la HEER pe care o sa o digitalizez

 
epoca III-DR este reprezentata de urmatoarea garnitura


trasa prin triaje de BR92 BTTB ce va fi in curand casata si inlocuita cu alta dar cu motor nou si priza pentru digital

si la drum in functie de perioada de BR52 digitala, motor in tender cu volanta, lumini fata spate

sau de super detaliata si accesorizata BR 52.8 priza decodor, trei lumini in fata si doua spate cu SMD ca si BR52
 
iata si garnitura pentru epoca III-DB


care din pacate zace deocamdata pe o linie moarta deoarece locomotiva BR81 ce a tras-o pana de curand am casat-o si va fi inlocuita cu una dotata corespunzator
 
epoca IV- DR este si aici cea mai numeroasa
1-


cu prima mea locomotiva cu abur BR35 pe care am cumparat-o acum 35 ani si pe care am digitalizat-o pentru ca nu am vrut sa o casez avand in vedere serviciul exemplar prestat in toata aceasta perioada
 
2- o mica garnitura aflata in triaj

cu o batrana BR107 ca varsta nu si ca stare dar care va fi si ea retehnologizata
 
3- si ultima garnitura epoca IV-DR


(incarcaturile sunt productie proprie), trasa de BR 142 de la ROCO dotata cu tot ce ii trebuie inclusiv decodor cu sunet
 
epoca IV-DB este reprezentata de o garnitura


primele 2 vagoane sunt ROCO, cisterna BTTB restul TILLIG si locomotiva BR 194 digitalizata
 
si am ajuns la epoca V DB cu 2 garnituri:
1-


cu o locomotiva TAURUS de la PIKO digitala cu lumini, motor.....

PS vagonul cu tractor este dela ROCO, iar poza cu vagonul cu masini este deformata, masinile nu sunt Wartburg ci Porsche