Material rulant K.Bay.Sts.B. (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.124
92
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
Deschid si eu un nou subiect de prezentare a propietatilor mele la scara H0. Desi trenulesc de mai multi ani, inca nu am realizat nimic in privinta dioramei inafara de proiect si asta in principal din cauza spatiului si in secundat pt ca nu imi place sa fac ceva mic. Dar ca sa compensez acesta lipsa si dupa o minima documentare am inceput sa stiu ce imi doresc: epoca 2 - 3. Asa ca toate achizitiile mele au ce scop acea perioada, dar ca orice fost incepator posed si loco si vagoane din epoci mai recente pe care evident le voi vinde.
Ca sa incep de undeva, prima prezentata este de fapt ultima achizitie: BR18.4 de la Roco

Cred ca pozele spun totul desi nu sunt foarte incantat de calitatea pozelor dar atat poate aparatul. Despre model sunt multe de spus:
- motor cu volanta in tender, 2 poli, tractiune pe 2 osii la tender care au si cauciucuri de tractiune precum si pe cele 3 osii principale ale locomotivei transmisia facandu-se printr-un cardan care arata destul de inestetic in cabina loco.
- carcasa din plastic atat la loco cat si la tender, detalii foarte fine (de multe ori am dubii de unde sa o apuc) inscriptionate din fabrica dar si decaluri la punguta cu accesorii.
- rotile sint din plastic (ca si bielele) cu bandale de alama acoperita cu nichel. Are lamele colectoare de tensiune pe fiecare roata inclusiv pe osiile alergatoare (bineanteles inafara de rotile cu cauciuc de aderenta).
- din fabrica este pregatita pt. instalara decodorului de fum (intre timp am aflat ca este shutle nr. 11). Tot din fabrica a venit echipata cu mufa cu 8 pini dar fara decodor ci doar cu o placuta care ii asigura functionare in mod fara decodor.
- inclusiv cartonul cutiei este de o calitate deosebita iar pe interior aburoasa este protejata de straturi consistente de burete. In dreptul tampoanelor sunt 2 bucati de burete mai dur care asigura o stabilitate foarte buna. In cutie mai exista 2 pungute cu accesorii de montat gen scarite la tender, oameni in cabina, cuple scurte si normale pt fata si specile pt spate, etc, precum prospecte despre rodaj, rulaz, intretinere si gresare, demontare, etc
- mersul este foarte lin si regulat chiar la viteze mici in ciuda celor 2 poli, fara ruliu la trecerea peste macaze, loco virand pe R2 Piko fara probleme la viteza max (pe R1 nu am incercat) desi recomandat sunt R3. Caruciorul fata are o libertate destul de mare de miscare, osiile acestuia avand suspensie si pe verticala asigurata de mici arculete. Din cele 4 osi ale tenderului, asa cum spune-am mai sus, ultimele 2 osii au cauciucuri de aderenta iar primele 2 au libertate de miscare atat orizontala cat si verticala. Ca si suspensie pe aceste 2 osii exista atat arcuri cat si lamele culegatoare de tensiune.
- are 2 faruri pe fata si 2 pe spate ce se aprind in directia de mers. Problema cu aceste faruri este ca pe fata au o lumina prea alba care razbate de sub suportul lor iar pe spate sunt foarte slabe. Marturisesc ca nu stiu daca in realitate asa trebuie sa fie la o locomotiva din epoca 3.
Ce imi place: detaliile.
Ce nu imi place: trensmisia prin cardan care este destul de vizibila si lipsa tampoanelor functionale (neplacut surprins pt un model profi).
Ca si planuri de viitor preconizez achizitionare generatorului de fum cat de curand iar la anul cand se aproba bugetul, achizitionarea unui decodor de sunet si aici astept pareri.

Razvan

PS - Maine, in masura timpului, va voi prezenta si cealalta achizitie recenta, BR64 tot de la Roco
 
nu te supara, motorul are rotor in 2 poli????? sau 5...
ne scrii si de unde ai luat-o si un pret informativ? sa o rulezi MUUUUUUUULTI ANI! ;-)
 
Doua alegeri excelente, Razvan! Felicitari si... la mai multe! :aplauze:
Te rog sa pozezi rotile aburoasei 18.4, pe stanga si pe dreapta, cu roata motoare principala exact in dreptul obiectivului aparatului foto :D
Axul cardanic dintre tender si locomotiva este destul de des intalnit la aburoasele miniatura; datorita lui, rotile motoare ale locomotivei sunt si ele antrenate de motorul din tender, deci... avantajele sunt mai multe decat dezavantajul prezentei sale vizibile.
 
Multumesc de aprecieri
Pt LE1500KW: "Ionut"????????
Pt. Obiwan: da, din schema de gresare rezulta ca are 2 poli. Mi-a adus-o un prieten din Germania cu 235eur. Forta fie cu tine.
Pt. Mpursu: tot tragand poze cu a 2-a aburoasa, m-au lasat acumulatori dar maine seara o pozez si postez poze pt verdict. Astept niste sugesti de la voi in legatura cu decodorul de sunet si fum.
 
B74MRV a spus:
Multumesc de aprecieri
Pt LE1500KW: "Ionut"????????
Pt. Obiwan: da, din schema de gresare rezulta ca are 2 poli. Mi-a adus-o un prieten din Germania cu 235eur. Forta fie cu tine.
Pt. Mpursu: tot tragand poze cu a 2-a aburoasa, m-au lasat acumulatori dar maine seara o pozez si postez poze pt verdict. Astept niste sugesti de la voi in legatura cu decodorul de sunet si fum.


B74MRV Scuzee te-am confundat cu altcineva :D
 
N-am dat, nu dau si nu voi da niciodata... verdicte :D
Am scris un material pe aceasta tema aici.
Dupa cate cred eu ca stiu, locomotivele 18 sunt dotate cu 4atru cilindri, dintre care doi, de inalta presiune, sunt montati in interiorul sasiului, iar ceilalti doi, de joasa presiune, in exterior, la vedere. Datorita presiunii reduse, mecanismele exterioare sunt cu admisie exterioara, deci binecunoscutele contramanivele sunt inclinate spre inapoi atunci cand bielele de cuplare corespunzatoare se afla in pozitii inferioare (bineinteles, pe rand si nu simultan).
In cazul acestei versiuni Roco, tare cred ca ne aflam in fatza unei... greseli de montare :D, deoarece simpaticele manivele sunt inclinate spre inainte pe ambele parti. Am reprezentat piesele respective pe culori: contramanivela = albastru deschis, biela culisei = galben, culisa = albastru inchis, biela de avans = verde, biela de conducere = rosu. Pozitiile actuale sunt reprezentate punctat, iar cele corecte cu linii pline.

Pe partea dreapta mai este o micuta greseala, care a aparut probabil la o manevrare mai putin delicata a locomotivei: biela de conducere (rosu) se afla acum ridicata pe verticala, iar biela de avans (verde) este inclinata mult spre inapoi, deoarece articulatia dintre ele a fost impinsa spre inapoi. Aceasta situatie se corecteaza cu putina atentie, astfel: pune locomotiva pe sine si comanda deplasarea ei inainte cu viteza foarte mica, iar tu tine la indemana un ac sau o surubelnita fina; cand pozitia celor doua biele va fi propice, impinge usor spre inainte articulatia respectiva, astfel incat pozitia lor sa devina cea din imagine.
Cat despre celebrele manivele, am nevoie de inca niste amanunte. Anume, cand o sa ai timp & chef, te rog sa tragi afara ambele manivele, cu multa grija, si sa le pozezi; de asemenea, pozeaza si gaurile profilate din roti in care ele au fost montate. Eu unul sunt convins ca respectivele piese sunt perfect identice si ca stiftul lor este de sectiune patrata, iar gaurile profilate din roti sunt inclinate spre stanga pe partea stanga, respectiv spre dreapta pe partea dreapta. Daca observi ceea ce am descris eu aici, atunci vine faza urmatoare :D
 
Verifica modul in care se face culegerea tensiunii pe rotile osiei motoare principale. Anume, m-as tare bucura daca ai observa pe ambele parti cate o lamela de metal care calca pe marginile rotilor, fiindca aceasta inseamna ca rotile sunt ambele izolate fatza de axul metalic, deci... osia motoare poate fi pur si simplu inversata pentru corectarea situatiei sus-mentionate 8)
Daca tensiunea este culeasa de pe marginea unei roti si de pe axul metalic, atunci inseamna ca o roata este izolata fatza de ax si cealalta nu, deci osia nu mai poate fi inversata si... ne impacam cu ideea...
 
Sal MPU
Asta am vrut de la tine: o parere si o solutie a problemei (nici nu ma asteptam ca bielele sa fie corect pozitionate).
Am recitit de cateva ori ce mi-ai spus si avand in vedere ca am chef, cu timpul am probleme, dar cand il gasesc o sa fac cum imi sugerezi. Vedem ce gasim si ce se poate face.
Multumesc
 
Sal
Cu o mica intarziere, va prezint si a 2-a achizitie recenta BR 64 care am aflat de curand ca a existat si in Romania (poate cunoscatori in ale istoriei ma ajuta cu o parere si cateva poze). Modelul este fabricat de Roco iar calitatea detaliilor este foarte buna. Poze:



De data asta calitatea pozelor este mai buna fata de prima prezentare. Despre model:
- carcasa este din plastic lucios (as fi preferat mat) cu foarte multe detalii de finete, gen rabineti, conducte, etc. cateva dintre piese fiind din fier. Demontarea este relativ usoara, adica intruna din cocoase (nu stiu cum se numesc) este ascuns un holsurub ascuns foarte bine prin intermediul unui capacel foarte bine finisat (fara schema de demontare nu sti unde este ascuns). Odata demontat acest holsurub cazanul si partea de sus cu geamuri a cabinei se demonteaza lasand acces la mufa decodorului (cu 8 pini) si la spatiul alocat acestuia precum si la lest si la soclul generatorului de fum (imi pare rau ca atunci cand am demontat-o sa ii montez decodorul nu am facut si poze dar nu am mai avut rabdare sa o vad ruland mai repede). Interiorul cabinei este si el bine detaliat, in punguta cu piese gasindu-se 2 mecanici.
- prins de lest prin intermediu unui mic surubel se afla motorul care si la aceasta loco este in 2 poli dar cu o volanta mai mare fata de BR18.4. Transmisia este asigurata prin roti dintate catre cele 3 axe principale, ultima axa avand cauciucuri de aderenta.
- rotile sunt din plastic foarte bine detaliate, partile de rulate asigurand culegerea tensiuni (inclusiv osiile alergatoare au lamele de culegere a tensiuni) care este transmisa la motor prin lamele fixate intre roata si sasiu. Mersul este lin si fara zgomot, trecera peste macaze facandu-se fara tangaj gratie jocurilor pe cate le au pe orizontala si pe verticala osiile 1 si 2, a 3-a fiind aproape fixa. Bielele sunt bin plastic foarte bine detaliate.
- cutia este confectionata din carton de calitate superioara, aburoasa fiind protejate pe interior de starturi multiple de burete de diferite densitati. In cutie se mai gaseste o punguta de tot felul de accesori de montat, cuple normale si scurte (care trebuie demontate daca vrei sa tii loco in cutia ei) precum si schemele de demontare, gresare si instructuini fe folosire.
- aburoasa are 2 faruri atat in fata cat si in spate cu lumina galbena (cam prea galbena pt gustul meu).
- in viitor vreau sa o echipez si pe dansa cu decodor de sunet (desi nu stiu unde o sa incapa difuzorul) precum si cu generatir de fum.
Ca imi place la ea: detaliile
Ce nu imi place: lumina prea galbena a farurilor.

Razvan

PS In curand o sa prezint si vagoanele de calatori achizitionate, toate epoca 2.
 
Sal
Mpu, o plecaciune. Dupa o dupa-amiaza de cumparaturi, la 22.15 min m-am apucat sa vad daca Mpu are dreptate. Si am descoperit urmatoarele:
- la osia 2 nu are lamele de culegere de tensiune, doar 1 si 3 au lamela care culege tensiune direct de pe bandaj,
- am intors aburoasa cu rotile in sus si cu penseta de sprancene a nevesti si o trusa de surubelnite fine am purces la desfacut. Prima oara am tras de contramanivele si asa cum a spus Mpu, acestea au esit destul de usor. Din pacate aparatul nu reuseste sa surprinda destul de clar lacasul contramanivelei.

Dupa aceasta operatiune am demontat capacul osiilor principale.

Aici surpriza: numai osia 3 este antrenata de la motor, celelalte 2 fiind andrenate prin intermediul bielelor :D
Bun. Notez ordinea de scoatere a bielelor si scot osia 2.

Cam neclara poza dar nu poate mai mult. Osia are pe mijloc un manson de plastic, acesta de fapt fiind lagarul intre sasiu si axul rotilor. Conform indicatiilor lui Mpu intorc osia invers si purced la operatiune inversa demontari. Si iata rezultatul:

O pun pe linie, ura, ruleaza la fel de bine ca si pana acum, numai ca acum are si contramanivelele pozitionate corect :aplauze::aplauze::aplauze::aplauze::aplauze:
Multumesc de sfaturi Mpu
Cu motorul asa o fi ca pe asta inca nu am motiv sa il demontez. Cu ocazia asta am si cules pe osii scamele adunate si nu erau putine :(. Si inca un amanunt: asa cum a spus Dan, ambele aburoase au rotile din metal.

Razvan