Inceputul unei colectii pe N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor pasinatilor. As dori ca in acest subiect sa imi prezint achizitiile de-a lugul timpului...presimt ca acesta este doar inceputul

Vagon de BERE BUDVAR (CSD), prima achizitie pe 9mm, ROCO epoca III


Vagon gondola DB , ROCO epoca III



Vagon Eaos DB , ROCO epoca IV



Vagon Calatori clasa II , DB , ROCO epoca IV



Vagon Calatori clasa II , DB ROCO epoca III



deocamdata atat.
 
Catalin ,am studiat foarte mult piata si internetul inainte sa ma hotarasc in privinta acestei scari.
Cel mai important motiv pentru care am ales aceasta scara este lipsa de spatiu. Poate ca nu se observa totul in poze dar iti garantez ca la detalii este deosebit de surprinzatoare aceasta scara. Fireste daca vorbim de H0 vorbim de detalii mai puternic dezvoltate,dar pentru spatiu renunt la unele aspecte ,iti spun sincer ca nu imi pare deloc rau pentru alegerea pe care am facut-o.
Sa consulti forumul pentru a afla mai multe despre cele doua scari.
O alta alegere am facut-o datorita faptului ca exista doua firme usor accesibile ca pret pentru noi si anume ROCO si TRIX.daca vorbim de BRAWA vorbim de produse ceva mai bune dar si mai scumpe. Binentele ca fiecare are parerea lui,asta fiind doar a mea. Numai bine si mult succes in modelismul feroviar.
 
Mie Trix mi se par la fel de scumpe cu Brawa si Fleischmann.
Roco intr-adevar sunt mai ieftine insa si calitatea reflecta asta.

Scara N este super. Mult succes in continuare cu colectia ta. Vad ca esti axat, ca si mine, pe epocile III-IV. De unde ai cumparat modelele?
 
Dragos,

Felicitari pentru alegerea scarii N si pentru inceputul de colectie!
Lasa-i pe invidiosii de la H0 sa comenteze ce vor si ramai pe N impreuna cu noi, ca ramai bine! Uita-te ce colectii exista pe scara N numai aici pe forum (vezi de exemplu FloS cu bavarezele lui epoca I-a, Horia cu Germania, Austria si Elvetia epocile "noi" de la III la prezent, Alex cu Germania epoca III-a) si ai sa te convingi ca tot ce se poate pe H0 se poate face la fel de bine si la scara N, in aceleasi conditii de detaliere si pe un sfert din suprafata necesara la scara H0 pentru a face o diorama!

Din punct de vedere al calitatii, discutia s-a mai purtat aici, cred ca nu se pot face clasamente pe producatori, ci fiecare model trebuie considerat individual. Spre exemplu eu apreciam in mod deosebit Fleismann, insa modelele Minitrix sunt echivalente, iar modelele Arnold, in special cele chiar de dinainte de preluarea sub palaria Hornby sunt chiar net superioare lor! Cam fiecare producator are modele foarte reusite, precum si modele cu evidente probleme fie de detaliere, fie de dinamica.

Ca principiu, te sfatuiesc sa eviti modelele Piko la scara N, acelea sunt toate modele vechi facute pana prin anii 80, inainte ca fabrica sa renunte complet la scara respectiva. Fiind niste modele vechi si construite cu o tehnica DDR-ista intinsa "la limita" nu au calitatile dinamice ale modelelor vest-germane din perioada respectiva, si cu atat mai putin calitatile modelelor actuale. Este o situatie aparent paradoxala, fiindca aceeasi tehnica DDR-ista producea in perioada respectiva modele la scara TT mult superioare celor din vest.

Cred ca inainte de a mai aduna modele ar trebui sa te hotarasti in principiu asupra epocii si zonei geografice.

Am vazut ca ai ales epocile III-IV. Ar trebui sa incerci sa afli mai multe despre fiecare vagon pe care il ai, in special vagoanele de pasageri. Horia ti-ar putea spune la ce gen de trenuri s-au folosit asemenea vagoane si in ce zona. Apoi, in functie de asta, alegi componenta corecta a unui tren autentic si o locomotiva potrivita lui. Nu te apuca sa aduni pur si simplu vagoane la intamplare dupa cum iti plac, fiindca risti sa nu poti face garnituri corecte si din colectie, devine o simpla adunatura :-?

Spor la colectionat,
Dorin
 
victorian nu am comentat nimic,sîc :)) .Intrebam si eu ca fapt divers.De exeplu nici eu nu am spatiu mare,deloc dar daca mi-as permite...as trece la scara G fara sa stau pe ganduri.
 
Victorian multumesc de sfaturi! Nici nu ma gandeam sa ma mut la alta scara.
In principiu doresc sa imi fac o garnitura cu vagoane de calatori epoca IV plus o locomotiva electrica.pe care o sa o achicitionez cand o sa imi permit.
A doua ganitura doresc sa contina cele trei vagoane de la roco seria aceea scurta epoca III si anume cel de clasa a II-a ,cel de clasa II+I si cel de clasa II + bagaje. Fireste ele sper sa fie trase de o aburoasa specifica.
La capitolul Marfuri e mult de discutat fiindaca imi doresc sa realizez o gara mai complexa ,undeva la iesirea sa sa fie o statie de betoane cu un mic triaj pentru vagoanele cu materie prima. Cam atat deocamdata .In momentul in care voi incepe lucrarile voi deschide un subiect despre Diorama modulara la care inca lucrez la proiect.
 
De la ROCO a sosit si o cisterna epoca IV



(dupa cum este inscriptionat sub tancul de depozitare cred ca apartine cailor ferate Austriece)
 
De la Roco a sosit o frumoasa locomotiva careia nu ii pot reprosa nimic



este de provenienta austriaca apartinad societatii OBB.

Horia multumesc pentru informatia despre cisterna.
 
aha...

iata aici o fosta 1044.2, cunoscuta acum ca 1144...

perfectionist cum te stiu, nu i-ar strica 'crashpuffer' si manere de la 9mm.at ca sa fie si mai perfecta! ;)

problema (ca tot trebuie sa carcotesc ceva) este ca seria 1144 a fost creeata in 2004 prin renumerotarea seriei 1044.2 si in 2007 toate aveau deja logoul OBB nou (Wortmarke) in locul celui vechi (ca pe modelul Roco)... adica asa cum arata ea, locomotiva Roco (parca 1144.277) poate fi folosita numai pe plaja 2004-2007...

acum toate au numere TSI de 12 cifre si logo nou...
 
interesante accesoriile de la 9m.at ,mersi Horia. Deocamdata mai strang loco in parcul meu si pe urma probabil ca voi face si putine modificari la aceasta mica bijuterie.
 
De pe meleaguri departate tocmai de la compania de transport feroviar Olandeza un vagon de posta epoca IV.



Singurul lucru pe care il reprosez este adaptarea facuta de cei de la Roco pentru accesul pe linii cu raze mici si anume osiile mobile.Daca nu il voi rula pe cale ferata cu raza mica ,atunci osiile vor fi lipite.

Initial am vrut sa transform acest vagon intr-o drezina romaneasca UAM-215,insa deocamdata il iert pentru ca nu imi convine foarte mult sasiul si nu am timp sa le fac pe toate deodata.
 
Noua Zeelanda? este vorba de un vagon olandez de posta, inscris la NS!

ce este interesant, este ca acest vagon a existat in catalogul Roco in anii 1992-93 si va aparea din toamna ca noutate 2008, pentru moment nu este disponibil... cum ai facut rost de el???
 
Sa imi fie rusine. Nu ma pricep la siglele feroviare prea bine,si nici la nemteste .pe situl de la roco am gasit denumirea "niederlaendische" crezand ca e noua zeelanda. :D :D
Horia vagonul este luat la mana a doua ,dar am zis nu ii reprozez nimic legat de aspect.De circulat ,circula bine.Intradevar vagonul este din perioada specificata de tine .greutatea din interior este relizata dintr-un plastic mai dens iar osiile mobile sunt ancorate cumva in interiorul sasiului cu ajutorul unor arcuri mici.
Din pacate nu l-am primit in cutie originala,dar la pretul pe care il are merita banii.
Il gasesti la Hgdan din Cluj.
 
aha ;) multumesc pentru informatii!

sunt curios daca are alt numar decat cel care apare in toamna... cand acelea vor fi disponibile, te voi contacta sa te intreb de inmatriculare! :D
 
A mai sosit in depou inca un
Vagon Calatori clasa II , DB , ROCO epoca IV

el este asemanator cu fratele de mai sus singura diferenta fiind ce-a de pe acoperis

cateva poze mai detaliate ale acestui vagon

si o poza cu o viitoare rama de tren rapid(inventie proprie + un vagon postal)
 
buna,

doua Bpmz 29x cu numere diferite, ne indreptam spre un IC care circula prin Austria!

vagoanele in aceste culori au fost produse incepand cu 1978, au primit in 1985-86 "biscuitul" rosu si, sporadic, mai circulau asa inca prin 1996, desi noua schema IC s-a aplicat din 1987 incolo!

daca esti in cautarea unui tren cat de cat autentic cu 1x44 si asemenea vagoane, voi cauta documentatie ca sa te ajut... am in cap ceva IC-uri Germania-Wien West care asa circulau...
 
AAAAAAARRGH!

acoperisul este fals!

acest vagon face parte din acea serie Roco gresita, retrasa din comert imediat dupa aparitie in 2007 cu acoperisuri de WRmz 88-70 OBB puse din greseala de aradeni peste Bpmz-uri DB!

evident, asa ceva nu a existat! :-?