Inceputul unei colectii pe N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia din pozele pe care mi le-ai trimis cu ceva timp in urma reiesea ca vagonul apare numai in varianta cu pantograf.Mai ales cel tras de 1144 are in compozitie acest vagon.Eu nu l-am vaut si in varianta fara pantograf in aceasta garnitura.Tocmai de aceea am presupus ca nu a circulat sub aceasta forma.Insa daca e corect si asa ,cu atat mai bine.oricum vagoanele se potrivesc superb impreuna,parerea mea.
 
buna sorgard,

pe IC se foloseau:

WRmh132 (fara panto), WRmz135 (identic, cu panto), ambele helleelefenbein/rot, WRbumz139 (sau O/B sau beige/rot) pana in 1988, dupa aceea de preferinta WRmz137 (fostele WRbumz modernizate), WRmz132/33/34, 135,etc...
 
Azi,cu ocazia zilei de nastere mi-am permis sa imi fac un mic cadou ,anume,trei vagoane eaos de la Roco cu inmatriculari diferite si unul dintre ele avand platforma pentru franar.
...problema majora este ca nu merge photobucket ,nu ma lasa sa incarc pozele....eror 404..... :(
 
Multumesc tuturor pentru urari.
Intre timp am aflat ca problema provenea de la browserul pe care il folosesc si anume Google Chrome care este incompatibil cu photobucket.M-am mutat pe mozilla pentru upload.
Iata cam ce garnitura vreau sa formez.Imi doresc sa schimb incarcatura de carbuni cu una de pietris.

 
better late than never, la multi ani si toate cele bune si din partea mea!

acestea Eaos-uri fac parte si din colectia mea, in afara de lipsa KKK nu am ce sa le reprosez... singura problema ca sa circule cu acea MaK sunt logourile DB, cum locomotiva dateaza de 4-5 ani (atentie, se foloseste de SBB Cargo doar in nordul Italiei!) si logoul "DB Keks" a disparut de pe vagoane de prin 1996-97 complet (din 01.01.1994 exista cel nou) ar trebui sa le inlocuiesti pe cele de pe cele trei Eaos-uri...

teoretic nu e o problema, si Noch, si Fleischmann au noile "DB Logo" ca autocolante (transferuri) la un pret modic (20-40 logouri pe 3-5 Euro).
 
Horia, am observat si eu ca nu prea e bine cu logo-urile de pe vagoane,trebuie sa ma incumet sa fac aceasta schimbare insa nu o voi face prea curand.Uite primul meu vagon de tip Eaos ce se afla in prezent in mica mea colectie.Acesta are logo-ul cel nou.

Din pacate vagonul a avut parte de un zbor de pe birou pana pe parchet....in prezent avand lipsa doua tampoane si clemele de prindere ale boghiurilor fiind de asemenea rupte....trebuie sa il repar candva.
Nu am gasit la noch decaluri cu noua sigla.

Ps:Multam pentru urari.
 
Pentru completarea intercity-ului am mai gasit un vagon cel compartimentat clasa a II-a tip Bm235, fabricatie Roco, are si accesorii de montat:
 
buna sorgard,

am o veste proasta: asta nu e un Bm235 (care era un Bm234 / B4üm-61 care "stia" sa fuga cu 200km/h) ci un biet Bm232 din Grupa 53, fost B4üm-53 cu boghiuri MD33 cu frana pe saboti ca la CFR :D care mai mult de 140 nu stia...

nu au fost niciodata Bm232 pe IC in Germania...

ba chiar mi se pare ca cel de la Roco nici nu e un Bm232 corect, ci un Bm239 care provenea din conversia unor foste vagoane cuseta Bc4üm-54 la care se scosesera paturile... au supravietuit pe trenuri locale si regionale pana spre 1990...
 
Urat ... Ce sa fac eu cu el ? :lol: El saracul arata ca un BM235 , intradevar am constatat si eu intr-un tarziu ca boghiurile sunt altceva.
Pana una alta ma gandeam sa achizitionez urmatorele pentru inc aun tren de rang superior:
minitrix 15791 clasa a doua Bc4üm-62 verde inchis, minitrix 15790 A4üm-54 clasa intai albastru inchis , anold 3954 restaurant WR4 iar in capat sa fie un Br E10 albastru... nu stiu cu ce sa inlocuiesc E10. Merge un BR50 ? :D
 
buna,

Bc4üm-62 sunt vagoane cuseta, nu prea au ce cauta langa unul de clasa I... in trenurile de noapte sau nu era clasa I deloc, sau maxim un AB...

la un A4üm-54 (54? 53!) merg B4üm-53 echivalente, exista si ele la Mtx...

E10 se poate inlocui cu E18, E19, ba au fost chiar si unele E40 la inceput sau E41 la trenuri usoare... E50 in nici un caz ca nu avea cum sa le incalzeasca!
 
In continuare vreau sa va prezint ultimele achizitii:

O serie de vagoane foarte frumoase, ce se potrivesc foarte bine impreuna si mai ales cu locomotiva pe care am ales-o sa le tracteze, las pozele sa vorbeasca:
vagon clasele 1/2 roco:


vagon clasa 1 roco:


vagon clasa 2 roco:


vagon restaurant roco:


si locomotiva ce le va trage, o frumoasa V220 roco:


garnitura arata cam asa:


Se situeaza in epoca a III-a DB... prea multe nu stiu despre vagoane, dar au un rulaj impecabil, detalii pe masura o punguta cu accesorii de montat. Despre V220 de la roco , nu pot sa spun decat de bine, are un rulaj silentios, motor foarte puternic dotat cu doua volante si constructia rotoruluii avand 5 poli.... astepta decodor.
Pentru completare ar mai fi fost de pus un vagon de dormit si un vagon de bagaje... dar din cauza spatiului si a fondurilor ma opresc aici.
 
Ce mult a trecut de cand am lasat subiectul asta deoparte... vad ca am inceput cu cele mai recente achizitii, asa ca sa continuam in ordine inversa de aceasta data...
ultima "achizitie", este primit de la colegul de suferinta cosminbr care vad ca nu prea mai scrie pe aici...
Asadar:

gondola roco dr:



prin februarie a venit si o gondola interesanta cu cabina de franar de la fleischmann :


doua vagoane pe care le tin degeaba pentru ca nu imi fac nici o placere:
transport auto, minitrix DB:


In decembrie mos Craciun mi-a adus un set de vagoane foarte frumoase, potrivite pentru G2000 as putea sa spun, productie minitrix, vagoane pentru transport remorci TIR:

sunt cinci vagoane in total: 2 cu remorca lunga TIR si trei cu cele doua containere ce se monteaza pe remorca tirului. Inmatriculate in Elvetia.

Ne intoarcem in Germania si gasim un vagon foarte dragut care poarta un nume foarte interesant, de fapt numai cuvantul BIER este interesant , provoaca o stare de sete. :D Vagonul este de la minitrix, DB binenteles:


Iar in materie de vagoane ne cam oprim aici...
 
Acum sa continuam cu locomotivele:

Prin ianuarie daca nu ma insel a sosit o frumusete de la Brawa, 119 DR... alta calitate alte detalii un rulaj impecabil si o forta extraordinara, tractiune pe toate 6 axele:


Un moment de fericire maxima a fost in noiembrie cand am achizitionat prima mea aburoasa, si daca tot a fost sa fie am zis sa aleg un model mare, impunator dar si frumos, asa ca am ales seria 50 DR , binenteles productie fleischmann:


De la roco, in luna octombrie a ajuns o locomotiva pe care o cautam de foarte multa vreme, seria 1044 in schema oranj - negru, se stie ca a circulat in austria deci vorbim de OBB, productie roco, binenteles motor cu 5 poli, doua volante, lumini..


Si ca un bonus pentru licenta obtinuta anul trecut mi-am facut cadou o frumoasa V60, DB, productie minitrix, rulaj foarte frumos atunci cand sinele sunt curate, i-am pus si decodor...


Cam atat cred.
 
Iata ca dupa o lunga pauza in colectia mea a intrat o masina cu aburi superba si anume un BR92 , tocmai de la Flieshmann...








pozele sunt de porc.... facute scu sapunul. :D cand oi avea vreme o sa trag ceva mai bun daca nu nu...

espre model toate bune...productie recenta, motor cu 5 poli, diametru mare + lungime mica = inertie in rotor + volanta => dupa decuplare de la tensiune mai merge singura inca 5 - 7 centimetri... are si cupla pentru decodor. lumini pe leduri un alb ireal de altfel.
 
buna,

sper sa fi prins una montata corect, pentru ca in Germania toate loturile au fost rechemate pana acum (biele ajustate incorect, zgomote de frecare la ultima osie motoare, cauciucuri de tractiune prost montate)...
 
Nu am sesizat vreo problema. De altfel colegul nostru cristi_m are ambele versiuni cea neamteasca si cea frantuzeasca. Ambele merg perfect.

De altfel am facut teste de rulaj, avand trei de acelasi fel le-am pus in aceiasi garnitura in mai multe feluri: trei la tragere, doua la tragere si una la impingere cu 10 sau 12 vagoane. s-au comportat excelent, nu au mers cu viteze diferite, garnitura nu a deraiat nu s-a intins sau comprimat.

Un singur test mai interesant am facut: am pus doua locomotive sa traga cele 10-12 vagoane pe panta iar in fata garniturii am pus a treia locomotiva necuplata. Fiind o locomotiva izolata fata de garnitura a avut o usoara tendinta de a urca panta mai repede ceea ce este absolut logic deoarece efortul depus este mai mic.

Eu ma declar multumit de masina., legat de biele habar nu am daca sunt sau nu corecte, cert este ca nu exista nici un fel de probleme in miscarea lor.

Singurul dezavantaj este ca daca ii scoti carcasa sa montezi decodor exista posibilitatea de a misca, din pozitia sa, culisa bielei. Asta am relizat dupa ce mi-a spus Lok ca nu are cum sa fie in pozitie diagonala la un BR92. :D A rezolvat el prin demontare si repozitionarea acesteia in gaurile de prindere.