Inceputul unei colectii pe N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ultima mea achizitie este un vagon de la Fleischmann destul de interesant pentru ca el se pare ca a transportat BERE :lol: :lol:

O realizare care pe mine ma da pe spate..sunt sigur ca nu e corect cu modelul real insa calitatea si detaliile conteaza enorm pentru mine, mi se pare un vagon reusit.



Ar mai fi un vagon pe care l-am achizitionat dar pe acela il voi poza cu alta ocazie.
 
Buna Dragos,

Vagonul in sine este corect, este reproducerea exacta a unui Ghk Gattung Berlin de la jumatatea anilor 1920 care a supravietuit cu modificari (de exemplu, suprimarea cabinei de franar) pana in anii 1960. Versiunea DAB cu inmatriculare post 1968 este mai mult ca sigur un compromis, insa nu este mai falsa ca acelasi Ghk Berlin cu inmatriculare CFR Epoca II "Bragadiru" pe H0 ;-)
 
Moosss Craciuuun cu plete dalbe... a sosiiit de prin...America ?!

Da...sau poate din :



Hmmm....dubios de ieftin si dubios de calitativ :D . Mosu a fost darnic anul asta , chiar daca mi-a scotocit cam adanc in portofel, m-am ales cu o bijuterie adevarata. O lucratura de nota aproape 10 ! :shock:

Asadar sa vedem :







Hmm..frumos de la departare nu ? Ia sa vedem ce se intampla daca ne apropiem putin.... :)





Hm... are si post de conducere ... sau cabina :lol: :shock:



Urat se mai uita la tine...













SI daca te uiti si mai jos .. are si boghiuri Co-Co...











Uneori scoate si suntete sa le auzi de la cine stie cati kilometri departare:



Siii... in caz ca se incalzeste ... nici o problema Se raceste !!







Daca vrei sa ajungi la cabina..nici o problema e sus..dar exista scari..destule:









Si pentru provizii este loc...la drum lung nu pleci niciodata nepregatit :



Antene satelit si GPS sa ai , ca in reste de oricine poti sa dai :



Sa nu uiti cuplele la depou...ca nu tragi nici un tren dupa tine...si nu e bine sa mergi singur.



Acoperis de nelipsit , altfel ploua in masina ....




Eeeee....dar ce o fi oare sub capota ? Asta intr-o alta seara...




:D
 
sogard_2003 a spus:
Moosss Craciuuun cu plete dalbe... a sosiiit de prin...America ?!

Hmmm....dubios de ieftin si dubios de calitativ :D . Mosu a fost darnic anul asta , chiar daca mi-a scotocit cam adanc in portofel, m-am ales cu o bijuterie adevarata. O lucratura de nota aproape 10 ! :shock:

:D

Obisnuieste-te ! "Sapa" putin in modelismul de acolo, in raportul pret/calitate si se poate sa se ia bine "microbul". Cel putin la mine a functionat...
 
:D daca e sa te contaminezi bine, mai sant inca cel putin 8-10 modele diesel, care rup gura targului, la acelasi pret. Si sa nu uit PA1+PA1, tot KATO, in oferta aia super, care inca mai era valabila si zilele astea. Eu am reusit sa iau 2 bucati la pret de una, vreo 99$. :confused:
 
In decursul anului 2011 au mai aparut trei vagoane noi de calatori in colectia mea:

roco



fleischmann





acetea vor face parte din ganitura de calatori de tip IC
 
Buna,

Pentru Apmz121 si WRmz135 pot sa inteleg, insa ce sa caute pe IC un biet Bcm241, cuseta, si in plus capabil doar de 140km/h?

Dupa ce Bcm241 nu au mai fost folosite drept cusete au ajuns simple vagoane clasa (ca Bm239) insa si aici tot cu boghiurile MD33 originale si limitate la 140km/h.

Pe IC circulau doar Bpmz291 si Bm235, ambele capabile de 200km/h, insa de asta am mai vorbit.

Atentie, vagoanele tale Fleischmann (Apmz si WRmz) nu sunt compatibile sub aspectul inaltimii cu cele Roco (Bpmz291, Avmz207 Eurofima); ele trebuiesc "coborate" si culisele scurte KKK trebuiesc inlocuite ca sa obtii un aspect unitar al trenului!
 
O sa studiez amanuntit problemele ridicate de tine, sincer nici nu stiu daca este sau nu un Bcm241. Trebuie sa ma uit cand ajung acasa sa vedem ce inscriptii are. Daca tu iti dai seama numai dupa boghiuri, eu pot sa zic ca lipsa mea de cunostinte la nivel de boghiuri se simte.
 
Buna,

Nu dupa boghiuri imi dau seama, ci dupa forma generala a cutiei (rotunjimea acoperisului, usile de tip batant fara actionare sau blocare automata, ferestrele de la compartimente de 1000mm latime si elementul care il diferentiaza de un Bm232 - faptul ca ferestrele de la toalete au de asemenea 1000mm latime si nu 800 ca la vagoanele clasa).

Dupa aceea m-am uitat la pictogramele de sub cifra de clasa - daca ar fi avut doar cea de fumatori/nefumatori ar fi fost un Bcm241 deja declasat ca vagon clasa Bm239, insa intrucat al tau pare sa mai aiba o pictograma dedesubt este probabil inca un vagon vechi folosit ca vagon-cuseta. In acest sens vorbesc si ramele ferestrelor de culoare aurie, la cele declasate ca Bm239 cele mai multe au fost revopsite in bej.

Multumit de explicatie? :D

Inca ceva: la vagoanele IC Fleischmann culoarea acoperisului este falsa, ar fi trebuit sa fie la amandoua, atat la Apmz121 cat si la WRmz135 RAL 7022 Umbragrau, adica culoarea de la Bcm241. Fleischmann a decis insa in anii 1980 sa faca toate acoperisurile intr-un gri argintiu, pentru a avea unformitate cu Bpmz291 (care are acoperis de aluminiu nevopsit, intr-adevar argintiu), ceea-ce a fost o mare prostie.
 
Horia interesante prezizarile tale. Legat de culoarea acoperisurilor de la vagoanele FLM si mie mi s-a parut suspect insa cum nu am vazut decat poze nu aveam de unde sti daca sunt sau nu gri-argintiu . Am vaga impresie ca singurul vopsit corect ar fi restaurantul de la Arnold, poza cu aceste e cu cateva postari in urma . Ma gandesc sa pun mana pe aerograf dar trebuie sa gasesc corespondetul RAL-ului in codurile "minunilor" de la revell sau humbrol.



PS: observ ca am imbatranit, am mai discutat cu ceva vreme in urma despre BC241..dar nu conteaza e bine ca suntem in tema cu subiectul chiar daca ne repetam :D
 
Buna,

RAL 7022 nu vei gasi nici la Humbrol si nici la Revell, doar ca vopsea nitro la Weinert si RST. Poate intrebi la Cluj daca nu te rezolva cineva ;-)

Privind WRmh132 de la Arnold, este un model extrem de corect si bine proportionat, fata de care 135-ul de la Fleischmann pare mai degraba o caricatura (e si cam cu 25 de ani mai vechi, Fleischmann a aparut in 1971, Arnold in 1997-98 ). Cum nu ai nevoie de doua vagoane restaurant in IC-ul tau, poate n-ar fi rau "sa-i faci vant" celui mai putin potrivit...
 
Mai e pana sa ajung sa vopsesc eu acoperisurile. Pentru mine este suficient asa cum sunt vopsite, poate as face modificarea doar asa de dambla :D .
Despre vagonul de la FLM ca este sau nu corect , mie imi place cum este construit , ma refer strict la calitatea detaliilor. Cel de la Arnold este clar peste FLM, mai ales prin culorile sale care aduc foarte mult spre cel real si ii dau acel aspect de model adevarat.
Nu i-as face vant sincer, ar fi pacat.
Legat de vagonul de la Roco , Bm239 scrie pe carcasa, 140 la viteza si mai mult pe capete este exact cum l-ai descris zona de fumatori si nefumatori iar dedesubtul acestor pictograme are minumile care indica paturi, desi vagonul are scaune.
Sa inteleg ca in realitate la montarea scaunelor in aceste vagoane nu s-a mai agitat nimeni sa modifice si indicatiile de pe cutiile acestora ?
 
Da, cam asa. Scaune au avut insa de la mama lor.
Am fotografii cu foste Bcm241 devenite Bm239 la care in afara de scoaterea scarilor de acces la paturi, a paturilor superioare si dupa caz a perdelelor nu s-a mai modificat nimic, unele circuland inca ani buni cu pictograme de "vagon cuseta", iar la altele se vedeau "pseudo-pictograme" (se indepartase cea originala, insa lipiciul ramas + murdaria au facut sa reapara din nou :D

Era vorba de vagoane vechi, din anii 1953-54, care si-au gasit sfarsitul cel tarziu la 1 ianuarie 1993 cand s-a interzis circulatia vagoanelor izolate cu azbest, din motive de sanatate. La DB au disparut in mare parte chiar mai devreme, intrucat nu aveau usi de acces cu blocare limitata.

In ceea-ce ma priveste, intrucat vagoanele IC Fleischmann nu se pot combina cu nimic altceva ca inaltime, sau le-am "coborat" la una corecta (cu boghiuri LSModels in locul celor originale gresite) sau le-am facut pur si simplu "vant", in masura in care se puteau inlocui cu altceva.

Pentru un IC'79 sau un IC'85, combinatia ideala pe N este cea intre Arnold (nou) si Roco, si anume:
Restaurant - WRmh 132 Arnold (il ai)
Clasa a II-a salon - Bpmz291, 293 Roco (cred ca ai si din astea)
Clasa a II-a compartimente - Bm235 Minitrix "coborat" sau Arnold (greu de gasit, insa apare ca noutate 2011 inca nelivrata)
Clasa I salon - Apm(z/h)121 Arnold
Clasa I compartimente - Avmz207 Roco sau Arnold, sau Avmz111 Arnold.

Roco, de preferinta de dupa 1991 (adica cu KKK) si Arnold in orice caz de dupa 1997-98 adica matrita noua, cele vechi sunt "hidoase".

La Fleischmann vagoanele de constructie veche (Postmrz-26, D(ü)m902/905, Avmz111, Apmz121, WRmh132, WRmz135, Avmz207, Bpmz291, WRbumz139, etc) au proportii cat de cat corecte si sunt doar prea inalte, se lasa usor "coborate" cu boghiuri noi (de preferinta cele de la LSM) si o culisa "joasa" (Fleischmann 388001 in loc de 388002 montata din fabrica). Cele mai recente insa sunt catastrofale, intrucat proportiile cutiei sunt gresite, in afara de "Mitteleinstiegswagen" -4yl din anii 2003-2004 care sunt corecte ca proportii si inaltime.