"Inceputul" meu de colectie - scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Felippe, inca mai esti pe N cu atatea chestii tari la HO?
frumoase iegzemplarele!
 
buna Vali,

spui "modelul e mai frumos ca cel Fleischmann"... insa Fleischmann nu a avut niciodata un G02 bavarez in program!

Fleischmann produce un Verbandwagen, un G10 mult mai recent si diferit... Minitrix produce un G02 bay. (atentie, au fost G02 cate Laenderbahnen, G02 prusac e altfel!) asa ca nu prea avem ce compara.

modelele Mtx vechi de G02 nu aveau KKK, de cativa ani au primit... pentru epoca cand au fost prima data produse (inceputul anilor 1980) sunt extrem de detaliate! :)


Felippe, inca mai esti pe N cu atatea chestii tari la HO?

obi, poate ne lamuresti si pe noi ce dorea sa iti spuna creierul cand ai scris aceasta fraza de mare inteligenta... sau poate ca plecase iar sorcova? :roll:
 
Horia_Radulescu a spus:
...
spui "modelul e mai frumos ca cel Fleischmann"... insa Fleischmann nu a avut niciodata un G02 bavarez in program!
...

Salut Horia,

Stiam ca Fleischmann nu are in program acest model; ma refeream strict la aspectul general. Parca modelele MINITRIX au "ceva" care le face sa redea mai bine realitatea.

PS: nu schimb eu scara pentru cateva modele reusite la H(orrible) O(versized). :D
 
HR, era o remarca la aprecierea lui Fellipe , referitor la un model TRIX la HO. Afirma cv de genul: pentru asa frumusete as trece si eu la HO!

ce e deplasat aici?
fiecare isi alege scara in functie de cat de bine vede sau conform suprafetei afectate. pe mine unul, nu ma da pe spate sunetul produs de materialul rulant N pe sina de rigoare.
dar ma rog, fiecare cu scara si modelele preferate...
 
De la ultima mea interventie, am mai cumparat cate ceva: trei din cele cinci vagoane ce compun setul in serie limitata Minitrix 15113 aparut in anul 2000. Toate vagoanele au roti cu spite si KKK.

1. Vagon de marfa inchis, pe 3 osii, cu cabina pentru franar, tip Nml. Inmatriculat sub nr. 47767 la Würzburg.



2. Vagon pentru transport bere "Unionsbräu Schülein & Co.", cu cabina de franar. Inmatriculat sub nr. 601784 la München.



3. Vagon cisterna "J. Gg. Doerr Nürnberg", cu cabina de franar. Inmatriculat sub nr. 502014 la Nürnberg.



Pe vagonul cu trei osii scrie clar care este tipul lui. In schimb, pe celelalte doua nu am vazut sa fie trecut tipul. Are cineva informatii?
 
Inca o achizitie Minitrix (13202) un vagon de marfa acoperit, tip Gm. Inmatriculat sub numarul 41518. Fiind un model mai vechi, nu are KKK.

 
Si, un ultim vagon din transa, este un vagon de pasageri si cam aici se opresc informatiile pe care le am despre el. Cred ca face parte dintr-un start set pentru ca nu este grozav de bine realizat; nu are absolut nicio inscriptie iar rotile sunt de plastic.

As fi curios sa stiu daca macar a circulat vreodata asa ceva sau e doar o fantezie!

 
Am uitat de inca un vagon care ar putea ramane in colectia mea daca as reusi sa ii schimb boghiurile si ceva imbunatatiri la carcasa. Din cate am aflat de la cei cu mai multe cunostinte feroviare, acest vagon nu a existat niciodata.

 
Totusi, cu exceptia vagonului "Credi-ul minier" e singurul care are ceva referire la Romania.

Totusi, nu-s sigur ca n-a existat deloc vagonul. Acum catva timp, cineva aici pe forum -imi cer iertare, nu mai tin minte cine- posta ACEASTA poza:
bgczvou2zbhnmtco7.jpg


In privinta vagonului maroniu, poti sa fii sigur ca a existat cu adevarat: face parte din "generatia" mai veche de vagoane bavareze, circa 1890. Unele asemanatoare (nu neaparat identice) poti vedea aici, pe site-ul: http://www.kbaystb.de/

http://www.kbaystb.de/kbaystb-kbaystb/kbaystb-personenwagen/Schmalspur-Personenwagen_2-3Kl_2achsig_1898.JPG

http://www.kbaystb.de/kbaystb-kbaystb/kbaystb-personenwagen/Lokalbahnwagen_3Kl_2achsig_1893.JPG

Prin comparatie, cele pe care le avem la garnitura cu Ptl2/3 sunt din generatia 1910.
 
Bine ai revenit Fellipe, desi nu sunt fan Kbay pot sa spun ca arata cat se poate de bine ultimele tale achizitii, mai ales ca sunt la N.
 
Cisterna gri si cel pe trei osii is beton!

dar poti sa le observi bine la N?

la inscrisurile de pe placi trebuie sa te uiti cu microscopistica...
 
Ultimele doua achizitii:

Minitrix 13801: Vagon transport bere tip G10 "Thomasbräu München" inmatriculat sub nr. 80646.

Cuple scurte si roti cu spite.



Al doilea vagon este tot unul pentru transport bere, inmatriculare privata a fabricii de bere "Joseph Bartmann" sub nr. 49559. La fel ca mai sus, cuple scurte si roti cu spite.



Si o "poza de grup" cu toate cele trei vagoane de bere din colectie:

 
O noua achizitie:

Vagon K.Bay.Sts.B. pentru transport produse lactate: "Bayerische Milchversorgung Nürnberg"

Inmatricult sub nr. 81552.

Produs de MINITRIX (nr. de catalog 51 3221).

 
Superb vagon, de fapt cam tot ceea ce am vazut in colectia ta este frumos.
Totusi nu inteleg cum de acest vagon nu are roti spitate dar pe de alta parte sper sa nu gresesc crezand ca in perioada respectiva existau numai roti spitate la vagoane. :?
 
Multumesc pentru aprecieri.

Din ce am citit mai demult pe WorldRailFans, pana la formarea DRG in 1920 multe vagoane au avut roti spitate, dupa aceasta data trecandu-se la dotarea vagoanelor cu roti pline si multora dintre vagoanele de dinainte de 1920 li s-au inlocuit rotile spitate cu roti pline.

Probabil ca modelul meu reproduce un vagon care a corculat dupa 1920. Si mie imi plac mai mult rotile spitate si ma gandesc sa le inlocuiesc.
 
Cum nu stiu am zis sa intreb, mersi de explicatii. Eu unul ma uitam per ansamblu si parca par nelalocul lor rotile pline pe un astfel de vagon.

Poate ne lumineaza vreo poza din realitate, desi ma indoiesc ca se pot gasi cu usurinta.

Totusi am gasit ceva, poate ca e irelevant dar ... link: http://www.lokpavillon.de/shop/bildergross/870-15359.jpg
 
Da, sistemul KKK este prezent la aceste vagoane (nu si la ultimul vagon prezentat).

Initial au cuple standard sau asa-numitele cuple Arnold. Acestea se pot inlocui usor cu cuplele Fleischmann Profi 9545.