Colectia mea Marklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@ dadrian

Si inca ceva BR 005/ 002 cu niste Mitrope rosii cu vultur si cu 6 AXE de epoca II dupa el.

Este corect Horia?

S
 
Cu ocazia aniversarii a 150 de ani de existenta Marklin a construit o serie aniversara pentru a celebra evenimentul. Seria este limitata la 1859 bucati, numar ce coincide cu anul infintarii firmei.

Pentru aceasta serie a fost ales modelul Ce 6/8 III - Crocodil.

Motivul alegerii acestui model este istoria sa, care in buna masura se identifica cu istoria moderna a firmei Marklin.

Totul a inceput de la un optician care avea un magazin in Zürich pe strada garii. Acesta a fost cel care a cerut celor de la Marklin producerea unui model la scara a faimoaselor locomotive. Prima macheta a fost facuta manual la scara 0 (1:45) si a fost expusa la tirgul din Leipzig in 1933. Primele modele aveau doar 4 roti motoare pe fiecare parte, si cu toate aceastea a fost cea mai scumpa jucarie electrica din acea vreme. Productia primilor crocodili (scara 0 si scara 1) a continuat pina in anii 1939/1940.


La mijlocul anilor 30 un dealer din SUA a cerut sa aiba diferite locomotive Marklin, la scara 0, in culori si inmatriculari speciale, care nu au existat in realitate. Unul dintre aceste modele a fost Crocodilul alb inmatriculat cu auriu "New YorkCentral Lines". In anii 50 acest model s-a construit din piesele ramase din inainte de inceperea razboiului si s-a vindut catre dealeri cu 500 DM bucata.

Un nou prototip la scara 00 a fost construit incepind cu 1935. (incepind cu 1950 scara 00 s-a numit H0). Si acest model avea numai 4 roti motoare in loc de 6. Acest prototip nu a ajuns in faza de productie din diverse motive.

La sfirsitul lui 1945 Marklin a inceput constructia primului Crocodil la scara H0 avind de data aceasta aranjamentul corect (2-6-6-2). Si aici a trebuit insa un compromis din cauza motorului mare, locomotiva era mai lunga decit ar fi trebuit sa fie. Prima locomotiva realizata manual a fost gata la sfirsitul lui 1946 si inclusa in catalogul din 1947.


Pina la sfirsitul anului 1948 Crocodilul nu a fost vindut decit la export din cauza nevoii de "valuta forte" si a instabilitatii monetare din Germania acelor ani.
De-a lungul anilor, in afara de pantograf, nu au fost schimbari importante la acel model.




In 1976 vechiul model a fost inlocuit cu unul nou. Aparitia unor motoare mai mici a permis realizarea modelului la dimensiunea corecta si realizarea mai multor detalii. Sasiul a fost construit din zinc turnat iar carcasa din plastic injectat. S-au construit diferite variante cu inmatriculari DB sau SBB si de asemenea diferite scheme de vopsire.

In 1984, la aniversararea a 125 de ani, Marklin a constrit de asemenea o serie de 2 Crocodili (unul DB - E 94 si unul SBB Be6/8 III). Aceste 2 locomotive au fost replica exacta a 2 locomotive reale care au fost garate in gara din Goppingen cu prilejul sarbatoririi a 125 de ani. (Marklin isi are sediul in Goppingen). De mentionat ca aceste locomotive au avut sasiul si carcasa din zinc turnat.


Folosind matritele din metal, in 1996 a fost produs Crocodilul maro.

In anul 2000 a fost produs un Crocodil din platina.

Natural, pentru aniversarea a 150 de ani, Marklin a ales acest model, folosind atit matritele vechi, cit si cele noi.

Crocodilul alb
Matrita veche, motor central si 2 axe pentru angrenarea celor 2 grupuri de roti motoare. Decodor Mfx si lumini dependente de directia de mers. Constructie articulata din metal.
Lungime: 26,6 cm

inmatriculare: Marklin 31859

Citeva detalii:





Crocodilul verde
Matrita veche, motor central si 2 axe pentru angrenarea celor 2 grupuri de roti motoare. Decodor Mfx si lumini dependente de directia de mers. Constructie articulata din metal.
Lungime: 26,6 cm

Inmatriculare: Marklin 31859

Citeva detalii:



Crocodilul maro
Matrita noua, motor central soft drive, decodor mfx, generator de sunet si lumini dependente de directia de mers. Constructie articulata din metal.
Lungime: 23 cm.

Inmatriculare SBB

Citeva detalii:



Fiecare set este insotit de un certificat pe care este inscris numarul setului, la fel ca si pe placuta de la baza cutiei:


Adrian
 
Marklin ar trebui sa produca editia jubiliara si pentru cei care au la manivela curent continuu, la fel cum au procedat si cu Orlando di Lasso. Dadrian, pune o vorba buna la Marklin, modelele prezentate mai sus sunt deosebite. Excelenta prezentarea , daca vii la Cluj la Expo in decembrie le aduci sa ne holbam?
rugam frumos.
Toate bune!
 
@obiwan
Pentru Trix, exista un crocodil verde "murdarit" care arata excelent.
Cred ca au fost si niste modele speciale pentru Trix, dar eu stau mai prost la capitolul asta si nu pot sa-ti dau acum mai multe detalii.
Adrian