Colectiile lui Horia: Material rulant scara N, colectia completa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Uite asa incetisor ne apropiem de Romania. Pentru moment suntem inca in tara vecina din vest:


De sus in jos:

Garnitura de marfa mixta cu tractiune GySEV si mai multe vagoane romanesti, 2011, epoca VI. Tractiune cu 1047.5 GySEV cu decoratie speciala "Széchenyi István", vagoane literele H, R, Z, U, S si L dupa prototipuri CFR Marfa de constructie proprie. Vagonul dublu litera L este un model-compromis.

Trenul EN 346/347 combinat cu 340/341 "Dacia" Bucuresti/Belgrad - Viena in anul 2011, epoca VI, pe portiunea Budapesta - Viena. Tractiune cu 1047.5 GySEV cu decoratie speciale "Haydn", A10 10-90.0 CFR AVA200, WRmz 88-96 CFR ex-DB AG, 3 x B11 21-90 AVA200 CFR, Bcm 50-30 CFR ex-DB AG (in loc de AcBcmee), WLAmee 75-71 CFR (in loc de WLABmee), Bcmz 59-70 ÖBB, WLABmz 32 (T2s) ÖBB, ambele schema Upgrade, Bcmz 50-70 ÖBB (in loc de 59-70) si WLAB 30 ÖBB, ambele schema Komfort. Toate vagoanele in afara de AB30 si Bcmz 50-70 de constructie proprie, ultimele doua vagoane reprezinta grupa de Belgrad, restul grupa de Bucuresti.

Tren IC al MAV-Start, catre 2011, epoca VI. Tractiune cu locomotiva TRAXX MAV-Trakcio seria 480 (model KiskuN / Zoltan Ivan), Bmz 21-91 GOSA, ABmz 30-91 GOSA si inca un Bmz 21-91 GOSA, toate de constructie personala

Tren rapid al MAV, catre 1980, epoca IV. Tractiune cu locomotiva M61 NoHAB (Nydquist och Holm AB, va rog nu mai scrieti Nohab sau NOHAB, este incorect) in schema clasica, vagoane UIC Y de constructie maghiara cu acoperis inalt B, AB, A, B si WR/Bar, unele de constructie personala.

LE: rectificat numele scris eronat al omului de stat maghiar.
 
Intram in Romania, pentru inceput cu trenurile din ziua de azi:


De sus in jos:

Garnitura unui tren rapid Bucuresti-Sofia, 2008, epoca V-VI, fara locomotiva. Vagon cuseta Bc Y/B al BDZ (model KiskuN), WLABmee 71-31 tip AB33 CFR in schema de vopsire actuala, vagon-cuseta Bcm 50-30, vagon-clasa Y/B B 20-50 tip Görlitz. Cele trei modele de vagoane CFR sunt de constructie personala, absolut conforme cu prototipurile reale (de exemplu WLABmee 71-31 ale mele au usi la un singur capat al cutiei!)

Garnitura EN "Ister" Bucuresti - Budapesta, catre 2008, epoca V-VI, fara locomotiva. Vagon-cuseta AcBcmee 40-70 aflat in constructie (sic), WLABmee 71-31 tip MU in schema de vopsire actuala, B11 21-86 AVA200, AcBcmee 40-70 decolorat de soare, Bcm 50-30 in schema clasica, WLABmee 71-31 tip AB33 in schema actuala, WLABmee 71-31 tip AB33 in schema clasica, WLABmee 71-31 tip MU in schema clasica. Toate vagoanele de constructie personala.

Rapidul R 661/662 Iasi-Bucuresti Nord, catre 2009, epoca V-VI. Tractiune cu clasa 44 CFR (in loc de 41), Beem 22-96 ex-Bimz259, Aeem 30-76 ex-Aimz260/261, Beem 22-96 ex-Bimz259, Beem 22-76 ex-Bimz263/264, Aeem 30-76 ex-Aimz260/261, Beem 22-96 ex-Bomz236, grupa de noapte cu Bc 59-50 si WLABmee 71-31 tip MU. Toate vagoanele si locomotiva de constructie proprie.

Tren personal Bucuresti Nord - Ploiesti, catre 2010, epoca V-VI. Tractiune cu clasa 43 CFR (in loc de 40), B 20-50, AB 39-50, 3 x B 26-26 toate in schema albastru deschis. Toate vagoanele si locomotiva (dummy) de constructie proprie.

Automotor seria 96 "Desiro" al CFR, catre 2007, epoca V-VI. Vopsire proprie.

Automotor seria 79 "LVT" al CFR cu remorca de automotor cu post de conducere, catre 2007, epoca V-VI. Vopsire proprie, dummy.
 
Inca o vitrina CFR:


De sus in jos:

Garnitura tren marfa mixt CFR Marfa din anii 2000, epoca V. Vagoane litera Z "URAN", vagoane Ggs, Gbs, Esx si Uacs, ultimul ca model-compromis, toate de constructie proprie.

Vagoane de calatori CFR din anii 2000, epoca V-VI. Bmee 21-70 modernizat la At. Grivita, Blee 20-76, WRmz 88-96, toate de constructie proprie.

Trenul D 346/347 "Dacia" Bucuresti - Viena catre 2004, epoca V. Tractiune cu M 1047.0 MAV, B11 21-90 AVA200 constructie proprie, WLAmz tip T2s ÖBB ex-SBB, Bcmz 50-70 (in loc de 59-70), toate trei grupa de Viena, Bmee 21-80, A 19-50, Bc 59-50 si B 20-47, toate de constructie propie. Cum arata de fapt acest tren in acei ani ne-a aratat Florin la topicul corespunzator chiar ieri ;-)

Tren rapid in Ungaria cu vagoane CFR, epoca V catre 1995. Locomotiva M61 NoHAB MAV in schema originala, Bc 59-50, si 3 x B 20-50 toate tip Y/B si de constructie personala.

Vagoane CFR din anii 1980 B 20-50 si Bc 59-50 in schema originala cu care au venit in tara, vagon B 20-50 verde inchis (documentat de o fotografie din 1990), vagon etajat B 26-26 in schema originala cu care a venit in tara, vagon Aafld 17-22 tip "Hecht CFR", Bafmd 21-47 tip "suburban UVA", Bafmd 21-47 tip "suburban Pafawag" aflat in constructie. Toate modelele, bineinteles, de constructie personala.
 
Si ca sa incheiem cu CFR, ne intoarcem putin in timp:


De sus in jos:

Tren de marfa mixt al CFR in anii 1960, epoca III-IV. Tractiune cu seria CFR 50.100 (modificare in curs), diferite vagoane de marfa acoperite, descoperite, refrigerente si pentru transport animale mici, cele mai multe de constructie personala.

Tren de marfa mixt al CFR de pe Valea Prahovei in anii 1930, epoca II. Tractiune cu seria CFR 140.4-500 (modificare in curs), diferite vagoane acoperite, descoperite, refrigerente si vagon de acompaniere pentru trenuri de marfa, unele de constructie personala.

Tren rapid al CFR din anii 1930, epoca II, aflat in compunere. Tractiune cu seria CFR 230.000 (modificare in curs), vagon Bal 50.000 tip "Breda", vagon ABCafld tip "Hecht CFR", vagon WR metalic CIWL. Toate in afara de WR constructie personala.

Tren complet de "cazane" al CFR din regiunea prahoveana, epoca II in anii 1930. Tractiune cu seria CFR 40.000, diferite vagoane cisterna pe 2 osii romanesti si straine, unele de constructie personala.

Tren local de calatori CFR din anii 1930, epoca II. Locomotiva CFR 7311a si diferite vagoane de calatori pe 2 si 3 osii, unele aflate inca in proces de "ceferizare".
 
Impresionanta colectie, iar felul in care este alcatuita (compozitii autentice) este un exemplu de urmat!
S-o stapanesti sanatos!

Intrebari intrebate:

In trenul mixt de pe V.Prahovei, vad un vagon de coletarie? care se aseamana cu vagonul D pus de Catalin la Istorie si literatura feroviara.Vagonul este un compromis sau asa este el documentat?(eu ma uit de ceva vreme la unul pe HO Maerklin/Trix)
In acelasi tren,un rand mai jos, in stanga, vad doua "gondole", cu si fara cabina de frana...aceeasi intrebare de mai sus.

In trenul local, dupa 7311a, ai acolo un vagon deschis la capete (pe care l-am gasit si la HO, tot Maerklin/Trix), precum si un fakultativwagen (care pare un pic mai scurt decat cel facut la Astra), mai pe la sfarsitul garniturii.Aceleasi intrebari..compromisuri sau asa sunt documentate?Fara sa te mai intreb de Bmx-ul cu 6 ferestre si vagonul prusac pe 2 osii cu luminatoare pe acoperis... :)

Stiu ca pentru fiecare vagon ar fi mult de spus, insa chiar vreau sa stiu :p
 
Buna seara Cosmin,

In primul rand, multumesc pentru aprecieri.

Intrebarile tale ma bucura. Ele arata pe de o parte ca prezentarea colectiei mele este chiar urmarita cu atentie :lol: si pe de alta parte interesul pentru compuneri de trenuri autentice si nu colectii stranse alandala pare sa fie mai mare ca in trecut.

Iti raspund "pe puncte", pentru ca asa e mai simplu:
In trenul mixt de pe V.Prahovei, vad un vagon de coletarie? care se aseamana cu vagonul D pus de Catalin la Istorie si literatura feroviara.Vagonul este un compromis sau asa este el documentat?(eu ma uit de ceva vreme la unul pe HO Maerklin/Trix)

Vorba neamtului, "jain" :D Ce vezi tu in poza este un antic furgon Ibertren complet disproportionat, intre timp am in lucru un furgon CFR exact pe baza Trix (exista si la N) bavareza pe care ai amintit-o. Ca sa rezum (si putem dezvolta in alta parte la momentul potrivit) trebuie:
- intors acoperisul cu 180 de grade si scurtata cu o travee cabina de observatie.
- inlocuita usa dintr-o bucata cu 2 usi si sinele aferente.
- creeata inca o deschidere in peretele lateral al cutiei pe fiecare parte.
- inca ceva maruntisuri.
Si cam asa se obtine un D al CFR.
Dupa aia trebuie sa ne intrebam cum il vopsim, pentru epoca mea adica II este probabil brun-roscat.
In acelasi tren,un rand mai jos, in stanga, vad doua "gondole", cu si fara cabina de frana...aceeasi intrebare de mai sus.

Au existat intr-o forma oarecum asemanatoare si la CFR, se pot "ceferiza" cu compromisuri pe care le judec acceptabile, cel putin pe N.
In trenul local, dupa 7311a, ai acolo un vagon deschis la capete (pe care l-am gasit si la HO, tot Maerklin/Trix), precum si un fakultativwagen (care pare un pic mai scurt decat cel facut la Astra), mai pe la sfarsitul garniturii.Aceleasi intrebari..compromisuri sau asa sunt documentate?

Compromisuri, cel putin pentru moment. Ma multumesc sa am ceva care pare pertinent pentru CFR, urmand ca in viitor in masura timpului si documentatiei disponibile sa le "apropii" cat mai mult de cele reale.
Fara sa te mai intreb de Bmx-ul cu 6 ferestre si vagonul prusac pe 2 osii cu luminatoare pe acoperis...

Treaba cu prusacul am discutat-o des. Cu "Bmx" nu este decat un vagon DRG de trafic local de pe Höllental, un antic model Arnold, vopsit sa semene cu un Bmx pentru ca imi ramasese verde in aerograf atunci cand am vopsit vagoanele de tren accelerat CFR ex-DRG ale unui stimat coleg de forum. :|
De altfel nici nu are ce cauta acolo in anii 1930 ci intr-o garnitura mai noua cu 2 sau 3 decenii...
 
Gam3 a spus:
ca sa fie complet mai am nevoie de un vagon de dormit ex-CNL etajat. In atatia ani de zile nu am cumparat vagonul.

http://www.ebay.com/itm/321060915001?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

scuze daca nu e voi e cu link-uri externe....
 
Buna smotocel,

E voie cu linkuri externe.

Iti multumim pentru sugestie, insa motivele care l-au determinat pe Florin pana acum sa nu cumpere setul LSM sunt altele.
 
Horia pot sa iti propun ceva ?
Transforma-ti apartamentul in muzeu, rupi bilete la intrare, o cafeluta inclusa in bilet si uite asa vede si lumea ce ai acolo plus ca o pui de-o afacere, a si sa nu uitam, fotografiatul si filmatul contra cost, iar sambata si duminica sedinte foto video in imprejurimi - ghid inclus
Cand o sa pui si foto cu colectia impresionanta de vehicule neferoviare sunt sigur ca o sa ai rezervari pentru cand deschizi muzeul :D .
PS. Sa te gandesti la ce comision primesc pentru idee :twisted:
 
Buna Bogdane,

Frate, vad ca nu ti-a disparut spiritul comercial. Ar mai trebui tocmit si Iasiul pe post de sofer de autocar ca sa aduca turistii pana aici, sa imi formez jumatatea frumoasa a cuplului pentru pregatit cafele si sa gasesc pe cineva care sa-mi imprime ghidul muzeului pe hartie velina :D

Cu comisionul mai discutam ;-)
 
Buna Horia
Foarte frumoasa colectie de trenulete, as putea spune chiar impresionanta. Dar eu asteptam cu mare interes continuarea ... adica garnituri DR si DB ... deci daca iti faci timp mai pune poze.
Acest post al tau este, pentru mine, o sursa de inspiratie in alegerea vagoanelor pentru garnituri.
Frumoasa colectie si sa o stapanesti sanatos :!:
 
Buna,

Dupa o pauza de cateva saptamani continuam cu trei vitrine dedicate uneia din temele mele de predilectie: trenurile de noapte care au supravietuit si in ziua de azi.

"Trenul de noapte" este in Europa centrala o specie pe cale de disparitie. Unele companii au renuntat complet la parcul de vagoane cuseta si de dormit (SBB), altele nu mai au decat cusete vechi si vagoane cu scaune inclinabile (SNCF), doar in Austria si mai ales in Germania aceste trenuri mai circula intr-o masura mai mare. Germania este aici "motorul", prin filiala DB numita DB Auto Zug (inainte cu marcile DB Nacht Zug si DB Auto Zug, din 2008 dupa preluare integrala a fostei DACH AG numai cu marca City Night Line) si trenurile marcate CNL ale DB AZ se pot intalni din Elvetia in tarile Scandinave, cele de Jos sau Europa Orientala.

Iata prima vitrina DB AZ / NZ / CNL:


De sus in jos:

Doua vagoane WLAsm 166 ale DB si DB AG in schema de vopsire tipica pentru jumatatea anilor 1980 (DB) si 1994-1995 (DB AG)

Trenul EN 260 München HBf. - Paris Est, noiembrie 2008, pe portiunea Karlsruhe HBf. - Strasbourg GC; Tractiune cu locomotiva bisistem BR 181.2 a DB AG (vopsire personala), WLAsm 166 DB NZ (in loc de WLABmz 173, vopsire personala), Bvcmbz 249.1 DB NZ, Bvcmz 248.5 DB NZ, Bomz 236.3 DB NZ

Trenul CNL 472/473 "Aurora" Basel SBB - Kobenhavn H / - Minsk - Moskwa, ianuarie 2011, portiunea Basel - Hanovra. Tractiune cu ES 64 U2 MRCE Dispolok, WLABmee62 tip DWA al RZD Basel - Moscova, WLABmee62 tip DWA al BC Basel - Minsk, WRmbz 138 CNL in schema NZ, Bom(d)z 236.9 CNL in schema NZ, Bvcmz 248.5 CNL in schema NZ, Bvcmbz 249.1 CNL in schema NZ, WLABm 171 CNL, WLBm 172 CNL (toate vagoanele CNL grupa de Copenhaga).

Trenul CNL 312 "Donau Kurier" Wien Westbf. - Dortmund HBf, august 2005, portiunea Viena - Salzburg. Tractiune cu BR 101 DB AG (vopsire personala), Dmd 038 (Dms 905 privat CNL) CNL, WLABm 171 CNL, WLBm 172 CNL, WRmz 137.2 CNL, 2 x Bvcmz 248.5 CNL, Bvcmbz 249.1 CNL, Bvcmz 248.5 CNL (ultimul in loc de Bpm 875 CNL)

Trenul CNL 472/473 "Aurora" Basel SBB - Kobenhavn H / - Minsk - Moskwa, octombrie 2010, portiunea Basel - Hanovra. Tractiune cu BR 101 DB AG (vopsire personala), BDcm 874 CNL (constructie integrala personala), Bvcmz 248.5 CNL, WLABm 171 CNL (toate trei grupa de Copenhaga), WLABmee62 tip DWA RZD, WLABmee62 tip DWA BC.
 
A doua vitrina DB AZ / NZ / CNL:


De sus in jos:

Trenul AZ (Auto Zug) 13322 Schwarzach St.Veit - Düsseldorf HBf. iunie 2010. Tractiune cu BR 101 DB AG, Bcm 50-90 SBB, 2 x WLABmz 174/175 DB AZ (in loc de WLABmz 173), WRkmz 858.1 CNL (fost WRmz 137 din Touristik Zug, constructie personala), Bvcmbz 249.1 DB AZ, 2 x Bcm 50-90 SBB, Bvcmz 248.5 AZ, Bocmh 244 AZ (in loc de Bvcmz 248.3), 3 x DDm 915 DB AZ.
Ca sa fie corect ar mai fi trebuit adaugate inca trei DDm 915. Vagoanele cuseta ale SBB fusesera in 2010 tocmai scoase din uz si erau inchiriate la DB Auto Zug dupa ce o garnitura intreaga AZ fusese scoasa din uz dupa un accident de manevra in Franta. Un an mai tarziu cele 20 de cusete moderne ale SBB au fost toate vandute la RAlpin.

Trenul CNL 459 "Canopus" Zürich HB - Berlin combinat cu CNL 1295 "Sirius" Zürich HB - Praha Hl.N., martie 2011.. pe parcursul Dresda - Praga. Tractiune cu Rh. 1216 ÖBB, Bvcmbz 249.1 CNL, Bvcmz 248.5 CNL, Bvcmbz 249.1 CNL (in loc de Bpm 875 CNL), WLABm 171 CNL in schema NZ, WLBm 172 CNL in schema de vopsire veche, ARkimbz 266 DB AG, Bm 235 DB AG (in loc de Bimdz 268.4 DB AG), B 20-41 CZ-CD Dresda - Praga (model KiskuN, lipsea din vitrina la momentul fotografierii).
Al doilea vagon de dormit etajat al DB AZ/CNL circula exceptional in locul unui WLABmz CZ-CD / JLV.

Trenul EN 346/347 "Jan Kiepura" Amsterdam - Berlin - Praha / - Warszawa - Moskwa, catre 2008. Tractiune cu ES 64 F4 MRCE Dispolok inchiriata la DB AZ, WLABmee62 tip DWA al BC in schema de vopsire veche, 4 x WLABmee62 tip DWA ale RZD (din care unul de constructie personala, a servit ca prototip pentru firma LSModels), Bvcmz 248.5 DB AZ in schema JK, Bvcmbz 249.1 DB AZ in schema JK, Bvcmz 248.5 DB AZ in schema JK.
 
Urmeaza o a treia vitrina cu tematica central-europeana, chiar daca nu numai legata de trenuri de noapte:


De sus in jos:

Vagoane cehoslovace din anii 1980 pentru trafic intern si international. Vagon combinat de bagaje si clasa a II-a cu compartiment pentru seful de tren, Vagon cuseta clasa a II-a, vagon combinat clasele I si II, vagon clasa a II-a; toate dupa standardul Y/B si construite la Bautzen la sfarsitul anilor 1970.

Vagoane cehoslovace din anii 1970 pentru trafic intern si international. Vagon restaurant al JLV UIC Y de constructie est-germana, vagon cuseta clasa a II-a Bac UIC Y (Bautzen 1968), vagon clasa a II-a Ba UIC Y (Bautzen 1967)

Vagon B Y/B al CD, dupa 2007, cu inmatriculare conforma TSI (model KiskuN)

Tren NZ pe relatia Berlin - München al DB AG cu rama Talgo "Inter City Night", catre 2002. Tractiune cu BR 110.3 a DB AG in schema Orientrot, rama Talgo ICN cu vagoane generator, restaurant, de dormit si cuseta "Kajutenwagen". Ca sa fie autentica, rama Talgo ar mai trebui prelungita cu macar 3 vagoane.

Vagoane DB AG in schema City Night Line veche, catre 2005. WLABm 171, WLAsm 166 cu inscriptie CNL, WLAsm 166 fara inscriptie CNL, doua vagoane cuseta CNL ex-TUI inmatriculate ca vagoane private la NS / Olanda

Vagoane DB AG in schema DB AZ/NZ si CNL, anii 2000. WRmbz 138 CNL ex-ARkimbz IR, BDosmb ex-DR, 2 x Bvcmz 248.3.

Trenul EC 45 "Berlin-Warszawa Express" Berlin - Warszawa Wschod., ianuarie 2011.. Tractiune cu seria 370 "Husarz" a PKP IC (pe vremea aceea inmatriculata inca provizoriu in Germania ca seria 183), Avmz 108.7 DB AG in schema BWE, ARkimbz 266.2 DB AG in schema BWE, Bdmnu 20-90, Bdlmnu 20-90 (pentru persoane cu mobilitate redusa) si Brdmhnu 29-90, toate trei ale PKP IC si in schema de vopsire BWE.
 
Horia_Radulescu a spus:
Buna,

Dupa o pauza de cateva saptamani continuam cu trei vitrine dedicate uneia din temele mele de predilectie: trenurile de noapte care au supravietuit si in ziua de azi.

Iata prima vitrina DB AZ / NZ / CNL:


De sus in jos:

Trenul CNL 472/473 "Aurora" Basel SBB - Kobenhavn H / - Minsk - Moskwa, ianuarie 2011, portiunea Basel - Hanovra. Tractiune cu ES 64 U2 MRCE Dispolok, WLABmee62 tip DWA al RZD Basel - Moscova, WLABmee62 tip DWA al BC Basel - Minsk, WRmbz 138 CNL in schema NZ, Bom(d)z 236.9 CNL in schema NZ, Bvcmz 248.5 CNL in schema NZ, Bvcmbz 249.1 CNL in schema NZ, WLABm 171 CNL, WLBm 172 CNL (toate vagoanele CNL grupa de Copenhaga).

Am avut ocazia sa vad CNL 472 "Aurora" Basel - Copenhaga cu vagoane Basel - Moscova vara trecuta in Schliengen.
 
Buna Florin,
Am avut ocazia sa vad CNL 472 "Aurora" Basel - Copenhaga cu vagoane Basel - Moscova vara trecuta in Schliengen

Aha. Si cum ai ajuns pana acolo? ;-)

"Aurora" din vara 2012 este in principiu similar cu cel din 2011 aratat de mine in colectie, cu trei diferente:

- Tractiunea se facea din nou ca in 2010 cu BR 101 a DB AG, intrucat ES 64 U2 inchiriate de la MRCE Dispolok trecusera pe "Canopus/Sirius" cu 2 ore mai tarziu.

- Vagonul restaurant (alternativ WRm 131 CNL sau WRmbz 138 CNL ex-IR a trecut intre vagoanele cuseta/clasa si cele de dormit.

- Vagonul WLABmee62 tip DWA al RZD era incepand cu noiembrie 2011 deja in schema noua de vopsire gri/gri/rosie.

In 2013 CNL 472/473 "Aurora" arata cam tot la fel ca in poza lui Florin, stiind ca acum tractiunea este iar cu ES 64 U2 inchiriate de la MRCE Dispolok si vagonul direct BC de Minsk a disparut din garnitura.
 
Din pacate constat ca o mare parte din fotografii s-au pierdut. :( Dat fiind ca si colectia a evoluat intre timp, in masura timpului disponibil voi incerca sa actualizez progresiv linkurile.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și Frank_L