Dragi prieteni,
Vreau sa va prezint o achizitie recenta: este vorba despre o tipica locomotiva de marfa, locomotiva BR 56.8-11, care ar fi trebuit sa fie o prezenta destul de frecventa prin gara "mea" Stein la inceputul epocii a II-a.
Vedere dreapta
Vedere stanga
Detaliu
Locomotiva este un model Minitrix de acum cativa ani, si a fost achizitionat "second hand" de pe eBay. Desi este second hand, este pastrata in conditii excelente si functioneaza ireprosabil, asa ca ma bucur ca va face "cariera" in colectia mea tragand garnituri de marfa. Modelul este, in mod oarecum bizar pentru Minitrix realizat pe sistemul pe care il favorizeaza si Fleischmann, cu motorul de actionare in tender, iar locomotiva este in fapt un dummy cu rotile miscandu-se liber. Farurile din fata sunt iluminate cu ajutorul unor ghiduri de lumina, de la un bec miniatura ascuns in cutia de fum.
Cateva cuvinte despre prototipul acestei locomotive, pentru a elimina eventuale confuzii. Clasa de locomotive BR 56 cuprinde un caleidoscop de locomotive de provenienta foarte diferita, insa toate cu compunerea osiilor 1 D.
Este vorba deci despre locomotiva care mai tarziu, la DRG a devenit Baureihe 56.8-11, adica locomotiva bavareza G 4/5 H construita de fabrica de locomotive Maffei-MĂźnchen.
Ce inseamna mai precis 56.8-11? inseamna ca la DRG a capatat numerele de la:
56.801 pana la 56.1035 si de la 56.1101 pana la 56.1125.
Clasificare conform standardului german: 1'D-h4v
Numarul total de exemplare: 230
Anii de constructie: 1915-1919
Scoaterea din exploatare a ultimului exemplar: 1947
Lungimea totala peste tampoane: 18.250 mm
Viteza maxima: 60 km/h
Diametrul rotilor motoare: 1.270/1.300 mm
Diametrul rotilor alergatoare: 850/880 mm
Numarul de cilindri: 4
Masurile cilindrilor: 2Ă400/620 mm
Timbrul cazanului: 16 bar
Suprafata de incalzire: 3,30 mp
Tender: bay 3 T 20,2
Cantitatea de apa: 20,2 mc
Salutari din Constanta,
Dorin
Vreau sa va prezint o achizitie recenta: este vorba despre o tipica locomotiva de marfa, locomotiva BR 56.8-11, care ar fi trebuit sa fie o prezenta destul de frecventa prin gara "mea" Stein la inceputul epocii a II-a.
Vedere dreapta
Vedere stanga
Detaliu
Locomotiva este un model Minitrix de acum cativa ani, si a fost achizitionat "second hand" de pe eBay. Desi este second hand, este pastrata in conditii excelente si functioneaza ireprosabil, asa ca ma bucur ca va face "cariera" in colectia mea tragand garnituri de marfa. Modelul este, in mod oarecum bizar pentru Minitrix realizat pe sistemul pe care il favorizeaza si Fleischmann, cu motorul de actionare in tender, iar locomotiva este in fapt un dummy cu rotile miscandu-se liber. Farurile din fata sunt iluminate cu ajutorul unor ghiduri de lumina, de la un bec miniatura ascuns in cutia de fum.
Cateva cuvinte despre prototipul acestei locomotive, pentru a elimina eventuale confuzii. Clasa de locomotive BR 56 cuprinde un caleidoscop de locomotive de provenienta foarte diferita, insa toate cu compunerea osiilor 1 D.
Este vorba deci despre locomotiva care mai tarziu, la DRG a devenit Baureihe 56.8-11, adica locomotiva bavareza G 4/5 H construita de fabrica de locomotive Maffei-MĂźnchen.
Ce inseamna mai precis 56.8-11? inseamna ca la DRG a capatat numerele de la:
56.801 pana la 56.1035 si de la 56.1101 pana la 56.1125.
Clasificare conform standardului german: 1'D-h4v
Numarul total de exemplare: 230
Anii de constructie: 1915-1919
Scoaterea din exploatare a ultimului exemplar: 1947
Lungimea totala peste tampoane: 18.250 mm
Viteza maxima: 60 km/h
Diametrul rotilor motoare: 1.270/1.300 mm
Diametrul rotilor alergatoare: 850/880 mm
Numarul de cilindri: 4
Masurile cilindrilor: 2Ă400/620 mm
Timbrul cazanului: 16 bar
Suprafata de incalzire: 3,30 mp
Tender: bay 3 T 20,2
Cantitatea de apa: 20,2 mc
Salutari din Constanta,
Dorin