Colectia mea la scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dragi prieteni,

Vreau sa va prezint o achizitie recenta: este vorba despre o tipica locomotiva de marfa, locomotiva BR 56.8-11, care ar fi trebuit sa fie o prezenta destul de frecventa prin gara "mea" Stein la inceputul epocii a II-a.

Vedere dreapta
az0gaq5ct12rj7tgw.jpg


Vedere stanga
az0gbe2hlntig8gz4.jpg


Detaliu
az0gbrpt0fybk7zlc.jpg


Locomotiva este un model Minitrix de acum cativa ani, si a fost achizitionat "second hand" de pe eBay. Desi este second hand, este pastrata in conditii excelente si functioneaza ireprosabil, asa ca ma bucur ca va face "cariera" in colectia mea tragand garnituri de marfa. Modelul este, in mod oarecum bizar pentru Minitrix realizat pe sistemul pe care il favorizeaza si Fleischmann, cu motorul de actionare in tender, iar locomotiva este in fapt un dummy cu rotile miscandu-se liber. Farurile din fata sunt iluminate cu ajutorul unor ghiduri de lumina, de la un bec miniatura ascuns in cutia de fum.

Cateva cuvinte despre prototipul acestei locomotive, pentru a elimina eventuale confuzii. Clasa de locomotive BR 56 cuprinde un caleidoscop de locomotive de provenienta foarte diferita, insa toate cu compunerea osiilor 1 D.

Este vorba deci despre locomotiva care mai tarziu, la DRG a devenit Baureihe 56.8-11, adica locomotiva bavareza G 4/5 H construita de fabrica de locomotive Maffei-MĂźnchen.

Ce inseamna mai precis 56.8-11? inseamna ca la DRG a capatat numerele de la:
56.801 pana la 56.1035 si de la 56.1101 pana la 56.1125.

Clasificare conform standardului german: 1'D-h4v
Numarul total de exemplare: 230
Anii de constructie: 1915-1919
Scoaterea din exploatare a ultimului exemplar: 1947

Lungimea totala peste tampoane: 18.250 mm
Viteza maxima: 60 km/h
Diametrul rotilor motoare: 1.270/1.300 mm
Diametrul rotilor alergatoare: 850/880 mm
Numarul de cilindri: 4
Masurile cilindrilor: 2×400/620 mm

Timbrul cazanului: 16 bar
Suprafata de incalzire: 3,30 mp
Tender: bay 3 T 20,2
Cantitatea de apa: 20,2 mc

Salutari din Constanta,
Dorin
 
buna Dorin si felicitari pentru achizitie! bandajele acelor roti ar avea nevoie de ceva vopsea rosie, in rest nimic de comentat! :D

ca paranteza: intr-un MIBA Spezial de prin 1999 despre cladirile de pasageri ale garilor ti-am gasits Wuerfelul, Nurnberg-Stein... trebuie sa scanez poza...
 
Buna Horia,

Probabil candva intr-un viitor oarecare, bandajele locomotivei vor primi vopseaua rosie pe care o "cer".

Cat despre Stein, astept cu interes, si iti multumesc mult!

Prin bunavointa unui prieten din NĂźrnberg, caruia ii multumesc si pe aceasta cale, am primit deja o serie de fotografii ale cladirii respective asa cum arata ea astazi, insa cand e vorba sa realizez o macheta dupa model real nu strica niciodata orice particica de informatie in plus disponibila.

Chiar daca intre timp interesele mele feroviare au evoluat inspre epoca I-a atat in Bavaria cat si in Romania, acum deja colectia mea bavareza epoca a II-a a devenit prea bine conturata si ar fi pacat sa nu merg mai departe cu ea. In masura in care timpul imi va permite voi continua sa va prezint aici material rulant tipic bavarez din epoca a II-a!

Multumesc!
Salutari din Constanta,
Dorin
 
Merci de aprecieri, Montalbano!

In masura in care timpul foarte limitat si capacitatile mele de a realiza poze imi vor permite, va voi prezenta si alte elemente din colectia mea.

Iata ca a sosit momentul pentru un mic update: o achizitie recenta, sosita azi:

Un vagon Minitrix. De data aceasta, este vorba despre un vagon din EPOCA I-a. Este vorba despre produsul Minitrix cu numarul 15430, Trix Profi-club Jahreswagen 2005, vagon platforma cu tepuse pe patru osii K.Bay.St.B. prevazut cu o cabina de franar.

Iata doua imagini:

azeicpebn0cyei1bw.jpg


azeih1dvdavmq8u9o.jpg


Si o vedere din lateral:

azeiha68hm9f2mtks.jpg


(Tepusele nu sunt inca montate, ele se afla intr-o punguta cu accesorii sigilate aflata in cutie).

Vagonul este incarcat cu un catarg ("maibaum") vopsit in culorile traditionale bavareze alb+albastru. Personal nu apreciez prea mult incarcatura si nici modul de prezentare (esafodajul acela din lemn arata cam "de jucarie"), asa ca intentionez sa-i fac eu o alta incarcatura mai spectaculoasa intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat. O sa vedeti in momentul respectiv. Pana atunci, :|

Fiind un produs modern si achizitionat in stare noua, vagonul este prevazut cu roti metalice cu spite de culoare gri, o "specialitate" Minitrix pentru epoca I-a si are cupla KKK conform standardelor actuale.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Frumos "vagonelul" :D ... intr-adevar incarcatura nu e chiar reusita ...dar "maibaum-ul" poate fi aranjat iar esafodajul acela din lemn eventual vopsit. Al meu vagon e la mine de 2 ani :D si s-a si imprietenit cu celelalte vagoane platforma prezentate undeva mai jos aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1180&postdays=0&postorder=asc&start=45

In curand o sa-l prezint si eu pe-al meu...insa mai dureaza...e in lista de asteptare :D

Stiu pe cineva care are unul la fel de vanzare...daca stiam ca vrei acest vagon il puteai lua din RO, cred mult mai ieftin ...scutind taxe de transport ...si cred si mai ieftin ca pret ...la fel de NOU.

Oricum, sa-l plimbi cu placere pe sinele viitoarei diorame sau module.
 
Revin cu o mica noutate in colectia mea: locomotiva bavareza BBII. Este o locomotiva Mallet, alcatuita din doua grupuri motoare identice independente cu cate doua osii, articulate. Formula osiilor este deci BB, la fel ca la locomotivele electrice!

Nu este singurul tip de locomotiva Mallet utilizata in Bavaria. Aceasta locomotiva este "micul Mallet" pentru a o deosebi de o alta locomotiva Mallet, un monstru cu opt osii care a circulat tot pe liniile bavareze. Modelul acesteia a fost de asemenea realizat la scara N de catre firma Arnold.

Modelul pe care vi-l prezint este tot la scara N, un model deosebit de fin realizat de firma Trix (gama Minitrix) la sfarsitul anilor 80 inceputul anilor 90 ai secolului trecut.

Motorul este prevazut cu volanta din alama si actioneaza toate cele patru roti, motiv pentru care modelul are un mers deosebit de echilibrat si lin, incepand de la viteza minima. Faruri directionale fata-spate. Modelul este realizat in tipica livrea verde bavareza, fiind situat in epoca I-a. Acelasi model a fost realizat si in epoca a II-a, cu inmatriculare DRG.

Iata si imaginile:

b5negdwvwx1hujtdk.jpg


b5negqxp4s26tclmg.jpg


Iata si o imagine a prototipului real:
http://www.worldrailfans.info/Articles/Europe/GBavBL/BBII.jpg

Pentru pasionati, va rog sa observati pozitia contramanivelei! ;-)
 
victorian a spus:

o poza cu acest vagon la 1:1 nu are nimeni ??

eu nu am inteles de ce nu apare T in cuvint :confused: :x :!: :?: cei care au produs acest vagon sa se fi inspirat dupa vreo poza in care era stearsa litera T ?!
o alta chestie care nu o inteleg, este ca anumiti colectionari spun ca este inmatriculat DRG/DR epoca II, altii spun ca e romanesc (dupa cite am inteles eu era al unei firme private Creditul minier)
oricum, cred ca este printre putinele vagoane, daca chiar unicul, care a fost produs la cele trei scari : N, TT, HO. (ma refer la modelele care au circulat pe caile noastre ferate)
 
BR01DB a spus:
este inmatriculat DRG/DR epoca II
Pai scrie si pe el ca e DRG, pe placa din stanga. Pe rezervor, in dreapta, scrie ceva de societate germano-romana (sic!). Creditul Minier s'a infiintat in 1919 ca societate pe actiuni, cu participatie romaneasca dar este posibil ca de'a lungul vremii sa fi vandut actiuni catre investitori externi. Lucru absolut normal avand in vedere ca dupa razboi multe industrii cu capital german, austriac si maghiar au revenit statului roman ca despagubiri si comasate in societati fie ca cea mentionata mai sus fie in colaborare cu prietenii nostri cei mai buni, francezii, americanii, englezii si americanii. Un aspect de neuitat, aplicat timid dupa al doilea razboi mondial si de guvernul sovietic, castigand detasat concursul de scrabble european prin recompunerea literelor Creditul Minier in Sovrompetrol :D :D :D .
Litera T din numele societatii cred ca lipseste din acelasi motiv pentru care toate inscriptiile sunt facute cu fontul Helvetica Neue Condensed, aparut in 1957 si care oricum nu s'a folosit niciodata in inscriptionarea vehiculelor feroviare. In Germania fonturile uzuale feroviare sunt DIN 1451 Schrift, Erbar, Futura, Drescher, Akzidenz Grotesk precum si variatii ale acestora, mai mult sau mai putin standardizate, in principiu tipuri geometrice si nu umaniste dar deja ne indepartam de subiect, ideea e ca graficienii si consultantii artistici fie nu mai sunt ce'au fost odata fie nu mai sunt deloc din motive financiare.
Din punctul meu de vedere omisiunea nu e ceva de neiertat, la fel si fontul nepotrivit, in modelismul feroviar sunt adeptul efectului scenografic si mai putin al inventarului de nituri pe milimetru patrat, adica ma credeti sau nu, as fi in stare sa'mi iau vreo 30 de vagoane de'astea pentru ca arata excelent (la N)!
Deutschland Über Puffer! :p
 
Salutare tuturor!

Si mie mi-ar fi placut sa vad poza originala dupa care s-a inspirat Arnold cand a facut vagonul respectiv. Din pacate n-am gasit-o nicaieri. Istoria spune ca de fapt in poza respectiva pur si simplu era o dara de petrol peste litera "T" astfel incat nemtii ne-vorbitori de romana de felul lor au identificat gresit numele si a iesit astfel.

In conditiile in care nemtii astia n-au avut simpla precautie de a intreba un roman ce inseamna numele, ce sa ne asteptam sa fi intrebat un consultant artistic fineturi legate de anul in care a ajuns sa fie folosit un anume font etc. Asa, bun-rau, este singurul model de vagon la scara N care are ceva de-a face cu Romania. La scara H0 mai exista inca un alt vagon cisterna epoca I-a apartinand de o firma romaneasca (vezi colectia Florin Vornicu!)

Firma "Creditul Minier" era o firma mixta romano-germana care detinea un parc de vagoane inmatriculate in Germania. Pe vagon scrie Muenchen-Deggendorf si Deutsche Reichsbahn, deci sunt clar DRG, epoca a II-a.

Iata mai jos singura poza cu niste cisterne "Creditul Minier" peste care am dat pe net:
b79jc07pbb4yqcpi1.jpg


De asemenea,

b79jgayatqolswh09.jpg

O imagine a unei actiuni "Creditul Minier".

Si mie imi plac atat de mult, incat am doua in colectie!