cu scuzele de rigoare... cele doua turnuri de control alese... pur si simplu nu se potrivesc - vezi semnatura mea. amindoua sint cu destinatii speciale. hai ca al doilea ar mai merge... primul, cel peste 4 linii este pentru triaje relativ mari si se instaleaza la intrarea dinspre cocoasa de triere. pe sub el trec vagoanele spre liniile de destinatie lansate din virful cocoasei - sursa www.bahn-tv.de . cu cel de-al doilea, desi pare ca ar merge, situatia nu e chiar asa. sint turnuri de control ceva mai mici care seamana cu cel prezentat dar acesta e dintr-o zona de utilitati - revizia de locomotive sau vagoane. el mai are si alte incaperi la parter in afara de cele strict necesare comenzilor. producatorii acestor machete le prezinta in niste fotografii care nu reprezinta de loc realitatea. in loc sa vinda 2 sau 3 bucati pe an, in stilul asta vind cam 2000-3000 de bucati. pentru simplul motiv ca nu stiu pe cineva in rominia sa aiba un triaj adevarat cu cocoasa si 20-30 de linii in triaj sau o zona adevarata de facilitati pentru locomotive si/sau vagoane... toti facem sau avem un 'shumulen'
mai mic sau mai mare. se duce trenul se invirte si... cam atit. nu ma leg de calitatea realizarii sau de altceva. e vorba ca nu are nimic de a face cu realitatea feroviara. am vazut realizari de exceptie in materie de peisagistica. dar, in rest, ireal. trece trenul pe sus, pe jos linii una peste alta. total ireal - vezi semnatura. scuze de off topic, dar m-am cam plictisit de chestia cu cladiri, vagoane, sine etc puse cu lopata. chestia pleaca chiar de la producator, care, din varii motive, prezinta produsul intr-un cadru total ireal. pentru a amplasa cladiri in teren, haideti sa studiem, sa vedem ce a fost in realitate, cum a facut neamtul, rominul, italianul, sa ne uitam pe la imagini dintr-o anumita perioada. punctual, aici, e vorba de cladiri din caramida aparenta. nu putem pune un 'turn' peste 4 linii in linie curenta, in gara etc, desi asa e prezentat chiar de producator. el are o destinatie speciala. de asemenea, cel de-al doilea propus e cu destinatie speciala. problematic, nu? atunci ce ne facem? ne ducem frumos pe www.reichsbahn.nl , avind in vedere provenienta clar germana a cladirilor, dam un click pe 'video und foto site' apoi pe 'reichsbahn fotos' si ne uitam sa vedem cum era pe vremea aceea. link-ul asta a mai fost pe aici pe forum. inteleg si optica 'mie asta imi place, asta pun'. de acord. dar conform semnaturii mele, am scris asta. cladirile in gara au locul lor, iar din motive economice au anumite dimensiuni si destinatii. nu le putem pune cu lopata pe macheta. inca o data, scuze de off topic si de lungimea mesajului. tot ce sper e ca am fost destul de clar in ceea ce am avut de spus. spor la lucru.