Colecția lui Iaşu

Colectii personale de trenulete

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de catalin » Joi Dec 22, 2016 3:32 pm

am reeditat mesajul si cu poze din ceea ce mai era inauntru acum vreo 11 ani.
Ultima oară modificat Joi Dec 22, 2016 3:36 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Dec 22, 2016 3:35 pm

Super, catalin. Acum stim si cum arata barul si rezerva de bauturi, precum si cum era plasata tejgheaua.

Vezi, Iasiule, ca ipoteza mea de la telefon era corecta? ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Gam3 » Vin Dec 23, 2016 9:26 am

Starea lui in 2011.
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de catalin » Vin Dec 23, 2016 9:41 am

Dura antiteza intre bijuteriile la scara de pe pagina anterioara si cruda realitate.

Dragilor, acum sa-mi explice cineva care e logica acestei combinatii compartimente/bar. De fapt m-ar interesa logica originalului ca noi am mostenit jucaria si ne-am jucat cu ea pana am facut-o magazie, cotet, sau ce e acum...

Sau noi am facut transformarea, da cu zgarcenie, sa iasa un bar mai mic sa nu huzureasca tineretul revolutionar ?

Ma gandesc numai la onor calator cu gastrita care prindea un bilet la unul din compartimente si care ar fi suportat mirosuri imbietoare vreo 5 ceasuri pana la Galati. Sau in compartimente primeau bilet gurmanzii si clientii obisnuiti ai birturilor, sa fie mai aproape de sursa delectarii si a vitiului.... :) Evident, vorbim in spirit de gluma dar explicatia reala chiar vreau sa o aud din tastele voastre.

PS: pe vremea cand umblam eu prin epavele astea, vagonul asta avea atarnat un G10 foarte vechi. Sau parca erau 2 prin zona, deja le incurc....
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Dec 23, 2016 8:43 pm

Sau noi am facut transformarea, da cu zgarcenie, sa iasa un bar mai mic sa nu huzureasca tineretul revolutionar ?
Intotdeauna pesimist.

Vagoane combinate au existat intotdeauna si la mai toate caile ferate. Combinate salon/bagaje, compartimente/bagaje, salon/restaurant, compartimente/restaurant, salon/bar, compartimente/bar etc. etc etc. Din Statele Unite ale Americii si pana in Republica Populara Chineza, trecand prin toata Europa.
Dragilor, acum sa-mi explice cineva care e logica acestei combinatii compartimente/bar. De fapt m-ar interesa logica originalului ca noi am mostenit jucaria si ne-am jucat cu ea pana am facut-o magazie, cotet, sau ce e acum...
Logica este ca in multe trenuri de rang mediu sau inalt nu se foloseste un vagon restaurant "intreg" ci doar "jumatate". Unele tari chiar asa si le numesc, "Halbspeisewagen", adica jumatate de vagon restaurant. Asemenea vagoane au circulat din cele mai vechi timpuri (si nu ma refer la "couplages" WP+WPC sau "triplages" WP+WPC+WP ale CIWL) si unele s-au construit chiar de noi asa. Exemplu in Germania Federala tipul ARmh 216 (din anii 1950, trei compartimente clasa I si bistro cu sala de mese si mica bucatarie si rezerva) sau urmasele lor de 27500mm lungime ARmh 217, ARmz 218 si ARmz 211 din anii 1960-70 (trei compartimente virtuale clasa I intr-un salon climatizat si bistro cu sala de mese si mica bucatarie si rezerva).

In Germania exista si acum, asa sunt toate vagoanele BordBistro ale DB de pe trenurile IC si EC: seriile ARkimbz 262/266, tot trei semi-compartimente clasa I si sala de mese, mica bucatarie si rezerva. Este un vagon similar conceptual cu ce avem aici la CFR. Poate Florin sa puna o poza, a circulat cu asa ceva acum doar cateva luni.

Alte tari precum Austria sau Belgia au facut in anii 1950-60 exact precum CFR: au modificat vagoane de constructie veche, pastrand unele compartimente. Planurile lor de amenajare sunt extrem de asemanatoare intre CFR, ÖBB si SNCB, daca nu chiar identice. Deci nu a fost o ideie hai-rupista autohtona ci un trend european la nivel de UIC.

Similar este si conceptul din Franta cu Bar Corail, jumatate salon si jumatate Bar-Bistro. Extrem de asemanator si vagonul Bar AVA200 al CFR pe care l-a postat chiar Florin aici la colectia sa.
Ma gandesc numai la onor calator cu gastrita care prindea un bilet la unul din compartimente si care ar fi suportat mirosuri imbietoare vreo 5 ceasuri pana la Galati. Sau in compartimente primeau bilet gurmanzii si clientii obisnuiti ai birturilor, sa fie mai aproape de sursa delectarii si a vitiului.... :) Evident, vorbim in spirit de gluma dar explicatia reala chiar vreau sa o aud din tastele voastre.
De aceea la toate aceste vagoane s-au prevazut fie usi la compartimente, fie usi frontale la saloane, fie la hol fie la amandoua iar la bucatarie s-a prevazut o hota actionata electric pentru eliminarea mirosurilor, la fel de bine in Germania ca in Romania. In ceea-ce priveste comfortul, vagonul depasea probabil multe altele de clasa I ale CFR din epoca prin lungimea compartimentelor sale.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de catalin » Vin Dec 23, 2016 8:59 pm

Multumesc Horia !
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Dec 23, 2016 9:32 pm

Cu placere.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Gam3 » Sâm Dec 24, 2016 3:40 pm

Multumesc Horia, ai descris mai bine ca mine.
Din pacate nu am acces la imaginile mele din concediu. Dar iata vagonul de clasa 1 / BordBistro cu care am calatori in toamna:

In capat sunt 3 compartimente cu cate 4 locuri

Imagine
Imagine

Urmeaza un salon mic cu 10 locuri

Imagine
Imagine

Apoi sala de mese si bucataria

Imagine
Imagine

Usa ce desparte salonul de sala de mese

Imagine

Bar-ul / bucataria
Imagine
foto [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Dec 24, 2016 6:40 pm

Buna Florin,

Multumesc pentru fotografii.

Asta e versiunea actuala, modernizata, cu bar mic, ca Bord Bistro ARkimbz 266. Atunci cand vagoanele s-au convertit in Bistro Café pentru trenuri IR, incepand cu 1986 (ca ARbuimz 262 / ARkimbz 262) din vagoane clasele 1. si 2. UIC-X intreg spatiul ocupat acum de bar era tot sala de mese insa cu mese si bachete semicirculare plus o mica zona cu mese inalte pentru cei care consuma fara a se aseza:

Imagine
(c) imagine Inoue Design

Imagine
(c) imagine ArtVandelay13

Iata si un vagon "pe jumatate restaurant" german de constructie noua din anii 1960, un ARmh 217 (de care vorbeam ieri). Vopsirea cutiei corespunde in aceasta versiune cu amenajarea interioara:

Imagine
(c) imagine TBK
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Gam3 » Sâm Ian 28, 2017 4:18 pm

Model realizat exclusiv, in serie limitata, de catre trains-addicted.ro.
Realizata pe baza unui model Fleischmann,

Specificatii model:

- model echipat cu decodor digital
- tractiunea pe 3 osii
- motor in 5 poli, cu volanta
- lumini in functie de sensul de mers
- interfata digitala NEM 651
- sasiu din metal
- 2 roti cu cauciucuri de aderenta
- lungime 123mm
Decodor
[Link Removed for Guests]
plus
[Link Removed for Guests]
plus
[Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Sunet:










Am filmat cu telefonul. Nu puteam sa tin si aparatul si sa dau la taste.
Istoria locomotivei aici:
[Local Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Gam3 » Joi Feb 09, 2017 8:52 pm

Am inceput sa iau Brede pentru face trenul regal. Poate pana la anul in decembrie la centenar o sa le am gata.

Roco 44703
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Roco 44710
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Feb 10, 2017 12:18 am

Modifici ceva pe la vagoane?

Ce imi place cerul ala albastru cu nori albi (de fapt invers)! :D
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de catalin » Vin Feb 10, 2017 10:20 am

Fundalul ala e de vis, jur.
Musai trebuie sa te conving sa schimbi si gara aia cu ceva autohton :)

Regalul in ce epoca il faci ? Verde sau albastru ?
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de Gam3 » Vin Feb 10, 2017 10:21 am

Salut,
vreau sa modific 3 vagoane, Nr 1, Nr 3, Nr 10.
Restul, Nr 9, Nr 11, Nr 15, Nr 23, Nr 51, Nr 53 si Nr 55 le las asa.

Daca nu aveam nimic de modificat erau gata luna viitoare.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Colectia lui Iaşu

Mesaj de catalin » Vin Feb 10, 2017 10:29 am

Modifici si interioarele ?
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”