Tomberonul cu HO.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Eu sper sa revii macar la vechea denumire a topicului...
Tocmai ce mi-am montat display nou la laptop-ul de casa (care e si el o vechitura, da?), asa ca pot vedea ragaliile prezentate de tine in Full HD, fara dubiu :)
Cand vine vechitura care e pe drum acum, te rog sa dai o mana de ajutor celor care vor sa isi polueze monitoarele :) (pe riscul lor, evident - nu ma pot abtine :) )

Lasand gluma la o parte, imi permit o mica sugestie - daca pui de fiecare parte cate un mecanic (pare sa fie loc, desi nu prea mult) nu o sa vada nimeni difuzorul (ochii o sa fuga direct pe mecanic - daca e iesit un pic pe geam e si mai bine)
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Mie imi place cum suna, este mai........neconventional.
Cat despre mecanici, nu stiu ce sa spun, ma cam feresc sa lipesc pe carcasa , in caz de ceva raman urme.
In intunericul de sub capac nu bag de seama difuzorul.
 
Salut, dau si eu o sugestie: foloseste cabluri negre la difuzor (sau da-le cu un marker ceva); prea au un pic de mov... In rest, felicitari pentru lucrarea minutioasa!
 
  • Like
Reacții: mpursu
Salut.
Multumesc de pont, lucrarea a fost putin cam pe fuga pentru ca trebuia sa conduc juniorul lka scoala, dar, am in plan sa inlocuiesc toate cablurile , decodorul este varianta Zimo MX 645 cu cabluri , dar care pe langa ca sunt rigide sunt si groase, trebuie sa demontez tot si sa le schimb cu unele mai subtiri, , sa vad cu ce , am si de la Brawa si de la ESU.
 
Ultima editare:
Eu le-am vopsit pur si simplu. Cu schimbatul , la fel, de acord. Sant groase. La N nu lasa tenderul liber si sare de pe sina ori mama ori copilul.. Tu posteaza in continuare, ca are cine sa se uite, cainii latra ursul trece. Eu am ramas cu apucaturi gen talcioc, cand sant acasa si pot, merg sa ma uit la vechituri. De acolo am pense furate de prin spitale, clesti, foarfeci pe care nu-i gasesti cand vrei. Era odata un tip, scrantit cred. Avea o roaba de material la N. Pe taraba, aruncate cu lopata. De toate. Loco, vagoane, sine. Zgariate, rupte biele, tampoane, de, cand le manipulezi asa, restul e ce stim toti. Vrea 6000 lei pe toate.stia el ceva, da nu tot.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Exista subiecte pe forum, unele mai vizible sau mai putin, care sunt adevarate comori. S-a muncit la ele, fie ca este vorba despre transformari , imbunatatiri , teorie sau pur si simplu colectii.
Este pacat sa lasam o picatura de venin sa otraveasca toata marea.
Nu am sa incerc sa te conving de nimic, si eu cand am o pasarica in cap, canta pana imi trece sau nu, te inteleg perfect.
Cuvintele sunt ca un bumerang , si cand nu stii sa le folosesti, se intorc impotriva ta. Toti cei care colectioneaza, au cumparat de la "tomberon", fie ca sunt piese noi-noute sau in stare precara. Atat am de spus "penrtru un bun intelegator, jumatate de cuvant ajunge".

Lucrare-i faina, ca de obicei, de referinta.
Spor la treburi!
 
Ultima editare:
Stati putin ca nu a murit nimeni.
A fost o furtuna intr-un pahar cu apa, calmul si ratiunea trebuie sa primeze, imi place sa privesc detasat de orice rautate si invidie sau ce o mai fi, eu stiu ce ma satisface ,ce pot si ce stiu si am placerea sa impartasesc pe acest forum experientele cu unele modele de trenulete.
Ieri dupa amiaza m-am distrat copios la un pahar de vin aici pe forum si faptul ca am schimbat titlul topicului imi place ,da satisfactie(unora) si trezeste curiozitatea(altora) ,"WTF , ce dracu a postat asta aici.":D
Si o sa continui sa postez pe forum ca inainte ca si cum nu a fost nimic, pe langa asta o sa continui sa critic ce este prost facut si sa laud ce este bine facut si solutiile tehnice ingenioase.
In rest ,noi sa fim sanatosi.
 
Ultima editare:
Eu am luat de pe ebau rasnita aia de Taigatromell de la Minitrix, licitat, 90$ cu toate hangaralele. Noua nu era si nici nu vreau sa distrug masina noua ca sa fac daca oi face vreodata un DA la N. Cum zicea si Horia ca sant fragile, numai m-am uitat la ea si s-a spart. Carcasa este din sticla de bec. Da aia oricum zboara, e cheala rau la detalii.
 
Daca carcasa este nasoala , atunci ramane important sa fie bune sasiul si mecanica pe care sa dezvolti carcasa de DA.
Bafta si sa ne prezinti si noua proiectul cand o fi.
 
Inca nu am inlocuit cablurile , cum ziceam dar am scos la plimbare vre-o 5 metri mizeria asta mica de 76 sa fac cateva reglaje la decodor.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ultimul gunoi venit din vest, colet adus acasa de garda de mediu pe motiv ca poluez tara cu deseuri .
Trecem la subiect dupa ce ne-am injosit putin ,asa ca sa dam satisfactie si avem o locomotiva E94 001 inmatriculata DRG, Roco 43716 in culoarea feldgrau cum aveau si trupele wehrmacht, masinaria arata ca un ofiter de atunci imbracat in uniforma, impecabil la "dunga " cum se zice.
O sa primeasca un decodor , cateva probe pe 5m de sina si apoi va intra in vitrina in locul surorii ei BR 194 DB.20220203_143522.jpg20220203_143546.jpg20220203_143559.jpg20220203_143700.jpg20220203_143736.jpg20220203_143744.jpg20220203_143755.jpg20220203_143805.jpg20220203_143829.jpg20220203_143927.jpg20220203_143933.jpg20220203_144200.jpg
 
Ultima editare:
Eine kleine Crocodillen. Arata bine, am avut unul la TT care acu hiberneaza la altcineva, rulat din cand in cand. Au plecat din cauza motoarelor cu 3 poli, a pick-up ului binecunoscut clasic, cu lamele direct pe banda de rulare. Nu aveam sanse sa pun decodor cu sunet, asa ca am trecut la N. Pantografele sant 100% operationale, sau decor?
 
  • Like
Reacții: mpursu
Perfect. In eventualitatea ca vrea omul caternara, o poate folosi real, fara sa trebuiasca modificat. Trebuie sa recunosc ca este muuuuuuuult mai detaliata decat TT urile mele vechi. Este editie mai noua sau asa le-au facut mereu. Eu as scapa niste Tamiya panel accent in grilajele alea, sa le scoata in relief. Da la treaba asta parerile sant impartite, nu trebuie sa placa la toata lumea. Unii vor noi, sclipitoare, altii putin murdare sau chiar ruginite. Optiune proprie, no coment. Culege curent pe lamele in spatele rotii sau pe cupele in care stau varfurile de osie? In poze nu reusesc sa ma clarific. Ai idee daca au fost mai multi crocodili, mai lungi mai scurti, cu osii mai multe sau mai putine? La mai multe.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Matrița pentru astea este mai veche , cel puțin 25 ani.
Era o imagine cu o E 94 într-o lucrare de specialitate, in contextul electrificării liniei București-Brașov și achiziționarea unor astfel de mașini. @Gam3 ne poate explica mai bine, dacă are timp, îl rog frumos.
 
Culegerile de curent sunt pe lamele care ating in spatele rotilor sunt ,ascunse bine de tot.
Pe o diorama cu tot ce trebuie este normal sa fie imbatranite altfel ar fi un contrast ciudat, dar in cazul meu ruleaza ca la parada.
Crocodili mai mici din ograda Reich-ului mai stiu pe E70 si E71, poate or mai fi dar nu cunosc.
 
Ultima editare:
Asta a ta ar fi Co-Co dupa formula rotilor. Imi aduc aminte ca am vazut si ceva mai lung cu 4 osii pe boghiu si alergatoare. Dar nu mai retin. Varsta. Oricum, mie modelul la TT mi-a placut, desi avea doar balustrazi si pantografe. Model vechi detaliere saraca. Asta e belea, tinand cont de scara la care e. Sa o stapanesti sanatos.
 
  • Like
Reacții: mpursu și GFN
Azi am scos la lumina ,de pe la fundul tomberonului un Zugset Piko vechi de 40 de ani, motivul a fost ,sa inlocuiesc rotile de la tenderul locomotivei ,care se batzaia pe sine ca o ratza. Un prieten de pe forum mi-a dat acum ceva timp 4 osii de tender de locomotiva Roco, care se preteaza perfect pentru aceasta imbunatatire.
Locomotiva a fost anesteziata, pozitionata cu burta in sus , demontat capacul de pe burta tenderului si extrase rotile cu osiile vechi.
Cat timp era sub efectul anestezicului, am depresat rotile de pe osii , majorat gaura rotilor Roco de la 2 mm la 2.5mm pe strung apoi presate pe osiile de la Piko, reglate distantele de la fetele interioare ale rotilor cu calibru.
Am dat strungul deoparte si am revenit la locomotiva unde au fost remontate osiile cu rotile noi si capacul de pe burta dupa care am trezit locomotiva si facut proba de functionare, alta treaba , ruleaza de vis.

20220207_123728.jpg20220207_110549.jpg20220207_110652.jpg20220207_110727.jpg20220207_111046.jpg20220207_111236.jpg20220207_112133.jpg20220207_113119.jpg20220207_112141.jpg20220207_112337.jpg20220207_113008.jpg20220207_114737.jpg20220207_114749.jpg20220207_114817.jpg