Trenuletele mele elvetiene

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

catalin1980

Active Member
23 Iunie 2009
82
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Salutare!

Am si eu o mica colectie de trenulete elvetiene. Voi incepe cu un trenulet de calatori SBB IC 2000, cu locomotiva Re 460 si vagoane supraetajate.

Locomotiva:



Locomotiva este Maerklin. Este facuta din metal si are modul de sunet. Vagoanele sunt HAG.

O poza cu intreg trenuletul:

[/img][/url]
 
Da, o desfac cand ii ung arborele motorului. O sa mai pun niste poze detaliate cu locomotiva si vagoanele, dar deocamdata am niste probleme cu aparatul foto.

Pana atunci o sa pun o filmare cu trenuletul intreg:

http://www.youtube.com/watch?v=yJEp32ZtCvc
 
Asa cum promisesem, voi posta acum niste poze cu locomotiva si vagoanele de calatori.
Inainte voi face o mica prezentare a locomotivei. Este digitala, si are modul de sunet (in momentul asta e singura la care am modul de sunet). Poate fi alimentata prin pantograf. Dintre locomotivele pe care le am, este cea mai rapida (are viteza maxima cea mai mare). Trenuletul este unul de tip "push-pull" (adica ultimul vagon are cabina de mecanic, si locomotiva poate fi controlata de acolo - la trenurile reale; cu alte cuvinte, poate merge si cu locomotiva in spate)



 
Sa vedem cum arata si la interior un IC 2000 SBB

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,6085789
 
Salut !
HAG este o firma elvetiana si din cate stiu ,au modele foarte reusite dar cam scumpe. Garnitura IC2000 este super ( nu am avut ocazia sa le vad de la HAG ,doar de la ROCO) Si eu colectionez trenuri elvetiene si am IC2000 de la HOBBYTRAIN ( dar au mici probleme de rulaj,insa la detalii stau destul de bine) sunt pe scara N. :(
 
Am vazut intr-un magazin de trenulete in Zuerich niste vagoane IC 2000 la scara N, si aratau super (nu stiu ce firma erau vagoanele). La scara H0, am dezavantajul spatiului redus (n-am putut face decat o masa pe care "incap" 2 ovale, si in interiorul lor 2..3 linii secundare). Asa ca vezi si partea buna a faptului ca ai scara N.

@Gam3 : faine pozele. Am calatorit cu IC 2000, si-s trenuri destul de confortabile.

Din punct de vedere al aspectului, arata destul de bine un IC 2000. Dar are ca dezavantaj faptul ca nu i se poate pune decat locomotiva Re 460 (la vagoanele "clasice" se poate pune si Re 4/4 II, Re 421 sau Re 6/6). Cu alte cuvinte, daca mi se strica locomotiva Re 460, pana o repar, vagoanele o sa stea "pe tusa".
 
Aici am o poza cu detalii de la un vagon IC 2000:



Daca tot am prezentat modele HAG, voi pune si 2 imagini cu prima locomotiva achizitionata (nu am pus-o la inceput deoarece este retrasa din exploatare, fiindca este analogica)



Este un model HAG de prin 1995..1996, de tip Re 4/4 II. Este analogica, facuta din metal (inclusiv boghiurile), si poate fi alimentata prin pantograf. Daca o compar cu un Re 421 de la Maerklin, din 2011, are mai putine detalii. Dar calitatea metalului ii da un aspect de autenticitate mai accentuat decat la o locomotiva Maerklin / Trix. Eu as recomanda, cu toata sinceritatea, colectionarilor pentru care 500 de euro este o suma minora (nu e cazul meu), si care nu au vreo antipatie pentru Elvetia, sa aiba in stoc macar o locomotiva HAG, model nou. Am vazut intr-un magazin din Zuerich niste locomotive HAG puse una langa alta, si ma gandeam ca daca ma intalnesc cu pestisorul de aur, una din cele 3 dorinte ar fi sa am toata colectia HAG.
 
Salut!
Pe scara N producatorii la IC 2000 sunt :WABU ,care au fost primii care au produs aceste vagoane si au preturi mari ca cei de la HAG ( sunt tot elvetieni) si de curand cei de la HOBBYTRAIN care au preturi mai mici si detalii mai bune ( sincer nu am avut ocazia la WABU)
La locomotivele produse de HAG detalile sunt mai reduse ,mai grele si se aseaza mai bine sine. La scara N mai apar unele probleme de contact ( pe la macaze )la locomotive ,deoarece sunt mai usoare dar este un castig la spatiu. In ce ma priveste pe mine consider scara HO este foarte bine dotata cu material rulant mai ales SBB ( in cazul nostru ), pe scara N de curand observ o usoara crestere. Este o parere a mea,poate gresesc si nu sunt asa bine documentat ( m-am apucat sa colectionez material rulant elvetian exact in anul in care firma ROCO a incetat productia pe scara N .
 
Trix o gama destul de larga de modele elvetiene (SBB si BLS) la scara N. Nu au IC 2000, dar exista alti producatori. La Fleischmann am vazut ca au si S-Bahn la scara N, iar la H0, in afara de HAG, am mai vazut asa ceva doar la Fleischmann.

In continuare, o poza si cu o locomotiva pentru trenuri de marfa:



Este un model mai ieftin de la Maerklin. I-as da o nota mai slabuta la capitolul "detalii" (aceeasi locomotiva, la ROCO, este mai detaliata, cel putin asa pare in poze), dar este din metal. Are motor cu 2 volante. E singura din colectie care are inertie. Nu are modul de sunet si nu poate fi alimentata prin pantograf.
 
In continuare, voi pune niste poze cu vagoane de marfa, pentru locomotiva BR 185.5:

- as incepe cu un vagon Hupac, de la Roco; e un model destul de reusit, are platforma din metal; partea mai "neplacuta" este faptul ca accesoriile sunt separate, si trebuiesc puse; in orice caz, este foarte detaliat:


- urmeaza un set de vagoane SBB Cargo, de la Maerklin:



- si, la final, un vagon cisterna Wascosa, tot Maerklin:

 
Am luat si un trenulet Maerklin pentru scara Z. Un Intercity de la DB. L-am luat ca sa ma delectez si cu alta scara (din 2008 vad doar H0 la mine in casa :D ). Nu va recomand sa luati scara Z pentru circuite complexe. Desi spatiul e cea mai mica problema, locomotivele sunt analogice. Mai bine luati scara N daca vreti circuite mari. Eu am luat scara Z pentru ca mi-am dorit si un trenulet minuscul. Si pot spune ca e funny sa-l vad ruland. Ruleaza bine cat timp sinele sunt curatate de praf.