Colectia mea (N, Z, TT)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bogtudor

Member
Trenulist
17 Octombrie 2011
27
0
48
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Incepem cu scara Z, locomotive si vagoane produse de Marklin, pe care deocamdata le colectionez. Nu sunt hotarat daca voi continua si dpdv operational, datorita problemelor legate de contactul electric cu sina.


Cateva date despre locomotivele Marklin Z:

Motoarele nu au volante, pot fi cu 3 poli (cele vechi) sau 5 poli (dupa anul 2000, performante mai bune) iar controlul este doar analogic.

Caracteristicile de rulare difera foarte mult de la model la model, cele mai bune fiind cele in formula Bo-Bo (acestea au de obicei melcul transmisiei prins direct pe axul motorului), cu motoare in 5 poli, pe care le recomand celor care ar avea curaj sa incerce aceasta scara.

Cea mai mare problema este pierderea contactului electric cu sina datorita greutatii mici (aprox. 30g). Ajuta mult aici un track cleaner electronic de la Relco sau Gaugemaster.

O alta problema este lipsa de tractiune, de asemenea datorita greutatii mici. In cazul locomotivelor cu abur, un fapt ciudat, cu cat creste numarul de osii motoare, cu atat scade tractiunea, astfel ca, dintre locomotivele pe care le-am avut (3, 4, 5 osii motoare), cele cu 3 osii motoare trageau cel mai mult.

Locomotivele cu carcasa de plastic sunt foarte zgomotoase, aceasta rezonand datorita angrenajelor realizate integral din metal, in schimb cele cu carcasa metalica (locomotivele cu abur) sunt mai silentioase.

Transformatorul oferit de Marklin nu este cel mai bun, eu folosesc un controller System-Joerger cu PWM si inertie, care ofera rezultate bune si la viteze foarte mici.
Exista varianta unor decodoare plug-in optimizate pentru anumite modele oferite de Velmo.de, dar personal nu am incercat din cauza pretului excesiv de mare (aprox 60 euro) :roll:

In rest detalii incredibile, executie perfecta, in special pantografele, calitate foarte buna (valabil pentru modelele pana in 2006 fabricate in Germania, au dat si cateva rateuri cu unele modele mai recente facute in China).


Sunt tentat sa incerc si locomotivele americane produse de MTL si AZL, acestea au volante si mufe pentru decodoare standard si din ce se vede pe net, merg foarte bine.


Bogdan
 
Marklin 88501 SBB Ae 6/6


DSCF0087.JPG


DSCF0088.JPG


DSCF0090.JPG


DSCF0093.JPG

Pantograful functional, foarte bine realizat

DSCF0095.JPG


DSCF0096.JPG

Modelul Marklin are distanta dintre boghiuri mai mare fata de prototip, probabil din ratiuni economice, deci nu este 100% corect

DSCF0098.JPG


DSCF0099.JPG



Exceptand distanta intre boghiuri, modelul este foarte bine realizat, mai bine chiar decat un anumit model de la scara N.

Luminile cu becuri, destul de slabe, se aprind in directia de mers.

Motorul este cu 5 poli, insa caracteristicile de rulare nu sunt cele mai bune, datorita transmisiei complicate (aviz celor ce asteapta setul SBB Cargo de anul acesta).

Este un model destul de greu de gasit, cumparat cu mari sperante de pe Ebay, insa nu il recomand din cauza tinutei de mers. Deocamdata ramane in colectie.


Bogdan
 
Marklin 88457 SBB Cargo Re460


DSCF0100.JPG


DSCF0104.JPG


DSCF0105.JPG


DSCF0107.JPG


DSCF0109.JPG



Modelul ruleaza foarte bine, are motor cu 5 poli, lumini cu led-uri, pantografe de calitate si functionale, pret rezonabil (pe Ebay)

Bogdan
 
buna,
Exceptand distanta intre boghiuri, modelul este foarte bine realizat, mai bine chiar decat un anumit model de la scara N.

modele pe scara N nu sunt decat trei:

- Minitrix, datand din 1967, modernizat prin 1994 cu priza de decodor, dimensiuni si proportii corecte insa cutia locomotivei are 45 de ani si-si arata varsta mai ales la ferestre si izolatori.
- Lemaco, din anii 1980, la nivel de Lemaco.
- Fleischmann din 2007-08, model actual cu putine defecte (proportii ferestre frontale si grile de aerare laterale).

asa ca spune-mi si mie cu ce model pe N doresti sa compari "jucaria" de pe Z.
:D

de mentionat de asemenea ca Märklin a produs un singur tip de cutie si l-a vopsit si ca "Kantonlok" si ca "Städtelok" fara sa tina seama de diferentele destul de mari dintre cele doua serii de Ae6/6.
 
Salut,

Ma refeream bineinteles la modelul Minitrix, nu stiam ca este din 1967, desi arata ca unul, mai ales la ferestre...
Modelul Marklin arata bine si acum pentru unul realizat in 1984.

Oricum la scara Z nu se poate vorbi prea mult de proportii si detalii corecte, insa asa cum sunt realizate, sunt robuste si "usoare" pentru mana, nu am emotii ca se strica ceva daca le ating, cum am pe la N... (Fleischmann Ae 6/6 :D)


Bogdan
 
Marklin 81433 Be 6/8 SBB

Si acum urmeaza "piece de resistance" din colectia mea de Z-uri:

DSCF0111.JPG


DSCF0112.JPG


DSCF0117.JPG


DSCF0119.JPG

Pantograful este robust

DSCF0121.JPG


DSCF0124.JPG


DSCF0129.JPG


DSCF0130.JPG


DSCF0136.JPG

Modelul face parte din setul SBB Circus Knie

DSCF0139.JPG

Vagonul are si montanti verticali care intra in suporturile laterale

DSCF0143.JPG



Motorul este cu 5 poli, are roti brunate, ruleaza decent, capteaza bine curentul datorita sasiului articulat, are insa probleme cu tractiunea (desi are 6 axe motoare) sau mai bine zis cu lipsa ei...
Din pacate, ca si in cazul locomotivelor cu abur, nu exista nici o solutie de digitizare plug-in, care sa nu implice modificari de cablaj...
 
Bravo! Am si eu o piticanie de genul asta (batrana rau de tot) si chiar e o realizare interesanta. La cat mai multe ca merita.
 
salut,

am un amic care a strans Köf II pe toate scarile (Z, N, TT, H0, 0, 1 si IIm, ultimul versiunea modificata pentru metric de la HSB) si la fel si cu "crocodili" SBB, ca Ce6/8 (Z, N, H0, 0 si 1, ca pe TT nu exista). :D
 
salut,

este o strategie interesanta de a colectiona... in plus daca activezi in mai multe scari, scapi de stresul ca nu esti in scara "perfecta" si te poti bucura de avantajele fiecareia, chiar si cu un buget mai redus, bineinteles daca reusesti sa respecti tema/perioada propusa... :D
 
Si cum o imagine face cat 1000 de cuvinte, niste poze cu scarile N si Z, pentru comparatie...

DSCF0237.JPG


DSCF0243.JPG


DSCF0242.JPG

Asa arata un vagon Marklin scara Z, rotile sunt din metal

DSCF0240.JPG



Bogdan
 
buna,

ar fi fost instructiv sa avem poze cu aceleasi tipuri de vagoane, de exemplu un Shimms-TU pe N si Z ;-)

de remarcat doua aspecte:
- Z a fost penalizat multa vreme de "incapatanarea" firmei Märklin: modele de vagoane de calatori fara interior, absenta unei cuple scurte cu culisa, compromisuri mari la materialul rulant (exemplu vagoane de marfa cu lungimi false, vagoane de calatori de un tip vopsite ca "altceva", etc.)
- controlul digital in Z este ceva limitat, intrucat Märklin nu propune asa ceva si conversiile nu sunt tocmai usoare in anumite cazuri.

exista insa si oameni care fac "fine scale" pe Z, precum a facut ani buni amicul Wolfgang Besenhart - se poate si asta.
 
salut,

o sa incerc sa pun poze pe masura ce o sa mai creasca si colectia de N-uri...
de vagoane de marfa scara Z cu lungimi false nu stiu decat de cisternele cu 4 osii, mai sunt si altele?
 
o gramada...

aproape toate vagoanele standard UIC 1 si asemanatoare Märklin sunt false, intrucat au la baza un sasiu unic, prea lung: descoperitele Omm52 si 55 (E033 de mai tarziu), cele derivate pt. transport auto, etc...

mai sunt si alte compromisuri la fel de regretabile:
- vagoane Eurofima A vopsite ca B (exista numai forma cu 9 compartimente)
- vagoane de IR care de fapt sunt vechile Am203 si Bm234 doar revopsite altfel
s.a.m.d.
- locomotive ER20, ES64 si Traxx cu un sasiu unic deci ampatamente false.

dezavantajul producatorului unic si al modelistilor "prea toleranti"...
 
probabil sa se evite senzatia ca vagoanele ar fi prea mici...
am mai vazut asa ceva in cazul locomotivei GP30, daca nu ma insel, modelul MTL este vizibil mai mare decat cel de la AZL... dar cel putin acolo ai de unde alege... :D
 
Si acum inceputul unei colectii scara N, tema este de asemenea Elvetia...

Fleischmann 737206 Ae 610 SBB Cargo


DSCF0055.JPG


DSCF0058.JPG


DSCF0062.JPG


DSCF0048.JPG

Suspensia este atasata de boghiuri, ca la prototip

DSCF0042.JPG


DSCF0064.JPG


DSCF0065.JPG



Locomotiva ruleaza foarte bine, are se pare motor cu 5 poli (nu am verificat), pare putin mai zgomotoasa decat vechiul Fleischmann-ul 7366 OBB 1043 (6 vs 4 osii?), insa acest lucru nu este deranjant.
De asemenea pantografele nu sunt rele, dar nici nu par cele mai robuste.
Mastile frontale (plugurile) se pot schimba cu altele care vin la pachet cu locomotiva, mai detaliate si fara loc pentru cupla.

Ce nu imi place:
- montantii ferestrelor frontale, motivul principal al criticilor de pe forumuri
- tampoanele (se scot pentru a putea ridica carcasa si schimba mastile) care cad impreuna cu platforma frontala daca nu esti atent la "manipulare" si dau impresia de fragilitate

Ce imi place:
- schema de vopsire, culori ;-)
- executie, detalii
 
Fleischmann 7386 Re 482 SBB Cargo scara N


DSCF0076.JPG


DSCF0066.JPG


DSCF0071.JPG


DSCF0072.JPG


DSCF0070.JPG


DSCF0074.JPG


DSCF0082.JPG



Locomotiva este superba, este cea mai bine realizata din colectia mea de N-uri, detaliile si executia sunt excelente, este silentioasa, ruleaza impecabil desi motorul are doar 3 poli (numarati!)

Din pacate, pantografele, desi mult mai realiste, sunt o gluma fata de ce facea Fleischmann pe vremuri, sunt firave, au joc destul de mare si stau in ce pozitie "vor" ele, am reusit sa "aliniez" doar 3... parerea mea este ca sunt doar de decor... :fluierat:
Totusi, in cazul aceste locomotive, daca vrei sa rulezi cu pantograful ridicat, ai de unde sa alegi... :D
 
Fleischmann 737206 Ae 610 SBB Cargo este un model reusit din toate punctele de vedere.Si eu il doresc in colectia mea ,dar mai astept sa scada pretul care este cam mare. :D