Locomotiva DOLGOCH--Talyllyn Railways-UK-kit metal HOe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
O mica istorie

Locomotiva Dolgoch a fost livrata in 1866 si a fost cea de-a doua locomotive a liniei Talyllyn. Tot ea este cea care a tras si trenul inaugural de pasageri.
Masina a fost construita de Fletcher Jennings, pe baza patentului omonim, acesta avand ca punct central plasarea focarului in partea frontala a axelor motoare din spate, si nu cum se uzita pana atunci, si anume in spatele osiilor motoare !

Locomotiva a tractat atat trenuri de pasageri, cat si de marfa, acest lucru s-a facut pana in 1951, cand aceasta linie-Talyllyn-a devenit prima linie de tren cu aburi ce intra in conservare !!!!
La cel moment, locomotiva Dolgoch era SINGURA locomotiva in functiune !!!!
Aceasta este cea mai veche locomotiva din UK INCA activa in serviciu !!!! ( sursa celor de mai sus este chiar traducerea prospectului gasit in cutia kit-ului ).


Un filmulet cu locomotiva 1:1 de pe Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=6J3csY9tFqY

Iar aici aveti un link cu un tip din Marea Britanie care construieste acelasi kit ca si mine:

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/blog/394/entry-4543-dolgoch-a-first-attempt-in-white-metal-soldering/
===================================================


Modelul

Este produs de firma britanica GEM Model Railways din Bedford.
Este un kit din metal alb, nemotorizat.
Pentru a-l motoriza, ei recomanda, in mod ciudat, un sasiu de locomotiva Arnold tip 0-6-0 !!!!!...deci 3 osii
Spun ciudat, deoarece, locomotiva Dolgoch este de tip 0-4-0 !!!...deci 2 osii
Kit-ul este foarte curat turnat, sunt necesare minime piliri si debavurari -- mai mult am avut de lucru la kit-ul Omnibusului de la Günther .





...si iata si piesele principale...la "punga goala " :lol: :



Aici va fac cunostinta cu DONORUL, locomotiva de la care am luat sasiul motorizat:



Din ceea ce am vazut in linkul englezului, el foloseste altfel de sasiu de Arnold 0-4-0.
Acum, asta e singura locomotiva Arnold 0-4-0 pe care o am si de care am facut-o rost !!!

ATENTIE !!!! ATENTIE !!!! ATENTIE !!!! ATENTIE !!!!

Metalul alb contine PLUMB !!!!
Acesta este foarte toxic !!!!
Este recomandat ca cei care lucreaza cu acest "metal alb" sa se spele pe maini DUPA fiecare lucrare !!!!

Mai mult, se va evita contactul cu gura sau ochii atunci cand se lucreaza !!!!

Marius.
 
Ca sa pot folosi sasiul motorizat Arnold, a trebuit sa fac 2-3 aranjamente....
Motorul este liber pe saiu, nu este prins in vreo clema sau surub.
singurul lui suport este un ARC aflat in interiorul tavanului cabinei, arc ce preseaza in jos pe motor---de unde reiese ca acel motor NU se mai misca...
Cum eu am renuntat la cabina Arnold, a trebuit sa geasesc o modalitate de a fixa motorul pe sasiu ca sa stea nemiscat.
asa ca l-am lipit cu Poxipol.

ATENTIE !!!!

Cand faceti acest lucru, aveti grija CAT poxipol puneti !!!!

Mai bine puneti mai PUTIN, altfel riscati sa ajunga pe axul motorului si sa-l blocheze, astfel ...adio motor !!!



Poxipol am pus si sub motor, dar , pentru o mai buna prindere, am mai facut si un COLIER de poxipol chiar la iesirea axului din motor:




Marius.
 
---------Cazanul lipit :






-------O parte din cabina lipita pe sasiu:





----- locomotiva prinde forma:







Bine, cum se observa si din fotografii, am am de pilit putin, ba chiar mai am ceva de pilit la partea din fata a cazanului....

=====================================================

Pentru lipituri am folosit cianoacrilat tip GEL de la UHU.....

Am zis sa cumpara si eu cianoacrilat tip GEL, satul fiind de cei clasici care cuuuurg mereu mai mult decat iti trebuie....DAR...nu a fost sa fie !!!!

Faza e ca GEL pentru UHU e doar cuvant de dictionar, NU se regaseste si in continutul tubului !!!! :shock: :evil:

Am gaurit tubul prima data, am stors putin, a iesit ceva ( cam 2 gamalii de chibrit ) ce avea consisitenta unui gel, apoi....un FLUVIU de cianoacrilat...:lol:


Pe scurt, NU va recomand sa cumparati acest produs !!!!



Marius.
 
Si iata si cateva poze cu sasiul motorizat + corpul locomotivei:






Aranjamentul este doar provizoriu, asa ca pentru poza !!!
De acum, urmeaza greul !!!!

Marius.
 
Am construit si eu un corp de locomotiva Narrow Gauge dar la scara N. Tot White Metal.

De ce nu ai asamblat kitul prin cositorire si doar componentele foarte mici lipite cu cianoacrilat?

Recomandarea este a se folosi un letcon cu reglaj de temperatura, reglat undeva intre punctele de topire pentru cositor (70 grade pentru Low Melt) si White Metal.

Eu am construit kit-ul doar ca sa vad "cu ce se mananca" dar gasesc kit-urile de alama si, mai ales, Nickel-Silver, cu mult superioare celor din metall alb.

Gaesti un ghid complet pentru construirea kiturilor din metal alb aici.

Succes!
 
Salut Felippe !

Da, asa e ...soldering....

Pentru whitemetal, am vazut ca producatorii recomanda ca prima varianta de asamblare cositorirea...si abia apoi, lipirea cu cianoacrilat sau epoxi.

Faza e ca iti si trebuie un aparat bun pentru cositorire !
Din ceea ce am citit eu pe forumurile unde baietii CHIAR construiesc vagoane si locomotive, apoi ei folosesc o statie de lipit de la firma ANTEX.
Am vazut ca ei s-au cam pus de acord ca firma asta ar fi "ai mai buna si mai buna" in domeniu.

http://www.antex.co.uk/prodtype.asp?strParents=&CAT_ID=185&numRecordPosition=1

Bine, acum iti mai trebuie si nush ce flux de cositorire etc etc...

Faza e ca eu nu am inca atatia bani ca sa dau pe o asemenea statie !. :roll:

Nu cred ca o statie Weller de la noi ( se gasesc la Conex electronic , de ex. ) nu ar fi buna....dar, iarasi ne lovim de pret ....
Asa ca, momentan raman la cianoacrilat....pana dau de un kit de alama :D :D !!!!

Marius.
 
Am spus mai sus ca este recomandat un letcon cu reglaj de temperatura dar nu obligatoriu.

Si eu, ca si multi alti modelisti cu care am avut ocazia sa discut, folosesc un letcon de 25W care nu este Antex. Am si un Antex de 12W pe care l-am folosit chiar la construirea kitului.

Deci nu te gandi ca trebuie sa cheltui cine stie ce suma ca sa achizitionezi vreo statie de lipit performanta.

Antex sa intampla sa fie un producator britanic cu un foarte bun lant de distributie si acesta este unul din motivele pentru care este atat de laudat. In magazinele de specialitate gasesti Antex si chinezarii. Weller, Pace si altii asemanatori... gasesti pe eBay, Amazon...

Apoi, in ceea ce priveste fluxul. Este adevarat ca eu am folosit Yellow Flux (care este recomandat pentru White Metal) si care probabil nu se gaseste in Romania dar sa vezi ce bine merge cu acid fosforic in loc de flux!...

Ideea este sa nu te cramponezi de lipsa asa-ziselor "unelte si consumabile speciale / specializate" si sa te apuci sa lucrezi cu ce ai. Iti garantez ca nu vei da rateuri.
 
Am uitat sa zic ca primele teste cu white metal le-am inceput la una din intalniri, cu resturi de metal, un letcon ordinar de 25W, cositor de 145 grade si acid fosforic. Am mai folosit un creion abraziv (fibra de sticla) pentru curatarea suprafetelor dar pe acesta il poti inlocui usor cu un smirghel.

Au ramas toti mirati de cat de bine mi-au iesit lipiturile de la primele incercari. E adevarat ca am mai bine de 30 de ani experienta in folosirea letconului dar cu putina practica oricine poate obtine rezultate foarte bune.
 
Acesta este kitul de metal alb pe care l-am construit eu:

PECO NG-651: Tram Loco Body Kit

https://picasaweb.google.com/118061472525106258448/PecoNG651?authuser=0&feat=directlink

Urmeaza poze cu kitul finalizat; totusi, nu voi continua cu vopsire, motorizare etc (nu se incadreaza in interesele mele); l-am construit doar ca exercitiu.
 
Am actualizat albumul cu cateva poze ale kitului asamblat:

https://picasaweb.google.com/118061472525106258448/PecoNG651?authuser=0&feat=directlink
 
Va salut,
Revin si aici cu o continuare a constructiei locomotivei HOe Dolgoch, made in UK by GEM.

Prin 2013, cam tot pe timpul asta, am vopsit cu grund Dupli Color si i-am dat apoi si o culoare , DAR , printr-un accident, carcasa astfel vopsita am scapat-o din mana si s-a deformat.
Cum nu mi-a placut cum am refacut-o, am decis sa o desfac ( din nou !) si am pus-o in diluant ca sa se ia si vopseaua ...
In acest proces, a ramas in depozitare cca 3 ani.
Cum necum, in timpul acesta s-au pierdut un tampon, peretele de la marchiza fata si hornul.
Iata cum aratau bucatile ramase :
WP_20160929_002 by sesamcave, on Flickr

Si am facut , iarasi, primele lipituri, am folosit cianoacrilat GEL "LOCTITE", lipeste foarte bine si, mi se pare mie, e si mai rapid decat cel normal.
WP_20160929_003 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_011 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_015 by sesamcave, on Flickr

Intre timp, am reusit sa fac rost si de sasiul recomandat de catre cei de la GEM, si anume cel al locomotivei Arnold BR 89, 0-6-0, la care am scos roata din mijloc ( se vede in pozele de mai sus ).

Cum am spus, pe drum, am pierdut hornul original si fatza de la marchiza , aceasta fata de marchiza am refacut-o eu din sticlotextolt de 0.5 mm grosime pe care l-am gaurit la ferestre cu burghiul cu bormasina de mana.......se vede in poze.
Peretele marchizei, adica sticlotextolitul de acum, a trebuit sa fie prelucrat in asa fel incat sa ii dau si curbura necesara....multa pila si masuratori....

WP_20160929_019 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_027 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_027 by sesamcave, on Flickr

....si peretele astfel rezultat:
WP_20161001_027 by sesamcave, on Flickr

Hornul e "luat" de la o loko BR 80 Piko....
Am luat un surub de 3 mm care a fost prelucrat in asa fel incat sa intre in horn ( capul l-am pilit la flex ), a fost scurtat si lipit apoi cu cianoacrilat.
WP_20160929_031 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_035 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_037 by sesamcave, on Flickr
WP_20160930_001 by sesamcave, on Flickr
WP_20160929_034 by sesamcave, on Flickr
Va continua.....
Marius.
 
Locomotiva HOe Dolgoch ramasese si fara un tampon, asa ca i-am confectionat eu unul + i-am montat si un fluier din alama ( ca tot am :) ).
WP_20161001_016 by sesamcave, on Flickr

Am luat un tampon Piko, l-am raschetat si adus ca in poza.
WP_20161001_004 by sesamcave, on Flickr

Apoi am gaurit cu grija o teava de plastic in care sa intre tamponul, dupa care am decupat din teava un colier EXACT cat trebuie ca sa fac tamponul englezesc lipsa + ca sa fie totul OK, am montat si o "talpa" gaurita din sticlotextolit in care am incastrat tamponul...
Nu-i asa ca arata ca cel din fabrica ?
WP_20161001_008 by sesamcave, on Flickr
WP_20161001_010 by sesamcave, on Flickr
WP_20161001_012 by sesamcave, on Flickr


Fluierul montat:
WP_20161001_018 by sesamcave, on Flickr
WP_20161001_027 by sesamcave, on Flickr

Va continua...ca s-a lucrat, nu gluma....
Marius.
 
No, hai sa va arat cum m-a mai chnuit pe mine talentul weekendul asta : mi-am refacut locomotiva HOe "Dolgoch" + ca am pus pe ea toata tzevaraia si TOTI robinetzii ( m-a rupt migaleala, jur ! :) ).
...si cum orice lucru trebuie sa aiba si "zvac!", am zis ca intai sa incep cu o ...bere neagra, asa sa mearga inspiratia bine :D :
WP_20161002_012 by sesamcave, on Flickr

Robinetzii, toti, provin de la cisterne Roco si TOTI robinetzii sunt gauriti cu truda ca sa pot trece / mufa sarma in ei !!!
WP_20161002_026 by sesamcave, on Flickr
WP_20161002_027 by sesamcave, on Flickr

Fiecare robinetel de-l vedeti ( sunt 5 in total ! ), a fost gaurit la mana, cu ajutorul mini-burghielor Proxxon, folosind....o banala bormasina cu acumulator !
WP_20161002_013 by sesamcave, on Flickr

Fiecare robinet are un minim de 2 gauri date, astfel incat teava CHIAR traverseaza robinetul !

Tevaraia e facuta din cablu electric , iar aranjamentul robinetilor si tevilor e facut dupa POZA originala din linkul de mai jos:
http://www.talyllyn.co.uk/imagebrowser/view/imagecache/409/main
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Tal-y-Llyn_Railway_Dolgoch.jpg

MicroMetaKit e putin spus ;-)...

WP_20161003_006 by sesamcave, on Flickr
WP_20161003_001 by sesamcave, on Flickr
WP_20161003_008 by sesamcave, on Flickr
WP_20161002_024 by sesamcave, on Flickr

Acum urmeaza vopsirea....am terminat cu detalierea....
Nu cred ca voi putea respecta intocmai vopsirea...sa vedem....
Marius.
 
Salut,
Am continuat lucrul la locomotiva HOe Dolgoch....
Am folosit un spray acrilic de la DenBraven, m-a costat 12 lei....am zis sa nu iau unul de la DupliColor cu 22 lei....ca odata il folosesc....
No, per ansamblu e ok....dar se vede clar ca DupliColor e cel mai cel , adica mai bun....
Loko am vopsit-o afara, am asteptat apoi un pic sa se usuce.
WP_20161009_043 by sesamcave, on Flickr
WP_20161009_044 by sesamcave, on Flickr
WP_20161009_050 by sesamcave, on Flickr


Pentru detalierea robinetilor am folosit vopsea Revell argintie, iar pentru tevi, Revell aurie.
Pe loko, am trasat cu un marker special auriu dungile respective....
Cosul i l-am da eu cu argintiu, desi nu e asa in original, dar asa am vrut eu.....
WP_20161010_042 by sesamcave, on Flickr
WP_20161010_040 by sesamcave, on Flickr
WP_20161010_039 by sesamcave, on Flickr

Dupa ceva mici ajusatri/ modificari, am montat-o pe sasiu si...GATA , asa ramane !
Inchipuiti-va, au trecut SASE ( 6 ) ani de cand am inceput sa lucru la ea !!!!!!!!!!!!
......recunosc totusi ca NU as fi avut atunci mintea / puterea / cunoasterea ca sa o duc la bun sfarsit ca astazi !!!!!
WP_20161011_007 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_009 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_008 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_010 by sesamcave, on Flickr
WP_20161011_013 by sesamcave, on Flickr



Urmeaza sa-i mai fac si un filmulet cu rulajul si ....ia drumul dulapului :).
 
Felicitări pentru realizare.
Eu am avut o experiență nasoală cu markerele speciale.
Am folosit un marker special argintiu luat de la un magazin de modelism, pentru chederele de la wit,
dar, nu se usca sau nu știu ce se întâmpla, cert este că se ștergea dacă dădeai de 2 ori cu degetul peste el.
Poate nu ai același ghinion ca mine.