Vagonul de dormit T2s CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Paul,

"Frate-sau" 013, tôt un MU'72 productie Fiat circula prin 2002 cu boghiuri cu frana pe saboti; inseamna ca 015 are inca boghiurile de la mama lui, intrebarea e cum e cu 014.
016 si 017 au sigur saboti, fiind MU'64
 
Buna,

Ca sa nu avem confuzii si nemultumiri, am stat putin si am studiat documentatia privnd diferitele vagoane de dormit si cuseta ale CFR / CFR Calatori / Gevaro.

Iata situatia:

A. Boghiuri, frane:
WLABmee 71-31 013-015 (MU'72, Fiat Ferroviaria 1973, foste SBB numar barat CIWL 4829 la 4831) - boghiu MD26, frana pe disc cel putin inainte sa ajunga in Romania.
WLABmee 71-31 016, 017 (MU'64 WMD Donauwoerth 1964, foste SBB, foste Rail-In Club, numar CIWL 4781 si 4786) - boghiu MD26, frana pe saboti.
WLABmee 71-31 019,020 si 046 (apoi WLAmee 75-71 001-003) precum si 004 si 005 (T2s, Schlieren 1975, foste DB WLAsm166) - boghiu MD26, frana pe disc.
Alte WLABmee 71-31 001 pana la 112 (AB33, Hansa, O&K, 1959-1973, foste WLABmh174/mz175 DB) - fie boghiuri MD33 cu frana pe saboti fie MD36 (361) cu frana pe disc.

Cu alte cuvinte, MU'64 si unele AB33 au frana pe saboti, MU'72, T2s si AB33 mai noi frana pe disc.
Dupa studiul fotografiilor modelelor AF de MU'64, MU'72 si T2s CFR deduc ca acestea sunt corecte; incorect pare vagonul dinamometric (modelul AF are MD26 cu frana pe disc, corect ar fi un MD33 fara ranforsari su cu frana pe saboti) insa asta nu are legatura cu tema noastra.
Daca modelele Roco de AB33 sunt corecte sau nu trebuie verificat concret dupa numar, nu exista un sistem.

B. Coloritul vagoanelor.
Schemele oficiale de vopsire le-am dat mai sus si nu are rost sa revin; spuneam de asmenea ca Bcm 50-30 001-003 s-au livrat cu sasie negre (probabil nu negre ci gri 7021); Fotografii ale lui 001 si 003 la Budapesta in 2002 le arata cu sasiu si boghiuri mai deschise, probabil 7031.
La WLABmee 71-31 situatia e cam aceeasi, fotografiile mai recente arata clar o nuanta mai deschisa, in cele vechi totul e mai inchis. Pozele lui 013 din 2002 (cand era nou vopsit) il arata cu boghiurile si agregatele de pe sasiu in acelasi gri antracit aproape de negru, probabil RAL 7021 sau 7016. Socotind ca Roco a reprezentat pe AB33 011 si AF pe MU'72 013-015, toate livrate in 2001-2002, putem considera culoarea inchisa a sasiului ca fiind destul de autentica.
La rosu treaba pare simpla - 3003 peste tôt in afara de 19-80, 21-80 si 71-80 (DWA) la livrare, care erau in 3004. Culoarea RAL3003 are insa dezavantajul de a se matui repede si pigmentul galben este primul care dispare, devenind dupa caz mai violeta (vagoane de Grivita) sau mai maronie (Astra); asta explica de ce asa de multe modèle sunt vopsite in nuanta apropiata RAL3011, insa un vagon CFR la livrare, T2s rosu, MU rosu sau chiar si AVA200 21-90 rosu ar trebui sa fie vopsit in RAL3003. Ca acum multe AVA rosii aduc mai degraba a 3031 sau la cele mai vechi chiar a 3014, asta e alta treaba ;-)

Daca luam in calcul cele de mai sus, inseamna ca mai toate cutiile vagoanelor CFR rosii (in afara de modelele Tillig, care au insa alte greseli, si TA) nu reprezinta vagoane noi ci dupa doi-trei ani de exploatare...
 
Socotind ca Roco a reprezentat pe AB33 011
O mica corectie: varianta rosie a lui AB33 facuta de Roco are numarul 008, dar, fiind anterior lui 011, presupun ca este valabila discutia legata de culoarea gri inchis a sasiului si boghiurilor.
Si daca tot vorbim de boghiuri si frane, de unde as putea face rost de niste patine electromagnetice pentru AVA200 de ACME - AF, pentru ca italienii au simplificat constructia, probabil pentru a fi mai ieftina! Gri-ul de la AVA200 este corect, sau ar trebui sa fie RAL7031? Platformele de intercomunicatie sunt gri sau negre?
Din cate stiu, o suprafata vopsita cu o culoare (mai inchisa) va da senzatia de culoare mai inchisa decat o suprafata mare, vopsita cu aceeasi culoare. La modele nu se tine cont de acest efect?

Imi cer scuze pentru continutul off-topic al mesajului!
 
Buna,

Din cate stiu eu boghiurile primelor serii de AVA200 AF/ACME nu au mare lucru de-a face cu Italia ci italienii ci mai degraba cu China si Belgia... Dupa cunostintele mele (cine stie mai bine sa ma corecteze) ACME nu avea Y32 deloc ca matrita asa ca a cumparat boghiurile de la LSModels; fiind vorba de Y32 franceze de la Vu/Vtu (Corail) de 160, acestea nu au patina de la frana electromagnetica.

Tôt dupa cunostintele mele, colaboararea dintre ACME si LSM a luat sfarsit in termeni putin prietenesti asa ca ACME/AF va echipa noile AVA200 salon cu boghiuri Y32R de constructie proprie, sa speram si cu patina, acolo unde este cazul.

Despre teoria culorilor, inclusiv aplicatia ei la modèle si filozofia diferitelor marci s-a mai scris pe forum si nu are rost sa revin; recomand cu caldura folosirea functiei de cautare a forumului.

In documentatia fotografica de care dispun, inclusiv fotografiile de fabrica ale vagoanelor noi, platformele de intercomunicatie sunt argintii, probabil metal eloxat; daca acestea au fost vopsite ulterior in gri sau doar s-au murdarit nu pot sa spun.

Vali, din cate stiu locuiesti in Bucuresti... De ce nu mergi pana la Gara de Nord inainte de plecarea sau dupa sosirea "Dacia" de exemplu? Trenul are in compunere pana la patru AVA200 rosii zilnic...
 
Vali, din cate stiu locuiesti in Bucuresti... De ce nu mergi pana la Gara de Nord inainte de plecarea sau dupa sosirea "Dacia" de exemplu? Trenul are in compunere pana la patru AVA200 rosii zilnic...
M-as duce cu mare placere daca as sti ca gasesc ceea ce caut, dar stiu ca nu va fi asa. Am mai spus-o pe undeva ca nu sunt interesat de weathering, ci de starea de "nou" sau de "proaspat reparat", deci curat. Asa ceva nu mai exista azi, de-asta caut informatii despre starea in care au iesit pe poarta Astrei Arad.
Stiam ca LS Models si ACME colaboreaza (nu stiam ca s-au si certat), dar dupa ce am pus mana pe ceva marfa de la LS Models, nu m-as fi gandit ca la un anume moment in viata lor au apelat la un sistem atat de primitiv de prindere a boghiului - cu surub si suprafata mare de asezare, ceea ce da o rigiditate mare a boghiului si compromite rulajul pe o linie denivelata. Sau surubul este doar "abordarea proprie" a lui ACME? Boghiul nu are prevazut un loc sau puncte de montaj pentru patina - e normal, din moment ce aflu ca matrita a fost facuta pentru altceva (Vmax = 160 km/h), dar aveti idee cum as putea sa-mi procur astfel de patine (am incercat sa fac de mana, dar nu ma multumeste "neregularitatea" crestaturilor dintre bobine).
Parerea mea este ca modelul de AVA200 este mai inchis decat ar fi trebuit (si rosu, si gri, dupa cum imi amintesc ca a fost expus la Romexpo acum peste 10 ani), de-aceea am pus problema unei conversii a nuantei initiale intr-una mai deschisa pentru model. Nu stiu daca modelistii cu experienta imi impartasesc aceasta parere.
 
primul gand despre cum ai putea face patinele...este Evergreen.exista placi de 0,5 sau 1 mm cu linii paralele,ce pot imita destul de bine scanduri,podele etc..si rosturile intre bobine.aceste placi sunt disponibile cu spatii variabile intre linii...o cautare pe site-ul de la evergren te poate lamuri.insa nu stiu in ce masura se poate gasi asa ceva in Romania...
alta metoda ar fi zgarierea unei placi de plastic,la distante egale,apoi prelucrarea acesteia...
 
Am incercat cu o roata dintata cu care am imprimat crestaturi intr-o bucata de comatex, dar nu tine - sunt foooaaarrrteee pretentios! Ce iese dintr-o matrita proiectata pe calculator nu o sa iasa din mana foarte repede!
 
comatexul este cam greu de prelucrat (deh,e PVC)...incearca o bucata de plastic de la kit-urile de case,are o compozitie asemanatoare cu cea a ABS-ului (Evergreen) si se lucreaza foarte usor.
cu o rigla,de preferinta metalica, si cu ac de trasat se zgarie linii paralele.se trece de mai multe ori ,pana ajungi la adancimea necesara.apoi tai fasii la cotele necesare si nu iti mai ramane decat sa lipesti sub boghiu si gata patina.
iar daca ai la indemana ceva vagoane vechi ( ma uit la niste Le Capitole Roco) si le poti lua patinele ,atunci te-ai scos.
 
Piesele din setul Heris nu sunt bune :?: , si asa nu sunt de folos pe modelele pe care le insotesc??
 
Deunazi am observat ca cele 2 vag de dormit T2S realizate de HERIS, respectiv cel rosu cu dungi albe, respectiv gri/albastru cu dunga galbena au aceeasi inmatriculare 50 53 71-31 046-5. Stie cineva care a fost prima schema de vopsire?
Oricum este singurul vagon de epoca V cel putin aparut ca model in 2 scheme de vopsire diferite! Daca mai stiti altul indiferent de operator, nu va retineti!
 
reiau intrebarea lui Weeping-Eye.... a reusit cineva sa defaca vagonul?este prins de parca ii ansamblat la cald :-x
 
Salut,

am cautat intrebarea lui Vali si nu am gasit-o, nu stiu la ce vagon se refera, cel de AF?

Eu am reusit sa-l desfac, trebuie insistat mult pe clemele laterale aloe sasiului, ele se prind de geamuri, problema este ca atunci cand se largeste carcasa geamurile tind sa ramana in interior si astfel clemele nu se desfac.
Trebuie insistat cu incredere si largita carcasa bine de tot.
Eu am reusit de 2 ori dar s-a lasat cu transpiratii de fiecare data.
 
WeepingEye a spus:
...Ce nu am reusit inca (si ma irita teribil lucrul asta) este sa desfac vagonul (carcasa pare lipita de sasiu, probabil datorita clipsarii cand vopseaua era inca cruda). Ma poate ajuta cineva cu vreun sfat?...

:p

pe prima pagina...