Din 1928 parcul de locomotive cu abur al DRG se îmbogăţeşte cu o locomotivă uşoară pentru trenuri de persoane, cu formula 1ââŹâ˘C-h2. ââŹĹCalul de preerieââŹÂ aşa cum avea sa fie botezată seria 24, era o variantă cu tender a locomotivei din seria 64 a DRG.
Majoritatea locomotivelor au fost produse de fabrica Schichau AG din Elbing .
Până în 1940, ultimul an de fabricaţie, s-au produs în total 95 locomotive după cum urmează:
Schichau AG (Elbing) 67 buc
Linke-Hofmann AG (Breslau) 7 buc
Hanomag AG (Hannover-Linden) 8 buc
Henschel & Sohn AG (Kassel) 5 buc
Friedr. Krupp AG (Essen) 6 buc
Două maşini (24 069 şi 24 070) deosebite de cele de serie, au fost produse în 1932 de firma Borsig Lokomotivwerke (Berlin-Tegel). Acestea aveau formula 1ââŹâ˘C-h2v !!! Verbunddampflokomotive, cââŹâ˘est-Ă -dire cu un cilindru de un diametru (400mm) care scuipă într-un cilindru cu diametru mai mare (600mm) ! Nemţi, ce să le faci, până nu fac ei variaţiuni pe aceeaşi temă, nu se lasă. Nu sunt destule cele 99 de serii (noroc că nu toate ââŹĹpopulateââŹÂ).
Foto de pe situl dampfsound.de
ââŹÂŚşi câteva date tehnice
Mai multe amănunte şi imagini cu modelul real, găsiţi spre exemplu pe:
http://www.dampfsound.de/24/24.html (aici puteţi s-o auziţi....nu orăcăind cu nu ştiu ce cip, ci în realitate!)
http://de.wikipedia.org/wiki/DRG-Baureihe_24
http://www.rudigut.de/index.php?option=com_content&view=article&id=19:baureihe-24&catid=35ersonenzuglokomotiven-br-20-39&Itemid=27
http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+24.html
http://www.kurrer.de/fundampf/24_009_18.jpg
http://www.kurrer.de/fundampf/funbr24.htm
Primul BR24 Gützold avea să-mi intre în colecţie prin ââŹâ˘82-ââŹâ˘83. Modelul arăta aşa cum probabil majoritatea îl cunoaşteţi: table pe post de biele, basorelief pe cazan, BEEECURI în faruri, un şasiu comun cu BR64, BR75ââŹÂŚ. Firesc, model al anilor ââŹâ˘60. Gützold produsese un model şi mai oribil, încă din 1952 după http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/1-f.htm sau 1956 după http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_24 , adica ăsta!
Orrriiibil!
Eeee, modelul Gützold al anilor ââŹâ˘60 eraââŹÂŚtot jucărie!
(foto model din colecţia prof. Popa Nestor)
Desigur, nemulţumit de felul în care arăta modelul, m-am apucat de modificarea luiââŹÂŚTreaba a fost facută pe la sfârşitul anilor ââŹâ˘80. AH! pardon, să respectăm adevărul istoric, ca să mă porcăie LDH-ulââŹÂŚşi terminată în 2010 !...cu montarea farurilor PIKO de G7.1 ĂŻÂĹ Modificarea nu a avut un rezultat pe măsură (deşi şi meşterul Manole o termina mai repede). Locomotiva e departe de un model al zilelor noastre, mai ales că nu m-am străduit ca la sora BR64, unde nââŹâ˘a mai rămas nimic original Gützold.
Am insistat in special în bot!
O opţiune putea fi modelul Fleischmann..darââŹÂŚtot basorelief pe cazan, prăpastia lăsata în traversa frontală de amintirea cuplei cu clonţââŹÂŚcum se vede şi în poza de catalog.
Ă Ĺži uite aşa, nââŹâ˘am rezistat ispitei de a-mi lua un BR24 ROCO . DIGITAL! (alt drac în colecţia luââŹâ˘ PDI!)
Maşina e foarte bine executată, cu detalii ireproşabile.
încă nââŹâ˘am gasit nimic de modificat, adaugatââŹÂŚ daââŹâ˘ n-o am decăt de dinainte de CrăciunââŹÂŚaşa căââŹÂŚA! Ba da! O să-i scurtez kilometri de fire ai decodorului!
O locomotivă urâţică, dar bine ââŹĹmodelităââŹÂ de ROCO!
PDI
Majoritatea locomotivelor au fost produse de fabrica Schichau AG din Elbing .
Până în 1940, ultimul an de fabricaţie, s-au produs în total 95 locomotive după cum urmează:
Schichau AG (Elbing) 67 buc
Linke-Hofmann AG (Breslau) 7 buc
Hanomag AG (Hannover-Linden) 8 buc
Henschel & Sohn AG (Kassel) 5 buc
Friedr. Krupp AG (Essen) 6 buc
Două maşini (24 069 şi 24 070) deosebite de cele de serie, au fost produse în 1932 de firma Borsig Lokomotivwerke (Berlin-Tegel). Acestea aveau formula 1ââŹâ˘C-h2v !!! Verbunddampflokomotive, cââŹâ˘est-Ă -dire cu un cilindru de un diametru (400mm) care scuipă într-un cilindru cu diametru mai mare (600mm) ! Nemţi, ce să le faci, până nu fac ei variaţiuni pe aceeaşi temă, nu se lasă. Nu sunt destule cele 99 de serii (noroc că nu toate ââŹĹpopulateââŹÂ).
Foto de pe situl dampfsound.de
ââŹÂŚşi câteva date tehnice
Mai multe amănunte şi imagini cu modelul real, găsiţi spre exemplu pe:
http://www.dampfsound.de/24/24.html (aici puteţi s-o auziţi....nu orăcăind cu nu ştiu ce cip, ci în realitate!)
http://de.wikipedia.org/wiki/DRG-Baureihe_24
http://www.rudigut.de/index.php?option=com_content&view=article&id=19:baureihe-24&catid=35ersonenzuglokomotiven-br-20-39&Itemid=27
http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+24.html
http://www.kurrer.de/fundampf/24_009_18.jpg
http://www.kurrer.de/fundampf/funbr24.htm
Primul BR24 Gützold avea să-mi intre în colecţie prin ââŹâ˘82-ââŹâ˘83. Modelul arăta aşa cum probabil majoritatea îl cunoaşteţi: table pe post de biele, basorelief pe cazan, BEEECURI în faruri, un şasiu comun cu BR64, BR75ââŹÂŚ. Firesc, model al anilor ââŹâ˘60. Gützold produsese un model şi mai oribil, încă din 1952 după http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/1-f.htm sau 1956 după http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_24 , adica ăsta!
Orrriiibil!
Eeee, modelul Gützold al anilor ââŹâ˘60 eraââŹÂŚtot jucărie!
(foto model din colecţia prof. Popa Nestor)
Desigur, nemulţumit de felul în care arăta modelul, m-am apucat de modificarea luiââŹÂŚTreaba a fost facută pe la sfârşitul anilor ââŹâ˘80. AH! pardon, să respectăm adevărul istoric, ca să mă porcăie LDH-ulââŹÂŚşi terminată în 2010 !...cu montarea farurilor PIKO de G7.1 ĂŻÂĹ Modificarea nu a avut un rezultat pe măsură (deşi şi meşterul Manole o termina mai repede). Locomotiva e departe de un model al zilelor noastre, mai ales că nu m-am străduit ca la sora BR64, unde nââŹâ˘a mai rămas nimic original Gützold.
Am insistat in special în bot!
O opţiune putea fi modelul Fleischmann..darââŹÂŚtot basorelief pe cazan, prăpastia lăsata în traversa frontală de amintirea cuplei cu clonţââŹÂŚcum se vede şi în poza de catalog.
Ă Ĺži uite aşa, nââŹâ˘am rezistat ispitei de a-mi lua un BR24 ROCO . DIGITAL! (alt drac în colecţia luââŹâ˘ PDI!)
Maşina e foarte bine executată, cu detalii ireproşabile.
încă nââŹâ˘am gasit nimic de modificat, adaugatââŹÂŚ daââŹâ˘ n-o am decăt de dinainte de CrăciunââŹÂŚaşa căââŹÂŚA! Ba da! O să-i scurtez kilometri de fire ai decodorului!
O locomotivă urâţică, dar bine ââŹĹmodelităââŹÂ de ROCO!
PDI