Prima mea locomotiva - Mehano Baltimore and Ohio No.822

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

BazsoDombiAndras

Active Member
21 August 2009
163
0
Cluj-Napoca
bda-train-blog.blogspot.com
WEBSITE
http://bda-train-blog.blogspot.com/
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare!

Dupa cum unii dintre voi poate isi aduc aminte, la inceputul anului am inceput sa ma documentez in vederea achizitionarii primului start set. Pana la urma m-am gandit si am amanat atat de mult, incat prietenii m-au suprins de ziua mea cu o mica locomotiva :D

Din pacate, fiind extrem de incepator (in ciuda a tot ce am intrebat si am citit), nu prea stiu multe despre ea si ma adresez voua in speranta de a afla mai multe. Este o mica locomotiva americana 4-4-0 cu tender. Pe locomotiva scrie "822" iar pe tender scrie "Baltimore and Ohio". Producatorul este Mehano. Am tot cautat pe net dar am gasit extrem de putine informatii despre ea, ba chiar mi-a fost greu sa gasesc niste poze ca sa v-o arat (o fi o piesa foarte rara?).

Iata asadar pozele:

http://jatek.vatera.hu/makett_model..._profi_reszletes_kidolgozassal_181564687.html
http://cgi.ebay.de/Dampflok-822-BaO-Schlepptender-Mehano-/190463811203

Daca exista printre voi cineva care cunoaste locomotiva, va rog sa-mi scrieti :)

Urmeaza sa-mi achizitionez niste sine si alimentare, asadar o intrebare importanta ar fi daca e sau nu e digitala sau daca are loc pentru decodor. Oare ce sine s-ar potrivi (stiu, teoretic merge orice in afara de Maerklin, dar practic cine stie). Oare gasec pe undeva sine cu alimentare cu tot (practic un start set fara locomotiva si vagoane) impreuna?

Va multumesc anticipat pentru orice informatie :)
 
Ceea ce ai tu in colectie este unul din modelele emblematice ale cailor ferate nord-americane.
Se numeste popular 440 sau "American" si a fost produs de cam toate uzinele din Statele Unite si Canada pentru continentul nord-american si apoi a fost exportat in tari din America Latina unde am functionat mult si bine.
Trebuie sa intelegi ca fiecare administratie feroviara americana isi comanda locomotivele si dupa standarde proprii, motiv pentru care "American" a avut sute de variante si a fost produs in mii de exemplare.
Locomotiva ta este una care a apartinut Baltimor and Ohio:

http://en.wikipedia.org/wiki/Baltimore_and_Ohio_Railroad

si au fost incadrate in seriile B&O F si G. Nu stiu daca numarul de parc 822 este unul real insa cum comunitatea feroviara americana de pe internet este imensa poate gasesti pe undeva ceva si despre acest numar de parc.

Eu nu am poze personale cu un "American" de la B&O (gasesti destule pe net) dar am cu unul care a apartinut Canadian Pacific si care acum se afla in stare impecabila intr-un muzeu din Lumea Noua:

 
Incredibil ca nu mi-am dat seama ca este vorba de un "American". Cunosc de mult aceasta locomotiva din filme, din jocuri, am chiar si un puzzle cu el pe perete, pe care-l vad tot timpul. Probabil eram prea entuziasmat sa aflu date despre mica locomotiva H0 si nici nu m-am gandit ca s-ar putea s-o cunosc pe cea "adevarata" :)

Iti multumesc pentru informatii! As mai avea nevoie de date despre ea din punct de vedere modelistic: cum sta din punct de vedere analog/digital, cam ce sine sa caut pentru ea, unde as gasi vagoane potrivite pt. era si zona respectiva, etc. Si nu in ultimul rand, daca cineva detine un model identic sau foarte similar de la Mehano, cam ce-ar trebui sa stiu despre ea in general?
 
Servus Andras,
Aburoasele "American" sunt cele cu 2 osii alergatoare si 2 osii de tractiune deci ceva in genul acesta " ooOO " un Pacific este asa " ooOOOo " iar un Mikado este asa " oOOOOo " ...........etc.........
Locomotiva ta este un "modern American" construite in jurul 1900 sau dupa .....Cele cu cosurile imense sunt primele American ,care le vezi in filmele Western......
In locomotivele Mehano poti monta foarte usor un decodor in tender .Ca sine poti lua sine HO code 83 ,sau code 100 .Eu iti recomand sine americane Atlas ,deoarece au spatiul intre traverse corect si forma macazelor este corecta .Dealerul meu american are ceva oferte de macaze Atlas la un pret foarte bun .Daca esti interesat ,da-mi de stire .
Dupa aceste locomotive poti pune vagoane de marfa (boxcar,flatcar,gondola,tanccar etc) sau vagoane de persoane .
http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?id=1686
http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?id=20
 
Rudi, iti multumesc pt. raspunsuri!

Am tot cautat vagoane americane si pe site-urile din Romania dar n-am gasit deloc. Poate nu stiu eu unde sa caut. Daca stie cineva ceva, va rog sa-mi scrieti.

Furnizorul tau american vad ca are multe lucruri faine, la pret, as zice eu, corect. Pacat ca acest hobby e mai putin raspandit pe la noi. Vad ca in Germania gasesti cam orice :D
 
Merci Teo!

Nu stiam despre existenta acestui site. Mai sunt si altele? :D

Problema mea cu acest site este aceeasi probolema pe care o am si cu cel trimis de Rudi: nicaieri nu scrie epoca (era) din care sunt vagoanele. Uitandu-ma la ele imi dau seama ca unele nu sunt potrivite pt. locomotiva mea, dar cu multe altele pur si simplu habar n-am...
 
BazsoDombiAndras a spus:
M-am mai uitat odata si mi-am dat seama ca variantele de American pe care le-am vazut pana acum difera de mica locomotiva Mehano printr-un detaliu important: au un cos de fum neobisnuit de mare, ca in poza aceasta:

http://www.railtravelcenter.com/images/351000.jpg

Probabil de aceea nu mi-a cazut fisa...[/url]

Acel cos contine un set de site care din cate stiu se numeste "PARASCANTEI''. Evident, retine scanteile care pot incendia accidental diferite materiale aflate pe traseu. De exemplu, Casa Poporului :D
 
Salut ,
Acel site contine foarte putin material rulant .....si totul este modern ,la tipul "american" a lui Andras se potrivesc doar vagoane vechi......
La americani nu sunt "epoci" asa cum se cunoaste la noi in Europa .La ei este altfel ....cei mai multi modeleaza "transition era" .....este perioada cand au aparut primele locomotive diesel (first generation) si au disparut (mult mai rapid ca la noi...)locomotivele de aburi.....asta era in anii 50-60.....dupa aceea au aparut locomotivele second generation anii 70-80 ......si asa mai departe .
Modelul lui Andras este unul din generatia "early steam"....aici se potrivesc vagoane scurte pana la o lungime de 40 feet ......si neaparat un caboose in spate .
Daca vrei ,te ajut bucuros la procurarea vagoanelor.....
 
Sevus Rudi,

Cred ca astea ar merge cu locomotiva

http://www.americantrains.ro/description.php?id=131

Ultima pagina de la vagoane

http://www.americantrains.ro/index.php?action=rollingstock&instock=&scale=&manufacturer=&dcc=&sound=&smoke=&offset=140

Asta la fel

http://www.americantrains.ro/description.php?id=186

Poate si macaraua asta cu abur

http://www.americantrains.ro/description.php?id=287

Mai sunt vagoane de marfa dar trebuie vazut care ar fi bune

La americane tu esti specialistul


:cafea:
 
Servus Dorel ,
Exact aceasta firma am vrut sa recomnd lu Andras :Roundhouse !!!
http://www.roundhousetrains.com/Default.aspx
Aceasta firma s-a specializat pe epocile de aburi .......si nu este asa cum spui Dorel ,nu sunt deloc specialist .....am citit doar cate ceva :D .Dar si tu ai dat exemple foarte bune de vagoane !!!!
 
Macaraua de 250 tone este cam prea moderna pentru locomotiva respectiva.......
ultima de jos ar fi mai corecta :
http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?id=34
 
Servus ,
Pai nu m-am uitat dupa preturi.....este doatr site-ul lui Roundhouse,ca sa vada Andras cam ce vagoane se potrivesc .Daca vreau ceva ,oricum trebuie sa comand peste un dealer........ :roll:
 
Ehei! Lucrurile incep sa prinda contur! Va multumesc pentru ajutor :)

Totusi, in afara de lungime (Rudi scria max 40 feet) mai exista ceva indicatoare de "vechime" a vagonului? Adica, bine, te uiti la el, la unele vezi clar ca e un vagon prea modern, la altele nu prea. Daca ar scrie macar cam prin ce an s-a fabricat originalul (1:1) s-au ceva...

Alta intrebare: Locomotiva mea este inscriptionata pe tender cu "Baltimore and Ohio". Banuiesc ca ar arata cam ciudat cu vagoane "Santa Fe" sau "Boston and Maine", etc. Deci ori atasez niste vagoane cu inscriptia "Baltimore and Ohio" ori unele pe care nu scrie nimic. Sau ma insel, era un lucru obisnuit ca diferitele companii de cale ferata sa combine vagoanele lor?

Deocamdata, din ce-am gasit, site-ul lui Rudi (http://www.rd-hobby.de) mi-se pare cel mai simpatic. Pacat ca e in Germania. Rudi, poate am sa-ti cer candva ajutorul in vederea achizitionarii unor piese. Dar asta va mai dura, mai intai ma gandesc de 100 de ori, ca de obicei :p
 
Servus Andras,
Nu este deloc complicat......este doar ceva nou pentru tine :D
Cu vagoane de lungime 36-40 feet esti pe partea sigura ....ceva in genul acesta :

Un vagon vechi este facut din lemn (wooden boxcar) ,dar si din otel (steel boxcar).....roata acea pentru franar este sus la acoperis si aceste vagoane au acea traversa pe care se putea merge de pe un vagon pe altul .Scarile laterale sunt trase pana sus la acoperis .Iar boghiele sunt si ele vechi,de ex. tip Archer (dar acesta este un capitol luuung cu boghiele) .Iar vagoanele au fost foarte colorate (reclame etc....).In plus este obligatoriu un caboose in spate (ultimul vagon )
Vagoanele moderne sunt numai din otel ,le lipsesc acele traverse sus pe acoperis .Rotile pentru frana sunt jos ,iar scarile pe peretii laterali sunt scurte .De obicei aceste vagoane sunt mai lungi 50 feet sau 60......etc ...pana peste 80 feet.
Acum este vorba doar de vagoane boxcar ....dar mai sunt si altele ,in fiecare epoca .Dar si aici regula :cu cat este mai modern ,este mai masiv si mai lung .
Chiar daca locomotiva este B & O poti tracta toate vagoanele .....in statele unite circulau vagoanele peste tot continentul .In ziua de azi mai mult ,dar si in trecut .Doar caboose trebuie sa fie si el de la B&O !!!
Cand ai nevoie de ajutor pentru ceva ,da-mi un pm....
 
Dac㒠te uiţi pe site-ul celor de la Roundhouse la detalii tehnice şi specificaţii tehnice pentru modele, vei gă’sii şi perioada în care au circulat vehiculele reprezentate; de ex: RND84880.

Dup㒠pă’rerea mea locomotiva la care vrei s㒠"agă’ţi" vagoane este una foarte modern㒠şi merge de ex. cu vagoane de genul celui prezentat mai sus. Vezi şi explicaţiile de pe site-ul Model Train Stuff referitoare la o locomotiv㒠asemă’nă’toare. Adaug㒠la asta c㒠locomotiva de pe Model Train Stuff are marchiz㒠în stil ceva mai vechi decât locomotiva pe care vrei să’-o achiziţionezi...