Rasol BR119 Brawa la scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@ Cristi:

Salut, sa-ti traiasca achizitia! Stiu bine vagoanele etajate, multi ani am visat la ele. Din pacate costau 98 de lei pe vremea cand un vagon de marfa, un G obisnuit costa doar 28 de lei, asa ca in momentul respectiv nu mi-am putut permite sa-mi cumpar vagoane etajate. Si probabil ca a fost mai bine, fiindca daca te uiti acum la modelele respective se vede pe ele ca sunt facute cu tehnologia anilor '60. Cum spunea si Horia, in mod obligatoriu trebuie sa le schimbi rotile cu unele de la Luck, fiindca rotile originale nu sunt compatibile cu standardele actuale nici ca profil, nici, din pacate, ca tolerante de axialitate. Daca rulezi vagonul un pic pe sina il vei vedea cum "tremura". Asa ca...

http://www.luck-feinmechanik.de/

Am facut incercari cu parcul meu rulant cu parere de rau pot sa va spun ca modelele Piko din anii '60 sunt singurele care NU ruleaza bine pe sine PECO code 55. In rest, toate modelele mele merg pe code 55, fie ca sunt Arnold, fie ca sunt Minitrix, fie ca sunt Fleischmann, ba chiar si Lima vechi de 20 de ani!
 
@victorian e adevarat ca tremura pe la curbe si macazuri. Rotile Lück sunt foarte faine, sper ca si dupa schimbare sa se auda acelasi glas al rotilor de tren pe care il scot cele originale - de departe cel mai realist produs de o garnitura la scara N :lol:
 
Pai cristi la cate vagoane are si interioarele care sunt goale e normal sa rezoneze cutia deci rotile nu cred ca te afecteaza mult :lol: Daca faci comanda sa ma anunti caci am si eu nevoie de patru osii stii tu care :D .
 
Da stiu, sunt cele de la vagonul meu video :D O sa comand mai multe tipuri de osii caci vreau sa le inlocuiesc si la cateva vagoane Minitrix, Arnold si Roco (cele vechi sunt ori prea lucioase ori au buza bandajului prea inalta; rotile Lück sunt negre si arata foarte bine pe sina, vezi vagonul din dreapta: http://www.luck-feinmechanik.de/N_Bilder/N-Wagen-gross.jpg)
 
buna baieti,

ca vagoanele PIKO sunt "goale" nu e o drama: Minitrix facusera pentru ele interioare, acum 2-3 ani se mai puteau comanda direct ca piese de schimb ;-)

atentie la rotile Lück, daca le comandati cu profile RP25 trebuie si sine puse in consecinta... ca altfel auzi sunetul rotilor de tren... alaturi pe traverse! :D
 
Cristi, anunta-ma cand comanzi la Lück, m-ar interesa si pe mine niste roti Minitrix!

;-)

Apropo Horia, ai idee de unde pot face rost de niste placi de loco BR 64 DRG, evident, la scara N? Stiu ca producea cineva asemenea seturi de placi prin fotodecupare, dar nu reusesc sa-i dau urma. Merci!
 
buna,

placi de locomotive la comanda face Gerd Kuswa, ii spui numarul dorit, ii spui epoca, dai banii si vin... ;-)

www.kuswa.de

si daca-i spui ca vii din partea mea iti mai face si reducere :D
 
cu placere, Dorin!

ca sa-i fac un pic de reclama lui "Genosse Gerd" (tovarasul Gerd, asa ne chemam noi, ca doar venim din foste tari comuniste) treaba cu placile cu numere de locomotiva din alama sau alte metale la comanda este valabila la orice scara, nu numai la N... se poate si Z, TT, H0, 0, 1, etc...

evident, se pot face si placi romanesti (cea cu FAUR / 23 August exista deja), numai sa-i furnizati omului datele corespunzatoare (in general poze ajung) si sa-l platiti dupa aceea (ca e patit cu compatrioti de-ai nostrii, seriosi de nu se poate, care au "uitat" sa-i mai trimita banii...) :(
 
Horia_Radulescu a spus:
.... si sa-l platiti dupa aceea (ca e patit cu compatrioti de-ai nostrii, seriosi de nu se poate, care au "uitat" sa-i mai trimita banii...) :(

Servus Horia ,asa ceva am patit si eu cu un "modelist" de pe acest forum .....dar asta intra la "Lehrgeld" (bani de invatatura).....poate iti amintesti de aceea treaba (si am stabilit atunci sa nu dau numele pe forum ,dar de atunci a mai trecut inca un an ......si vor mai trece multi ani :D )
 
buna Rudi,

asta sa ne fie de lectie, asa cum ti-am spus candva...

problema e ca acel modelist "activeaza" inca si acum si tot "face afaceri" la care uita de bani, asa ca poate n-ar fi rau sa-i iasa numele la suprafata candva... ;-)
 
Servus Horia ,
Parerea mea este ca asa un om este um magar ....si chiar nu ar fi rau ca userii seriosi de pe acest forum sa stie cu cine au de-a face .......Dar asa este ,peste tot este cate o oaie neagra......
trebuie sa spun ca am mai avut de-a face cu mai multi useri aici pe forum si toti au fost cat se poate de seriosi si oameni de cuvant ,dar cu acel "user" am avut ghinion .
 
Prin 2012 am degitalizat aceasta locomotiva, nu stiu cum se face dar am uitat sa pun pozele :D

Asadar cateva aspecte din timpul transformarii:

Am demontat locomotiva aproape in totalitate pentru a ajunge la rezervor unde se poate instala decodorul



In rezervor .. surpriza . Gasesc greutati, mi-e groaza sa scap de ele pentru ca si asa masina este foarte usoara .



Se poate observa ca am montat un decodor Digitrax dz125 cu fire.



Trebuiesc facute tot felul de taieturi pe cablaj si lipituri ... sunt indicate pe acesta



Ledurile originale erau galben spre portocaliu, o culoare foarte ciudata ... la vremea respectiva am inlocuit cu leduri albe. Un soc total am avut atunci cand am observat cat de aiurea este facut ghidajul de lumini si cat de transparente sunt toate piesele carcasei.



Din pacate lumina e cam alba , intre timp am facut rost de leduri de tip alb cald. Urmeaza sa le schimb dar pana atunci va delectez cu niste poze amuzante ...



Brawa ...
 
In vacanta de la trecerea dintre ani am decis sa pun pe masa un oval si sa mai invart tranuletele. Nu se putea sa nu rulez si aceasta locomotiva Brawa Br119 . Prima data am zis ca dau cu ea de pamant, dupa care mi-am adus aminte de ce imi place mie sa am trenulete si anume sa surubaresc la ele, deh m-am facut mecanic de reparatii si intretinere lol .

Am pus locomotiva pe sine, a mers sa zic doua ture dupa care se opreste si se invarte motorul in gol. Hmm... stiam de unde provine buba asadar am scos carcasa si am curatat acele furtune de legatura dintre axul motorului si jumatatile de cardane. Am pus la loc carcasa, da-i iar cateva ture si din nou aceiasi problema. Reiau curatarea, poate o fi fost vina mea, dau iar ture cu locomotiva , din nou motorul se invarte in gol. Numai ca de data asta constat cu stupoare ca de fapt cauciucurile sunt vinovate si nu unsoarea care putea ajunge pe ele, dupa 4 ani s-au largit. Asadar solutie provizorie a la Brawa.. merge cativa ani si o arunci sau o repari.

Multumesc PDI-uli pentru idee, stiam de solutia cu arcuri dar uitasem pentru ca nefiind in tema unele lucruri se uita .

Asadar fara prea multa vorba m-am apucat de treaba.

Va prezint motoul in 5 poli



Furtunele de legatura tind sa se largeasca, se poate observa in poza.



Un arc "imprumutat" dintr-un telescop de ceas



Din pacate diametrul exterior al arcului are 1.3 mm si diametrul axului motorului 1.5 mm. Trebuie largit , am folosit niste ace confectionate din sarma de otel.



rezultatul



Arcurile montate pe cele doua piese, din pacate pe primul l-am intins foarte mult si a trebuit sa il scurtez pentru ca nu l-am mai putut aduce la forma initiala.

 
O alta problema este ca dupa montarea decodorului am pierdut din greutatea locomotivei. Este vorba de 3-4 grame. Nu e cine stie ce dar poate sa faca diferenta dintre urcarea corecta a unei pante cu multe vagoane .



Asadar , am cautat loc de montare pentru posibil lest. Si am gasit ! Suficient de mult cat sa pot pune acolo o "gramada" de fier lol Deasupra sasiului metalic ramane o zona libera de inlatime 3mm, lungime ~100 mm si latime 10 mm. Este enorm pentru o scara asa de mica si sper sa reusesc sa fac o greutate prin turnare.



Mai intai ocup spatiul cu o potentiala forma pe care o va avea lestul. O fasie din ABS de 100x10x2 mm. Am montat-o si am facut proba inchiderii corecte a carcasei. O reusita !



ramane spatiu de ~1,5mm deasupra fasiei proaspat confectionate. Il voi ocupa si pe acela cu o greutate. Gaurile le-am dat pentru a putea lipi placile intre ele direct in locul unde vor fi montate. Astfel voi evita eventuale nepotriviri .



Vedere in sectiune a "lestului" de ABS



Va urma.
 
Salut, mai tineti minte locomotiva care mi-a mancat sufletul ? :D



Ei bine, am reusit sa rezolva inca o problema .
Demult, am pregatit o piesa care juca rolul de lest fals, realizata din doua placi de abs.




Am luat ceara pentru tehnica dentara si am inceput modelarea unui lest asemenator cu cel realizat din abs.



Am decupat pe conturul piesei model.



am suprapus si am lipit cele doua piese




Locomotiva "dezbracata"



O proba la rece pentru lestul de ceara




Intre timp am descoperit spatiu util care poate fi incarcat asa ca nu am ezitat si am realizat inca doua piese mici





Piesa finala rezultata



Verificarea pe sasiu



Zici ca e de acolo :)




Turnarea metalului am lasat-o in responsabilitatea cuiva mai priceput ca mine .

S-au folosit tehnici de realizare a modelelor dentare , turnarea metalului fiind destul de laborioasa. In prima faza se realizeaza un fel de "arbore" de care se fixeaza piesele ce vor fi realizate.




Am fost nevoit sa tai lestul in doua din motive de spatiu in capsula ce urma sa fie umpluta cu masa de ambalat (un fel de ipsos)

Mai jos se poate vedea aceasta forma in care se pune acest "arbore" si se toarna peste el masa de ambalat.

[/URL]

Dupa turnarea metalului rezulta cam asa ceva :


Dupa ce se taie de pe arbore se sableaza piesa, se slefuieste taietura si se cantareste.

Pe cantarul lor 21.62g



Pe cantarul meu 20g



Am cantarit locomotiva, 73g



O cantarire a tuturor pieselor impreuna 94g



Lestul pus pe pozitii, din pacate a fost o problema cu piesa , este foarte mare si metalul a ajuns cu greu in capatul uneia , resultand un lest putin mai scurt si asimetric. Pe mine nu ma deranjeaza prea mult.





O cantarire finala 95g



Dupa toata aceasta experienta am tras o concluzie :

Cantarul meu e defect !