Rasol BR119 Brawa la scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dragilor, deunazi am pus un mic oval pe birou in scopul de a ma delecta cu ce am adunat pana acuma in mica mea colectie la N.

Asadar am pus frumusel pe linii locomotiva mea BR119 , mica bijuterie de la Brawa.



Dupa doua ture ( sa zicem trei metri de mers ) incepe sa mearga foarte incet... hmmm zic eu in gand. Linia e noua , dar zic hai totusi sa o curat ca poate are mizerie. Curat linia, si dau iar drumul. La fel... masor alimentarea la fel de buna ca intotdeauna. dupa inca o tura locomotiva sta pe loc dar motorul baga ture la maxim, e clar ceva e in neregula zic eu. Patineaza pe sine pentru ca o fi prea usoara.... apas un pic vad ca pleaca 5 centimetri pe urma iar sta pe loc dar motorul e turat la maxim .

Pffff e clar ceva in neregula in masina. Am desfacut-o si dau peste o BAIE DE ULEI pe osii ......... inca de acum cateva luni de cand am cumparat locomotiva am simtit mirosul puternic de ulei insa nu m-am gandit ca o sa ajung tocmai in situatia asta.

Hai sa nu ma enervez zic, ma apuc si o curat frumos si totul o sa fie ca nou. Ok, desfac locomotiva.


Sistemul de transmisie care m-a scos din sarite cand l-am vazut:



Nu are volante da 5 poli are, nu are cardane ci niste tampite de furtune.

Motorul se invartea in gol si furtunele bine mersi stateau pe loc, pai de ce nu ar sta cand toata locomotiva e plina de ulei ? inclusiv motorul in interior, inclusiv furtunele in interior ? de ce sa nu fie ulei.. pune nene peste tot , ma mir ca nu au scufundat-o in ulei cand au ambalat-o.

Bine hai sa zic ca nu ma enervez. Da ma nene, cand dau sa o ung observ prostia cu care a fost gandita si negandita.....

BOGHIUL:





E misto nu ? Tractiune pe toate osiile, cauciucuri de aderenta, o masina super puternica ce sa mai...

Dar dau peste asta:



Lamelele colectoare de pe osia de mijloc sunt taiate... hmm nu ar fi o problema pentru ca masina mea culege deja pe patru osii. Un lucru excelent.

DAR NU:

Chinezu' cand o asambla s-a gandit el sa puna osiile cu cauciucuri acolo unde sunt lemele colectoare..de ce numai el stie.

Am refacut aranjamentul osiilor pe la boghiu:





Acum totul este bine.

Ma apuc sa asamblez masina si dau peste asta:



Adica in cuvinte daca vreau digital ma apuc si tai traseele pe cablaj.. hai sa zic ca e acceptabil, numai ca dau peste anul fabricatiei:

2001 :( :( :(



....

Faruri si stopuri:



dupa cum vedem in poza locomotiva este dotata cu ghiduri de toate felurile: unul pentru farul central, unul pentru farurile laterale de jos si unul pentru stopuri. Deja e SF pentru scara N nu-i asa ?

Dar pe partea electronica lucrurile stau altfel:



Ledurile nu pot fi separate electronic nici macar daca tai traseele iar la mersul inainte binenteles se aprin frumos ledurile de mers in fata, insa in spate stopuri CANCI.... si nu, NU exista pe cablaj un traseu separat pe care sa poti monta leduri rosii pentru stopuri.

Buun sa trag si concluzia:

Dupa mine locomotiva asta e trecuta de vreme, avand in vedere ca e din 2001. A stat 9 ani timp suficient in care vaselina sau uleiul care era prin angrenaje sa ajunga unde vroia el.

E asamblata intr-un mod care sugereaza faptul ca e o locomotiva la care trebuie sa bricolezi mult de tot pentru a o aduce la performatele actuale.

Pe afara e frumoasa, insa nu pot sa ma abtin si o zic: E o locomotiva BLONDA: frumoasa la exterior dar la interior....

Una peste alta acuma merge de vrei doua ore intruna.... :lol:

Trag concluzia ca un model trebuie ingrijit periodic pentru a nu se ajunge in situatii similare.

Eu am pierdut doua ore numai cu curatatul si asamblatul ei.

santierul:

 
Frumos model! La mai multe....sa-l stapanesti sanatos... :D :D :D

Acum tu ce vrei! Pentru o firma care nu cu multi ani inainte de 2001 8) facea pomuleti, stalpishori si alte accesorii, e o mare realizare sa faca trenuri....chiar frumoase! E drept, pe afara! Nu-ti amintesti lucrarile mele la BR06? aia macar suna frumos! Noroc ca n-o rulez prea des/mult. 2m inainte, 2m inapoi....si gata! In cutie cu ea!
In ce priveste solutiile tehnice la N, astea sunt de cele mai multe ori uluitoare.
Oricum, masina arata bine, daca acum si mergeeee.... e si mai de bine!

PDI
 
Dragos, eu cred ca tu ai taiat cardanele si ai pus mina de pix in loc de asta; nu ti-a iesit lucrarea si acum dai vina pe cei de la Brawa. Apropos, vezi ca cei de la benzinarii colecteaza ulei uzat.

Asta ca glumita. Revenind la subiect, revin cu afirmatia: "Nu exista producator bun sau prost, ci modele bune sau proaste."
 
Sa fiu si eu rau, la locomotivele flm se pune in prostie vaselina(sau ce folosesc ei pentru angrenaje). Nu de putine ori a trebuit sa scot motorul si sa curat toata vaselina de pe angrenaje ca sa mearga lin locomotiva.
Si ca sa si laud putin Flm, au la N o locomotiva digitala superba. BR218, noutate pe anul asta din cate am inteles, faruri bidirectionale rosu, alb, iar cand apesi pe F1 farurile incep sa clipeasca intr-un mod ciudat, probabil ceva semnalizare... M-am indragostit instant de ea . Asta apropo de cele 2 leduri de la locomotiva asta. Pana acum nu am vazut decat leduri SMD sau beculete in locomotive la N. :)
 
Sunt de acord exista modele bune si rele Andrei, nu trag concluzia despre Brawa in general.

Singura concluzie pe care am tras-o este ca modelele trebuie ingrijite periodic iar dupa achizitie trebuie inspectate cu multa atentie tocmai pentru a nu avea surprize.

PDI... stiu si de tine cu aburoasa BR06, dar de rulaj e prima data cand pomenesti. Vreau detalii :D

Tyco, treaba cu farurile pe mine ma lasa rece, la N e un moft... recunosc ca imi place dar nu ma omor dupa asta. Decodoarele Digitrax au 8 moduri de control al luminilor principale. :lol: Dupa sistemele de semnalizare ale americanilor binenteles.

Despre Fleischmann nu pot sa zic nimic de rau chiar am sa scriu despre singurul model de le ei pe care il am in colectie. E de nota 9.5 :D .
 
buna,

sorgard, BR119 Brawa nu este din 2001, ci din 1994 si este prima locomotiva pe scara N produsa de aceasta firma... i-a urmat versiunea cu 6 osii de la V180 (228), apoi 132/232/233/234, apoi 110, apoi 211/242...

chiar daca versiunea ta este mai recenta, modelul este gandit la jumatatea anilor 1990 si este tipic pentru ce se facea atunci... Brawa era deja pe LED-uri, Fleischmann si Minitrix inca erau pe becuri, iar de NEM-Schnittstelle nu auzise mai nimeni...

asta nu scuza faptul ca nu s-a modernizat, a mea este produsa in 2008 si este tehnic identica!
 
sogard_2003 a spus:
...

Adica in cuvinte daca vreau digital ma apuc si tai traseele pe cablaj.. hai sa zic ca e acceptabil, numai ca dau peste anul fabricatiei:

2001 :( :( :(
...

Exact aceeasi metoda, intreruperea traseelor pe circuitul de cablaj imprimat, a adoptat si Fleischmann la modelul locomotivei cu abur (N) Pt2/3 (indiferent de varianta), model lansat in 2008.

Sa nu uitam ca asta se intampla dupa 120 de ani de existenta Fleischmann!
 
buna Vali,

"Sa nu uitam ca asta se intampla dupa 120 de ani de existenta Fleischmann!"

si din pacate in ultimul an inainte de disparitia iremediabila a firmei, faliment, darea afara a personalului si transformarea intr-o marca fara nume si nici macar renume in holdingul Modelleisenbahn München GmbH :(

Fleischmann a descoperit extrem de tarziu Schnittstelle pentru decodor dupa NEM651, la locomotivele cu aburi pe N abia acum (BR92/040TC/792, aceea care nu prea merge... :( ) si asta dintr-un simplu motiv: Horst Fleischmann nu credea in DCC, doar in FMZ, sistemul idiotic al "casei" si cum acele decodoare erau mult mai mari nu prea incapeau in locomotive cu aburi...

firma avea obicieiul sa ofere sau versiuni analoage, sau unele digitale cu 50-60 de (T)euro mai scumpe si cu un decodor de doi bani de la Uhlenbrock... :(

acum oricum e gata, se ofera decodoare Kühn N25 la vanzare cu 50 de Teuro...
 
si decodoarele alea cu 6 pini (NEM651) de la HO ce marca sunt?ca m-au saracit 2 bucati acum fo 4-5 ani :-x
 
Chiar Horia, ce decodoare erau in locomotivele N flm, sa stiu ce sa injur ca am aruncat vreo 50 de bucati minim(erau prajite). Din cate am observat flm are o tendinta spre 6 pini.
M-am jucat cu fmz, nu i-am inteles rolul prea bine. Ce nu am inteles este dice au oprit productia pentru cea mai buna centrala digitala, dupa parerea mea(twin centeru) si l-au inlocuit cu un jaf de multimouse roco pe care au scris flm si l-au vopsit gri :(
 
buna Tyco,

depinde de serii - cele bisistem (FMZ si DCC) erau Uhlenbrock, cele FMZ erau produse de casa Fleischmann, cele bisistem mari (lungi) erau tot produse de casa Fleischmann.

cele doar DCC sunt in genera N025 de la Kühn (ca la Roco la 101 pe N sau cele de pe H0e)

@cosmin, raspunsul este acelasi ca mai sus :D
 
Apoi cu ce am lucrat erau micute, desi am vazut niste chestii interesante facute cu ele(BR218 cu faruri bidirectionale si 2 functii speciale la faruri, girofar pe ceva H de manevra-nu mai tin minte ce model)...desi nu vreau sa comentez cate probleme au :(
 
mda...era de asteptat,doar aveau centrala de la ei,trebuia sa ia si niscaiva decodoare.m-au rupt la pozanar,fo´ 65 euro unu´.la vremea aceea un vagon Flm de marfa era intre 30-40 euroi,asta ca o comparatie...de aia spuneam io ca sunt scumpe fata de Roco...
sa ne ierte sogard ca facem mizerie aici :oops:
 
Nu e nici o mizerie, urmaresc cu mare interes discutia. :D
Daca tot virbeam de noutati la N, se pare ca in 2011 apare material rulant de la Piko, deocamdata francez dar bun si ala. Sunt foarte curios ce ne asteapta, iar ca sa fiu in tema cu voi am observat in catalogul lor si un decodor cu 6 pini. Are cineva mai multe detalii ? Sigur ca nu e decodor Piko asadar de la cine oare provine ? hm ?
 
Da, si fiindca tot veni vorba de noutati la N, pe langa Piko (care o lasase moarta cu N-ul de niste zeci de ani) vad ca apare cu noutati la asemenea scara si firma Liliput, care din cate stiu pana acum n-a facut nimic la N. Si iata ca apare cu un "Flirt" DB in 5 bucati!

http://www.modellbahnunion.com/produkte/flirt.html
si un filmulet aici: http://www.youtube.com/watch?v=AYjwmFP3UOs
 
buna,

PIKO produce de 4 ani material francez: famillile de vagoane Corail VTU si VU (vezi AVA200 al nostru), locomotive electrice BB26000 (SyBic), BB25500 (vezi GFR si RegioTrans de la noi), diesel BB66000... le am acasa, unele chiar de 4 ani :D

in 2011 incepe productia pe N de material german: MaK1206, Talent 2, etc...

decodorul PIKO este tot un Uhlenbrock.
 
Din cate stiu eu Liliput a mai facut N cu multa vreme in urma.

Horia nu stiam de piko si de modelele lor pentru francezi, sincer nu le-am vazut pe site-ul lor deci e ca si cum nu au existat. Probabil produceau sub alta denumire pentru mici firme.

Vagaonele de care zici tu eu le vad in cataog fiind cu alte usi si cu o aerisire sub geamul 7 din 11. In rest e AVA la mai toate detaliile....
 
Tocmai ce am achizitionat o garnitura articulata din 4 unitati Doppelstock Piko scara N, cred ca are 30 de ani! Foarte frumos detaliata daca tinem seama de vechime, insa rotile sunt un cosmar, trebuie schimbate. Arata cam asa (a mea este inscriptionata DR):
http://img.auctiva.com/imgdata/1/2/0/0/7/6/6/webimg/412405812_o.jpg?nc=218
 
buna,

@sorgard, PIKO produce in Franta pentru S.A.I., insa modelele se vand sub marca PIKO.

pana acum au facut asa:
BB 66000 (Diesel) in cam 10 variante SNCF, SNCF Infra si private, epocile III-VI
BB 25500 ("Danceuse", electrica de la RegioTrans), noutate 2010, acum apar primele, epocile IV-VI
BB 26000 (faimoasa SyBic), cam 6-7 variante, epocile IV-VI

ca vagoane:
familia VTU (Corail salon): B11tu, A10tu, B5rtux (Bar Corail) in mai bine de o duzna de variante epocile IV-VI
familia VU (Corail cu compartimente) B11u, A10u, B6Dd2 (cu compartiment de bagaje)

B11u este un model B11u78, deci "tatal spiritual" al lui B11u82 si bunicul proiectului B11u86 (care este cunoscut pe meleaguri carpatine ca AVA200 B11 21-90) :D

practic, daca iei un B11u de la PIKO, ii pui usi de la un B11tu / A5B5tu Lima Minibahn/Minitrain (sau daca inchizi un pic ochii si iei usi de la un Eurofima Roco, ca se gaseste pe toate drumurile), ii muti aeratorul lateral si ii mai pui inca cate un aerator pe acoperis deasupra fiecarei toalete, obtii un AVA200 95% corect ;-)

vagoanele au insa preturi "aproape de LSM", adica cam 40-45€ vagonul (se vand in set de cate 2)

in 2011-2012 o sa apara insa si familiile Corail VU si VTU la LSM, la nivelul calitativ obisnuit, asa ca... o sa avem ce discuta 8)

@cristi_m: ramele etajate DB7 / DB13 / DC13 au fost produse de PIKO intre 1968 si 1986, si dupa 1990 cativa ani (imbunatatite) de catre Minitrix... un model relativ corect, insa care isi arata varsta... rotile trebuiesc neaparat inlocuite, fie cu unele de la Minitrix, fie mai bine Lück sau Tomschke.

ca o ultima precizare, Liliput nu a facut niciodata pana acum scara N, doar H0e, nici pe vremea Liliput Wien nici dupa preluarea de grupul Kader (Bachmann)... FLIRTul este o noutate absoluta, in 2011 va urma alta noutate absoluta :D

pentru moment, pentru noi romanii pe N cele mai interesante noutati 2011 vor veni de la Brawa: "lange Halberstädter" pe N, versiunea cu usi la mijloc, tocmai bune pentru revopsit ca sa avem vagoane BDZ, MAV si GySEV cat se poate de autentice :lol:

las la o parte LSM, cu familia Schlieren ÖBB, cu familia Z1 presurizata ÖBB, cu WLABmee RZD, WLABmz CD / WLABmz173 DB, etc...