Brawa S2/6

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Deoarece a trecut prin mana mea aceasta bijuterie am facut cateva fotografii la CAP( cu acordul propietarului )

Modelul ruleaza excelent, are motorul in cazan, tenderul este pe boghiuri. In tender este montat un decodor ESU 3.5 ( din fabrica ) , locomotiva este echipata cu generator de fum SE 20. In marchiza locul este echipat de mecanic si fochist, acestia au asigurata lumina la locul de munca cu ajutorul unei mici lampi :wink: , Rotile sunt bineinteles din metal, iar sasiul...las asta la aprecierea voastra :wink:







Sper sa va placa :D
 
Mecanismele bielelor sunt decalate la 180grade stanga/dreapta?
Iata aici o realizare SUPERBA!!! Imi plac grozav rotile cu spitele subtiiiiiiri ca firele de par, printre care se vede pana pe partea cealalta, bielele realizate cu multa grija si butoanele rotilor motoare, care nu sunt simple suruburi hexagonale.
De asemenea, sunt foarte incantat ca, desi motorul se afla in cazan (mai degraba in focar, as presupune eu), NU se observa nicio roata dintata sau, mai rau, vreo coroana dintata aflata direct pe rotile locomotivei 8)
Foarte putin ii lipseste ca sa acord si eu acestei bijuterii nota 10_cu_steluta_si_coronita_si_felicitatiuni :D

Felicitari proprietarului pentru achizitie si... multi km in cele mai bune conditiuni! :aplauze:
 
@mpu

Din pacate nu pot sa mai dau lamuriri suplimentare, nu mai sunt in posesia bijuteriei. Corectia este binevenita, motorul este in focar.

Locomotiva a urcat fara probleme cea mai mare panta de pe diorama si merge perfect pe R1!
 
Salutare tuturor,

Confirm faptul ca locomotiva S2/6, exemplar unic aflat actualmente in colectiile muzeului DB din Nuerenberg, are mecanismele bielelor decalate la 180 de grade. Fiind un model de viteza cu niste roti imense, specialistii firmei Maffei-Muenchen au considerat ca este mai important sa echilibreze dinamic osiile motoare decat sa uniformizeze fluxul de putere decaland in mod traditional osiile la 90 de grade. Desigur, asta presupune totodata ca macar teoretic este posibila situatia in care ambele pistoane sunt oprite la mijloc de cursa, caz in care masina nu mai poate fi pornita; din pacate nu stiu cazul precis al acestei masini, insa in general existau diverse sisteme compensatorii care permiteau iesirea din asemenea situatie, de regula un sistem de admisie suplimentara cu abur care permitea aducerea pistoanelor intr-o pozitie de unde sa poata fi pornite in mod normal.

Acum, in privinta modelului Brawa, acesta este cu adevarat o minunatie, fiind redata cu fidelitate imaginea incredibila pe care o ofera aceasta masinarie in realitate, unde poti vedea prin sasiul de bare si printre spitele acelea lungi si subtiri. O provocare pentru ascunderea mecanismului de transmitere a fortei de la motor, pe care dupa cum se vede tehnicienii de la Brawa au indeplinit-o cu brio. Nici macar nu-mi pot da seama pe unde sunt ascunse pinioanele acelea!

Felicitari proprietarului, care acum poate linistit sa compuna o garnitura "Orient Express" trecand prin Bavaria, si multumesc frumos hgdan pentru poze!
 
Dupe cate cred eu ca stiu, aceasta locomotiva are 4atru cilindri, iar mecanismele perechii de cilindri din interior sunt decalate la 90grade fata de cele exterioare.
Pont: contragreutatile care nu sunt pozitionate diametral opus fata de butoanele rotilor motoare respective indica totdeauna prezenta unei osii cotite, respectiv 1-2 cilindri in plus, iar exceptiile confirma regula :D
 
Mecanismele bielelor (exterioare - n.PDI) sunt decalate la 180grade stanga/dreapta?

Pare firesc pentru o masina cu patru cilindri, nu? :D

O povestioara mai completa...

http://www.tee-usa.com/store/product2523.html

PDI
 
PDI a spus:
Mecanismele bielelor (exterioare - n.PDI) sunt decalate la 180grade stanga/dreapta?

Pare firesc pentru o masina cu patru cilindri, nu? :D

O povestioara mai completa...

http://www.tee-usa.com/store/product2523.html

PDI
Ma referam la locomotiva H0, care are numai bielele exterioare :D. Totusi, exista o aburoasa H0 cu 4atru cilindri care ii are reprezentati si pe cei doi din interior, cu bielele motoare & capetele de cruce aferente: BR18.nu_mai_stiu_cat Fleischmann :aplauze:
Victorian ne-a povestit deja despre locomotiva reala S2/6, care chiar are decalajul de 180grade respectiv. Cu toate acestea, nu este o regula ca toate locomotivele cu 4atru cilindri sa aiba acest decalaj intre mecanismele exterioare. Dupa cate cred eu ca stiu, Pacificul CFR 231 si BR18 de mai sus au tot 90grade intre mecanismele exterioare, iar cele interioare se afla la 180 grade fatza de "vecinele" lor din exterior; stiu ca osia cotita este mai dificil de realizat in aceste conditii, dar... :fluierat:
 
Salutare tuturor!
In primul rand vreau sa va multumesc pentru felicitari, caci eu sunt fericitul proprietar :D. Am cercetat si scotocit pe net mai mult de o luna pana sa ma decid sa dau banii pe ea si pot sa va spun ca pozele (desi foarte bine facute) nu pot reda anumite aspecte ale modelului. Am ramas inmarmurit cand am vazut-o pentru prima oara mergand (si pot sa va spun ca mai am locomotive foarte frumoase cu aburi dar asta le intrece pe toate).
Iata si cateva lamuriri despre model, caci am desfacut-o:
- motorul ocupa mai mult de jumatate din cazan, este "maintenance free", are doua volante, si este foarte silentios, lafel de silentios ca motoarele brushless de la Trix. Practic in timpul rularii se aud doar bielele si rotile pe sine daca sunetul e oprit.
- transmisia se face printr-un cardan scurt si apoi pin roti dintate metalice situate in focar, roti dintate ce nu sunt vizibile la exterior :)
- toata electronica se afla in tender si este foarte bine facuta. Exista o "placa de baza" care are 2 conectori pentru decodor, unul cu 21 de pini si unul NEM652, deci inauntru poate fi pus orice fel de decodor. Modelul meu este deja echipat cu un decodor ESU LokSound 3.5 cu conector NEM652, setat si sincronizat impecabil din fabrica. Singurele modificari pe care a trebuit sa le fac au fost inversarea unor functii (o chestiune de obisnuiunta cu o anumita aranjare a functiilor)
- tot pe placa de baza sunt foarte bine pozitionate si notate iesirile pentru toate perifericele. Eventualele adaugari sau rearanjari de periferice ar fi foarte facile.
- in tender se mai afla un difuzor de 28 mm legat direct la decodorul ESU, orientat cu membrana spre boghiuri.
- sasiul este foarte detaliat. Daca intorc locomotiva cu rotile in sus se pot observa bielele celorlalti doi cilindri si un arbore cotit :)
- singurul lucru ce poate fi reprosat locomotivei este ca nu are bielele de pe exterior defazate la 180 de grade ca la prototip, ci la 90 de grade, dar va spun sincer ca nu ma deranjaza deloc acest aspect
Promit sa revin in curand cu poze ale detaliilor care i-au scapat lui Dan precum si cu poze din interiorul ei.... poate si cu un filmulet pe youtube.
Caut acum cu disperare o garnitura(pe masura) de vagoane CIWL epoca I pentru a alcatui un Orient Express :D
 
Salutare Titus,

Felicitari inca o data pentru achizitie, e o locomotiva foarte frumoasa! Cat despre ambielajele care nu sunt decalate la 180 de grade asa cum ar trebui, cred ca e foarte greu de observat lucrul asta cu modelul pe sine, poti sa-l observi doar cand tii locomotiva in mana cu rotile in sus!

Ma intreb daca ideea vagoanelor CIWL o aveai deja inainte sa postez eu raspunsul meu sau eu ti-am sugerat-o :fluierat: Oricum, daca vrei vagoanele, trebuie sa cauti setul: Trix 23426 H0 Schnellzug-Wagenset CIWL „Orient-Express“ care poate fi gasit pe eBay aici:
http://cgi.ebay.de/Trix-23426-Wagenset-CIWL-Orient-Express-NEU-OVP_W0QQitemZ390068878202QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item5ad1eabb7a&_trksid=p3286.c0.m14
 
Multumesc inca odata Victorian. In graba ieri am uitat sa ma prezint la rubrica "bine ati venit" asa ca nu aveti de unde sa stiti despre mine ca ma pasioneaza trenurile de lux care au circulat prin Europa, indiferent de epoca... asta printre alte pasiuni feroviare (cum ar fi locomotivele electrice elvetiene). Achizitionarea acestei locomotive am facut-o tocmai in ideea reproduceri unei garnituri Orient Express de epoca I, Dan poate confirma lucrul acesta.
In ceea ce priveste licitatia de pe eBay: am gasit-o si eu acum o saptamana si nestiind germana decat din amintiri foarte, foarte vagi l-am rugat pe Dan (HGDan) sa-mi traduca si mi-a zis ca proprietarul livreaza numai in Germania si Austria. Multumesc oricum.
 
Salutare Titus,

Te cred, si mie imi plac la fel de mult trenurile de lux precum "Orient-Express-ul", motiv pentru care am o asemenea garnitura epoca I-a in colectia mea!
Precizez insa ca eu "activez" la scara N :D Din pacate nu pot avea si locomotiva S2/6 sa tracteze garnitura, fiindca la scara N respectiva locomotiva n-a fost facuta decat ca model din alama asamblat manual si e la un pret ce depaseste posibilitatile mele financiare.


Cu licitatia de pe eBay nu-i asa o problema mare sa cumperi chiar daca respectivul livreaza doar in Germania sau Austria: am avut si eu problema asta. Rezolvarea e simpla, apelezi la un prieten din Germania, coletul se trimite pe adresa lui si ulterior se "recupereaza" cand prietenul vine in vizita in Romania sau cand tu ajungi in Germania la prietenul tau! :lol:
 
Iata si pozele promise:





















nu sunt facute cu un obiectiv macro si nici lumina nu e prea buna dar sunt ok.
Nu stiu altii cum sunt dar pe mine ma fascineaza imaginea de sub cazan... de fapt de asta am facut ultima dintre pozele postate

De maine incep sa prezint mica mea colectie
 
Am in lucru un 02 (2’C1’ h4v - 01 cu patru cilindri, nu confundati cu 02 201) si ma tot intrebam cum sa rezolv cu axul cotit al osiei motoare...
...si, vazui!

http://i767.photobucket.com/albums/xx312/titusmnt/S2-6wheelsup.jpg

...facaturaaaaaa! :D

PDI
 
Ma gandesc sa cumpar anul viitor o locomotiva Micrometakit. Deocamdata e an de criza si ma multumesc cu 'facatura' de la Brawa :p
 
Si ce daca osia cotita si bielele motoare interioare sunt nefunctionala? Bine ca macar sunt acolo, la locurile lor 8)
Fata de absenta totala a osiei cotite si a bielei motoare interioare la BeRea44 Roco a mea, tot e ceva :aplauze:. Chiar asa, BeRea18 Roco are bielele motoare interioare si osia a doua cotita? BeRea18 Fleischmann stiu ca le are.
"Kropfachse", asa-i, Horia? :D
 
Masina in ansamblu nu e "o facatura", ca orice produs BRAWA e un model de marca. "Pacalirea" osiei cotite e o gaselnita total traznita. Chinejii facura osie cotita functionala la BR58 Rivarossi, BRAWA... nu prea s-a respectat.

In ce priveste garnitura adecvata, iata sugestia producatorului

http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/dampflokomotiven/40250-s26-pfalzbahn.html

PDI