BR 80 - Fleischmnann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Poate ma lamureste cineva...

Am cumparat, de ocazie, un model BR 80 produs de Fleischmnann

Masina are cca 20 de ani vechime
Am pus-o pe linie si functioneaza impecabil in ciuda varstei
La inceput nu am observat nimic curios la ea

regulatorul, un piko, nu anuleaza totdeauna tensiunea cand il pui in pozitia zero si alimenteaza circuitul cu 1-2 V

oprind locomotiva am observat ca luminile sunt aprinse desi ea sta pe loc
am repetat operatia in abele sensuri
in momentul cand dai 1 - 2 V la linie se aprind luminile, motorul nu bazaie si, normal, modelul nu se misca

curios am bagat surubelnita si am desfacut carcasa, credeam ca fostul proprietar a reechipat-o cu leduri dar nu, erau becurile originale, cate unul pentru fiecare cap si lumina se transmite la faruri prin ghiduri de lumina

care-i explicatia?

locomotiva stand pe loc cu luminile stinse



locomotiva stand pe loc cu luminile aprinse, linia alimentata cu 1 - 2 V



toate cele bune
 
psihoza
si ce cred eu ca e mai ciudat e faptul ca dupa cate stiu eu fleischmann a dotat modelele sale cu becuri de 19v pentru a mari durata lor de viata .......deci la 1-2v ar fi trebuit sa lumineze asa de slab sa nici nu se vada
 
@coobra

o fi bantuita de fostul proprietar? :x :skul:

@vir_19

uite pozele

IMG_8096.jpg


IMG_8095.jpg


iata cateva detalii cu sistemul de lumini

IMG_8092.jpg


IMG_8091.jpg


IMG_8093.jpg


toate cele bune
 
Salut
incearca si cu un alt alimentator..... cred ca sunt beculetele mai sensibile si se aprind la o tensiune mai mica.....
bafta
 
costel2007 a spus:
Salut
incearca si cu un alt alimentator..... cred ca sunt beculetele mai sensibile si se aprind la o tensiune mai mica.....
bafta
nu cred ca-s problema becurile lui in special
la fel face si 53-ul meu care e tot fleischmann
LDH le-a vazut pe amandoua fata in fata
 
Asta am vrut si eu sa te intreb. Am tot incercat sa urmaresc din poze traseul firelor, dar nu am ajuns la nimic concludent. Verifica. Ar putea fi o explicatie, dar atunci s-ar aprinde totusi la cativa volti, la 1-2....cam greu.


PDI
 
pana la urma nu sunt legate in serie

circuitul pleaca de la motor, de la una din borne, treve pe la becuri, care au o lamela comuna, si se inchide prin surubul de fixare al caroseriei la sasiu

becurile sunt in paralel

iata si dovada

locomotiva cu blocurile de lumini, fara carcasa, alimentata la 2 V si ... luminile stinse

IMG_8101.jpg


IMG_8102.jpg
 
COObra a spus:
costel2007 a spus:
Salut
incearca si cu un alt alimentator..... cred ca sunt beculetele mai sensibile si se aprind la o tensiune mai mica.....
bafta
nu cred ca-s problema becurile lui in special
la fel face si 53-ul meu care e tot fleischmann
LDH le-a vazut pe amandoua fata in fata

Salut
prin sensibile am vrut sa spun ca se deschid mai devreme comparativ cu altele.... (se aprind la o tensiune mai mica). :) nu am vrut sa se inteleaga ca sunt defecte ...
 
am incercat si cu FZ1 si situatie este neschimbata

ideea este ca nu ma deranjeaza situatia dar nu am reusit sa-i dau de cap

era bine daca se putea aplica si la alte locomotive

a mai ramas un singur element pe care, din pacate, nu am cum sa-l desfac:

ghidurile de lumina

probabil ca cei de la fleischmann au gasit solutia optima pentru realizarea acestora (pe exterior au un strat ce imita nichelul) si atunci cand filamentul se inroseste putin (la tensiune mica) sa lumineze ca si cum becurile ar fi aprinse
 
LDH a spus:
am incercat si cu FZ1 si situatie este neschimbata

ideea este ca nu ma deranjeaza situatia dar nu am reusit sa-i dau de cap

era bine daca se putea aplica si la alte locomotive

a mai ramas un singur element pe care, din pacate, nu am cum sa-l desfac:

ghidurile de lumina

probabil ca cei de la fleischmann au gasit solutia optima pentru realizarea acestora (pe exterior au un strat ce imita nichelul) si atunci cand filamentul se inroseste putin (la tensiune mica) sa lumineze ca si cum becurile ar fi aprinse

cine stie ce mai este in CIUDATENIA ta..... becurile sunt legate paralel .... ori serie cu motorul... :? .... pina nu vezi si pui tu minuta... nu iti dai seama
din experienta iti pot spune ca la analogice totul este legat paralel ( adica lumini motor)
 
salut,

am avut si eu o asemenea locomotiva, ( am vandut-o pe Okazii.ro)dar nu am observat fenomenul.

Alte locomotive pe care le ai nu fac la fel? Daca si alte locomotive fac la fel sunt de vina alimentatoarele ( exista o componenta de curent alternativ care se suprapune peste tensiunea continua ). Daca nu inseamna ca becurile au cracteristici cel putin ciudate...
 
LDH a spus:
iata si cele doua transformatoare folosite

marele FZ1 si "piticul" din startset



toate cele bune
Cele doua alimentatoare au comportare total diferita; marele FZ1 ofera tensiune de valoare variabila, iar "piticul" ofera impulsuri de tensiune de valoare fixa si de durate variabile (PWM). Am testat mai multe alimentatoare cu simpatica mea locomotiva electrica ES4990, ale carui faruri albe sunt constituite cate din 3rei LED-uri albe inseriate si, deci, incep sa lumineze la o tensiune de 3 x 3.5V = 10.5 V. Marele FZ1 si alimentatorul analogic Fleischmann nu au fost in stare sa lumineze farurile albe decat la viteze considerabile ale locomotivei, pe cand "piticii" Piko si Roco (PWM cu frecventa de 100Hz) au reusit sa o tina pe loc cu farurile aprinse si cu un bâzâit perfect audibil :D
Totusi nu am reusit sa inteleg cum functioneaza farurile acestei BR80 Fleischmann :fluierat: . Singura idee care imi vine in minte este ca beculetzele ar fi intr-adevar de 1-2V si ca ar fi alimentate prin intermediul unor foarte mici stabilizatoare ascunse chiar in ghidurile de lumina :idea:; astfel nu mai conteaza modul in care locomotiva este alimentata, fiindca in ambele regimuri stabilizatoarele sunt in stare sa asigure tensiunea adecvata pentru functionarea corecta a beculetzelor.
 
hgdan a spus:
salut,
am avut si eu o asemenea locomotiva, ( am vandut-o pe Okazii.ro)dar nu am observat fenomenul.

Esti sigur ca pe okazii ai vandut-o? :D

Mircea, am descoperit care este "secretul" daca este un secret.

Acelasi fenomen l-am intalnit si la cateva modele PIKO mai vechi cum este cazul lui E44, propriu si personal, si un Nohab al unui prieten.

Motoarele sunt cauza aprinderii becurilor.
Motoarele care "inghit" mai mult curent decat amaratele de becuri, au, cum le-o zice nu stiu, inertie mare la pornire.
La 1,5-2V se aprin becurile si de la 3-4 V se pune masina in miscare.

Ultima masina cu acelasi fenomen este BR65 al lui Alex. Am facut experimente la club sambata trecuta.