Familia V160

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dezastru este doar dintr-un punct de vedere, motorul este pe boghiu.
O reparatie/remotorizare presupune, deoarece mai greu sa gasesti un motor de Lima, sa inlocuiesti boghiul motor cu un boghiu de BR218 PIKO, cel mai ieftin, sa adaugi un motor de la PIKO, cel mai ieftin, un cuplaj cardanic si cam asta ar fi motorizarea.
Ceva probleme la sistemul de prindere al noului boghiu la sasiu care difera total de versiunea originala.
Daca gasesti solutia la asta totul este rezolvat. Adaugi lest si masina este functionala.
Poti inlocui si celalalt boghiu ca sa fie amandoua la fel si sa ai tractiune pe amandoua.
Ma intreb daca merita efortul.
Poate doar ca un exercitiu de reparatie si modificare a modelului.
Nu stiu cat ai dat pe locomotiva dar, in afara muncii care nu se pune, costurile pentru remotorizare ar fi

- motor PIKO 52500-07, inclusiv cuplajele pentru cardane, ..........11.98 €
- cuplaje + cardane (set) PIKO 52500-08 ....................................3.39 €
- boghiu motor ( 1 bucata) PIKO 52500-36 ................................ 11.98 €
- fete boghiu (set 2 bucati) PIKO 52500-39 ..................................5.45 €

Daca iei amandoua boghiurile se mai adauga 11.98 €

Fa calcule si vezi daca merita sau merita sa iei o alta locomotiva iar asta pe care o ai sa-i scoti motorul si reductorul, ca sa poata rula libera, si sa o foloseti pentru a reprezenta o dubla tractiune.

:cafea:
 
Eu as face altceva; mi-as cumpara inca un BR218 - Piko de exemplu, as scoate motorul si reductorul din Lima si as face o frumusete de dubla tractiune, evident cu Lima ca dummy.

Voila rezolvare!

PS: am si eu 2 molocotive cu motor anchor (ambele le-am luat de noi) si iti pot spune ca sistemul este zgomotos; deci nu prea ai ce sa ii faci.
 
andreiul a spus:
Eu as face altceva; mi-as cumpara inca un BR218 - Piko de exemplu, as scoate motorul si reductorul din Lima si as face o frumusete de dubla tractiune, evident cu Lima ca dummy.

Voila rezolvare!

Asta am spus si eu

hgdan a spus:
@LDH

la 40 euro se gasesc Br 218 Roco din start set , nu se merita peste 40 euro pt. piese...

Stiu asta dar am vrut sa arat ce poate sa insemne o reparatie sau o remotorizare la un model vechi.
In general este bine sa evitam sa cumparam astfel de modele daca nu fac obiectul unei colectii sau mai stiu eu ce amintiri nostalgice.

40 euro pentru un model nou scos din start set ca unul la fel de bun dar SH nu trebuie sa depaseasca 100 Lei.
 
graba strica treaba :p

ionel,

in afara de zgomotul zgomotos ce alte simptome mai are?inainte de a face o remotorizare,demonteaza angrenajele,spala-le cu apa cu detergent,incearca sa desfaci motorul sa vezi daca are colectorul in stare buna,curata-l de mizerie...cu alte cuvinte,curata tot ce misca.montezi la loc,o picatura de ulei in lagarele motorului,alta pe axele rotilor dintate si fa-i proba iarasi.
asa trebuie procedat cu orice locomotiva de ocazie si nu numai....curatata,degresata,unsa....
 
Am sa incerc si varianta ta COSMIN .
Adevarul este ca eu sunt cam puturos , ca idee nu prea imi place sa imi bat capul dar acuma m-am ambitionat si am sa stau sa CLOCESC PE IA ACOLO pana ce am sa ii dau de cap si am sa ii fac o motorizare.
 
daca mi se permite...un adaos..putin cam off topic...
acelasi sistem LIMA mi-a ramas si mie de acum citiva ani cind am luat pt cel mic un TGV POSTAL..odata cu trecerea anilor...am incercat o reactualizare..motor-cardane, boghiuri ...toate PIKO...pina la urma m-am lasat pagubas... :-x :-x :-x
dar cel putin a meritata incercarea...cel putin asa ca experienta!!!
 
Si acum in ce stare este locomotiva.
Poti sa ii faci o poza la motor ca as vrea sa imi fac o idee cam ce lipseste la a mea .
 
hai sa vedem... cel mai apropiat model de al meu era complexul de tractiune luat de la un ICE3... din pacate nu am photos de la incercarea mea.ceea ce pot sa iti spun este ca nu am reusit sa-l remotorizez, cel putin cu cunostintele mele precare in ceea ce priveste modelismoul feroviar.
incercarea, fiindca este vorba de un TGV ieftin, scos de multa vreme din fabricatie, a fost mai mult decit eroica :D si asa cum spunem, operatia a reusit, pacientul a murit!!!
cel putin mi-au ramas motoarele cardanele, boghiurile...si experienta!!!