aulin a spus:Fiindca acum am vazut si eu motorul"dezvelit",am o intrebaret.noi cei care avem montate decodoare pe aceste locomotive si care nu am inlaturat acele rezistente,condesatori sau ce sunt pe motor,au vreun efect,ceva asupra decodorului?
In general, motoarele locomotivelor sunt alimentate prin intermediul unui filtru format din 2 bobine "soc" montate in serie si a unui condensator dispus in paralel pe cosele motorului. Cateodata exista si condensatoare catre sasiu.
Rolul filtrului este de a elimina pulsurile de tensiune cu frecventa situata in spectrul radio formate prin autoinductie in timpul mersului si care pot produce "paraziti" in receptia radio/tv. Reuseste sa treaca prin filtru tensiunea alternativa avand frecventa corespunzatoare turatiei, tensiune folosita de decodor pt. "citirea" turatiei si reglarea compensarii de sarcina.
Filtrul mai poate afecta si pulsurile de tensiune aplicate de decodor motorului in cazul in care frecventa acestora este mai ridicata (de ex. decodoarele "silentioase") iar filtrul este supradimensionat.
In ceea ce priveste decodoarele ESU, nu am sesizat diferente in privinta rularii, intre motoarele cu si fara filtru, decodorul actionand el insusi ca un filtru.
TOTUSI, :!: Am avut parte de cateva ori de un reset spontan, din mers, al decodorului, si singurul lucru ce ar putea fi blamat este absenta filtrului. Montarea unuia dezlipit de la o locomotiva mai veche a remediat, se pare, problema...