Recenzie la locomotivele ND 2

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
aulin a spus:
Fiindca acum am vazut si eu motorul"dezvelit",am o intrebare:pt.noi cei care avem montate decodoare pe aceste locomotive si care nu am inlaturat acele rezistente,condesatori sau ce sunt pe motor,au vreun efect,ceva asupra decodorului?

In general, motoarele locomotivelor sunt alimentate prin intermediul unui filtru format din 2 bobine "soc" montate in serie si a unui condensator dispus in paralel pe cosele motorului. Cateodata exista si condensatoare catre sasiu.

Rolul filtrului este de a elimina pulsurile de tensiune cu frecventa situata in spectrul radio formate prin autoinductie in timpul mersului si care pot produce "paraziti" in receptia radio/tv. Reuseste sa treaca prin filtru tensiunea alternativa avand frecventa corespunzatoare turatiei, tensiune folosita de decodor pt. "citirea" turatiei si reglarea compensarii de sarcina.

Filtrul mai poate afecta si pulsurile de tensiune aplicate de decodor motorului in cazul in care frecventa acestora este mai ridicata (de ex. decodoarele "silentioase") iar filtrul este supradimensionat.

In ceea ce priveste decodoarele ESU, nu am sesizat diferente in privinta rularii, intre motoarele cu si fara filtru, decodorul actionand el insusi ca un filtru.

TOTUSI, :!: Am avut parte de cateva ori de un reset spontan, din mers, al decodorului, si singurul lucru ce ar putea fi blamat este absenta filtrului. Montarea unuia dezlipit de la o locomotiva mai veche a remediat, se pare, problema...
 
dac a spus:
In general, motoarele locomotivelor sunt alimentate prin intermediul unui filtru format din 2 bobine "soc" montate in serie si a unui condensator dispus in paralel pe cosele motorului. Cateodata exista si condensatoare catre sasiu.

Rolul filtrului este de a elimina pulsurile de tensiune cu frecventa situata in spectrul radio formate prin autoinductie in timpul mersului si care pot produce "paraziti" in receptia radio/tv. Reuseste sa treaca prin filtru tensiunea alternativa avand frecventa corespunzatoare turatiei, tensiune folosita de decodor pt. "citirea" turatiei si reglarea compensarii de sarcina.

Filtrul mai poate afecta si pulsurile de tensiune aplicate de decodor motorului in cazul in care frecventa acestora este mai ridicata (de ex. decodoarele "silentioase") iar filtrul este supradimensionat.

In ceea ce priveste decodoarele ESU, nu am sesizat diferente in privinta rularii, intre motoarele cu si fara filtru, decodorul actionand el insusi ca un filtru.

TOTUSI, :!: Am avut parte de cateva ori de un reset spontan, din mers, al decodorului, si singurul lucru ce ar putea fi blamat este absenta filtrului. Montarea unuia dezlipit de la o locomotiva mai veche a remediat, se pare, problema...
La anumite locomotive lipseste acest filtru descris de tine.Daca vreau sa montez un astfel de filtru, ce valori/tip trebuie sa aiba respectivele bobine+condensator, astfel incat sa fiu sigur ca se "impaca" cu orice eventual viitor decodor?merci
 
Eu am folosit condensatoare de 10-100nF, iar bobine poti gasi pe la alte jucarii sau le poti face tu: 10-20 spire cu sarma de 0,3 - 0,5 mm pe ferite de 2mm.
 
Reuseste sa treaca prin filtru tensiunea alternativa avand frecventa corespunzatoare turatiei, tensiune folosita de decodor pt. "citirea" turatiei si reglarea compensarii de sarcina.

Noroc ca tensiunea e continua , are chiar si o denumire destul de misto tensiune contraelectromotoare ;) si e proportionala cu turatia.
Si alt noroc e ca daca vrei sa masori turatia precis adica masurand o frecventa iti trebuie un tahogenerator ;) ceea ce garantat in motoarele cu perii din locomotive nu gasesti.
La brushless-uri din constructia motorului se poate masura turatia direct asa ca la motoarele C-Sinus(imi place ca in domeniul asta trebuie gasita intotdeauna o denumire misto pentru ceva deva existent) se poate face un reglaj mult mai precis(asta in caza ca se cunosc parametrii motorului).
 
Domnilor, a trecut deja ceva vreme de cand unii dintre Dvs. ati invartit pe linii cate un ND2 de la Bachmann. Se pare ca eu ma numar printre cei care au observat la rulaj acea pulsatie de care s-a mai vorbit si care vad ca nu dispare, desi consider incheiata perioada rodajului. Aveti idee daca si cum ar putea fi rezolvata aceasta problema? Asa cum s-a mai scris, nu cred ca este vorba de contact imperfect pe tot circuitul de la roti pana la intrarea in motor iar in ceea ce priveste jocurile, o data ce motorul se invarte si transmite cuplu la osii, jocurile din intreg lantul transmisiei ar trebui sa se fi anulat.
 
@weepingeye

1. Sunt sinele curate ?
2. Sunt lagarele si celelalte angrenaje lubrefiate ?
3. Daca ai decodor ajusteaza compensarea de sarcina.

Vezi aici cateva idei.