BR 19 DRG - Gutzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

amiel

Active Member
Trenulist
24 Decembrie 2016
143
83
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
A fost fabricata la firma Hartmann din Chemnitz, intre anii 1917 si 1923. In aceasta perioada s-au fabricat 23 de masini.
Locomotiva a intrat in serviciu in anul 1918, ca serie XXHV a cailor ferate saxone (KÜniglich Sächsische Staatseisenbahnen).
O masina puternica (4 cilindri) conceputa pentru serviciul greu de trenuri rapide. Cu o greutate in serviciu de 162,7 to si cu o viteza maxima de peste 100 km/h a fost la acel timp, cea mai mare locomotiva saxona si cea mai rapida din Europa.
Dupa 1920 (epoca DRG), locomotivele au devenit de serie BR 19
La sfarsitul anilor '50 si inceputul anilor '60, masinile au fost retrase din serviciu si faramate. A ramas o singura locomotiva (BR19 017) care a devenit locomotiva de muzeu.


Modelul, copie foarte fidela a originalului, este dotat cu un motor in 5 poli si volanta amplasat in tender, priza pentru decodor, cupla scurta, lumini cu leduri si roti metalice tip RP-25 Weinert

 
La indemnul lui amiel am sa scriu si eu 2-3 rinduri.Dupa cum se vede si pe cutia de prezentare a modelului locomotiva a primit la vremea respectiva suprenumele de "Sachsenstolz" -"Mindria Saxona" si aveau tot dreptul sa se mindreasca cu ea.Ca frumusete si eleganta poate era egalata doar de XVIIH(Br.18.0 de mai tirziu la DRG),din parcul de locomotive saxone, dealtfel o sora mai mica a sa.Pentru iubitorii epocii I iata cum arata Br.19 ,respectiv XXhv in livrea saxona.

un excelen desen autor: Gernot Bahr
Firma Gutzold a scos locomotiva in 3 versiuni si anume: o serie scurta 19 001 DR , 19 015 DRG si 19 017 DR. Modelul e impecabil,acuratete deosebita a detaliilor,mecanica excelenta dar un pic ,un pic cam scumpa(m-a cam dezechilibrat financiar cind am luat-o). Locomotiva poate circula si pe curbe de380mm cu conditia sa nu i se ataseze nici o piesa suplimentara.
Firma(GUTZOLD) ne-a obisnuit cu modele de clasa cum ar fi Br 18.0, mai sus mentionata ,Br.75.5 sau Br.98.0(Kreuzespine).Ce pacat ca nu sint produse si in versiune DRG.(poate ma aude si pe mine cineva!!!)
Pentru cei care vor informatii mai detaliate le recomand " Sachsen Report Nr.3 din seria "Landerbahn Report" aparuta la editura VGBahn sub egida revistei Eisenbahn Journal.
http://www.vgbahn.de
 
Iata aici o aburoasa de nota 10! 8)
La o comparatie foarte atenta a pozelor stanga/dreapta, veti vedea de ce totusi nu-i acord si "stelutza" :D
Tie iti acord stelutza, Amiel, pentru poza foarte reusita a versiunii H0 in exact acelasi unghi ca locomotiva reala :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Sa o rulezi sanatos si sa-ti tracteze cat mai multe trenuri pe cat mai multi km H0!
 
Vin cu o intrebare referitoare la aceasta locomotiva:
BR 19 a participat la al doi-lea razboi mondial?
Si daca da banuiesc ca de partea Germaniei nu?

Si mai am o intrebare offtopic:
Care este inaltimea maxima a locomotivelor cu aburi? Ma refer la scara 1:87 nu la cea reala 1:1.

Multumesc pentru ajutor.
 
Din cele 23 de locomotive Br. 19 (sachsische XX HV) 22 au supravetuit razboiului ,numai 19 021 a fost distrusa in bombardament.
Aici e lista cu toate Br.19 .Sursa e aceeasi Laenderbahn Report "Sachsen Report Band 3"