Bachmann China ND2

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Permite-mi sa te citez :
andreiul a spus:
Ce nu imi place:
.......................
- cu locomotiva pe loc, angrenajul are joc, adica poti misca locomotiva cu mana cam juma de centimetru.

Cam jocul asta il are si a mea...dar daca asta ar fi fost motivul, eu cred ca ar fi mers in suturi mai tot timpul, pe cand a mea face chestia asta doar cand coboara, in rest se comporta perfect.(in plan drept si la urcat)
 
Si la mine sacadeaza la coborare. Se pare ca este un efect cumulat datorat jocului axial (angrenaj melc - roata dintata) care bulverseaza compensarea de sarcina.

Solutia este dezafectarea totala a compensarii. (bit0 = 0 in CV49)

Alternativ, daca cobararea pantei se face in viteza mare poti seta o valoare a vitezei peste care nu mai functioneaza compensarea de sarcina: de ex. CV56 = 32 indica dezafectarea compensarii de sarcina la viteze peste 50% din cea maxima. (compensarea este necesara rularii la viteze mici, dar devine inutila sau chiar nerealista la viteze mari - cand este de asteptat sa incetineasca la urcarea unei pante, viraje) Nu am testat ideea (abia mi-a venit) dar urmeaza :D
 
In plan orizontal si la urcarea unei rampe, motorul prin melc actioneaza permanent asupra rotii dintate si jocul este anulat.
La coborarea pantei, locomotiva tinde sa alunece inaintea rotatiei motorului si jocul "este pus in valoare". Asta inseamna momente cand sarcina devine zero si compensarea intervine franand motorul.
 
Am incercat si fara compensare, dar daca mai are si vreo 4-5 vagoane dupa ea se duce ca sania la vale, o ia precum Boeing-ul la decolare...si sper din toata inima sa nu faca treaba asta, ma intelegi ? :-?
 
Pai ce te impiedica sa reduci viteza la coborare de ex la 50% ? Vrei realism? Mecanicul trebuie sa fie atent... Sau poate e panta cam mare ??
 
Reduc eu viteza, dar o ia la vale din cauza inertiei...greutatea ei + greutatea vagoanelor, plus ca mai mult patineaza decat se misca rotile.
Mai studiem, sa vedem...trebuie sa gasesc o varianta sa o pacalesc cu compensarea activata, ca altfel nu-mi place cum se misca.
 
Daca patineaza e clar ca panta e prea mare !
Ar trebui sa fie de maxim 5% (10cm diferenta nivel la 2m lungime sine), optim 2 - 3% !
 
E buna... dar nu si pt. ND2... daca am reusi sa eliminam jocul ala nenorocit am scapa de probleme...
Poate au vreo solutie "stapanii angrenajelor" :D
 
Ii punem biele, dupa care o revopsim si ii schimbam epoca... :lol:
Momentan n-am chef, dar cred ca dupa-amiaza ma apuc sa o desfac sa vedem mai de-aproape cum sta treaba cu angrenajele alea...
Imi place prea mult verzitura ca sa-i permit sa-mi faca figurile astea, mai devreme sau mai tarziu tot trebuie sa-i vin de hac intr-un fel.
 
Ma bag un pic ca musca-n lapte... :p ... Daca e de la electronica, cred ca-i bine de intrebbat si HGD...Zic asa ca e pe "Vine" si ND2 ul meu, noroc ca n-am coboriri... :lol: ( deocamdata )
 
mai exista o varianta: inlocuirea pinioanelor si rigidizarea unui boghiu; eu am facut aceste modificari la 060-DA Tillig; am urmat sfatul lui Gagamendon si am inlocuit pinioanele cu unele de Roco (cod 86460); pentru eliminarea balansului sacaitor de la DA-060 am rigidizat unul din boghiuri, urmand exemplul celor de la ACME.
 
:!: Problema rezolvata :!:

Intr-adevar solutia este CV56: dar nu reducerea la jumatate a valorii cum spuneam mai deunazi (64 -> 32) ci doar la 60.
Efectul acestui CV pare a fi o ponderare a eficientei compensarii la viteza maxima. Astfel, cu CV56 = 64 eficienta este de 100% si ND2-ul meu mentine constanta viteza de 120 km/H0 (119 masurata cu speedo) atat in plan cat si la urcarea unei rampe de 2,5 - 3%; la coborare apare insa acea sacadare cu oscilatii de viteza tot in jurul a 120 km/H0.

Reducerea valorii CV56 la 60 scade eficienta compensarii de sarcina la viteza maxima la 93,75%(conform LokProgrammer). Rezultatul? Viteza in plan = 119 km/H0. La urcarea rampei viteza scade realist :!: la 100 km/H0. La coborare, viteza creste la 131 km/H0 iar sacadarea dispare fiind inlocuita de usoare oscilatii de viteza (127 - 136 km/H0) similare actionarii din cand in cand a franei.

Reducerea valorii CV56 la 56 duce la disparitia oricaror oscilatii de viteza la coborare dar scade excesiv eficienta compensarii: 90 km/H0 la urcare, respectiv 144 km/H0 la coborarea pantei; variatia imi pare cam mare astfel incat consider prima varianta (CV56=60) un compromis perfect acceptabil.

Alte valori CV-uri optimizate pt ND2:
compensare sarcina
CV53=56
CV54=16
CV55=8
CV56=60
viteze
CV2=8 (viteza minima=6,5 km/H0)
CV5=35 (viteza maxima=120 km/H0)
CV6=17 (viteza medie)
inertie
CV3=16 (accelerare=14s)
CV4=18 (franare=15,5s)
Doritorilor le pot pune la dispozitie intregul proiect pt. LokSound. Detalii PM.
 
Bunnn , bravo, Dac esti tare, daca ai descoperit aceste modificari, inseamna ca ND2 ul, va putea fi o loko super ! Bravo ! Si acum, haideti sa va zic ceva incredibil, dar adevarat. In urma comenzii mele pt ND2 cu decodor de sunet, din Hong Kong, locomotiva a sosit in Ploiesti dupa numai 9 zile !!! Deci mai repede decit din Austria-Germania ! Deci, se poate :p Acum e Nick la Posta sa o ridice, abia astept...
.....................................................................................

Iata ca sosit si jucaria mea, din cite se vede Pare Avion, intr-o super cutie , intr-un ambalaj execelent si intr-o stare impecabila !!! Impreuna cu decodorul de sunet specific. Miine ia drumul Clujului, la atelirul HGD, , pt un schimb de experienta in domeniul decodor de sunet original China, fata de cele obisnuite., efectiv pt o simpla comparatie.

BRAVO BACHMAN CHINA ! FELICITARI ! :)

 
Modelul ND2 Chinezesc

<r>As dori parerea tuturor proprietarilor de ND2 Bachmann despre acest model.<br/>
Nu ma prea intereseaza detaliile carcasei care nu prea sunt la fel cu versiunea Romaneasca, dar mai ales sasiul rulant.<br/>
Cum merge ? Ce probleme are mecanice sau electrice, defecte observate, samd.<br/>
Poate fi inbunatatit ?<br/>
<br/>
Eu am citeva modele ND2 dar nu le rulez decit intrun cerc <E>:D</E> o data pe an.<br/>
Nu am observat nimic cu exceptia flanselor de la roti care nu sunt la scara.<br/>
Dar daca ar fi "scale" locomotiva nu ar rula bine decit pe linie de calitate foarta buna sau linie facuta de mina.<br/>
Dupa parerea mea difuzorul ar trebui sa fie cu sasiul nu cu carcasa, si ar trebui sa fie orientat diferit.<br/>
<br/>
Asa ca va rog sa dati tare cu bita si cu pietre, ma intereseaza o "critica" la os.<br/>
<br/>
Salutare, LICA</r>
 
@Lica_Frinaru
La ce foloseste functia cautare a forumului?!

Am mutat la subiectul deja existent postul tau.
 
Toate ND2 au arcuri reale la suspensie? Ammai vazut poze diferite si uneloe nu au.
Locomotiva scoasa din cutie merge direct pe Analog?
 
O poza cu motorul locomotivei ND2 plin cu rezistente si condensatori. Am postat aici si nu in colectia mea pentru a fi gasita mai usor de cei interesati. Nu am reusit sa setez locomotiva perfect cum am vrut, am desfacut-o si am gasit ce se vede in poza. Loksound specifica clar sa nu existe nimic de genul acesta. Si bineniteles, am spalat toata vaselina de buldozer aplicata de chinez cu lopata si uscata pe angrenaje. Pacat ca nu am facut poza cu angrenajele naclaite de vaselina uscata mai ceva ca ceara. Rog adminii sa mute la locul potrivit daca exista, eu nu am reusit sa gasesc.
poze-htc-1698.jpg
 
Salut,
Wow....nu stiam de piesele acestea....
La orice trecere in digital pe care am facut-o, aceste piese eu le-am dat mereu jos, fara sa am interferente dupa...

In vacanta de iarna, mi.am trecut si eu in digital cele 2 loko ND2 din colectie.
Am folosit decoderul "clasic" de la Uhlenbrock pe care Roco obisnuia sa il puna in locomotivele sale in perioada 2009-2012.

Acesta e un decoder foarte versatil , dar aici locomotiva are un fel de...tziuit ciudat, plus porneste sau se opreste oarecum brusc ( nu neg ca trebuiesc facute modificari in CV, dar totusi ....)
Posibil si unsoarea invechita, oricum, la proxima ocazie, le fac RK general, a la carte !
M.