BR 58 1047 - Rivarossi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Deci trebuie sa inteleg ca (virgula) capetele profilate ale butoanelor sunt simetrice, dar manivelelelele sunt asimetrice?!?!? :confused: :confused: :confused:
La asta chiar ca NU ma asteptam sub nicio forma :p
Eu eram ferm convins ca axa de simetrie a gaurii profilate coincide cu axa de simetrie a contramanivelei, deci piesele buclucase sunt simetrice, iar orientarile capetelor profilate ale butoanelor le dau acestora unghiul de inclinare.
Eh... cat traieste omu'nvatza :D
Daca se (mai) poate, te rog sa pozezi detalii ale rotilor motoare principale, mai precis capetele butoanelor si manivelelelele respective.
 
@mpursu

Ai inteles perfect! Butonii au pe partea interioara a stelei rotii un cap oval ce intra intr-o degajare, ca sa impiedice rotirea. Frezarea pentru fixarea manivelei e paralela cu acest cap. Rotile sunt identice, punerea pe stanga-dreapta ar fi dus , ca la majoritatea modelelor, la indreptarea unei manivele intr-un sens si cealalta in celalalt sens (chestia care te oripileaza pe tine :D ). Pentru a evita asta, au facut doua manivele...(precis te-ai vorbit cu ei si acum faci pe niznaiul :D )
Chinezisme....

PDI
 
Deci... tot greseala de montaj :D (dreapta in stanga si viceversa), dar muuult mai greu de remediat, din cauza niturilor :(. Apropos, am vazut listele de piese de la nu-mai-stiu-care aburoase (cred ca Brawa), la care chiar si aceste nituri sunt... demontabile :confused: :confused: :confused:
Incercarea de demontare a osiei motoare principale incepe cu demontarea bielelor de pe ea, deci profilurile butoanelor si manivelelor sunt primele care ies la iveala. Aceasta doream eu sa stiu mai intai si mai intai, ca sa pot sa imaginez o modalitate de remediere a acestei situatii care, intr-adevar, ma oripileaza :D. Mi-ai luat-o inainte, fapt pentru care te felicit! 8) :aplauze:
 
@PDI

cheia tubulara nu merge dintr-un surub IMBUS?la br 55 piko asa desfaceam ambielajul,
cu un surub imbus...nu stiu daca la Rivarossi are loc de atatea detalii
 
Na, ca acum sunt detalii prea multe! :lol: :lol:
Nu stiu de ce ii acuzati pe chinezi, ei au gresit doar montajul, insa conceptia alambicata a locomotivei nu cred ca este a lor, ci a firmei Rivarossi. Nu?
 
Da, ai dreptate, in poza apare un buton. Se scoate, asa cum este si introdus, prin presare, dar aceasta operatiune nu este necesara. Eu l-am scos de curiozitate, pentru a vedea daca intr-adevar cei doi butoni sunt identici.

@Alex_Stoicia

Nu sunt detalii multe, conceptia e proasta. Pentru o locomotiva atat de sensibila tocmai datorita detaliilor, accesul, demontarea, trebuiau bine gandite, pentru a fi cat mai facile.
Nu consider un model feroviar un produs de unica folosinta. Un aspirator, daca se strica, te gandesti: il repar sau mai bine imi iau altul? O locomotiva vrem s-o lasam chiar si mostenire......ce-o sa se mai bucure fi-miu cand in loc d'un bentley o sa se trezesca cu o lada cu trenuri..... :D

PDI



PDI
 
In nu-mai-stiu-care numar al revistei "Indohaz" apare un amplu articol despre... exact aceasta aburoasa :D, iar celebra piesa-care-duce-distributia ;-) este si ea prezenta in doua poze mari-si-late, in realitate si pe modelul 1:87 (gresit pe ambele parti). Din pacate nu stiu nici ungureste, asa ca (inca) nu stiu ce mai scrie in acel articol :fluierat:
 
Asta e din ciclul: ce-si face omul cu mana lui atunci cand il mananca in spate ca pe Zambilica :D
sunt chestii care se pot remedia, dar sa te apuci sa faci o loko de 245 euro varza pentru un moft, sincer: nu merita.
asta trebuie incercat pe pikoshenii de 3 lei sau chiar modele ieftine Roco.
La o asemenea loko plina de detalii nu poti sa concepi fabricatia tinand cont de faptul ca pe unii ii deranjeaza unghiul sau pozitia unei parghii, biele, segment sau ce-o fi. Mai cu grija baieti!!! sa auzim de BINE!
 
Da PDI, ai dreptate, am dat o marja si pt transport. Apreciez sincer ce ai facut, sper k o duci la bun sfarsit si-mi cer scuze daca am avut o interventie mai dura. Eu sincer, nu m-as baga in ea asa tare, k acolo trebuie sa fii si ginecolog si ceasornicar. Bafta!
 
obiwan, nu pretul conteaza, ci gradul de autenticitate la care vrea sa-si aduca fiecare modelul.

as prefera de asemenea sa folosesti un limbaj mai elevat si eventual, sa te gandesti mai bine inainte de a scrie ;)
 
Si eu as prefera sa folosec un limbaj de loja de opera, dar cand cineva ti se adreseaza astfel... Am rugamintea sa nu fiu singurul caruia ii ceri acest lucru.De acord! pare ca scriu fara sa gandesc? ce sa raspund? HMMMMMMMMMMM!
 
Nespectaculos!

Am renuntat la schachtul cuplei fata. Readus de doua arculetze, acesta se ghida pe o piesa situata sub traversa port-tampon.



Nimic altceva decat un cablaj imprimat, pe care sunt montate ledurile dar si barele de mana de sub tampoane. Doi conductori electrici fac legatura la lampile fata, fixati cu ceva de genul unei gume. Cahhhh! Evident, suportul cuplei se impiedica in aceste fire iar arcurile nu prea isi faceau datoria, iesind cu usurinta din lacasurile lor la extremitatile cursei.
Aruncatoarele de pietre lipite pe acest cablaj - stramb, asa cum se vede.

Daca vedeam aceasta manufactura pe un model artizanal, de concurs, n'as fi zis nimic, ba chiar as fi gasit-o ca o solutie ingenioasa. Pe un model industrial insa, parca nu se face!

Ca orice pe lumea asta, locomotiva are multe parti bune, finetea si multitudinea detaliilor fiind principala calitate, dar si parti rele, demontarea greoaie in vederea intretinerii fiind una din ele.

Intotdeauna am achizitionat un model tinand cont si de raportul pret/calitate. Daca nu ma omoram dupa calitatea respectivului, cautam un dealer sau o sursa de al procura la un pret care sa merite interventiile ulteriore. Pentru ca munca de remediere inseamna timp, timpul inseamna bani deci insumat.... Sigur, de multe ori placerea de a intreveni asupra unui model pentru a-l perfectiona nu are pret, altfel nu aparea categoria A2 (B2) in concursurile de modelism. Hotararea o ia insa fiecare dupa propriile criterii.


PDI
 
firele cred ca trebuiesc scoase si trecute pe exterior,pe langa sasiu,sa para ca ies
din cilindrii si vopsite cu rosu pentru a nu atrage atentia.
sau inlocuite cu altele mai subtiri...sau doua litze,in asa fel incat sa lase arcurile sa
lucreze nestingherite. :roll: