Mastodontul LILIPUT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Daca tot e criza, decat sa bag banii la banca unde se ingrasa burta verde si ia statul profit, mai bine am luat o locomotiva adevarata, BR 45 Liliput ;-)
Acest model nu se mai fabrica si consider ca am facut o alegere foarte buna.Atat din pdv optic cat si mecanic.\Tractiune in tender, ambielaj finesco, viteza de parca are in spate unda de soc de la Hirosima!!! am pus-o in tandem cu BR185 de la TRIX si a ajuns-o din urma. Am ramas interzis... Cum dracu' o aburoasa de carat vagoane grele de marfa prin Deutschland poate sa alerge in halul asta? Probabil ca producatorul a lasat in analog o plaja de viteza mai mult decat generoasa, in cazul in care o treci pe digi sa setezi viteza la scara.
 
Tampoane cu arc functionale atat la loko cat si la tender! Aici langa BR 62:
 
Piesa de rezistenta in colectie, a cincea aburoasa invariabil Liliput. R1, R2, no problem, desi e lunga cat Chile si cantareste o juma' de kil !!! ;-) Sper sa fac rost de ceva tancuri germane sa-i dau motiv sa traga pe viitoarea diorama.
 
Multumesc frumossssssssss, Herr MPU!Sa stii ca e intr-adevar splendida! Pana vine BR 05 Liliput am cu ce ma juca. Sper ca bielele sunt corect dispuse :D
 
Poze profil stanga si dreapta, cu osia motoare principala chiar in centrul imaginii, bitte :D
Din cate alte poze am mai vazut cu aceasta mega-bijuterie, bielele sunt corect reproduse :aplauze: si, datorita montarii cu suruburi, eventualele greseli de montaj :wink: pot fi lesne corectate 8)
 
Aştept şi acum pozele cu BR45...
71.gif

Bineînţeles c㒠între timp am sesizat o scă’pare e-n-o-r-m-㒠la bielele acestei splendide locomotive
45.gif
(unde altundeva aţi fi crezut
24.gif
), dar ceva îmi spune c㒠o voi putea remedia. Tocmai de aceea doresc eu poze cât mai detaliate ale locomotivei.
Defazajul dintre roţile de pe stânga şi cele de pe dreapta pare s㒠fie de 90 de grade, ceea ce ar cam fi o problem㒠fiindc㒠locomotiva real㒠are 3rei cilindri, deci acest decalaj ar cam trebui s㒠fie de 120 de grade, respectiv 360 grade / 3 mecanisme = 120 grade / mecanism. Totuşi... am gă’sit aici o schem㒠a locomotivei 45 reală’, unde manivela mecanismului din interior (linii punctate) pare s㒠fie defazat㒠cu 90 grade + 45 grade = 135 grade faţ㒠de mecanismul de pe dreapta (linii pline), ceea ce s-ar putea s㒠însemne c㒠totuşi defazajul dintre mecanismul drept şi cel stâng ar putea fi de 90 de grade. îi rog pe cunoscă’torii locomotivei reale BR45 s㒠lă’mureasc㒠(şi) acest aspect.
Motorul este în tender, asta ştiu, dar aş dori s㒠aflu câte osii sunt angrenate şi unde anume se afl㒠roţile dinţate (mai precis dac㒠aceste roţi dinţate sunt vizibile printre spiţe sau nu
4.gif
).
 
Pana sa puna obi-bacsi poze, am eu o intrebare, putin pe langa subiect: am una bucata locomotiva Fleischmann BR43 ep. II si manivelele care actioneaza bielele sertarelor sunt inclinate inainte si pe stanga, si pe dreapta. Este bine asa ? Multumesc.
 
Da, Rastel, este corect
36.gif
41.gif

Acum ceva vreme am avut ocazia s㒠vă’d "live" nişte BeRi43 Fleischmann H0, ceea ce m-a bucurat tare mult
16.gif

Pe atunci nu am ştiut s㒠m㒠uit la roţile tenderului, aşa c㒠te întreb dac㒠roţile dinţate ale transmisiei se vă’d printre spiţele acestora. Aceast㒠mic㒠neatenţie la proiectare este cam prezent㒠la mai multe locomotive cu abur Fleischmann
22.gif

Chiar aşa, te rog s㒠porneşti un nou subiect dedicat locomotivei BR43 şi s㒠o prezinţi acolo, cât mai în detaliu.
 
http://www.railroad24.de/modellbahnbilder/bilder.php?id=4202

http://isking-modellbahn.de/Liliput-4504-Dampflok-BR-45-EpII-der-DRG-

:fluierat:
 
mpursu a spus:
Pe atunci nu am ştiut s㒠m㒠uit la roţile tenderului, aşa c㒠te întreb dac㒠roţile dinţate ale transmisiei se vă’d printre spiţele acestora. Aceast㒠mic㒠neatenţie la proiectare este cam prezent㒠la mai multe locomotive cu abur Fleischmann

Rotile dintate se vad printre spite doar daca te uiti foarte atent. Voi prezenta in detaliu locomotiva, oricum mai sunt si alte achizitii care inca nu au fost prezentate ...
 
M-ati facut curios, asa ca mi-am scos 45-ul de la naftalina. Mircea, shok! A treia varianta de motorizare a tenderului! - probabil identica cu cea a modelului lui Obi (O sa-ti trimit poze)
 
între timp mi-am amintit c㒠locomotiva real㒠BR45 are osia a doua cotită’, deci acolo vine manivela bielei motoare din interiorul cadrului (cum de-am putut uita
9.gif
) şi am studiat cu mai mult㒠atenţie schiţa locomotivei reale BR45. Exact cum m㒠aşteptam, manivela interioar㒠(osia a doua) este defazat㒠cu 120 grade faţ㒠de mecanismul de pe partea dreapt㒠(vizibil), deci... roţile de pe stânga sunt defazate tot cu 120 grade faţ㒠de acestea. Dac㒠locomotiva H0 are acest defazaj de 90 grade, dup㒠cum mi s-a pă’rut c㒠vă’d, atunci "punctajul" acesteia scade şi mai mult
12.gif

Ceea ce crezusem eu c㒠este manivela interioară’, la osia a treia, este de fapt manivela distribuţiei mecanismului interior, defazat㒠cu 90 grade faţ㒠de manivela de pe osia a doua.