Roco Startset epI (Wurtemberg) O fantezie ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

amiel

Active Member
Trenulist
24 Decembrie 2016
143
83
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
http://www.roco.cc/index.php?id=16&Anfangsposition=18&artikelnummer=41279

astept parerile voastre
 
Am spus "o fantezie" pt ca dupa stiinta mea in ep I schema de vopsire la "wurtemburgeze" e cu totul alta
 
Si vin si eu si intreb :ce cauta lampi,hai sa le zicem DRG , la o locomotiva care ar fi trebuit sa aiba lampile alimentate ce petrol.
 
Vad ca "domnii" de la Roco au schimbat poza de prezentare pe site
Incepe sa "miroasa" treaba.
Iata poza prezentata pe site Roco la inceput
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-0-39775-002001-0-0-15-1-2-0-grp-gb-h-0/produkt.html
Daca produsul arata exact ca in poza inseamna ca Roco a inceput sa umble cu "cioara vopsita"
 
drg a spus:
Si vin si eu si intreb :ce cauta lampi,hai sa le zicem DRG , la o locomotiva care ar fi trebuit sa aiba lampile alimentate ce petrol.

Locomotiva, cel putin din poza, are generator electric. O fi o locomotiva de ultima generatie
Vagoanele au butelii pentru gaz asa ca acolo nu au umblat la iluminat
 
Salutare tuturor,

Din cate stiu eu, livreaua locomotivelor din WĂźrttemberg era in epoca I-a verde deschis, iar modul de vopsire era destul de asemanator cu cel al locomotivelor din Bavaria. La fel erau si vagoanele, atat cele de marfa cat si cele de calatori. Nu exista acea "marcare" in culori diferite a claselor ca in Prusia.

Nu sunt pe deplin documentat in domeniul asta, nu este imposibil totusi ca intre 1900 si 1915 sa se fi introdus o noua schema de vopsire la locomotive, mai asemanatoare cu schema de vopsire "clasica" a DRG de dupa razboi. Dar am totusi ceva dubii in aceasta privinta.

De asemenea, din pacate n-am ajuns inca sa studiez istoria mai amanuntita a locomotivei in chestiune, este insa evident ca e una FOARTE moderna pentru epoca respectiva. Asa cum spune si LDH, are generator electric! Daca n-ar fi insemnele regale pe ea, as zice ca-i mai degraba epoca a II-a, arata a DRG!

Sa nu uitam ca in Bavaria de exemplu s-a introdus tractiunea electrica foarte devreme, inca de la inceputul secolului al XX-lea. Deci desi epoca I-a, aceste cai ferate de land-uri erau "regale". Cu alte cuvinte, sa fie moderne si eficiente era o chestie de mandrie personala atat pentru personalul lor, cat si pentru suveranul in numele caruia functionau. Insa oricat de moderna ar fi fost, spre exemplu locomotiva bavareza S2/6, exemplarul unic pastrat la Muzeul DB are in fata, totusi, lampi cu petrol!

Revenind la modelul nostru, Amiel a scris:
Daca produsul arata exact ca in poza inseamna ca Roco a inceput sa umble cu "cioara vopsita"

Pai incep si eu sa ma tem ca daca lucrurile continua tot asa, la asemenea management, mai avem putin si or sa inceapa si Roco, si Fleischmann, sa produca mortare uscate!!! :D
 
Exista un site excelent referitor la K.W.St.E." Caile ferate regale de stat wuertembugeze".Parcurghindu-l o sa descoperiti ca a existat o schema de vopsire in negru al locomotivei dar numai rotile erau rosii ,sasiul, toata tevaraia de sub marchiza, pasarela de inspectie(umlauf) cit si tenderul erau vopsite negru .Pot comfirma aceasta schema de vopsire pt ca am fost posesorul locomotivei clasa K wurtemburgheza( mai tirziu br 59 de la DRG) fiind astfel vopsita .




Iata site-ul:
http://www.hafenbahnhof.de/
Si un altul la fel de interesant:
http://www.derstuttgarter.de/kwste/
 
Cit despre vagoane, Roco a mai scos prin anii '90 un set format din 4 vagoane de clasa Wurttemberg din care 2 verzi si 2 maro.Si Brawa are in programul sau doua garnituri Wurttemberg si deasemeni vagoanele de persoane sint in verde sau maro in functie de clasa.
un ex.

sau altul


ori






Asa ca nu stiu daca vagoanele din noul set respecta realitatea.
Mai facem sapaturi si poate descoperim ....
 
Salut DRG si merci de lamuriri,

Locomotiva pe care o ai confirma faptul ca intre 1900 si 1918 a existat cu adevarat si o schema "neagra" de vopsire la K.W.St.E. asa cum spuneam, deci livreaua locomotivei din start setul pus in discutie ar putea sa fie de asemenea reala.

Cat despre vagoanele ale caror imagine ai postat-o aici, ele sunt de fapt o serie de vagoane de productie AMERICANA ce au circulat prin micul regat in epoca I-a, complet diferite de vagoanele prezentate in start-set, care dupa umila mea opinie sunt categoric nemtesti, facute tot intre 1900 si 1918 si erau cu toatele verzi incepand din epoca I.

Una peste alta, se contureaza posibilitatea ca totusi setul respectiv sa fie o reprezentare autentica... ;-)
 
Fara a fi 100% sigur, personal ma cam indoiesc de corectitudinea setului.
Pe unde am cautat nu se vorbeste de locomotivele de clasa "C" ep I sa aiba schema de vopsire negru/rosu. Prin diverse colectii particulare de asemenea nu am vazut.
Si mai cred ca daca Roco ar fi realizat un model al unei locomotive unicat, ar fi facut mare "tam-tam"
Dar iata ce am gasit prin fiserele mele :

Roco 43216 / 86 verde



Roco 43259 / 95 verde inchis



Set Roco 44006 / 85






Set Roco 44096 / 95








 
@ victorian
Am dat exemplele cu vagoanele Brawa numai pentru a lamuri schema de vopsire si nicidecum ca sa fac comparatii constructive .Si ca sa fim exacti numai cele pe boghiuri sint "americane".
@ amiel
Cautind prin imaginile salvate de mine am gasit :

Modelul este Marklin si are nr.2004. dar nu stiu anul de productie.
Continuam sapaturile si sa veden peste ce mai dam.!! :wink:
 
Frumoasa garnitura, dar la pretul ala este destul de prohibitiv.Tinand cont ca sunt cinci piese care formeaza setul totusi e cam scump.Speram ca cei de la Roco sa ajusteze scorul raportandu-se la vremurile critice prin care trece toata lumea, altfel vor sta cu ele in stoc.Toate bune si preturi mai mici! ;-)
 
Daca tii cont ca este un start-set, pretul este bun.Primesti si centrala Roco cu Multimaus si locomotiva are decodor.Vezi cam cat ar costa sa-ti cumperi separat locomotiva si vagoanele si vei vedea ca pretul este chiar bun!
 
buna baieti,

pretul este bun, modelele de asemenea, cu anumite defecte, iar "epoca I" este de fapt epoca II frĂźh... :D

locomotivele clasa C au avut de la inceput iluminare electrica, ceea-ce nu este evident cazul vagoanelor; in vremea razboiului (nu mai imi amintesc cand, cred ca 1916 sau 1917) in tot imperiul, cu exceptia notabila, ca intotdeauna, a Bavariei, s-a hotarat vopsirea tuturor vagoanelor de marfa in brun, a celor de pasageri de toate clasele in verde si a locomotivelor in negru... multe G10 prusace ale KPEV au fost livrate deja in negru, la fel ca unele G12!

Michael Meinhold imi spunea acum cateva luni pe mail ca setul Roco cu C si vagoane WĂź este facut dupa o poza alb-negru luata in 1920 sau 1921 in... MĂźnchen HBf, a unui tren rapid MĂź-Stuttgart. Culoarea verde a vagoanelor pentru 1920 este foarte plauzibila.
 
Hallo Junge
Nu mai trebuie sa ne lansam in diverse discutii, pentru ca "baietii" de la Roco au mai "dres busuiocu"
http://www.roco.cc/index.php?id=365&Anfangsposition=0&artikelnummer=41279
spun clar locomotiva este VERDE
 
@ Horia
Nu cred ca locomotiva a avut de la inceput iluminare electrica ,dovada in noua imagine a setului nu mai are generator electric si lampile sint cu petrol.Dealtfel sint suficiente imagini originale care comfirma asta.


doar 2 exemple

 
@ Horia
Iata ce scrie in NEM 806D / 2003
Epoca I 1835-1920 . impartita pe perioade a, b,c,d
"Entwicklung der Dampflokomotive bis zum Abschluss ihrer Grundform. Farbiges
Erscheinungsbild von Lokomotiven und Wagen".
"Periode d
1910 - 1920
Stagnation in der Entwicklung durch den 1. Weltkrieg.
Schwarzanstrich von Lokomotivaufbauten in Preußen. Große Schnellzuglokomotiven
erscheinen. Erster elektrischer Betrieb.
GrĂźndung der MITROPA.
Personenwagen einheitlich olivgrĂźn.
Entwicklung von GĂźterwagen der Verbandsbauart.
FreizĂźgiger GĂźterwagentausch (Deutscher Staatsbahnwagenverband).
EinfĂźhrung der durchgehenden Druckluftbremse fĂźr GĂźterzĂźge".
Ma indoiesc ca in timpul razboiului, germanii, nu aveau altceva mai bun de facut decat sa vopseasca locomotivele si vagoanele. Probabil ca acest lucru s-a intamplat dupa 1918.
Oricum, cu actuala prezentare a setului, Roco "mai vine de-acasa" si ar fi bine de stiut anii de revizie inscriptionati pe locomotiva si vagoane.
Personal raman deschis oricaror pareri bine argumentate