E93 PIKO - prezentare si tunning

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ledurile albe SMD achizitionate au un regim normal de functionare la 3.0 ... 3.3V cu 20mA. Pentru ca la 20mA intensitatea luminoasa era prea mare si ireala, am redus regimul de lucru la 10mA. Din testele efectuate am considerat ca o rezistenta de 750 de ohm pt ledurile rosii este mult mai buna. Aceasta am obtinut-o punand in paralel 2 rezistente SMD de 1,5Kohm (am refolosit 2 din rezistentele originale).

Asa arata ambalajul ledurilor SMD :



 
Etapele modificarilor.
Dupa ce am terminat cu un cablaj dintr-un capat, am reluat operatiunile
si la celalat cablaj. :wink:

Acesta arata in felul urmator inainte de modificari:





Am dezlipit de pe cablaj rezistentele si ledurile galbene:


 
Am executat intreruperi ale traseului original pt a realiza inserierea
ledurilor pe doua ramuri: rosii si albe.



In continuare ce am lipit cele 3 leduri albe si rezistenta de 220 de ohm pentru acestea. Am lipit si rezistentele in paralel de 1,5Kohm pentru ledurile rosii. La final am suplimenat traseul cu 2 fire subtiri si litate.
(SFAT: pt a obtine asemenea fire puteti sa desfaceti cablul ecranat care duce spre capului audio dintr-un casetofon mai vechi)

La final cablajul arata asa:
 
Pentru ca in epoca 4, nu se montau Xenoane pe locomotive, am decis sa aduc lumina farurilor mult mai aproape de adevar. :)
Am folosit vopsea revel galbene, diluata cu nitrodiluant, pt a nu obtura lumina ledului, ci doar indulci. :)



Cam asa arata cablajul murdarit cu vopsea:

 
O sa mai umblu la obturarea fantei dintre capac si sasiu pe unde scapa ceva lumina nefireasca. :)

Am mai observat, ca si in spatele farurilor, sunt scapari de lumina pe care le anula vopsind cu negru mat spinarile farurilor.