Vagoane

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Textul de pe vagoane inseamna "curier rapid de marfuri cu amanuntul". Acuma nu stiu toata povestea, Horia probabil o sa-ti explice mai bine tot sistemul care statea in spatele lor.

Din cate stiu in principiu e vorba despre un soi de posta de marfuri care trebuiau sortate si duse la diverse destinatii de pe parcursul trenului, deci exista un personal feroviar imbarcat care trebuia sa aiba grija ca fiecare colet de marfa sa coboare la destinatia potrivita. De aceea existau aceste doua vagoane legate intre ele, ca personalul imbarcat sa aiba la dispozitie un spatiu mai larg unde sa-si poata organiza marfurile in ordinea debarcarii. Sper ca n-am dat-o in balarii complet, rog pe cei ce stiu mai multe sa vina cu completari.
 
exact!

sunt vagoane care transportau coletarie in trenuri de marfa rapide sau de pasageri cu Vmax de 100km/h... pentru acea vreme (1931) o performanta, socotind ca la DB in 1960 se circula inca cu 60km/h...

au existat multe versiuni, erau intotdeauna vagoane jumelate... formula tipica este un Pwg Pr.14 + G Dresden (1931) sau mai apoi G Dresden + G Dresden (1935), cuplate fix si cu burduf de trecere intre unitati.

sistemul a supravietuit pana spre 1958 la DB si 1962 la DR, in epocile mai tarzii inscriptia "Stueckgut Schnellverkehr" devine mai mica...

HTH,
Horia
 
Revin cu o noua intrebare celor care pot sa ma lamureasca.
De curand am achizitionat acesta vagon. Mi se parea interesant. Totusi nu stiu pt ce fel de incarcatura era destinat. Multumesc



:)
 
buna,

Dorel a raspuns foarte bine, numai cateva mentiuni...th_

vagonul este intr-adevar italian si face parte din seriile cu acoperis ascutit compatibile RIV de dupa 1920; a circulat in aceasta forma pana in anii 1960-70 si pana si mai tarziu ca vagon acoperit normal; cum inscriptiile FS nu s-au schimbat in mare intre 1925 si 1968 as spune mai degraba ca este un vagon epocile II-III :)

la FS in general cu asemenea vagoane se transporta peste de mare din porturi spre marile orase!
 
super!!! :lol:
Imi place vagonul din ce in ce mai mult.Initial mi se parea tern, acum il gasesc chiar frumos.Asta pt ca stiu din ce in ce mai multe depre el. Multumesc tuturor.
 
O corectura la textul meu.
Noroc cu prietenii care sar in ajutor ca altfel luat de val si dorind sa raspund ramanea asa.
Multumesc,

Vagonul nu este frigorific deoarece aceasta presupune agregat propriu pentru racire.

Racirea facandu-se cu gheata la acest tip de vagon, ca la vechile racitoare casnice, se numeste refrigerent.
 
multumesc pentru precizare, LDH, asa aflu si eu ceva! :)

adica un adevarat vagon frigorific ar fi cel din trenul MK4, de exemplu?
 
La Revizia de vagoane LDH au ajuns, dupa lupete seculare ce au durat trei saptamani, vagoanele de mai jos.

Sunt niste vagoane vechi PIKO ce erau in planul de achizitii pentru un proiect foarte vechi al meu.

Vagoanele au venit sa vedem cand demaram lucrarile.

Interesante la aceste vagoane sunt cuplele montate de fostul proprietar.
Sunt cuple de tip scurt dar fixe, cuple turnate din plastic ce imita cuplele reale.
Fostul proprietar a cam maltratat intradosul vagoanelor pentru a monta sistemul port cupla dar asta conteaza mai putin.

Daca ar fi fost montate intre tampoane sigur ar fi aratat mai bine



Poate candva o sa reusim sa facem si noi ce a facut Tobias Meyer

http://www.bf-vln.de/projekte/federpuffer/index.php

O fi greu? O fi usor?

Un prim pas si o sursa de inspiratie sunt cuplele din plastic.

O repozitionare a lor intre tampoane ar da foarte bine.

Singurul dezavantaj este faptul ca nu pot fi decuplate si trebuie sa stea intr-o garnitura de sine statatoare.

In rest totul este ok :wink: