060DA, 819-7 Serie limitata MTB models Cehia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
mambussi a spus:
gata!s-a gasit cauza;melcurile de la boghiuri prea strînse ,trebuie largite cu 0.5 mm gaurille de la axul melcului de la boghiuri! solutie data de Laur N Balaur (profil de pe facebook(

Good find. Congrats!

Asteptam sa vedem daca s-au mai intalnit si alti posesori de 060-DA MTB cu problema semnalata sau daca aceasta apare doar la cateva modele.
 
@mambussi
Mersul sacadat se manifesta doar în ecartul de viteze mijlocii?

Ieri am rulat loco în Analog și surpriza! Mersul sacadat dispare, ( sau se atenuează simtitor?). Eram prea obosit sa o testez cu atenție. Voi observa mai îndeaproape comportamentul în Analog. Apoi am sa vad dacă ma întorc la setările cv-urilor.
 
scumpi27 a spus:
@mambussi
Mersul sacadat se manifesta doar în ecartul de viteze mijlocii?

Ieri am rulat loco în Analog și surpriza! Mersul sacadat dispare, ( sau se atenuează simtitor?). Eram prea obosit sa o testez cu atenție. Voi observa mai îndeaproape comportamentul în Analog. Apoi am sa vad dacă ma întorc la setările cv-urilor.

Salut.

Este foarte important sa intelegem cu totii la ce te referi cand spui Analog.

1) Analog - fara decodor DCC montat in locomotiva, control analogic cu variator al tensiunii din sina,

2) Analog - cu decodor DCC montat in locomotiva, setat sa permita functionarea locomotivei in Analogic, inclusiv a unor functii si a sunetului motorului, controlul fiind analogic cu variator al tensiunii din sina.

Atentie! - De ce spun ca este important, pentru ca in cazul 2 contorlul B-EMF al motorului exista si este facut de decodorul DCC conform setarilor acestuia si in functie de producator/model (toti sau doar anumiti) parametrii de accelerare, franare, viteza maxima, tensiune maxima pe motor, etc ... sunt respectati conform setarilor din decodor.

Asadar asteptam lamuriri.
 
scumpi27 a spus:
@mambussi
Mersul sacadat se manifesta doar în ecartul de viteze mijlocii?

Ieri am rulat loco în Analog și surpriza! Mersul sacadat dispare, ( sau se atenuează simtitor?). Eram prea obosit sa o testez cu atenție. Voi observa mai îndeaproape comportamentul în Analog. Apoi am sa vad dacă ma întorc la setările cv-urilor.
si la viteza mai dar mai putin.
 
mambussi a spus:
scumpi27 a spus:
@mambussi
Mersul sacadat se manifesta doar în ecartul de viteze mijlocii?

Ieri am rulat loco în Analog și surpriza! Mersul sacadat dispare, ( sau se atenuează simtitor?). Eram prea obosit sa o testez cu atenție. Voi observa mai îndeaproape comportamentul în Analog. Apoi am sa vad dacă ma întorc la setările cv-urilor.
si la viteza mai dar mai putin.


Salut.

Poti sa confirmi ca ai testat pe linie dreapta? Este foarte important sa ramana cat mai putine posibile cauze in schema... de exemplu sa incercam sa eliminam mersul in curba si frecari foarte mari in cardane.

Multumesc
 
Da. Interesant este ca face absolut la fel, fie ca e linie dreaptă, fie ca e curba, fie ca e pantă (în ambele sensuri). Să văd dacă azi sau mâine o sa am vreme sa o testez comparativ :cu decodor, cu decodor în Analog și fără decodor în analog.
 
Va salut, am desfacut si eu locomotiva de la MTB,la a mea am descoperit urmatoarea cauza :roata dintata de sub melc se bloca la un moment dat, nu am avut acelasi simptom ca Laur n Balaur,daca scot rotita dintata melcul merge foarte usor,asa ca am facut urmatoarele operatii am finisat marginile crestei melcului cu o bucata de lemn de brad(melcul -parerea mea -este facut gresit,normal ar fi trebuit sa aiba dintele trapezoidal sau tip lama,el este de fapt tot o roata dintata!)am facut un pic de joc logintudinal pt melc de 0.3mmm pilind saibele tip lagar pe partea spre corpul melcului am pus vaselina siliconica si am strins totul sa vad ce a iesit merge mult mai bine dar la a12-a tura de melc se mai simte um pic de frinare la rotire,acum si motorul merge ultrasilentios nici nu se aude (parca ar fi motor ROCO de generatie noua.Nu stiu daca o fiu luat in considerare dar parerea mea ca este gresit proiectat rotita de sub melc care este turnata in doua etaje de dinti si parca nu se sincronizeaza,ori unghiul dintilor nu este destul de in V si NU PREA AI CE SA-I FACI!precizez ca la ambele boghiuri aceasi problema!in final locomotiva merge bine dar tot se mai simte un pic ca se frineaza usor,care in functie de viteza: la mai mica mai rar ,la medie mai des,la mare nu se mai observa.daca cineva descopera alta fiind cauza va rog sa raspundeti.va multumesc!
 
Multumim pentru detalii mambussi. Erau bune niste poze macro (melc+roata dintata si cardane+mufe... cu iluminare si expunere buna... pana nu inchizi pacientul.

Foarte interesant este ca desi s-au vandut primele 100 de bucati in Ro nu avem alte pareri... sau macar confirmari ale problemei semnalate. Pacat! :(
 
Va salut!

Am primit si eu astazi locomotiva 060 DA de la MTB. Voi posta o serie de poze pentru utilizatorii acestui forum, pentru a ajuta in procesul de lamurire a diverselor incertitudini in privinta modelului. Probabil ca eu am un model din seria a doua, deoarece la partea frontala nu apare acea cutie de deasupra grilelor de sub geamuri. In imaginile producatorului, acel volum apare.
In rest produsul este destul de bine facut, seamana foarte bine cu prototipul real. Calitatea vopsirii e acceptabila. Intr-adevar, stratul de vopsea alba nu este intocmai opac. Asta si datorita ordinii de vopsire: stratul de baza este cel albastru inchis, dupa care urmeaza cel alb. (in astfel de situatii eu obisnuiesc sa schimb ordinea de vopsire - adica stratul de vopsea alba este bine sa fie cel de baza).
Mentionez ca nu am montat piesele de detaliu pe care le-am primit in cutie. Din cate am vazut in poze, prototipul real are fluier, iar modelul vine echipat in cutie cu goarna. Nu e mare problema.













 
Aseara am apucat sa adaug si eu sunetele facute de mine in DAul MTB:
https://www.youtube.com/watch?v=E4bzAgNa_5w
De observat iluminatul interior independent :)
 
Salutare,
Dupa mai multe incercari am gasit parametrii optimi la compensarea de sarcina:
11.2V/"K slow"=32/"I slow=0"/k=80/i=50 si reg influence = 255/EMF sampling = 8
La setarile astea merge motorul foarte lin dupa cum se vede in filmare
Am mai adaugat ceva de pur efect (stiu ca nu se aude din exterior asta) si anume sunetul butoanelor din bord cand sunt apasate sa aprinda luminile din cabina si farurile
- De urmarit pana la final

https://www.youtube.com/watch?v=EAPfRa0WEQ4&t=24s
 
Si sunetele pentru toate 3 tipurile de decodoare sunt gata:

https://www.youtube.com/watch?v=atWC8GEw8q8
 
Am scos si eu ceva " marfa " la plimbare cu DAul mtb si tillig etc...: https://www.youtube.com/watch?v=NoRjCqH3vCY, merita vazut pana la capat.
 
Salutare tuturor

Am facut un update:
- am adaugat faza scurta si faza lunga la faruri
- am adaugat motoare electrice de tractiune noi, mai detaliate
- am adaugat o functie faina la care am muncit mult: functia F10 control turatii, la activarea ei motorul va trece la urmatoarea treapta de turatie iar la dezactivarea ei motorul revine la normal. Treapta urmatoare de viteza va fi in functie de viteza locomotivei in momentul apasarii functiei F10. De exemplu cu F10 activat la acceleratie locomotiva va accelera pe treptele urmatoare de viteza, se recomanda pentru un mers realist sa se activeze functia doar in mers constant sau panta.
Demonstratie:
https://www.youtube.com/watch?v=NaUQehQUDKI

Pentru verificare autenticitate sunete motoare electrice puteti vedea urmatoarele videoclipuri:
- https://www.youtube.com/watch?v=nPhqhOcOGhQ
- https://www.youtube.com/watch?v=pWADHu8ww-A