Constructia unui Brake Van (10T, Midland Railway)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Am inceput constructia celui de-al doilea vagon ce va fi prezent pe diorama.

Un kit Nickel-Silver, proiectat si realizat in 2004 de un vechi membru al asociatiei: Brake Van (vagon de franare?) de 10 tone al Midland Railway (MR) una din cele doua mari companii constituente ale London, Midland & Scottish Railway (LMS).

Urmarind instructiunile, primul pas: construirea verandei.



Dupa care am montat cele doua laterale si capatul opus verandei.

 
Balustrada de la capatul opus celui cu veranda si, dupa mult chin, am reusit sa lipesc si primul suport de lampa. Ce e mai nasol este ca aceste vagoane, prin destinatia lor, aveau tare multi suporti pentru lampile de capat de tren.



In poza de mai jos, cu greu am reusit sa focalizez cat de cat pe suportul de lampa; pentru a se observa mai bine cat este de mic...



Ca si curiozitate: in Romania s-au folosit vreodata astfel de vagoane?
 
Salut Felippe,

Cred ca singurul loc in care e posibil sa se fi folosit asa ceva in Romania a fost calea ferata Cernavoda-Constanta. Am o poza veche din portul Constanta unde se vede ceva ce ar putea sa fie un asemenea vagon. Vezi aici:

c6bc808t703t3pkcz.jpg


In stanga imaginii, intre magazia din coltul stang si mormanul de carbuni, se afla un vagon neobisnuit de scurt, cu acoperisul mult mai plat decat suntem noi obisnuiti pe continent si cu doua ferestre frontale. La modul cum este blocat acolo de mormanul de carbuni, este evident ca nu mai este folosit. Iar ferestrele frontale nu-si au rostul la un vagon obisnuit, unde ar "privi" spre un alt vagon.


Presupun ca este unul dintre acele vechi "vagoane de serviciu" mostenite de CFR de la DBSR si care sunt trecute ca atare in inventarul de preluare.

Spor la treaba, imi place cum iese! ;-)
 
Da Victorian, corect.

Tinand cont ca vorbim de o fosta linie aflata in administratie britanica, o linie cu declivitate mare pe care se transportau multe marfuri din vechea gara Constanta spre port, tot ce se poate ca "brake van" sa fi existat si pe teritoriul nostru.

Dar, un vagon de frana si serviciu, in sensul "caboose" sau "brake van" la englezi, nu a fost folosit la CFR.

La noi se foloseau franele de mana actionate de franari la semnalul mecanicului, frane de mana care existau pe vagoane intercalate in garnituri.
Apoi, pe la 1890, datorita unor ingineri vizionari, frana Westinghouse a fost generalizata la CFR.
 
Am continuat lucrul la acest vagon cu construirea sasiului:

Am uitat sa fac poze chiar de la inceput dar am o fotografie cu componentele sasiului inainte de asamblare:



Mai jos doua imagini cu cutiile de osie, inainte si dupa montarea pe sasiu:



Si doua fotografii facute dupa montarea componentei longitudinale a cadrului (solebar) si a plansei de acces a personalului de la un capat la altul al vagonului (footboard) - am tradus bine?