Touristenexpress al DR prin Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
De multe ori pasiunea pentru modelismul feroviar iti poate pune in vizor, in mod indirect, si informatii despre trenuri reale. Cautand de-a lungul anilor poze cu trenulete pe internet am , aflat de existenta, la scarile H0 ( varianta „comprimata” 1:100) si TT ( varianta „comprimata”, ceva de genul 1: 132) a asa numitului „Touristenexpress” al DR (caile ferate din fosta RDG).
Astfel, din modelism am aflat despre un tren real despre care nu stiam nimic inainte.
Acest „Touristenexpress” al DR a fost realizat la scara H0 ( varianta „comprimata” 1:100) de catre Sachsenmodelle iar la scara TT ( varianta „comprimata” ceva de genul 1: 132) de catre BTTB ( Berliner TT Bahnen ) in anii comunismului iar apoi si de Tillig. De mentionat ca BTTB a produs la TT un set „Touristenexpress” cu o aburoasa BR 23 si 3 vagoane iar Tillig numai vagoanele ( la fel si Sachsenmodelle pt H0). Dar sa lasam un pic pozele sa vorbeasca:
Setul BTTB cu 4 vagoane si un BR 23 la scara TT:


Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Setul continea de obicei 3 vagoane ( doua de dormit si unul de restaurant ) dar in prima poza se poate vedea si un set cu patru vagoane
( doua de dormit si doua de restaurant )
Iata si setul Tillig la TT:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Iata si setul de vagoane H0 realizat de Sachenmodelle:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Unele seturi realizate de Sachsenmodelle aveau inscriptionate pe vagoane si inscriptia FDJ ( as fi curios si eu sa stiu ce inseamna ):


Uploaded with ImageShack.us
Am cateva intrebari atat despre trenul real cat si despre reproducerile la scara:
Garnitura Sachsenmodelle este compusa din 2 vagoane de dormit, unul restaurant si
unul cu 10 compartimente ( nu pot sti daca e cuseta sau clasa a 2-a); setul BTTB sau
Tillig contine 2 vagoane de dormit si unul sau 2 vagoane de restaurant.
Intrebarea mea este:
1)Ce vagoane ( si cate ) avea in compunere trenul real?
Avea si vagoane de cuseta, de clasa a I-a, a II-a sau AB ( I-a cu a II-a)?
Avea si vagoane de posta, bagaje, etc?
Prin tarile prin care trecea ( daca harta expusa pe set e corecta?) primea ( i se adaugau ) cumva si vagoane CSD, MAV sau CFR? Daca da, de ce tip?
2)Harta de pe coperta setului e corecta?
3)Care erau timpii de parcurs de la Dresda la Varna?
4)De catre ce locomotive era tractat acest tren pe teritoriul RDG, Cehoslovaciei,
Ungariei, Romaniei si Bulgariei?
5)Intre ce ani a circulat si care a fost motivul „incetarii activitatii” sale?
6)Stie cineva daca le are cumva Roco in plan la scara H0? Sau Tillig la H0 si TT ? (evident scara corecta 1:87 si 1:120).
 
Am avut şi eu acest set, la scara HO, acum vre-o 8 ani (prin 2004).
L-am vândut pt ca atunci am înţeles ce înseamn㒠1:100 lungime si nu mi-a convenit. :D

Nu am auzit înc㒠de o reeditare a acestui set în lungimea corecta.

PS
In martie 2005 se afla în colecţia lui Andrei de la Arad.
 
Am aduagat o modificare la titlul acestui topic si i-am dublat continutul axandu-ma pe trenul REAL si pe trecerea sa prin ROMANIA; asa doream sa il realizez inca de la inceput dar nu mi-a iesit atunci din prima.
Ii rog cu mult respect pe cei care detin mult mai multe informatii de cat mine sa ma ajute sa gasesc raspunsuri la cele 6 intrebari ale mele.
Multumesc
 
@kltrainlover: pe vremea RDG-ului, FDJ (in traducere tineretul democrat liber) era ceva similar UTC de pe vremuri de la noi.