Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

"Blitzdiorama" - Diorama in 10 zile.

Diorama la care lucrez
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

"Blitzdiorama" - Diorama in 10 zile.

Mesaj de Florinn » Vin Apr 15, 2011 10:54 am

Intrebare: se poate face o diorama in 10 zile?

Ce diorama?

- scara H0
- 200 x 250 cm
- 2 module
- 3 trasee
- comanda in digital + automatizare
- sine peco code 100

Ziua zero : proiectul si aprovizionarea cu materiale.
(nu socotim si asta in cele 10 zile)

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Ziua 1: asamblarea modulelor.

am marcat toate placile si am fixat holsuruburile in placi inainte de a incepe asamblarea propriu zisa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Nu stiu raspunsul la intrebarea de mai sus dar probabil ca-l vom afla impreuna
:grin:
Ultima oară modificat Sâm Mai 14, 2011 10:48 pm de către Florinn, modificat de 2 ori în total.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 15, 2011 11:29 am

Florin, cum se intentioneaza sa se ruleze trenurile pe aceasta diorama ? Aparent pare a fi ceva automatizare la mijloc.
Eu insa sunt de parere ca nu e bine sa legi circuitul de linie dubla cu circuitul simplu printr-un DKW. Ar fi mai bine sa le legi printr-o bretea de doua sau patru macaze, astfel vei avea trei circuite independente. Asta daca se doreste rularea simultana a trei garnituri. :D
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 15, 2011 11:33 am

Salut,

ai ghicit pe jumatate raspunsul (cred), nu se doreste rularea simultana a 3 garnituri.
Sunt 3 trasee, simultan vor rula doar 2 garnituri.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 15, 2011 11:39 am

Inteleg, am vazut la un coleg ceva asemanator si spuneam ca poate se doreste reularea a trei garnituri. :lol:

Spor la treaba si asteptam de la voi cat mai multe poze si detalii despre constructie. :grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Mesaj de ICEfan » Lun Apr 18, 2011 3:24 pm

Cum stai cu zilele si cu lucrarile? Cred ca e greu sa si muncesti si sa postezi dar suntem curiosi :)
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Lun Apr 18, 2011 9:19 pm

Se poate face in zece zile fara sa respiri, lucrand de la 6 la 23. Mai era o chestie veche: traforaj viteza :grin: Cel mai mult iti ia sina si legautrile electrice. Odata traseul format bagi rapid teraformarea, plante si decor. Insa cele 10 zile nu-ti permit detalii pe care le poti face intr-un timp dublu.

Das ist eine BlitzDioramen 8)

Ja, ja, SSpor!
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Apr 18, 2011 10:43 pm

Salut,

cand am zis 10 zile m-am referit la 10 zile calendaristice lucratoare, de lucru la diorama. (nu 10 x 24h)

Poate ca intr-o zi se va lucra 8h poate ca in alta 20h, depinde ce se va face si cat timp va fi disponibil in ziua respectiva.

Acum daca se poate sau nu face o diorama in 10 zile vom vedea. Asta tine si de ce anume doresti pe diorama. Daca vrei ca fiecare portal, copac, etc.. sa fie facute manual (home made) este imposibil sa termini in 10 zile, poate cu 10 chinezi care sa nu doarma).
Pe de alta parte, o diorama nu este niciodata gata, deci in nici un caz in 10 zile. De ex. o locomotiva facuta de Brawa "este gata" ? Eu zic ca depinde pe cine intrebi. :grin:
Imbunatatiri, perfectionari se pot face la orice la nesfarsit.

Deocamdata nu am mai avansat cu lucrarea deoarece am fost prins cu alte treburi.

Planul sinelor s-a schimbat, banuiesc ca nu ati observat diferenta intre planul 3d de mai sus si cele 2 module: modulele au fost facute incat diorama sa fie de 200 x 250 cm, cum de altfel am si zis la dimensiunile dioramei, planul 3d de mai sus este de 150 x 250 :grin: . Asta a fost planul initial dar pentru ca s-a dorit ca traseul sa fie "putin mai complicat" s-a trecut la 200 x 250.

Voi reveni cu noul plan, de asemenea maine se reiau lucrarile si va voi prezenta cum avanseaza.

Deocamdata s-a lucrat 4.5 h in ziua 1, am spus ca realizarea planului si aprovizionarea cu materiale nu socotim.

Vali imi place ce cuvant ai inventat, se poate folosi la titlul topicului? :grin:
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Apr 19, 2011 12:51 am

Evident, mi-ar face placere! ;-)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 22, 2011 2:30 am

Ziua 2:

Am "sincronizat" imbinarile intre cele doua module ca si [Local Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vedere generala:

[Link Removed for Guests]

Dupa cum spuneam, planul s-a schimbat, iata-l pe cel nou:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am intins pe toata suprafata polistiren de 5mm pentru a marca traseul.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi am folosit traseele de polistiren pentru a marca si decupa suportul ce va fi din osb (6mm).

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Incet incet prinde forma:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Final de zi, partea stanga nu este complet finalizata, mai trebuie pus suportii ce tin traseele.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

(s-a lucrat cam 8h)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 22, 2011 2:38 am

Ziua 3:

Dupa cum se vede, am terminat de montat suportii sub trasee.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi am pus ca si izolatie si suport pentru sina fasiile de polistiren (polistiren de parchet) taiate initial ca sablon.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Incepe montajul sinei:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Polistirenul l-am luat din baumaxx, si nu va zic asta ca sa fac reclama ci ca sa vi-l recomand. Ce e special la el este faptul ca este deja trasat precum o hartie milimetrica cu linii la 10 mm distanta una de alta, astfel este mult mai practic decat altele netrasate.

Maine (azi) avem forte proaspete de la Iasi, asa ca speram sa avansam binisor cu lucrarea.

(s-a lucrat 3h)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 22, 2011 10:12 am

:aplauze: :aplauze:

Bravo. Pantele cele mai inclinate la ce valori ajung ? Coborarea din partea stanga pe sub linia dubla mi se pare foarte abrupta.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Apr 24, 2011 5:44 pm

Salut,

dupa calculele mele cea mai abrupta panta e de 3.5%, nu am apucat inca sa masor cat este exact. E iluza optica ca panta ar fi mare din cauza ca in acelasi timp o sina coboara si alta urca.

Continuare,

Ziua 4:

S-au dat gaurile pentru actionarile de macaze si s-au montat acestea pe macaze.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pentru a acoperi gaura ce a fost facuta de carota am folosit cate o bucata de carton negru.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Continuam cu montajul sinei, se lucreaza numai cu sina flexibila peco, aceasta este fixata in pozitie utilizand holsurub + saiba.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

La lucrul cu sina flexibila s-a folosit metoda prezentata [Local Link Removed for Guests], adica peste tot unde au fost imbinari in curba le-am facut incat cele doua sine ale unui traseu sa nu se intalneasca fix in aceeasi pozitie ci putin distantat, exceptand zonele unde imbinarea s-a facut pe traseu cat de cat drept, aici nu am cositorit pentru ca sina sa poata lucra (contractie / dilatare), adica in punctele marcate:

[Link Removed for Guests]

Am inceput sa lucram si la relief pornind din spate cu polistiren expandat.

[Link Removed for Guests]

Polistirenul l-am lipit initial cu adeziv pt polistiren (Moment) apoi cu pistolul cu plastic cald (atentie sa nu topiti polistirenul inainte de a-l lipi)

Am spus ca sina a fost fixata cu holsuruburi dar nu va ramane asa, din loc in loc (aprox 15 cm distanta) s-au pus mici picaturi de aracet. Aracet moment pt parchet, acesta are priza f buna la plastic, se usuca repede si devine transparent.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am vorbit la plural deoarece a venit si Iasu' la Cluj pentru a pune umarul.
Ultima oară modificat Dum Apr 24, 2011 6:28 pm de către Florinn, modificat 1 dată în total.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Apr 24, 2011 6:18 pm

Ziua 5:

Holsuruburile au fost scoase, au mai ramas mici puncte albicioase deoarece aracetul devine complet transparent cam in 2-3 zile daca este pus in cantitate mai mare.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Teraformarea.

Ne-am gandit ca in stanga sa facem o zona mai muntoasa iar in dreapta una mai deluroasa, astfel metodele + materialele utilizate pentru teraformare sunt asa:

- zona muntoasa - set terra form (noch 61601) + hartie creponata (noch 60840)
- zona deluroasa - set teraformare (noch 61601) + plasa sarma + plasa cu ipsos (WoodlandScenics 96110)

In primul caz am lucrat cu hartie deoarece relieful urma sa fie mult mai neregulat.

Setul terra form:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Poze din timpul lucrului

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pe zona ce se vede mai sus a intrat un set terra-form + doua hartii teraformare.
Un set putea sa acopere mult mai mult insa noi am vrut ca structura sa fie foarte solida deoarece diorama va fi una care se va mai plimba din cand in cand. Structura a iesit intradevar rigida si am fost foarte multumit de rezultat.

Din set ne-au mai ramas piese, bara flexibila nu am utilizat-o.

[Link Removed for Guests]

Evident ca daca a auzit ca este vorba de pus stanci Obiwan nu a putut lipsi, asa ca si-a adus si el contributia:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cele de sus sunt noch (cod 58480) cele de jos sunt productie proprie Obiwan.

Obi in actiune:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Spre seara s-a lucrat la pietris (Iasu') si teraformare (eu).

Iasu' la pietris:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In partea dreapta a intrat jumatate de set terra-form, fiind vorba de o zona deluroasa cu relief mai simplu.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Plasa aluminiu:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Plasa cu ipsos. Aceasta se inmoaie in apa apoi se intinde peste plasa de aluminiu.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Poze la final:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Apr 25, 2011 2:19 am

Hristos a inviat!

dragilor,imi place ca lucrati pe structura caroiaje....veti simti imediat diferentele fata de dioramele cu blat greoi.
insa....desi e cam tarziu...plasa aia metalica o sa lucreze in timp,sunt patit cu ea.cea mai cea si ideala este plasa de tantari din plastic,nu lucreaza in timp,nu face mofturi si figuri....

ce sa mai,aveti o echipa pe cinste...Florin (Iasul) incruntat la pietris,care de frica se va aseza bine si Vali se stramba la stanci de se aseaza singure :-P
spor la treburi si ciocnit oua!
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
d0ru_b
Mesaje: 364
Membru din: Dum Noi 09, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-N / Lugoj
Contact:

Mesaj de d0ru_b » Lun Apr 25, 2011 12:09 pm

Salut,

Faina lucratura, de notat solutiile adoptate.
Adevarul e ca aveti destule module si diorame la activ ca sa stiti ce anume sa folositi si cum sa va gestionati timpul.
Sugestia mea ar fi sa puneti "stiky" pe thread si sa fie un soi de : UITE ASA SE FACE O DIORAMA !

Am vazut ca ati folosit kit-ul de teraformare Noch, fasa ghipsata de la Woodland, carton de teraformare de la Noch ... ok, dar poate ar fi bine sa spuneti si solutiile mai de pe la noi (woodland e greu de gasit in vremurile astea )... cosmin78 a dat cateva sugestii. Se poate face si cu ce avem la magazinele de bricolaj.

Cat priveste osb/ul de 6mm, se cheama QSB (de pe la kronospan parca), are o structura mult mai densa si mi se pare mai greu si mai sensibil la lovituri (sunt particule mai mici, se desprind mai usor din structura). Am folosit asa ceva tot ca si blat pt sina, dar pe rame am osb de 8mm.

Si acum ca sa fiu malitios : Master Obi: parca ziceai ca nu rezista polistirenul la hotglue ... oare ce faci tu acolo in poze cu pistolul de hotglue ??? prinzi stanci ???

Vad spatiul generos din garajul utilizat de voi ca si atelier, diorama ramane acolo sau .... ? Daca l/ati inchiriat sa imi spuneti cat v/a costat ...

Spor la treburi in continuare.
<a href="%E2%80%9Dhttp://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8370%E2%80%9D"></a>Imagine
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”