Diorama 2,25x1,25 !!!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am incercat o simplificare (am mai scos 2 cladiri) eu vreau ca diorama mea sa aiba si un mic orasel (partea dreapta) dar si o zona industriala (cea de pe munte)!

ce credeti ca ar mai trebui simplificat.. mie nu prea mi se pare aglomerata diorama!
p.s. zona gri este un munte (incepe de la 12cm si urca cam pe la 25-30 in varf unde este moara si pensiunea
)...
 
danezu a spus:
...am sa pun placajul decupat dupa sina pe polistiren, un strat de folie sa atenueze zgomotul si pe urma sina prinsa cu holsuruburi piko!...

Eu nu am mai auzit sa puna vreun modelist pe diorama atatea straturi. Pai tu ai asa:

- underlay pentru parchet
- placaj
- polistiren
- baseboard

Stau si ma intreb, la atatea starturi, cat de usor va fi sa di gaurile de trecere pentru actionarile macazelor, feeder-e, semafoare...

De ce nu pui direct peste baseboard doar fasii de pluta, taiate pe muchii oblic (exista si de-a gata) pentru atenuarea zgomotului si atat. Lipirea se face cu prenadez sau orice alt adeziv elastic (de ex. Copydex dar nu stiu daca se gaseste si in Romania).

Apoi, nu ai nevoie de prindere cu holzsuruburi / cuisoare decat pe perioada in care se usuca aracetul care va face un bond perfect intre sine, pluta si terasamentul din pietris. Daca lasi holzsuruburile sau cuisoarele definitiv, acestea vor transmite vibratia in blat.

Uite despre ce fel de fasii de pluta vorbesc: Gaugemaster GM133 dar exista produse similare si la Faller, Noch, Busch etc

Si la final, da, mie mi se pare inca aglomerata diorama. Dar nu tine prea mult cont de parerea mea - eu m-am obisnuit cu un alt fel de modelism feroviar.
 
stratul de polistiren este pus pentru a face mai usor relieful ... un lac, denivelari etc. (ideea a fost preluata de aici http://www.youtube.com/watch?v=nKguw6NWtAI&feature=related) placajul o sa fie exact cat tin sinele.. iar actionarile or sa fie cu servo http://i225.photobucket.com/albums/dd24/dacbuzau/atelier/314.jpg ,doar ca o sa fie mai lung surubul
 
Pentru construirea dioramelor cu relief variat (de la lacuri si pana la munti) se recomanda construirea unui Open Top Baseboard.

Uite ce zice un modelist experimentat:

"The major advantage of a solid top board is that the board is fully supported by the frame both around the edge and in the centre ensuring that it remains absolutely flat. The major disadvantage is that the board is absolutely flat. A flat area is required where the track is going to be but the surrounding scenery should normally have variations in height. This is more easily achieved by using an open top board. This is a baseboard where the top surface of the board is only placed where the track is going to go (figure six) and the rest of the frame is initially left open until the scenery is ready to be built. This has the advantage of encouraging variations in the height of the scenery both above track level and also slightly below. The only difference that needs to be taken into account during the construction of the frame is that as the top surface may not be supported as fully as when a closed top is used, the cross members will need to be spaced slightly closer together. Also for very narrow sections of board it may be worthwhile to consider providing a lengthwise support directly under the centre of the board."

Exact aceleasi sfaturi le-am gasit si in cartea unui alt experimentat modelist: Ian Morton - Baseboards for Model Railways.

Si in publicatia celor de la Peco din seria "Shows You How", No. 2, "Building Baseboards" este subliniata aceeasi idee. Daca te ajuta, iti pot face si un scan.

Asa cum toti modelistii o spun, repet si eu aici: un blat corect si solid construit este esential pentru a te bucura de o diorama o lunga perioada de timp. Asa ca sfatul meu este sa planifici acest pas al constructiei cat se poate de bine. Greselile pe care le vei face pe parcurs vor putea fi corectate mai usor sau mai greu dar este practic imposibil sa corectezi greselile de constructie ale blatului.

Succes!
 
Open Top Baseboard mi se pare un pic cam fragil pentru transport etc.. o sa ramana plat polistirenul pus, deaorece este extrudat , lipit cu silicon si prins si in holsuruburi!
Eu as merge tot pe varianta asta! lasat stratul de polistiren si decupat dintr-un PFL(prinsa de polistiren tot cu silicon si holsuruburi care sa ajunga la blatul principal de osb) pe care sa pun o folie de parchet si pe ea sina.
 
Sa te gandesti bine de tot la circuitul electric si la actionarile care doresti sa le faci (blocuri si macaze); asta daca te hotarasti sa folosesti asa ceva.

Posibile probleme:
- vreau blocuri pe linie - dar nu le-am izolat, cum alimentez blocurile
- diorama e din 2 module dar nu am taiat linia la limita lor - cum o transport
- macazul are acul fix peste o grinda - cum mai montez servo-ul dedesubt
- etc

Acum, nu trebuie sa se aplice si in cazul tau. Dar sunt probleme de care m-am lovit la diorama mea la versiunea 1.

Spor si abia astept sa vad traseul final. Si eu lucrez tot la una de 2,25x1,25 :) (care acum cred ca a ajuns la veriunea 5-6) :)
 
:D...tare! pai m-am gandit la astea deocamdata!
- nu imi plac clemele izolatoare, am sa tai cu freza 1mm din sina!
- am sa pun niste cartoane intre cele 2 module! si am sa tin cont la tot in afara de sina si cand o sa fie vremea mutatului am sa o tai atunci cu freza exact la imbinare! si cand o repun o sa folosesc cleme!
-la partea cu macazul nu inteleg ce vrei sa spui..

mai spune ceva erori pe care le-ai intalnit ca sa nu dau de ele pls... multam!
 
daca te referi la ce e sub macheta ...acum m-am uitat si nu e nici o grinda sub nici un macaz :D .. la asta nu ma gandisem, dar am fost norocos :p
 
BINGO! exact asta vroiam sa zic... Te trezesti ca macazul ti-e deasupra grinzii si incepe sa-ti tremure buza :)

Eu am patit-o cu macazele R2/R3 care trec aproape la limita suprafetei.

Alte patanii.... hmm...

1. Ar mai fi una groasa cu care am patimit mult. Em am testat traseul si locomotive "normale" dar si cu un ICE III. In curbe mi-am tras niste inclinari spre interior si am avut destule neplaceri din cauza lor. Ice-ul este oarecum rigid si pretentios la asemenea pivotari si deraia. A trebui sa ajustez cuba cu curba si macaz cu macaz.

Concluiza la cele de mai sus: Ruleaza pe linie inainte de fixare material cat mai diversificat la viteze mici si mari, sa nu ai surprize.

2. Curbele de pe marginea suprafetei: impinge de mana un vagon mai lung si verifica coltul exterior sa nu iasa din suprafata de joc. Motiv: daca vei placa cu plexi sau cu un fundal pe portiunea respectiva, vagonul respectiv ti se va implanta in decor.

3. Linii apropiate si un eventual tunel. Am vazut in traseul tau ca ai o linie ce urca langa cea care inchide ovalul. Atentie la intentia de a pune un tunel pe undeva. Majoritatea portalelor de tunel sunt late iar din cauza distantei mici intre 2 linii vei vedea ca nu poti face o centrare a portalului fara sa iesi din suprafata sau fara sa nimeresti pe linia vecina.

La 3 lucrez eu acum.

La alte necazuri ma asteapt mai incolo. Atat pt moment.
 
ms mult si daca te mai lovesti de ceva .. buzz la mine :D sau invers :)

1. am sa il testez
2. nu am vagoane, decat un br280 trix. Am sa imprumut de la cineva sau sa strang si sa cumpar 2 cfr-uri la 100! sa am de proba!
3. m-am gandit ca o sa imi dea batai de cap. Inca din program(wintrack) am observat ca se cam bat intre ele.. ramane de studiat cand ajung acolo

Ms mult si bafta!
 
am dat sina jos... si am pus-o pe un placaj de pfl 3mm!


am montat si centrala provizoriu!




Acum strang sa cumpar 2 vagoane cfr sa testez sina la viteze mici si mari sa vad cum se comporta. Si daca sunt toate bune sa incep testarea senzorilor S88 si a B.O.D-urilor si montarea servo-urilor pentru macaze (cu ajutorul servopoint-ului de la paco)
 
Sau dai gauri de 3 mm in lemn...

La centrala, decupeaza plasticul in dreptul radiatoarelor, sau si mai bine, scoate centrala cu totul din cutie si fixeaz-o direct sub blat; L6203 s-ar putea sa vrea un radiator mai mare.
 
cred ca o cumpar un spiral de 3mm!
legat de decuparea cutiei nu cred ca e necesar, deoarece am un cooler in acea cutie!

imi place mai mult sa o las in cutie.. parca arata mai pro :)
 
o rugaminte mare la dac:
daca ma puteti ajuta cu schema simplificata de la servopoint-ul lui paco! am observat in pozele cu servomotorase ca nu are releu bistabil (din cate am inteles nu e nevoie ptr macazurile piko)
 
Am mai adaugat la panoul meu temporar un mic montaj de pe site-ul paco ( http://usuaris.tinet.cat/fmco/download/BoosterDisp.pdf ) care imi arata consumul centralei:
 
Acum ma intreb care sa fie urmatorul pas..
1. Sa motorizez macazurile ( servo + decodor servopoint)

2. Sa montez BOD-urilor ( nu prea stiu pe unde ) o posibila aranjare:

-ASTEPT OPINII DACA SUNT ASEZATE BINE BOD-URILE PENTRU O BUNA AUTOMATIZARE

-Presupun ca pentru a trece mai departe ( nivelul 2..zona industriala, vezi schema de la pg 2 ) trebuie sa termin cei 2 pasi!!
 
Cred ca ma apuc sa montez BOD-urile dupa schema de mai sus (segmentul sa aiba cam 50 cm) si pe parcurs mai corectez daca apare ceva..
 
Doar cateva sugestii:

1. numeroteaza blocurile ca sa stim mai usor despre ce vorbim.

2. cele 4 de langa bariere sunt mult prea aproape de ea; banuiesc ca nu vrei sa freci bariera sus - jos la fiecare trecere a trenului; mai bine le cobori la pornire, dai 10 ture cu trenul si abia apoi le ridici. Cele 2 din dreapta pot ramane acolo, pe celelalte din stanga barierei le-as muta, hat, in tunel, pe cele 2 bucle inchise.

3. blocul de pe bucla superioara din stanga, l-as pune mai departe, undeva deasupra barierei.

Cele de jos sunt OK.